- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ОФІС ГЕНЕРАЛЬНОГО ПРОКУРОРА
НАКАЗ
05.07.2023 № 185
Про затвердження Положення про Спеціалізовану екологічну прокуратуру (на правах Департаменту) Офісу Генерального прокурора
У зв'язку зі змінами у структурі Офісу Генерального прокурора та з метою забезпечення належної організації роботи, керуючись статтями 8, 9 Закону України "Про прокуратуру", НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про Спеціалізовану екологічну прокуратуру (на правах Департаменту) Офісу Генерального прокурора, що додається.
3. Заступнику Генерального прокурора Літвіновій В.В. у встановленому порядку забезпечити здійснення розподілу обов'язків між працівниками структурних підрозділів Спеціалізованої екологічної прокуратури (на правах Департаменту) Офісу Генерального прокурора.
Генеральний прокурор |
А. Костін |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Генерального прокурора
05 липня 2023 року № 185
ПОЛОЖЕННЯ
про Спеціалізовану екологічну прокуратуру (на правах Департаменту) Офісу Генерального прокурора
1. Загальні положення
1.1. Спеціалізована екологічна прокуратура є самостійним структурним підрозділом Офісу Генерального прокурора (на правах Департаменту), підпорядкованим першому заступнику або заступнику Генерального прокурора згідно з розподілом обов'язків між керівництвом Офісу Генерального прокурора.
1.3. Свою роботу Спеціалізована екологічна прокуратура організовує у взаємодії з іншими структурними підрозділами Офісу Генерального прокурора, прокуратурами всіх рівнів, Тренінговим центром прокурорів України, відповідними підрозділами правоохоронних та інших державних органів.
2. Структура Спеціалізованої екологічної прокуратури
2.1. До складу Спеціалізованої екологічної прокуратури входять:
1) управління захисту інтересів держави у сфері охорони навколишнього природного середовища (далі - управління) у складі:
- відділу представництва інтересів держави в суді;
- відділу організації процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення в обласних прокуратурах;
2) відділ процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення;
3) відділ організації процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення у кримінальних провадженнях у сфері охорони навколишнього природного середовища, пов'язаних зі збройною агресією;
4) відділ організаційно-методичної роботи та документального забезпечення.
2.2. Спеціалізовану екологічну прокуратуру очолює керівник. Керівник Спеціалізованої екологічної прокуратури має заступника, який одночасно є начальником управління.
У разі відсутності керівника Спеціалізованої екологічної прокуратури його обов'язки виконує заступник керівника Спеціалізованої екологічної прокуратури, а в разі його відсутності - начальник одного з відділів Спеціалізованої екологічної прокуратури відповідно до наказу Генерального прокурора.
2.3. Управління очолює заступник керівника Спеціалізованої екологічної прокуратури - начальник управління. Обов'язки начальника управління в разі його відсутності виконує начальник одного з відділів зазначеного управління згідно з наказом Генерального прокурора.
2.4. Відділи очолюють начальники відділів. Начальники відділів представництва інтересів держави в суді, а також організації процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення в обласних прокуратурах мають по одному заступнику, які виконують обов'язки начальників відділів у разі їх відсутності.
У разі відсутності начальників відділів процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення, організації процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення у кримінальних провадженнях у сфері охорони навколишнього природного середовища, пов'язаних зі збройною агресією, організаційно-методичної роботи та документального забезпечення їхні обов'язки виконує один із прокурорів цих відділів згідно з наказом Генерального прокурора.
2.5. До штату Спеціалізованої екологічної прокуратури входять прокурори, а відділу організаційно-методичної роботи та документального забезпечення - також головні спеціалісти.
2.6. Робота працівників структурних підрозділів залежно від покладених на них обов'язків організовується за територіальним або функціональним (предметним) принципом відповідно до розподілу обов'язків, який здійснюється їхніми начальниками за погодженням із заступником керівника Спеціалізованої екологічної прокуратури - начальником управління (для відділів у складі управління) та керівником Спеціалізованої екологічної прокуратури і затверджується першим заступником або заступником Генерального прокурора згідно з розподілом обов'язків між керівництвом Офісу Генерального прокурора.
2.7. Посадові обов'язки державних службовців закріплюються у посадових інструкціях, які розробляються безпосереднім керівником, керівником Спеціалізованої екологічної прокуратури та затверджуються Генеральним прокурором.
3. Основні завдання Спеціалізованої екологічної прокуратури
3.1. Організація і процесуальне керівництво досудовим розслідуванням, вирішення відповідно до закону інших питань під час кримінального провадження та підтримання публічного обвинувачення у кримінальних провадженнях про кримінальні правопорушення у сфері охорони навколишнього природного середовища, розслідування у яких здійснюється Головними слідчими управліннями Національної поліції України, Державного бюро розслідувань, Служби безпеки України, центральним апаратом Бюро економічної безпеки України (крім проваджень, організація і процесуальне керівництво у яких здійснюються Спеціалізованою антикорупційною прокуратурою, а також іншими структурними підрозділами згідно зі спеціалізацією, визначеною наказами Генерального прокурора), зокрема:
- передбачені розділом VIII, а також статтею 441 КК України;
- вчинені особами, які надають публічні послуги, службовими особами юридичних осіб приватного права, працівниками правоохоронних органів, а також органів, які здійснюють державний контроль, нагляд та управління в галузі охорони навколишнього природного середовища, пов'язані з виконанням вимог законодавства про екологічну та радіаційну безпеку; про оцінку впливу на довкілля; охорону земель; охорону і раціональне використання вод та відтворення водних ресурсів; охорону атмосферного повітря; охорону, захист, використання та відтворення лісів; охорону використання і відтворення рослинного та тваринного світу; природно-заповідний фонд; охорону, використання і відтворення риби та інших водних живих ресурсів; охорону та раціональне використання надр; поводження з відходами; щодо ліцензування (у тому числі видачі дозволів, лімітів та квот) на спеціальне використання природних ресурсів, дотримання їх умов; про біологічну та генетичну безпеку щодо біологічних об'єктів природного середовища при створенні, дослідженні та практичному використанні генетично модифікованих організмів у відкритій системі, що посягають на охоронювані законом інтереси у сфері охорони навколишнього природного середовища;
- пов'язані зі збройною агресією, якими заподіяно шкоду довкіллю;
- щодо протиправного заволодіння, відчуження, приватизації чи розпорядження майном, коштами, призначеними для використання і охорони природних ресурсів, захисту та відновлення навколишнього природного середовища;
- за фактами ухилення від сплати екологічного податку; рентної плати за спеціальне використання води, лісових ресурсів, користування надрами, а також легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, внаслідок вчинення кримінального правопорушення, процесуальне керівництво досудовим розслідуванням якого належить до повноважень Спеціалізованої екологічної прокуратури;
- пов'язані із ввезенням на територію України чи транзитом через її територію відходів без належного дозволу, незаконним обігом радіоактивних матеріалів, незаконним поводженням з ними, а також з порушенням вимог радіаційної безпеки;
- інші кримінальні правопорушення, що посягають на охоронювані законом інтереси у сфері охорони навколишнього природного середовища та земельних відносин, а саме земель: природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; водного фонду; лісогосподарського та рекреаційного призначення.
3.2. Виконання вимог закону під час приймання, реєстрації, розгляду та вирішення заяв і повідомлень про вчинення кримінального правопорушення, своєчасне внесення відомостей до Єдиного реєстру досудових розслідувань (далі - ЄРДР).
3.3. Організація та забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування кримінальних правопорушень, оскарження судових рішень на стадії досудового розслідування і судового розгляду кримінальних проваджень, виконання вимог закону про невідворотність покарання за вчинене кримінальне правопорушення.
3.4. Запобігання незаконному притягненню особи до кримінальної відповідальності та необґрунтованому застосуванню щодо неї заходів процесуального примусу.
3.5. Застосування належної правової процедури до кожного учасника кримінального провадження, забезпечення особам, затриманим за підозрою у вчиненні кримінального правопорушення, права на захист, у тому числі в порядку, визначеному
Законом України "Про безоплатну правову допомогу".
3.6. Організація та здійснення нагляду за додержанням законів при проведенні оперативно-розшукової діяльності оперативними підрозділами Національної поліції України, Державного бюро розслідувань, Служби безпеки України, Бюро економічної безпеки України, а також здійснення контролю за ефективністю нагляду обласними прокуратурами за додержанням законів при проведенні оперативно-розшукової діяльності їх територіальними органами у частині попередження, виявлення і припинення кримінальних правопорушень, зазначених у пункті 3.1 цього Положення, розшуку осіб, які їх вчинили та переховуються від органів досудового розслідування, суду.
3.7. Забезпечення відшкодування збитків, завданих кримінальними правопорушеннями, передбаченими пунктом 3.1 цього Положення.
3.8. Здійснення представництва інтересів держави в суді у разі їх порушення або загрози порушення у сфері охорони навколишнього природного середовища, у тому числі щодо земельних правовідносин (крім питань, вирішення яких належить до повноважень інших самостійних структурних підрозділів згідно зі спеціалізацією, визначеною наказами Генерального прокурора).
3.9. Забезпечення участі у розгляді Верховним Судом касаційних скарг на судові рішення у кримінальних, цивільних, господарських та адміністративних справах (провадженнях), заяв про перегляд судових рішень у справах (провадженнях), розглянутих за участю прокурорів спеціалізованих екологічних прокуратур нижчого рівня.
3.10. Здійснення діяльності як спеціально уповноваженого суб'єкта у сфері протидії корупції поза межами кримінального провадження (крім питань, віднесених до повноважень спеціалізованих прокуратур у сфері оборони), а також участь у розгляді судами справ про адміністративні правопорушення, пов'язані з корупцією, у сфері охорони навколишнього природного середовища за протоколами спеціально уповноважених суб'єктів у сфері протидії корупції відповідно до компетенції, визначеної наказом Генерального прокурора, забезпечення відшкодування збитків, завданих такими адміністративними правопорушеннями.
3.11. Організаційне забезпечення та контроль за діяльністю обласних прокуратур у межах повноважень, надання їх працівникам практичної та методичної допомоги.
3.12. Впровадження інноваційних методів, позитивного досвіду, документів методичного характеру щодо здійснення прокурором повноважень у кримінальному провадженні та під час представництва інтересів держави у суді у сфері охорони навколишнього природного середовища з урахуванням кращих міжнародних практик.
3.13. Вжиття заходів щодо забезпечення координації діяльності правоохоронних органів з протидії злочинності у сфері охорони навколишнього природного середовища.
3.14. Організація виконання запитів компетентних органів іноземних держав про надання міжнародної правової допомоги чи перейняття кримінального провадження, здійснення перевірки матеріалів виконання запитів компетентних органів іноземних держав у порядку частини третьої статті
558 КПК України.
3.15. Спеціалізована екологічна прокуратура у межах повноважень також забезпечує:
- участь у плануванні роботи Офісу Генерального прокурора, своєчасне, повне і якісне виконання запланованих заходів;
- підготовку матеріалів на розгляд нарад, організацію та контроль за виконанням прийнятих рішень, а також виконання завдань і доручень керівництва Офісу Генерального прокурора;
- проведення перевірок в обласних прокуратурах, надання практичної допомоги їхнім керівникам, контроль за усуненням виявлених недоліків;
- підготовку проєктів організаційно-розпорядчих документів Офісу Генерального прокурора, листів із зауваженнями, орієнтовного та інформаційного характеру;
- особистий прийом громадян, розгляд звернень та запитів, у тому числі народних депутатів України, скарг учасників кримінального провадження на рішення, дії чи бездіяльність слідчих і прокурорів, заяв і повідомлень про кримінальні правопорушення;
- здійснення аналітичної та методичної роботи, участь у заходах щодо підвищення кваліфікації, стажування працівників обласних прокуратур, підготовку методичних рекомендацій та інших документів методичного спрямування, ініціювання і проведення навчально-методичних заходів;
- опрацювання проєктів законів та інших нормативно-правових актів, внесення пропозицій щодо вдосконалення законодавства;
- ведення первинного обліку роботи, формування статистичної звітності, своєчасне, повне та достовірне внесення відомостей про результати роботи до ЄРДР, інформаційно-аналітичної системи "Облік та статистика органів прокуратури" (далі - ІАС "ОСОП");
- підготовку інформацій до органів державної влади з питань діяльності Спеціалізованої екологічної прокуратури, матеріалів для висвітлення результатів прокурорської діяльності у медіа та на офіційному вебсайті Офісу Генерального прокурора;
- ведення діловодства, у тому числі роботу із документами з грифом обмеження доступу "Для службового користування", додержання режиму секретності, збереження матеріальних носіїв інформації з обмеженим доступом.
4. Основні напрями діяльності структурних підрозділів Спеціалізованої екологічної прокуратури
4.1. Управління захисту інтересів держави у сфері охорони навколишнього природного середовища
4.1.1. Відділ представництва інтересів держави в суді забезпечує:
- безпосереднє здійснення та організаційне забезпечення діяльності органів прокуратури щодо реалізації повноважень з представництва інтересів держави у сфері охорони навколишнього природного середовища, у тому числі щодо земельних правовідносин, зокрема охорони і використання об'єктів та земель природно-заповідного фонду, інших об'єктів правової охорони навколишнього природного середовища, поводження з відходами, використання природних ресурсів та охорони навколишнього природного середовища, оцінки впливу на довкілля, виконання державних (національних), місцевих та інших екологічних програм, використання коштів фондів охорони навколишнього природного середовища та інших державних, у тому числі бюджетних, коштів у цій сфері, а також в інших випадках у разі порушення або загрози порушення охоронюваних законом інтересів держави у сфері охорони навколишнього природного середовища (крім питань, вирішення яких належить до повноважень інших самостійних структурних підрозділів згідно зі спеціалізацією, визначеною наказами Генерального прокурора);
- вивчення питань щодо наявності підстав для застосування повноважень, передбачених статтею 23 Закону України "Про прокуратуру", у сфері охорони навколишнього природного середовища;
- безпосереднє здійснення та організаційне забезпечення діяльності щодо реалізації повноважень із представництва інтересів держави в суді за матеріалами кримінальних проваджень, процесуальне керівництво у яких здійснюють прокурори Спеціалізованої екологічної прокуратури;
- підготовку відзивів на позовні заяви, відповідей на відзиви, пояснень, заяв, клопотань, апеляційних і касаційних скарг на судові рішення, заяв про їх перегляд за нововиявленими або виключними обставинами, контроль за ходом і результатами їх судового розгляду у справах за позовами Генерального прокурора, його першого заступника або заступників і в тих, у які ініційовано вступ;
- організацію участі та участь у розгляді судами всіх інстанцій цивільних, адміністративних і господарських справ у сфері охорони навколишнього природного середовища у випадках, передбачених пунктом 3.8 цього Положення, за позовами Генерального прокурора, його першого заступника або заступників і в тих, у які ініційовано вступ;
- участь у розгляді Верховним Судом цивільних, адміністративних та господарських справ у сфері охорони навколишнього природного середовища у випадках, передбачених пунктом 3.8 цього Положення, за позовами (заявами, скаргами) прокурорів, інших учасників процесу в таких справах або у разі вступу прокурорів у ці справи;
- у межах компетенції підготовку заяв і клопотань до суду касаційної інстанції, у тому числі про участь прокурора в судовому засіданні, передання справи на розгляд палати, об'єднаної палати або Великої Палати Верховного Суду;
- ініціювання перегляду судових рішень у справах у сфері охорони навколишнього природного середовища, у випадках, передбачених пунктом 3.8 цього Положення, за позовами (заявами) Генерального прокурора, його першого заступника або заступників і в тих, у які ініційовано вступ та забезпечено участь;
- вивчення судових рішень, розміщених у Єдиному державному реєстрі судових рішень, які зачіпають інтереси держави у сфері охорони навколишнього природного середовища та постановлені без участі прокурора, визначення наявності підстав для вступу у справу та їх оскарження в апеляційному або касаційному порядку;
- вивчення стану представницької діяльності щодо захисту інтересів держави у сфері охорони навколишнього природного середовища, вжиття заходів для усунення недоліків при підготовці обласними прокуратурами заяв, скарг та інших процесуальних документів у цивільному, адміністративному та господарському судочинстві, у тому числі передбачених статтею 24 Закону України "Про прокуратуру";
- реалізацію повноважень, передбачених статтею 24 Закону України "Про прокуратуру", як прокуратури вищого рівня;
- вивчення матеріалів, зокрема обласних прокуратур, щодо необхідності здійснення представництва в суді інтересів держави у сфері охорони навколишнього природного середовища в особі Кабінету Міністрів України та Національного банку України, підготовку проєктів відповідних документів;
- забезпечення представництва інтересів держави при виконанні судових рішень, у яких прокурорами відділу здійснювалося представництво інтересів держави;
- вжиття заходів, спрямованих на своєчасне, повне й реальне виконання судових рішень, постановлених у справах за позовами, заявами прокурорів у сфері охорони навколишнього природного середовища, забезпечення належного захисту інтересів держави при їх виконанні;
- у межах компетенції внесення до ЄРДР відомостей про вчинення кримінальних правопорушень;
- моніторинг медіа з метою виявлення порушень вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища та ініціювання вжиття заходів представницького характеру або внесення відомостей до ЄРДР;
- участь у розгляді справ про адміністративні правопорушення, пов'язані з корупцією, відповідно до компетенції, визначеної наказом Генерального прокурора;
- підготовку матеріалів для вжиття заходів представницького характеру поза межами кримінального судочинства з метою відшкодування збитків (шкоди), завданих державі внаслідок вчинення корупційного правопорушення та правопорушення, пов'язаного з корупцією, визнання незаконними нормативно-правових актів, рішень і недійсними правочинів у сфері охорони навколишнього природного середовища;
- у межах компетенції організаційне забезпечення діяльності обласних прокуратур як спеціально уповноважених суб'єктів у сфері протидії корупції (поза межами кримінального провадження);
- вивчення матеріалів про адміністративне правопорушення, пов'язане з корупцією, у сфері охорони навколишнього природного середовища, складених уповноваженими особами Національної поліції України, відповідно до компетенції, визначеної наказом Генерального прокурора;
- ініціювання, за наявності підстав, питання щодо дисциплінарної відповідальності суддів у порядку, визначеному законодавством;
- взаємодію в межах компетенції зі спеціально уповноваженими суб'єктами у сфері протидії корупції та іншими органами з питань, що належать до компетенції відділу;
- проведення перевірок в обласних прокуратурах, надання практичної допомоги їхнім керівникам, контроль за усуненням виявлених недоліків;
- стажування працівників обласних прокуратур, ініціювання та проведення навчально-методичних заходів, підготовку методичних рекомендацій та інших документів методичного спрямування.
4.1.2. Відділ організації процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення в обласних прокуратурах забезпечує:
- контроль за ефективністю організації і процесуального керівництва досудовим розслідуванням обласними прокуратурами, вирішення відповідно до закону інших питань під час кримінального провадження, нагляд за додержанням законів при проведенні слідчих та негласних слідчих (розшукових) дій, участь у судовому провадженні та підтримання публічного обвинувачення у кримінальних провадженнях про кримінальні правопорушення, зазначені в пункті 3.1 цього Положення;
- за дорученням керівництва Офісу Генерального прокурора організацію і процесуальне керівництво досудовим розслідуванням, вирішення відповідно до закону інших питань під час кримінального провадження, нагляд за додержанням законів при проведенні слідчих та негласних слідчих (розшукових) дій, участь у судовому провадженні та підтримання публічного обвинувачення у кримінальних провадженнях про кримінальні правопорушення, зазначені в пункті 3.1 цього Положення;
- організаційне забезпечення реалізації визначених статтею
36 КПК України повноважень Генеральним прокурором, його першим заступником або заступниками згідно з розподілом обов'язків між керівництвом Офісу Генерального прокурора у відповідних кримінальних провадженнях, процесуальне керівництво досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення в яких здійснюється прокурорами обласних прокуратур;
- нагляд за додержанням законів при проведенні оперативно-розшукової діяльності оперативними підрозділами Національної поліції України, Державного бюро розслідувань, Служби безпеки України, Бюро економічної безпеки України, а також здійснення контролю за ефективністю нагляду обласними прокуратурами за додержанням законів при проведенні оперативно-розшукової діяльності їх територіальними органами у частині попередження, виявлення і припинення кримінальних правопорушень, зазначених у пункті 3.1 цього Положення, розшуку осіб, які їх вчинили та переховуються від органів досудового розслідування, суду;
- вивчення та узагальнення у межах компетенції стану організації процесуального керівництва у кримінальних провадженнях, а також нагляду за додержанням законів органами, які проводять оперативно-розшукову діяльність, в обласних прокуратурах, підготовку пропозицій щодо удосконалення прокурорської роботи, заходів для усунення недоліків;
- підготовку в межах компетенції інформаційних та аналітичних документів, а також проєктів процесуальних документів, які подаються на підпис керівництву Офісу Генерального прокурора та Спеціалізованої екологічної прокуратури;
- участь в опрацюванні постанов координаційних і спільних нарад, проведених в обласних прокуратурах, та вивченні практики здійснення ними координаційної діяльності;
- підготовку матеріалів до координаційних, спільних та оперативних нарад у керівництва Офісу Генерального прокурора, участь в організаційному забезпеченні їх проведення, контроль за своєчасністю та повнотою виконання ухвалених нарадами рішень;
- приймання, реєстрацію, розгляд заяв і повідомлень про вчинення відповідних кримінальних правопорушень, своєчасне внесення щодо них відомостей до ЄРДР;
- контроль за своєчасністю, повнотою та достовірністю внесення відомостей до ЄРДР обласними прокуратурами, правоохоронними органами;
- проведення перевірок в обласних прокуратурах, надання практичної допомоги їхнім керівникам, контроль за усуненням виявлених недоліків;
- стажування працівників обласних прокуратур, ініціювання та проведення навчально-методичних заходів, підготовку методичних рекомендацій та інших документів методичного спрямування.
4.2. Відділ процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення забезпечує:
- організацію і процесуальне керівництво досудовим розслідуванням, вирішення відповідно до закону інших питань під час кримінального провадження, участь у судовому провадженні та підтримання публічного обвинувачення, у тому числі у перегляді судових рішень у судах апеляційної та касаційної інстанцій, у кримінальних провадженнях про кримінальні правопорушення, зазначені в пункті 3.1 цього Положення;
- організаційне забезпечення реалізації визначених статтею
36 КПК України повноважень Генеральним прокурором, його першим заступником або заступниками згідно з розподілом обов'язків між керівництвом Офісу Генерального прокурора у відповідних кримінальних провадженнях, процесуальне керівництво досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення в яких здійснюється прокурорами відділу;
- приймання, реєстрацію, розгляд заяв і повідомлень про вчинення відповідних кримінальних правопорушень, своєчасне внесення щодо них відомостей до ЄРДР;
- нагляд за додержанням законів при проведенні слідчих, негласних слідчих (розшукових) дій у відповідних кримінальних провадженнях;
- участь у розгляді судами клопотань слідчих та прокурорів, а також з інших питань під час кримінального провадження;
- розгляд і вирішення скарг на рішення, дії чи бездіяльність слідчих і прокурорів у випадках, передбачених
КПК України;
- вжиття заходів щодо забезпечення відшкодування завданих кримінальними правопорушеннями збитків, розшуку майна, яке стало предметом суспільно небезпечного посягання, а також конфіскації та спеціальної конфіскації у порядку і випадках, установлених законом;
- вивчення стану досудового розслідування у кримінальних провадженнях, підготовку висновків та проєктів процесуальних документів, які подаються на підпис керівництву Офісу Генерального прокурора;
- за дорученням керівництва Офісу Генерального прокурора, керівника Спеціалізованої екологічної прокуратури здійснення нагляду за додержанням законів органами, які проводять оперативно-розшукову діяльність, зазначеними в пункті 3.6 цього Положення, у частині попередження, виявлення і припинення кримінальних правопорушень, визначених у пункті 3.1 цього Положення, розшуку осіб, які їх вчинили та переховуються від органів досудового розслідування, суду;
- підготовку матеріалів до координаційних, спільних та оперативних нарад у керівництва Офісу Генерального прокурора, участь в організаційному забезпеченні їх проведення, контроль за своєчасністю та повнотою виконання ухвалених нарадами рішень.
4.3. Відділ організації процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення у кримінальних провадженнях у сфері охорони навколишнього природного середовища, пов'язаних зі збройною агресією, забезпечує:
- організацію і процесуальне керівництво досудовим розслідуванням, контроль за ефективністю організації досудового розслідування і процесуального керівництва прокурорами обласних прокуратур, вирішення відповідно до закону інших питань під час кримінального провадження, нагляду за додержанням законів при проведенні слідчих та негласних слідчих (розшукових) дій, участі у судовому провадженні та підтримання публічного обвинувачення у кримінальних провадженнях про кримінальні правопорушення, зазначені в пункті 3.1 цього Положення, якими завдано шкоду довкіллю внаслідок збройної агресії;
- організаційне забезпечення реалізації визначених статтею
36 КПК України повноважень Генеральним прокурором, його першим заступником або заступниками згідно з розподілом обов'язків між керівництвом Офісу Генерального прокурора у відповідних кримінальних провадженнях, процесуальне керівництво досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення в яких здійснюється прокурорами відділу та обласних прокуратур;
- контроль за ефективністю організації і процесуального керівництва досудовим розслідуванням обласними прокуратурами, вирішення відповідно до закону інших питань під час кримінального провадження, нагляд за додержанням законів при проведенні слідчих та негласних слідчих (розшукових) дій, участь у судовому провадженні та підтримання публічного обвинувачення у кримінальних провадженнях про кримінальні правопорушення, зазначені в пункті 3.1 цього Положення, якими завдано шкоду довкіллю внаслідок збройної агресії;
- вивчення та узагальнення у межах компетенції стану організації процесуального керівництва у кримінальних провадженнях, підготовку пропозицій щодо удосконалення прокурорської роботи, заходів для усунення недоліків;
- нагляд за додержанням законів при проведенні оперативно-розшукової діяльності оперативними підрозділами правоохоронних органів, зазначених у пункті 3.6 цього Положення, а також здійснення контролю за ефективністю нагляду обласними прокуратурами за додержанням законів при проведенні оперативно-розшукової діяльності їх територіальними органами у частині попередження, виявлення і припинення кримінальних правопорушень, зазначених у пункті 3.1 цього Положення, якими завдано шкоду довкіллю внаслідок збройної агресії, розшуку осіб, які їх вчинили та переховуються від органів досудового розслідування, суду;
- підготовку в межах компетенції інформаційних та аналітичних документів, а також проєктів процесуальних документів, які подаються на підпис керівництву Офісу Генерального прокурора;
- участь в опрацюванні постанов координаційних і спільних нарад, проведених в обласних прокуратурах, та вивченні практики здійснення ними координаційної діяльності;
- підготовку матеріалів до координаційних, спільних та оперативних нарад у керівництва Офісу Генерального прокурора, участь в організаційному забезпеченні їх проведення, контроль за своєчасністю та повнотою виконання ухвалених нарадами рішень;
- контроль за своєчасністю, повнотою та достовірністю внесення відомостей до ЄРДР обласними прокуратурами, правоохоронними органами;
- проведення перевірок в обласних прокуратурах, надання практичної допомоги їхнім керівникам, контроль за усуненням виявлених недоліків;
- стажування працівників обласних прокуратур, ініціювання та проведення навчально-методичних заходів, підготовку методичних рекомендацій та інших документів методичного спрямування.
4.4. Відділ організаційно-методичної роботи та документального забезпечення забезпечує:
- узагальнення та підготовку пропозицій до плану роботи Офісу Генерального прокурора, контроль за виконанням структурними підрозділами Спеціалізованої екологічної прокуратури запланованих заходів;
- підготовку у взаємодії з іншими структурними підрозділами Спеціалізованої екологічної прокуратури матеріалів на розгляд нарад, організацію та контроль за виконанням прийнятих рішень;
- облік та контроль за виконанням структурними підрозділами Спеціалізованої екологічної прокуратури завдань, доручень та документів, за якими встановлено контроль керівництвом Офісу Генерального прокурора, керівником Спеціалізованої екологічної прокуратури;
- організаційне забезпечення та облік оперативних нарад у керівника Спеціалізованої екологічної прокуратури;
- забезпечення за участю інших структурних підрозділів Спеціалізованої екологічної прокуратури організаційних заходів, пов'язаних з її діяльністю;
- опрацювання та підготовку за участю інших структурних підрозділів Спеціалізованої екологічної прокуратури проєктів організаційно-розпорядчих документів Офісу Генерального прокурора;
- проведення у взаємодії з іншими структурними підрозділами Спеціалізованої екологічної прокуратури аналітичної роботи;
- підготовку за дорученням керівника Спеціалізованої екологічної прокуратури та у взаємодії з іншими її структурними підрозділами доповідних записок, довідок, листів інформаційного та орієнтовного характеру, листів із зауваженнями, доручень, завдань та інших службових документів;
- опрацювання проєктів законодавчих та інших нормативно-правових актів, підготовку та узагальнення пропозицій щодо удосконалення законодавства;
- участь у проведенні перевірок, наданні практичної допомоги керівникам обласних прокуратур, ведення обліку виїздів працівників Спеціалізованої екологічної прокуратури до прокуратур нижчого рівня;
- стажування працівників обласних прокуратур, участь у розробленні структурними підрозділами Спеціалізованої екологічної прокуратури методичних рекомендацій та інших документів методичного спрямування;
- участь в організації та проведенні навчально-методичних заходів Офісу Генерального прокурора, а також інших заходів щодо підвищення кваліфікації прокурорів у сфері охорони навколишнього природного середовища;
- вивчення у взаємодії з іншими структурними підрозділами Спеціалізованої екологічної прокуратури ефективності діяльності обласних прокуратур у сфері охорони навколишнього природного середовища, надання пропозицій щодо її підвищення;
- вивчення за дорученням керівника Спеціалізованої екологічної прокуратури стану організації роботи у її структурних підрозділах;
- опрацювання, перевірку об'єктивності даних та формування звітності про результати роботи Спеціалізованої екологічної прокуратури;
- виконання вимог наказів, завдань і доручень керівництва Офісу Генерального прокурора, Спеціалізованої екологічної прокуратури та відділів з питань діловодства;
- здійснення організаційних та консультаційних функцій із забезпечення виконання завдань, покладених на Спеціалізовану екологічну прокуратуру, управління та відділи з питань діловодства;
- участь у виконанні організаційних, програмних і технічних завдань;
- приймання вхідної та внутрішньої кореспонденції, внесення відповідних даних до інформаційної системи "Система електронного документообігу органів прокуратури України" (далі - ІС "СЕД"), її попередній розгляд та передання керівництву Спеціалізованої екологічної прокуратури, відділів і безпосереднім виконавцям на розгляд та виконання;
- приймання, реєстрацію вихідної кореспонденції в ІС "СЕД" та її передання до відповідного підрозділу Офісу Генерального прокурора для відправлення або направлення поштовим зв'язком;
- облік, реєстрацію документів із грифом обмеження доступу "Для службового користування";
- підготовку та погодження з керівництвом підрозділів номенклатури справ, формування справ та наглядових проваджень, оформлення і передання їх до відповідного підрозділу Офісу Генерального прокурора;
- оперативний підбір, передання та зберігання документів, ознайомлення з ними працівників структурних підрозділів, вручення їх прокурорам під особистий підпис для службового користування та виконання;
- стеження за строками виконання контрольних документів, завчасного інформування начальників відділів про строки їх виконання;
- своєчасне передання матеріалів розгляду депутатських звернень і запитів, звернень комітетів, тимчасових слідчих і тимчасових спеціальних комісій Верховної Ради України, адвокатських запитів, звернень осіб, щодо яких законом встановлено особливий порядок розгляду, звернень з особистого прийому керівництва Офісу Генеральним прокурором до підрозділу з питань організації прийому громадян, розгляду звернень та запитів для вирішення питання про зняття їх із контролю або його продовження;
- друкування та тиражування службових документів;
- ведення обліку використання робочого часу працівників Спеціалізованої екологічної прокуратури;
- формування замовлення на матеріально-технічне забезпечення структурних підрозділів Спеціалізованої екологічної прокуратури.
4.5. Структурні підрозділи Спеціалізованої екологічної прокуратури виконують також інші функції, пов'язані з покладеними на неї завданнями.
5. Повноваження працівників Спеціалізованої екологічної прокуратури
5.1. Керівник Спеціалізованої екологічної прокуратури:
- здійснює загальне керівництво діяльністю Спеціалізованої екологічної прокуратури, організовує, спрямовує і контролює роботу її структурних підрозділів з урахуванням планів роботи Офісу Генерального прокурора, рішень нарад, інших організаційно-розпорядчих документів;
- координує діяльність структурних підрозділів Спеціалізованої екологічної прокуратури, забезпечує взаємодію з іншими підрозділами Офісу Генерального прокурора, прокуратурами усіх рівнів, Тренінговим центром прокурорів України та співпрацю з відповідними підрозділами правоохоронних та інших державних органів;
- визначає основні напрями діяльності, характер роботи структурних підрозділів Спеціалізованої екологічної прокуратури відповідно до завдань та функцій, визначених цим Положенням;
- погоджує розподіл обов'язків між працівниками структурних підрозділів Спеціалізованої екологічної прокуратури та подає його для затвердження першому заступнику чи заступнику Генерального прокурора згідно з розподілом обов'язків між керівництвом Офісу Генерального прокурора;
- вносить пропозиції до плану роботи Офісу Генерального прокурора, забезпечує контроль за своєчасним і якісним виконанням планових заходів;
- вносить пропозиції та забезпечує підготовку матеріалів для розгляду на нарадах у керівництва Офісу Генерального прокурора, своєчасне та якісне виконання їх рішень;
- розглядає документи, що надійшли до Спеціалізованої екологічної прокуратури, у тому числі ті, що містять інформацію з обмеженим доступом, зокрема державну таємницю, у межах компетенції підписує, затверджує і візує службову документацію;
- приймає рішення управлінського характеру з питань, що належать до його компетенції;
- організовує та контролює виконання структурними підрозділами Спеціалізованої екологічної прокуратури наказів, завдань і доручень керівництва Офісу Генерального прокурора;
- забезпечує підготовку проєктів організаційно-розпорядчих документів Офісу Генерального прокурора з питань, що належать до компетенції Спеціалізованої екологічної прокуратури;
- організовує та проводить оперативні наради з питань діяльності Спеціалізованої екологічної прокуратури, за необхідності заслуховує звіти працівників щодо виконання службових обов'язків, визначає заходи для усунення виявлених недоліків;
- організовує проведення аналітичної та методичної роботи, заходів щодо підвищення кваліфікації працівників Спеціалізованої екологічної прокуратури, стажування працівників обласних прокуратур;
- організовує в межах компетенції представництво інтересів держави в суді, процесуальне керівництво досудовим розслідуванням, вирішення відповідно до закону інших питань під час кримінального провадження, нагляд за додержанням законів при проведенні слідчих, негласних слідчих (розшукових) дій у відповідних кримінальних провадженнях, контроль за ефективністю цієї діяльності в обласних прокуратурах;
- виконує повноваження, передбачені статтею
36 КПК України, а також сприяє керівництву Офісу Генерального прокурора у реалізації повноважень, визначених цією статтею;
- організовує та здійснює в межах компетенції нагляд за додержанням законів під час проведення оперативно-розшукової діяльності, а також контроль за ефективністю нагляду із цих питань обласними прокуратурами;
- організовує виїзди працівників Спеціалізованої екологічної прокуратури до обласних прокуратур для проведення перевірок, надання практичної допомоги їхнім керівникам, безпосередньо бере у них участь, забезпечує реалізацію виїздів та контроль за усуненням виявлених недоліків;
- організовує розгляд документів із питань надання правової допомоги у кримінальних провадженнях у межах міжнародного співробітництва;
- здійснює особистий прийом громадян, організовує розгляд звернень та запитів, у тому числі народних депутатів України, скарг учасників кримінального провадження на рішення, дії чи бездіяльність слідчих і прокурорів, заяв і повідомлень про кримінальні правопорушення;
- розглядає скарги на дії та рішення працівників Спеціалізованої екологічної прокуратури, забезпечує своєчасне та якісне їх вирішення;
- організовує роботу з оприлюднення публічної інформації, розгляд інформаційних запитів з питань, що належать до компетенції Спеціалізованої екологічної прокуратури;
- вживає заходів щодо запобігання витоку і розголошенню мовної та видової інформації, втраті службових документів і матеріалів, компрометації чи втраті електронних ключів доступу до ЄРДР;
- організовує роботу щодо запобігання виникненню реального чи потенційного конфлікту інтересів, вжиття заходів щодо його врегулювання;
- організовує ведення первинного обліку роботи, своєчасне, повне і достовірне внесення відомостей до ЄРДР, ІАС "ОСОП", перевіряє об'єктивність відповідних даних, формує та підписує звітність про роботу Спеціалізованої екологічної прокуратури;
- здійснює оцінювання результатів службової діяльності державних службовців Спеціалізованої екологічної прокуратури, затверджує індивідуальні програми підвищення рівня їхньої професійної компетентності;
- вносить в установленому порядку пропозиції щодо структури та штатної чисельності Спеціалізованої екологічної прокуратури, призначення, переміщення, звільнення з посад працівників, заохочення чи притягнення до дисциплінарної відповідальності;
- здійснює контроль за дотриманням підпорядкованими працівниками службової та виконавської дисципліни, вживає заходів для створення належних умов праці;
- за дорученням керівництва Офісу Генерального прокурора представляє Офіс Генерального прокурора в правоохоронних органах, органах державної влади та органах місцевого самоврядування, громадських, наукових, міжнародних та інших організаціях з питань діяльності Спеціалізованої екологічної прокуратури;
- організовує та контролює стан ведення діловодства та додержання режиму секретності у Спеціалізованій екологічній прокуратурі;
- виконує інші завдання та службові доручення керівництва Офісу Генерального прокурора.
5.2. Заступник керівника Спеціалізованої екологічної прокуратури - начальник управління:
- організовує роботу очолюваного управління, забезпечує контроль за виконанням його працівниками наказів, інших організаційно-розпорядчих документів, планових заходів, рішень нарад, завдань і доручень керівництва Офісу Генерального прокурора та керівника Спеціалізованої екологічної прокуратури;
- забезпечує взаємодію з іншими структурними підрозділами Офісу Генерального прокурора, прокуратурами усіх рівнів, Тренінговим центром прокурорів України, відповідними підрозділами правоохоронних та інших державних органів, експертними та іншими установами;
- погоджує розподіл обов'язків між працівниками відділів управління та подає його для погодження керівнику Спеціалізованої екологічної прокуратури;
- вносить пропозиції до плану роботи Офісу Генерального прокурора, забезпечує підготовку матеріалів для розгляду на нарадах у керівництва Офісу Генерального прокурора, керівника Спеціалізованої екологічної прокуратури;
- розглядає документи, у тому числі ті, які містять інформацію з обмеженим доступом, зокрема державну таємницю, доручає підлеглим працівникам їх вивчення та виконання, підписує, погоджує та візує службові документи;
- забезпечує підготовку проєктів організаційно-розпорядчих документів з питань, що належать до компетенції Спеціалізованої екологічної прокуратури;
- проводить оперативні наради з питань, що належать до компетенції управління, заслуховує звіти підлеглих працівників, визначає заходи для усунення виявлених недоліків;
- організовує та бере участь у перевірках обласних прокуратур, наданні практичної допомоги їхнім керівникам, забезпечує реалізацію матеріалів виїздів та контроль за усуненням виявлених недоліків;
- забезпечує проведення аналітичної, методичної роботи, навчально-методичних та інших заходів щодо підвищення кваліфікації підпорядкованих працівників, стажування працівників обласних прокуратур;
- забезпечує контроль за ефективністю організації і процесуального керівництва досудовим розслідуванням обласними прокуратурами, вирішення відповідно до закону інших питань під час кримінального провадження, нагляду за додержанням законів при проведенні слідчих та негласних слідчих (розшукових) дій, участі у судовому провадженні та підтримання публічного обвинувачення, оскарження судових рішень, реалізації інших повноважень прокурора в судах у кримінальних провадженнях відповідної категорії;
- за дорученням керівництва Офісу Генерального прокурора здійснює процесуальне керівництво досудовим розслідуванням, вирішення відповідно до закону інших питань під час кримінального провадження, нагляд за додержанням законів при проведенні слідчих, негласних слідчих (розшукових) дій, підтримує публічне обвинувачення у кримінальних провадженнях про кримінальні правопорушення відповідної категорії;
- за дорученням керівництва Спеціалізованої екологічної прокуратури особисто вивчає матеріали кримінальних проваджень;
- організовує участь прокурорів управління у розгляді слідчими суддями скарг на їхні рішення, дії або бездіяльність, перегляді судових рішень Верховним Судом, розглянутих за участю прокурорів управління у судах першої та апеляційної інстанцій;
- забезпечує організацію виконання запитів компетентних органів іноземних держав про надання міжнародної правової допомоги чи перейняття кримінального провадження та, відповідно, здійснення перевірки матеріалів виконання запитів компетентних органів іноземних держав у порядку частини третьої статті
558 КПК України;
- організовує та здійснює нагляд за додержанням законів органами, які проводять оперативно-розшукову діяльність, у частині попередження, виявлення і припинення кримінальних правопорушень, зазначених у пункті 3.1 цього Положення, розшуку осіб, які їх вчинили та переховуються від органів досудового розслідування, суду, а також контроль за ефективністю нагляду з цих питань обласними прокуратурами;
- організовує роботу з представництва інтересів держави в суді, зокрема щодо підготовки позовних заяв, апеляційних і касаційних скарг, інших процесуальних документів представницького характеру, що направляються до суду, та контроль за їх розглядом у судах;
- забезпечує контроль за ефективністю здійснення обласними прокуратурами представництва інтересів держави у сфері охорони навколишнього природного середовища;
- здійснює особистий прийом громадян, забезпечує розгляд звернень та запитів, у тому числі народних депутатів України, скарг учасників кримінального провадження на рішення, дії чи бездіяльність слідчих і прокурорів, заяв і повідомлень про кримінальні правопорушення;
- за дорученням керівника Спеціалізованої прокуратури розглядає скарги на дії та рішення працівників управління, забезпечує своєчасне та якісне їх вирішення;
- контролює роботу з оприлюднення публічної інформації, забезпечує розгляд інформаційних запитів з питань, що належать до компетенції управління;
- організовує та забезпечує своєчасне, повне та достовірне внесення прокурорами управління відомостей до ЄРДР, ІАС "ОСОП", формування звітності;
- забезпечує підготовку матеріалів для висвітлення у медіа та на офіційному вебсайті Офісу Генерального прокурора діяльності з питань, що належать до компетенції управління;
- вносить в установленому порядку пропозиції щодо удосконалення структури та оптимізації штатної чисельності Спеціалізованої екологічної прокуратури, призначення, переміщення, звільнення з посад працівників управління і його відділів, заохочення чи притягнення до відповідальності, преміювання, встановлення надбавок;
- за дорученням керівництва Офісу Генерального прокурора, керівника Спеціалізованої екологічної прокуратури представляє Спеціалізовану екологічну прокуратуру в органах державної влади, громадських, наукових, міжнародних та інших організаціях;
- організовує та контролює стан ведення діловодства та додержання режиму секретності в управлінні;
- виконує інші завдання та службові доручення керівництва Офісу Генерального прокурора та керівника Спеціалізованої екологічної прокуратури.
5.3. Начальники відділів (у межах компетенції відділів):
- організовують, спрямовують і контролюють роботу очолюваних відділів і підпорядкованих працівників;
- здійснюють розподіл обов'язків між працівниками відділів та подають його для погодження керівнику Спеціалізованої екологічної прокуратури;
- вносять пропозиції до плану роботи Офісу Генерального прокурора, організовують підготовку матеріалів для розгляду на нарадах у керівництва Офісу Генерального прокурора, Спеціалізованої екологічної прокуратури, проводять наради з питань діяльності відділів;
- здійснюють контроль за виконанням планових заходів, рішень нарад, завдань і доручень керівництва Офісу Генерального прокурора, Спеціалізованої екологічної прокуратури;
- у межах компетенції розглядають документи, у тому числі ті, що містять інформацію з обмеженим доступом, зокрема державну таємницю, доручають працівникам їх опрацювання та вирішення, підписують, затверджують та візують службову документацію;
- організовують підготовку та безпосередньо беруть участь у розробленні проєктів організаційно-розпорядчих документів Офісу Генерального прокурора;
- організовують проведення аналітичної, методичної роботи та заходів щодо підвищення кваліфікації працівників відділів, підготовку методичних рекомендацій, інших документів методичного спрямування;
- забезпечують підготовку та здійснення виїздів до обласних прокуратур, безпосередньо беруть участь у перевірках, наданні практичної допомоги керівникам прокуратур, забезпечують контроль за усуненням виявлених недоліків;
- забезпечують підготовку та проведення навчально-методичних заходів, стажування працівників обласних прокуратур;
- здійснюють особистий прийом громадян, організовують та контролюють розгляд і вирішення звернень та запитів, у тому числі народних депутатів України, скарг учасників кримінального провадження на рішення, дії чи бездіяльність слідчих і прокурорів, заяв і повідомлень про вчинення кримінального правопорушення;
- за дорученням керівництва Спеціалізованої екологічної прокуратури розглядають скарги на дії та рішення працівників відділів;
- забезпечують своєчасне, повне та достовірне внесення відомостей до ЄРДР, ІАС "ОСОП", формування статистичної звітності;
- у межах компетенції організовують підготовку матеріалів для висвітлення діяльності у медіа та на офіційному вебсайті Офісу Генерального прокурора;
- вносять в установленому порядку пропозиції щодо призначення, переміщення, звільнення з посад працівників відділів, заохочення, зміни в оплаті праці, надання відпусток;
- забезпечують дотримання службової та виконавської дисципліни у відділах;
- організовують роботу щодо виконання вимог про запобігання витоку і розголошенню мовної та видової інформації, втраті службових документів і матеріалів, компрометації чи втраті електронних ключів доступу до ЄРДР;
- забезпечують виконання вимог щодо запобігання виникненню реального чи потенційного конфлікту інтересів, вживають заходів для його врегулювання;
- вживають заходів щодо матеріально-технічного забезпечення відділів та створення належних умов праці;
- у межах компетенції контролюють стан ведення діловодства та додержання режиму секретності у відділах;
- виконують інші завдання та службові доручення керівництва Офісу Генерального прокурора, Спеціалізованої екологічної прокуратури.
5.4. Начальники відділів, крім зазначених, у межах компетенції відділів також виконують інші повноваження, зокрема:
5.4.1. Начальник відділу представництва інтересів держави в суді:
- організовує вивчення наявності підстав для представництва в судах інтересів держави у сфері охорони навколишнього природного середовища, підготовку позовів Офісу Генерального прокурора в порядку цивільного, адміністративного та господарського судочинства;
- організовує підготовку відзивів на позовні заяви, відповідей на відзиви, пояснень, заяв, клопотань, апеляційних і касаційних скарг на судові рішення, заяв про їх перегляд за нововиявленими або виключними обставинами, контроль за ходом і результатами їх судового розгляду у справах за позовами Генерального прокурора, його першого заступника або заступників, а також у справах, у які ініційовано вступ;
- організовує участь прокурорів відділу у розгляді судами всіх інстанцій цивільних, адміністративних та господарських справ у сфері охорони навколишнього природного середовища, за позовами Генерального прокурора, його першого заступника або заступників, а також справ, у які ініційовано вступ;
- організовує участь прокурорів відділу у розгляді Великою Палатою Верховного Суду, Касаційним господарським судом у складі Верховного Суду, Касаційним адміністративним судом у складі Верховного Суду, Касаційним цивільним судом у складі Верховного Суду господарських, адміністративних, цивільних справ у сфері охорони навколишнього природного середовища, провадження у яких відкрито за позовами (заявами, скаргами) прокурорів, інших учасників процесу в таких справах або у разі вступу прокурорів у ці справи;
................Перейти до повного тексту