1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


КОМІСІЯ З РЕГУЛЮВАННЯ АЗАРТНИХ ІГОР ТА ЛОТЕРЕЙ
РІШЕННЯ
від 23 січня 2024 року N 37
Про затвердження Стратегічного плану діяльності Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей на 2024 - 2026 роки
Відповідно до пунктів 3, 4 Положення про Комісію з регулювання азартних ігор та лотерей, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 вересня 2020 року N 891, підпункту 2 пункту 16 розділу II Регламенту Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей, затвердженого рішенням КРАІЛ від 16 лютого 2021 року N 55 (зі змінами), з метою реалізації рішення КРАІЛ від 14 грудня 2023 року N 491 "Про затвердження Стратегічних цілей Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей на 2024 - 2026 роки", Комісія з регулювання азартних ігор та лотерей вирішила:
1. Затвердити Стратегічний план діяльності Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей на 2024 - 2026 роки, що додається.
2. Департаменту документального забезпечення та організаційної роботи забезпечити оприлюднення цього рішення на офіційному вебсайті КРАІЛ протягом п'яти робочих днів з дня його прийняття.
3. Визнати таким, що втратило чинність, рішення Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей від 27 червня 2022 року N 174 "Про затвердження Стратегічного плану діяльності Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей на 2022 - 2024 роки".
4. Контроль за виконанням цього рішення покласти на керівника апарату КРАІЛ.
Голова Іван РУДИЙ
Протокол засідання Комісії
від 23 січня 2024 р. N 2
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей
23 січня 2024 року N 37
СТРАТЕГІЧНИЙ ПЛАН ДІЯЛЬНОСТІ КОМІСІЇ З РЕГУЛЮВАННЯ АЗАРТНИХ ІГОР ТА ЛОТЕРЕЙ НА 2024 - 2026 РОКИ
I. ЗАГАЛЬНА ЧАСТИНА
З метою здійснення послідовної політики щодо забезпечення державного регулювання діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор та у лотерейній сфері, КРАІЛ визначає основні напрями своєї діяльності шляхом визначення місії та стратегічних цілей та завдань (далі також - Стратегічні цілі), що затверджувалися рішеннями КРАІЛ:
від 17.12.2020 N 22 "Про затвердження Стратегічних цілей Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей на 2020 - 2023 роки";
від 03.08.2021 N 467 "Про затвердження Стратегічних цілей Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей на 2021 - 2024 роки", яким стратегічні цілі актуалізовані (оновлені);
від 14.12.2023 N 491 "Про затвердження Стратегічних цілей Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей на 2024 - 2026 роки".
КРАІЛ визначає пріоритетні напрями роботи з урахуванням забезпечення реалізації основних завдань та функцій органу відповідно до законодавства та керуючись указами Президента України, законами України та рішеннями Уряду України, іншими документами та нормативно-правовими актами, Бюджетної декларації на 2022 - 2024 роки та з урахуванням програмних документів публічної політики, зокрема Цілей сталого розвитку України на період до 2030 року, Національної економічної стратегії на період до 2030 року, Програми діяльності Кабінету Міністрів України та відповідними річними планами пріоритетних дій Уряду та законопроєктної роботи Верховної Ради України, Планом дій із впровадження Ініціативи "Партнерство "Відкритий Уряд" у 2023- 2025 роках та іншими програмними документами.
Реалізація завдань та заходів Стратегічних цілей КРАІЛ у 2023 році здійснювалася в рамках виконання планів на 2023 рік, а саме плану роботи Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей на 2023 рік, затвердженого рішенням Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей від 16.12.2022 N 452 (зі змінами), та Плану діяльності Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей з підготовки проектів регуляторних актів на 2023 рік, затвердженого рішенням Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей від 13.12.2022 N 429 (у редакції рішення КРАІЛ від 08.08.2023 N 86 (зі змінами).
Стратегічний план діяльності Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей на 2024 - 2026 роки (далі - Стратегічний план) розроблений з метою реалізації Стратегічних цілей КРАІЛ на 2024 - 2026 роки. Реалізація завдань та заходів, визначених Стратегічним планом, здійснюється в рамках відповідних річних планів роботи КРАІЛ. Результати роботи КРАІЛ відображаються в щорічних звітах КРАІЛ, які зокрема розміщуються на вебсайті КРАІЛ.
II. МАНДАТ КОМІСІЇ З РЕГУЛЮВАННЯ АЗАРТНИХ ІГОР ТА ЛОТЕРЕЙ
Комісія з регулювання азартних ігор та лотерей (КРАІЛ) є центральним органом виконавчої влади із спеціальним статусом, що забезпечує державне регулювання діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор та лотерей, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України.
КРАІЛ у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.
Відповідно до Закону України "Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор" КРАІЛ є органом державного регулювання у сфері організації та проведення азартних ігор; відповідно до Закону України "Про державні лотереї в Україні" є органом державного нагляду (контролю) за проведенням лотерей в Україні.
Відповідно до Положення про Комісію з регулювання азартних ігор та лотерей, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 вересня 2020 року N 891 (далі - Положення), основними завданнями КРАІЛ є:
реалізація державної політики у сфері організації та проведення азартних ігор;
реалізація державної політики у лотерейній сфері;
здійснення державного нагляду (контролю) за ринком азартних ігор, а також у лотерейній сфері.
Слід зазначити, що з 2023 року до функцій КРАІЛ належить також:
- здійснення заходів із забезпечення контролю за дотриманням законодавства про рекламу у сфері організації та проведення азартних ігор та прийняття відповідних рішень (зміни до Положення внесені постановою Кабінету Міністрів України від 24 листопада 2023 року N 1243);
- здійснення підготовки та подання Кабінетові Міністрів України пропозицій щодо застосування, скасування та внесення змін до спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), що вносяться Кабінетом Міністрів України на розгляд Ради національної безпеки і оборони України відповідно до Закону України "Про санкції", та участь у формуванні, реалізації та моніторингу ефективності державної санкційної політики з питань, що належать до її компетенції (зміни до Положення внесені постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2023 р. N 91).
Основною формою роботи КРАІЛ як колегіального органу є засідання. Порядок проведення засідань КРАІЛ як колегіального органу, підготовка та прийняття рішень КРАІЛ та інші процедурні питання діяльності, пов'язані з виконанням повноважень КРАІЛ, встановлені Регламентом Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей, затвердженим рішенням КРАІЛ від 16 лютого 2021 року N 55. Рішення КРАІЛ є обов'язковими до виконання на всій території України і можуть бути оскаржені в судовому порядку.
Відповідно до Положення діяльність КРАІЛ забезпечується апаратом і її територіальними управліннями (станом на 01.01.2024 КРАІЛ не має територіальних управлінь).
Відповідно до законів України "Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор" та "Про державні лотереї в Україні" і рішень КРАІЛ від 22 квітня 2021 року N 167 "Про затвердження Порядків формування і ведення реєстрів у сфері організації та проведення азартних ігор", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 червня 2021 року за NN 746/36368, 747/36369, та від 21 липня 2021 року N 440 "Про затвердження Переліку відомостей, які відображаються в Єдиному реєстрі державних лотерей, запроваджених в Україні", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15 вересня 2021 року за N 1211/36833, КРАІЛ забезпечено формування та ведення, зокрема,
Реєстру організаторів азартних ігор у гральних закладах казино;
Реєстру організаторів азартних ігор казино в мережі Інтернет;
Реєстру організаторів букмекерської діяльності;
Реєстру організаторів азартних ігор у залах гральних автоматів;
Реєстру організаторів гри в покер в мережі Інтернет;
Реєстру осіб, яким обмежено доступ до гральних закладів та/або участь в азартних іграх;
Єдиного реєстру державних лотерей, запроваджених в Україні.
КРАІЛ здійснює функції органу ліцензування у сфері діяльності з організації та проведення азартних ігор, приймає рішення про видачу та анулювання ліцензій у порядку, встановленому Законом України від 14.07.2020 N 768-IX "Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор" (далі - Закон). Інші повноваження КРАІЛ як органу ліцензування визначені Законом України "Про ліцензування видів господарської діяльності".
КРАІЛ здійснює видачу ліцензій на види діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор відповідно до порядку, встановленого Законом, та згідно з ліцензійними умовами, затвердженими Кабінетом Міністрів України, а саме:
- постановою Кабінету Міністрів України від 21 грудня 2020 року N 1341 "Про затвердження ліцензійних умов у сфері організації та проведення азартних ігор";
- постановою Кабінету Міністрів України від 31 березня 2021 року N 300 "Про затвердження Ліцензійних умов провадження діяльності з надання послуг у сфері організації та проведення азартних ігор".
Ліцензування господарської діяльності з випуску та проведення лотерей буде здійснюватися КРАІЛ після прийняття Кабінетом Міністрів України постанови "Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з випуску та проведення лотерей та Порядку сплати плати за ліцензію на випуск і проведення лотерей".
Контроль справляння надходжень бюджету здійснюється КРАІЛ згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 03 березня 2021 року N 168 "Про внесення змін у додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 16 лютого 2011 р. N 106", зокрема контроль за надходженням плати за ліцензії у сфері діяльності з організації та проведення азартних ігор і за ліцензії на випуск та проведення лотерей. Контроль сплати коштів за ліцензії здійснюється через систему взаємодії КРАІЛ з Державною казначейською службою України.
Державний нагляд (контроль) за ринком азартних ігор здійснюється в порядку, передбаченому Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" з урахуванням особливостей, передбачених Законом України "Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор". Пунктом 21 частини першої статті 8 Закону України "Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор" КРАІЛ наділено повноваженнями щодо організації та здійснення державного контролю за організацією та проведенням азартних ігор, зокрема контролю за додержанням Закону, ліцензійних умов, шляхом проведення планових, позапланових та фактичних перевірок, у тому числі методом контрольних закупок.
Разом з тим, з початком збройної агресії російської федерації в Україні запроваджено мораторій на перевірки, а саме Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 13 березня 2022 року N 303 "Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану" (далі - Постанова N 303). Відповідно до пункту 1 Постанови N 303 припинено проведення планових та позапланових заходів нагляду (контролю) на період воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 року N 64 "Про введення воєнного стану в Україні".
На звернення КРАІЛ до Кабінету Міністрів України у серпні 2022 року КРАІЛ отримано дозвіл щодо поновлення здійснення позапланових заходів державного нагляду у сфері організації та проведення азартних ігор у період воєнного стану. Таким чином, із серпня 2022 року КРАІЛ розпочато проведення позапланових перевірок у сфері організації та проведення азартних ігор.
Також слід зазначити, що для врегулювання питання здійснення перевірок до пункту 3 Постанови N 303 вносилися зміни постановами КМУ від 06.12.2022 N 1363 та від 07.11.2023 N 1167. Таким чином, наразі врегульовано питання здійснення КРАІЛ позапланових заходів державного нагляду (контролю) у сфері організації та проведення азартних ігор (у тому числі фактичні перевірки методом контрольних закупок) та у лотерейній сфері - за рішенням Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей відповідно до статті 10 Закону України "Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор" та статті 13 Закону України "Про державні лотереї в Україні".
III. БАЧЕННЯ (ВІЗІЯ), МІСІЯ ТА ЦІННОСТІ КРАІЛ на 2024 - 2026 рр.
Відповідно до рішення Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей від 14 грудня 2023 року N 491 "Про затвердження Стратегічних цілей Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей на 2024 - 2026 роки" визначено бачення (візію), місію, цінності, стратегічні цілі та ключові завдання.
БАЧЕННЯ (ВІЗІЯ): Забезпечення ефективної моделі державного регулювання у сфері організації та проведення азартних ігор та лотерейної сфери для досягнення оптимального балансу інтересів держави, громадян та бізнесу, зниження соціальних ризиків та захисту прав споживачів.
МІСІЯ: створення та розвиток сприятливих умов для легалізації у сфері організації та проведення азартних ігор та у лотерейній сфері, спрямованих на зміцнення системної стабільності економіки держави та стимулювання інвестицій, забезпечення захисту прав громадян, а також інтеграція у світовий простір без загроз безпеці та національним інтересам України.
ЦІННОСТІ:
верховенство права;
захист національних інтересів;
законність;
захист прав, законних інтересів, життя та здоров'я громадян;
прозорість та відкритість;
стабільність;
рівність та недискримінація;
справедливість та об'єктивність;
професійність та постійне вдосконалення;
відповідальність та підзвітність;
безбар'єрність;
міжнародна інтеграція.
Стратегічна ціль 1. Забезпечення державного регулювання та державного нагляду (контролю) за ринком азартних ігор, а також у сфері лотерейної діяльності
Завдання 1.1. Удосконалення функціонування реєстрів та процедур ліцензування у сфері організації та проведення азартних ігор та у лотерейній сфері.
Завдання 1.2. Розбудова ефективної системи державного нагляду (контролю) за ринком азартних ігор та у сфері лотерейної діяльності.
Завдання 1.3. Забезпечення здійснення заходів державного нагляду (контролю) за ринком азартних ігор та у сфері лотерейної діяльності, застосування фінансових санкцій за порушення законодавства.
Завдання 1.4. Забезпечення здійснення контролю за дотриманням вимог законодавства про рекламу у сфері організації та проведення азартних ігор.
Завдання 1.5. Забезпечення участі у формуванні, реалізації та моніторингу ефективності державної санкційної політики з питань, що належать до компетенції КРАІЛ.
Завдання 1.6 Забезпечення впровадження та функціонування Державної системи онлайн-моніторингу.
Стратегічна ціль 2. Створення сприятливих умов для формування та розвитку ринку азартних ігор та лотерейного ринку
Завдання 2.1. Реалізація заходів, спрямованих на детінізацію господарської діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор та у лотерейній сфері.
Завдання 2.2. Створення сприятливих умов для залучення інвестицій у сферу організації та проведення азартних ігор та розвитку лотерейного ринку.
Завдання 2.3. Удосконалення законодавчого та нормативно-правового забезпечення.
Стратегічна ціль 3. Захист прав, законних інтересів, життя та здоров'я громадян
Завдання 3.1. Сприяння мінімізації негативного впливу азартних ігор, у тому числі дотримання принципів відповідальної гри.
Завдання 3.2. Вжиття заходів та створення умов щодо взаємодії із заінтересованими органами (установами, експертами) для зниження соціальних ризиків, пов'язаних з організацією та проведенням азартних ігор, боротьби з ігровою залежністю (лудоманією).
Завдання 3.3. Забезпечення поінформованості населення щодо організації та проведення азартних ігор та з питань боротьби з вираженою ігровою залежністю (лудоманією).
Завдання 3.4. Забезпечення функціонування зручних сервісів для звернень громадян.
Стратегічна ціль 4. Розбудова інституційної спроможності КРАІЛ
Завдання 4.1. Забезпечення належного рівня ефективності, результативності та прозорості роботи КРАІЛ.
Завдання 4.2. Взаємодія з органами державної влади, органами місцевого самоврядування, інститутами громадянського суспільства, міжнародними організаціями та державними органами (установами) інших держав, а також з іншими організаціями.
Завдання 4.3. Цифровізація та підвищення якості надання адміністративних послуг.
Завдання 4.4. Здійснення заходів щодо забезпечення антикорупційної діяльності та розбудови доброчесності.
З метою забезпечення виконання зазначених вище завдань Стратегічних цілей Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей на 2024 - 2026 роки визначені відповідні заходи, зазначені у розділі V. "Ключові завдання та заходи, спрямовані на досягнення стратегічних цілей" цього Стратегічного плану.
IV. АНАЛІЗ ПОТОЧНОЇ СИТУАЦІЇ ЩОДО ДЕРЖАВНОГО РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРІ ОРГАНІЗАЦІЇ ТА ПРОВЕДЕННЯ АЗАРТНИХ ІГОР ТА У ЛОТЕРЕЙНІЙ СФЕРІ
(основні показники за 2022 - 2023 рр.)
В умовах воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 року N 64 "Про введення воєнного стану в Україні", затвердженим Законом України від 24 лютого 2022 року N 2102-IX (зі змінами), роботу КРАІЛ зосереджено на першочергових завданнях та питаннях, що потребують невідкладного реагування.
КРАІЛ як колегіальним органом проведено у 2022 році 42 засідання, на яких прийнято 474 рішення, у 2023 році проведено 38 засідань, на яких прийнято 497 рішень (детальніше у таблиці 1).
Таблиця 1
N з/п Проведені засідання КРАІЛ та прийняті
рішення
2022 рік 2023 рік
1. Кількість засідань КРАІЛ 42 38
2. Кількість прийнятих рішень КРАІЛ, у тому числі
щодо:
474 497
2.1 нормативно-правових актів та проєктів розпорядчих актів Кабінету
Міністрів України, розроблених КРАІЛ
35 35
2.2 нормативно-правових актів, розроблених іншими ЦОВВ 14 21
2.3 розгляду заяв про отримання ліцензій всього, у тому числі
щодо:
53 115
видачі 36 80
залишення без розгляду 16 29
відмови у видачі 1 6
2.4 анулювання ліцензій на провадження діяльності з організації та
проведення азартних ігор та на гральне обладнання
14 33
2.5 розгляду заяв на одержання дозволів усього, у тому числі
щодо:
33 8
видачі 17 7
невидачі 16 1
2.6 розгляду заяв про внесення відомостей до Реєстру осіб, яким
обмежено доступ до гральних закладів та/або участі в азартних іграх
усього, у тому числі щодо:
10 47
внесення 5 24
невнесення 5 23
2.7 внесення змін до інформації, що міститься в Реєстрах 60 52
2.8 вимог до осіб, які через вебсайти організовують, проводять чи
надають доступ до азартних ігор без відповідної ліцензії, щодо
обмеження доступу на (з) території України до вебсайтів
120 85
2.9 вимог до постачальників послуг хостингу, на технічних засобах
яких розміщені вебсайти, з використанням яких організовуються,
проводяться азартні ігри чи надається доступ до них без відповідної
ліцензії щодо обмеження доступу на (з) території України до
вебсайтів
89 55
2.10 проведення позапланових перевірок та їх результатів 10 4
2.11 інших питань організаційного характеру 36 42
Основна діяльність КРАІЛ у 2022 - 2023 роках зосереджувалась на виконанні завдань щодо впровадження норм законодавства України, які регулюють діяльність у сфері організації та проведення азартних ігор та у лотерейній сфері (розроблення проєктів нормативно-правових актів); виконання функцій органу ліцензування шляхом видачі ліцензій та дозволів; забезпечення ведення та оприлюднення інформації відповідних реєстрів та переліків; розгляд звернень організаторів азартних ігор, громадян та інших осіб; виявлення порушень та вжиття заходів з детінізації грального бізнесу; заходів, спрямованих на забезпечення реалізації і моніторингу ефективності персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) до фізичних та юридичних осіб тощо.
Щодо нормотворчої та регуляторної діяльності КРАІЛ
Нормотворча та регуляторна діяльність КРАІЛ провадиться на основі та на виконання законів України, актів Президента України та Кабінету Міністрів України, інших актів законодавства, на підставі плану діяльності КРАІЛ з підготовки проєктів регуляторних актів на відповідний рік, а також із власної ініціативи інших нормативно-правових актів, і спрямована на підготовку та прийняття/погодження регуляторних та інших нормативно-правових актів, відстеження та перегляд регуляторних актів.
Розробка проєктів регуляторних актів у 2022 та 2023 роках здійснювалася відповідно до планів діяльності КРАІЛ з підготовки проєктів регуляторних актів, затверджених такими рішеннями:
рішення КРАІЛ від 10 грудня 2021 року N 838 "Про затвердження Плану діяльності Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей з підготовки проєктів регуляторних актів на 2022 рік" (у редакції рішення КРАІЛ від 27.06.2022 N 172) (зі змінами, внесеними рішенням КРАІЛ від 20.07.2022 N 212, від 07.11.2022 N 354, від 29.11.2022 N 399, від 13.12.2022 N 428);
рішення КРАІЛ від 13 грудня 2022 року N 429 "Про затвердження Плану діяльності Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей з підготовки проєктів регуляторних актів на 2023 рік" (у редакції рішення КРАІЛ від 08 серпня 2023 року N 86) (зі змінами, внесеними рішеннями КРАІЛ від 25.08.2023 N 180, від 30.11.2023 N 425).
Відповідно до Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", Закону України "Про доступ до публічної інформації" та постанови Кабінету Міністрів України від 03 листопада 2010 року N 996 "Про забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики" нормотворча та регуляторна діяльність КРАІЛ здійснювалась із забезпеченням її відкритості для фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань.
Загалом за 2022 - 2023 роки прийнято 105 рішень КРАІЛ, з них 70 рішень щодо нормативно-правових актів та проєктів розпорядчих актів Кабінету Міністрів України, розроблених КРАІЛ, та 35 рішень щодо нормативно-правових актів, розроблених іншими ЦОВВ.
Перелік прийнятих нормативно-правових та підзаконних актів, розроблених КРАІЛ протягом 2022 - 2023 років:
постанови Уряду:
від 09 лютого 2022 року N 101 "Про затвердження Порядку застосування Комісією з регулювання азартних ігор та лотерей фінансових санкцій (штрафів)";
від 31 січня 2023 року N 91 "Про внесення зміни до пункту 4 Положення про Комісію з регулювання азартних ігор та лотерей";
від 28 лютого 2023 року N 173 "Про внесення зміни до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 18 березня 2022 р. N 314";
від 24 листопада 2023 року N 1243 "Про внесення змін до пункту 4 Положення про Комісію з регулювання азартних ігор та лотерей";
від 15 грудня 2023 року N 1313 "Про внесення змін до Порядку застосування Комісією з регулювання азартних ігор та лотерей фінансових санкцій (штрафів)";
рішення КРАІЛ:
від 08 квітня 2022 року N 124 "Про затвердження форми посвідчення розповсюджувача державної лотереї", зареєстроване в Мін'юсті 06 травня 2022 року за N 499/37835;
від 22 квітня 2022 року N 135 "Про затвердження Переліку звітності організаторів азартних ігор та Порядку подання звітності організаторами азартних ігор", зареєстроване в Мін'юсті 25 травня 2022 року за N 566/37902;
від 17 травня 2022 року N 150 "Про затвердження Порядку обробки персональних даних в Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей", зареєстроване в Мін'юсті 22 червня 2022 року за N 686/38022;
від 29 листопада 2022 року N 395 "Про затвердження Порядку недопуску до участі в азартних іграх осіб, яким обмежено доступ до участі в азартних іграх, та осіб, у яких виражена ігрова залежність (лудоманія)", зареєстроване в Мін'юсті 12 січня 2023 року за N 69/39125;
від 29 листопада 2022 року N 396 "Про затвердження Порядку відшкодування фінансової шкоди внаслідок бездіяльності організатора азартних ігор", зареєстроване в Мін'юсті 13 січня 2023 року за N 73/39129;
від 13 грудня 2022 року N 423 "Про затвердження Вимог щодо боротьби з вираженою ігровою залежністю (лудоманією)", зареєстроване в Мін'юсті 03 лютого 2023 року за N 219/39275;
від 19 грудня 2022 року N 453 "Про затвердження Порядку проведення інспектування грального обладнання", зареєстроване в Мін'юсті 03 лютого 2023 року за N 233/39289;
від 15 серпня 2023 року N 160 "Про забезпечення реалізації секторальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) до фінансових установ Російської Федерації", зареєстроване в Мін'юсті 29 серпня 2023 року за N 1508/40564 (із змінами, внесеними рішенням КРАІЛ від 31 серпня 2023 року N 235 "Про врахування висловлених органом державної реєстрації зауважень до рішення Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей від 10 серпня 2023 року N 160", зареєстрованим у Мін'юсті 05 вересня 2023 року за N 1559/40615);
від 15 серпня 2023 року N 168 "Про затвердження Порядку реалізації видів санкцій та моніторингу їх ефективності Комісією з регулювання азартних ігор та лотерей", зареєстроване в Мін'юсті 30 серпня 2023 року за N 1519/40575 (із змінами, внесеними рішенням від 31 серпня 2023 року N 236 "Про врахування висловлених органом державної реєстрації зауважень до рішення Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей від 15 серпня 2023 року N 168", зареєстрованим у Мін'юсті 05 вересня 2023 року за N 1558/40614);
від 18 вересня 2023 року N 258 "Про забезпечення реалізації секторальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) до Ісламської Республіки Іран", зареєстроване в Мін'юсті 03 жовтня 2023 року за N 1740/40796;
від 13 жовтня 2023 року N 295 "Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей", зареєстроване в Мін'юсті 31 жовтня 2023 року за N 1890/40946 (із змінами і доповненнями, внесеними рішенням КРАІЛ від 03 листопада 2023 року N 362 "Про врахування висловлених органом державної реєстрації зауважень до рішення Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей від 13 жовтня 2023 року N 295", зареєстрованим у Мін'юсті 09 листопада 2023 року за N 1947/41003);
від 13 жовтня 2023 року N 296 "Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей", зареєстроване в Мін'юсті 31 жовтня 2023 року за N 1887/40943 (із змінами, внесеними рішенням КРАІЛ від 03 листопада 2023 року N 363 "Про врахування висловлених органом державної реєстрації зауважень до рішення Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей від 13 жовтня 2023 року N 296", зареєстрованим у Мін'юсті 09 листопада 2023 року за N 1946/41002);
від 07 листопада 2023 року N 373 "Про затвердження Порядку отримання інформації Комісією з регулювання азартних ігор та лотерей", зареєстроване в Мін'юсті 23 листопада 2023 року за N 2028/41084 (із змінами, внесеними рішенням КРАІЛ від 28 листопада 2023 року N 423 "Про врахування висловлених органом державної реєстрації зауважень до рішення Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей від 07 листопада 2023 року N 373", зареєстрованим у Мін'юсті 30 листопада 2023 року за N 2075/41131);
від 14 листопада 2023 року N 383 "Про затвердження Інструкції з оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення", зареєстроване в Мін'юсті 28 листопада 2023 року за N 2050/41106;
від 05 грудня 2023 року N 446 "Про забезпечення реалізації секторальних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) до Російської Федерації та Республіки Білорусь в оборонно-промисловій сфері", зареєстроване в Мін'юсті 25 грудня 2023 року за N 2241/41297 (не набрало чинності станом на кінець 2023 року).
Слід зазначити, що у 2023 році КРАІЛ здійснювалися заходи для забезпечення реалізації вимог Закону України "Про санкції", зокрема щодо нормативно-правового забезпечення, а саме: розроблено постанову Уряду, якою надано КРАІЛ повноваження щодо участі у формуванні, реалізації та моніторингу ефективності державної санкційної політики з питань, що належать до компетенції КРАІЛ, затверджено Порядок реалізації видів санкцій та моніторингу їх ефективності Комісією з регулювання азартних ігор та лотерей та на виконання відповідних рішень Ради національної безпеки і оборони України щодо секторальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) прийнято 3 рішення КРАІЛ.
Перелік прийнятих рішень РНБО щодо застосування спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), а також відповідні рішення КРАІЛ щодо реалізації санкцій розміщених на вебсайті КРАІЛ у розділі "Інформаційні повідомлення щодо участі КРАІЛ у реалізації державної санкційної політики" (посилання https.//www.gc. gov.ua/files/ DepMetodolog/Perelik_Sank .pdf).
Інформація щодо нормотворчої та регуляторної діяльності КРАІЛ оприлюднюється на офіційному вебсайті КРАІЛ, а саме в рубриці "Регуляторна діяльність та консультації з громадськістю" розділу "Діяльність".
Щодо ліцензування та ведення відповідних реєстрів та переліків, а також забезпечення надходження коштів до Державного бюджету України
З початку діяльності КРАІЛ (з 2021 року) та станом на 01.01.2024 загальна кількість виданих ліцензій у сфері діяльності з організації та проведення азартних ігор становила 6501 ліцензію; загальна сума коштів, що надійшла до Державного бюджету України за ліцензії становила 4715069,74 тис. грн (детальніше в таблиці 2).
За період 2022 - 2023 років загальна кількість виданих ліцензій у сфері діяльності з організації та проведення азартних ігор становила 2479 ліцензій; загальна сума коштів, що надійшла до Державного бюджету України за ліцензії, становила 3135125,74 тис. грн.
Кількість суб'єктів господарювання, які мали чинні ліцензії на провадження діяльності станом на 01.01.2024 та внесені до відповідних реєстрів організаторів азартних ігор та переліках, становила:
• 28 організаторів азартних ігор, які отримали ліцензії на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор (у 2022 році - 32 організатори азартних ігор);
• 22 суб'єкти господарювання, які отримали ліцензії на провадження діяльності з надання послуг у сфері азартних ігор (у 2022 році - 21 суб'єкт).
Організація та проведення діяльності азартних ігор офлайн може здійснюватися в гральних закладах. Слід зазначити, що у 2023 році видано першу ліцензію на букмекерський пункт. Загальна кількість діючих гральних закладів:
• станом на 01.01.2024 становила 43 гральних заклади, з них: 6 гральних закладів казино; 36 залів гральних автоматів; 1 букмекерський пункт;
• станом на 01.01.2023 становила 54 гральних закладів, з них: 7 гральних закладів казино; 47 залів гральних автоматів.
У Єдиному реєстрі державних лотерей, запроваджених в Україні, який веде КРАІЛ станом на 01.01.2024 міститься інформація про 24 державні лотереї (станом на 01.01.2023 - 18 лотерей).
У переліку суб'єктів сертифікації, що можуть здійснювати сертифікацію та інспектування грального обладнання станом на 01.01.2024 - 6 суб'єктів (станом на 01.01.2023 - 8 суб'єктів).
Таблиця 2
N з/п Назва ліцензії 2021 рік 2022 рік 2023 рік Разом за 2021 - 2023 роки
Кількість виданих КРАІЛ ліцензій* Сплачено до державного бюджету**
(тис. грн)
Кількість виданих КРАІЛ ліцензій* Кількість анульованих ліцензій Сплачено до державного бюджету**
(тис. грн)
Кількість виданих КРАІЛ ліцензій* Кількість анульованих ліцензій Сплачено до державного бюджету**
(тис. грн)
Кількість виданих КРАІЛ
ліцензій*
Кількість анульованих ліцензій Сплачено до державного бюджету
** (тис. грн)
1. Ліцензія на провадження діяльності з організації та проведення
азартних ігор у гральних закладах казино
8 432000,0 0 0 72000,0 3 5 417000,0 11 5 921000,0
2. Ліцензія на провадження діяльності з організації та проведення
азартних ігор казино у мережі Інтернет
13 304200,0 3 4 286650,0 6 2 486330,0 22 6 1077180,0
3. Ліцензія на провадження діяльності з організації та проведення
букмекерської діяльності
1 108000,0 4 2 693000,0 1 1 462600,0 6 3 1263600,0
4. Ліцензія на провадження діяльності з організації та проведення
азартних ігор у залах гральних автоматів
19 171000,0 0 0 5000,0 4 12 161200,0 23 12 337200,0
5. Ліцензія на провадження діяльності з організації та проведення
азартних ігор у покер у мережі Інтернет
3 18000,0 0 0 18000,0 0 1 18000,0 3 1 54000,0
6. Ліцензія на гральний стіл 106 57240,0 0 20 5400,0 31 66 36801,0 137 86 99441,0
7. Ліцензія на гральний стіл з кільцем рулетки 43 45150,0 0 7 6300,0 13 29 27597,5 56 36 79047,5
8. Ліцензія на букмекерський пункт 0 0,0 0 0 0,0 1 0 201,0 1 0 201,0
9. Ліцензія на гральний автомат 3811 411804,0 593 327 72513,0 1813 3350 352431,0 6217 3677 836748,0
10. Ліцензія на провадження діяльності з
надання послуг у сфері азартних ігор
18 32550,0 3 0 7260,0 4 3 6840,0*** 25 3 46650,0
11. Ліцензія на провадження діяльності з
проведення парі тоталізатора на іподромі
0 0,0 0 0 0,0 0 0 0,0 0 0 0,0
12. Ліцензія на випуск та проведення
лотерей
0 0,0 0 0 0,0 0 0 0,0 0 0 0,0
13. Інвестиційна ліцензія 0 0,0 0 0 0,0 0 0 0,0 0 0 0,0
Інші надходження (помилково сплачені
кошти тощо)
1,20 0 0 1,04 2,24
Всього 4022 1579944,0 603 360 1166124,20 1876 3469 1969001,54 6501 3829 4715069,74
____________
* кількість ліцензій, включених до реєстрів, розміщених на офіційному вебсайті КРАІЛ, після отримання документа, що підтверджує внесення плати за перший рік дії ліцензії (ст. 49 Закону України "Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор").
** фактично сплачені кошти за ліцензії (у тому числі щорічні плати), за інформацією Державної казначейської служби України.
*** в тому числі у червні поверненно 1200,0 тис. грн, що помилково сплачені у 2022 р. (заява про повернення коштів Приватного Акціонерного Товариства "Айбокс Банк" від 24.05.2023 N 1712012-23лк).
Щодо розгляду звернень громадян та ведення Реєстру осіб, яким обмежено доступ до гральних закладів та/або участь в азартних іграх
2022 рік
опрацьовано 405 звернень від громадян, у тому числі 257 повідомлень про можливі порушення у сфері азартних ігор; 129 заяв про самообмеження та обмеження; 19 - з інших питань.
опрацьовано 1524 звернення, що надійшли на "гарячу лінію" КРАІЛ;
315 осіб включено до Реєстру осіб, яким обмежено доступ до гральних закладів та/або участь в азартних іграх протягом 2022 року. Станом на 01.01.2023 у зазначеному реєстрі міститься 450 діючих (актуальних) записів.
2023 рік
опрацьовано 3737 звернень від громадян, у тому числі 710 повідомлень про можливі порушення у сфері азартних ігор; 2945 заяв про самообмеження та обмеження; 82 - з інших питань;
опрацьовано 3061 звернення, що надійшли на "гарячу лінію" КРАІЛ;
3361 особу включено до Реєстру осіб, яким обмежено доступ до гральних закладів та/або участь в азартних іграх протягом 2023 року. Станом на 01.01.2024 у зазначеному реєстрі міститься 3700 діючих (актуальних) записів.
Щодо здійснення державного нагляду (контролю), виявлені порушення та застосовані санкції
КРАІЛ здійснюються заходи щодо запобігання та виявлення порушень законодавства у сфері організації та проведення азартних ігор, зокрема здійснюється моніторинг мережі Інтернет з метою виявлення вебсайтів, які надають послуги з ознаками азартних ігор, букмекерської діяльності та онлайн-покеру без відповідних ліцензій, аналізу повідомлень, що надходять від державних органів, органів місцевого самоврядування, правоохоронних органів чи інших державних органів, розгляду інформації, що надходить від фізичних та юридичних осіб, у тому числі від громадських об'єднань та їхніх представників тощо. Зокрема КРАІЛ здійснено такі заходи державного нагляду:
2022 рік
проведено 5 позапланових перевірок (із серпня 2022 року у зв'язку з отриманням дозволу КМУ), за результатами яких було встановлено наявність порушень законодавства у сфері організації та проведення азартних ігор, та складено 3 приписи про усунення порушень;
направлено вимоги щодо обмеження доступу на (з) території України до вебсайту або його частини, а саме прийнято:
120 рішень КРАІЛ про вимоги до осіб, які через вебсайти організовують, проводять чи надають доступ до азартних ігор без відповідної ліцензії, щодо обмеження доступу на (з) території України до вебсайтів;
89 рішень КРАІЛ про вимоги до постачальників послуг хостингу (зберігання інформації), на технічних засобах яких розміщені вебсайти, з використанням яких організовуються, проводяться азартні ігри чи надається доступ до них без відповідної ліцензії щодо обмеження доступу на (з) території України до цих вебсайтів.
2023 рік
проведено 2 позапланові перевірки, за результатами проведення останньої позапланової перевірки необхідні заходи реагування будуть прийняті у наступному році;
направлено вимоги щодо обмеження доступу на (з) території України до вебсайту або його частини, а саме прийнято:
85 рішень КРАІЛ про вимоги до осіб, які через вебсайти організовують, проводять чи надають доступ до азартних ігор без відповідної ліцензії, щодо обмеження доступу на (з) території України до вебсайтів;
55 рішень КРАІЛ про вимоги до постачальників послуг хостингу (зберігання інформації), на технічних засобах яких розміщені вебсайти, з використанням яких організовуються, проводяться азартні ігри чи надається доступ до них без відповідної ліцензії щодо обмеження доступу на (з) території України до цих вебсайтів.
Також КРАІЛ щорічно проводить оцінку ступеня ризику від провадження організаторами азартних ігор господарської діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор та визначає перелік суб'єктів господарювання, які підлягають плановим заходам державного нагляду (контролю), зокрема такі переліки визначено:
рішенням КРАІЛ від 12.10.2021 N 659 "Про визначення Переліку суб'єктів господарювання, які підлягають плановим заходам державного нагляду (контролю) у 2022 році";
рішенням КРАІЛ від 07.11.2022 N 379 "Про визначення Переліку суб'єктів господарювання, які підлягають плановим заходам державного нагляду (контролю) у 2023 році";
рішенням КРАІЛ від 13.10.2023 N 319 "Про визначення Переліку суб'єктів господарювання, які підлягають плановим заходам державного нагляду (контролю) у 2024 році".
Щодо міжвідомчої взаємодії та міжнародного співробітництва
КРАІЛ постійно здійснюється робота щодо організації співпраці з іншими органами влади та організаціями, а також заходи міжнародного співробітництва. Зокрема укладено меморандуми та угоди:
2022 рік
Меморандум про співпрацю та обмін інформацією між КРАІЛ та Бюро економічної безпеки України;
Меморандум про взаємодію та співпрацю між КРАІЛ та ДУ "Офіс із залучення та підтримки інвестицій";
Меморандум про взаємодію та співпрацю між КРАІЛ та Державним агентством розвитку туризму України.
2023 рік
Угоду з Державною службою статистики України про інформаційне співробітництво;
Меморандум про взаємодію і співпрацю з Агентством з розшуку та менеджменту активів;
Меморандум про взаємодію і співпрацю з Громадською спілкою "Центр відповідальної гри";
Меморандум про співпрацю з Міністерством соціальної політики України, Державною регуляторною службою України, Національною соціальною сервісною службою України, ДУ "Інститут психіатрії, судово-психіатричної експертизи та моніторингу наркотиків Міністерства охорони здоров'я України", Координаційним центром з надання правової допомоги, Ukrainian Gambling Council та ГС "Центр відповідальної гри";
Меморандум з Інспекцією з нагляду за лотереями та азартними іграми Латвійської Республіки.
КРАІЛ забезпечено розвиток співробітництва з державними органами інших держав з питань обміну досвідом у сфері державного регулювання діяльності азартних ігор та лотерей у межах членства в Європейському форумі регуляторів грального бізнесу GREF (Gaming Regulators European Forum) та членства КРАІЛ в Міжнародній асоціації регуляторів азартних ігор IAGR (International Association of Gaming Regulators) на основі взаємного членства.

................
Перейти до повного тексту