1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ ЗІ СТАНДАРТІВ ДЕРЖАВНОЇ МОВИ
РІШЕННЯ
26.08.2022 № 259
Про затвердження Положення про Громадську раду при Національній комісії зі стандартів державної мови
Відповідно до частин першої, четвертої та абзацу другого частини шостої статті 47 Закону України "Про забезпечення функціонування української мови як державної", пунктів 7 і 12 Положення про Національну комісію зі стандартів державної мови, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06 листопада 2019 року № 911, та Типового положення про громадську раду при міністерстві, іншому центральному органі виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласній, Київській та Севастопольській міській, районній, районній у мм. Києві та Севастополі державній адміністрації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 листопада 2010 року № 996 (зі змінами), діючи в умовах введеного в Україні воєнного стану, Національна комісія зі стандартів державної мови на засіданні (протокол № 77 від 26 серпня 2022 року) ВИРІШИЛА:
1. ЗатвердитиПоложення про Громадську раду при Національній комісії зі стандартів державної мови, що додається.
2. Контроль за виконанням цього рішення покласти на Голову Національної комісії зі стандартів державної мови Мозгунова В.В.

Голова Комісії

В. Мозгунов
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Національної комісії
зі стандартів державної мови
26 серпня 2022 року № 259
ПОЛОЖЕННЯ
про Громадську раду при Національній комісії зі стандартів державної мови
1. Загальні положення
1.1. Громадська рада при Національній комісії зі стандартів державної мови (далі - Громадська рада) є тимчасовим консультативно-дорадчим органом, створеним для сприяння участі громадськості у сферах діяльності, визначених Положенням про Національну комісію зі стандартів державної мови, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 06 листопада 2019 року № 911.
1.2. Громадська рада у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, рішеннями Національної комісії зі стандартів державної мови, Положенням про Громадську раду.
1.3. Громадська рада має повне офіційне найменування "Громадська рада при Національній комісії зі стандартів державної мови", не має статусу юридичної особи, коштів і майна.
1.4. Діяльність Громадської ради регулює Положення про Громадську раду (далі - Положення), розроблене Національною комісією зі стандартів державної мови (далі - Комісія). Положення визначає статус, мету, основні завдання, функції, повноваження, спосіб прийняття рішень, права та обов'язки її членів, порядок набуття та позбавлення членства в ній, а також процедури взаємодії між Громадською радою та Комісією під час реалізації її повноважень.
Положення затверджує своїм рішенням Комісія, його оприлюднюють на її офіційному вебсайті протягом трьох робочих днів із дати затвердження.
2. Мета та основні завдання
2.1. Метою створення та діяльності Громадської ради є сприяння налагодженню тісної взаємодії між Комісією та представниками громадськості в питаннях реалізації завдань Комісії, визначених Законом України "Про забезпечення функціонування української мови як державної".
2.2. Основними завданнями Громадської ради є:
сприяння реалізації громадянами конституційного права на участь в управлінні державними справами;
сприяння врахуванню громадської думки під час реалізації завдань, покладених на Комісію;
сприяння залученню представників зацікавлених сторін до проведення консультацій із громадськістю при реалізації завдань, покладених на Комісію;
проведення відповідно до законодавства громадського моніторингу діяльності Комісії;
підготовка експертних пропозицій, висновків, аналітичних матеріалів із питань, що реалізує Комісія відповідно до законів України.
3. Функції Громадської ради
3.1. Громадська рада відповідно до покладених на неї завдань:
готує та подає Комісії пропозиції до орієнтовного плану проведення консультацій із громадськістю;
готує та подає Комісії пропозиції щодо організації консультацій із громадськістю, зокрема щодо залучення представників зацікавлених сторін;
готує та подає Комісії обов'язкові для розгляду пропозиції, висновки, аналітичні матеріали щодо питань діяльності Комісії, підготовки нормативно-правових актів, удосконалення роботи Комісії;
проводить громадський моніторинг діяльності Комісії щодо пропозицій та зауважень громадськості забезпеченням прозорості й відкритості діяльності, дотриманням нормативно-правових актів, спрямованих на запобігання та протидію корупції;
інформує громадськість про свою діяльність, ухвалені рішення та стан їх виконання, подає в обов'язковому порядку відповідні відомості Комісії для оприлюднення на офіційному вебсайті Комісії та в будь-який інший спосіб;
збирає, узагальню та подає Комісії пропозиції громадськості щодо вирішення питань, які мають важливе суспільне значення;
готує та оприлюднює щорічний звіт про свою діяльність.
Комісія у визначеному порядку розглядає пропозиції Громадської ради. Пропозиції щодо проєктів нормативно-правових актів Громадська рада відображає у звіті за результатами проведення консультацій із громадськістю.
3.2. Громадська рада має право:
утворювати постійні та тимчасові робочі органи (правління, секретаріат, комітети, комісії, експертні групи тощо);
залучати до своєї роботи працівників центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, представників підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності (за згодою їх керівників), а також окремих фахівців (за згодою);
організовувати й проводити семінари, конференції, засідання, круглі столи та інші публічні заходи;
отримувати у визначеному порядку від Комісії, органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування інформацію, необхідну для забезпечення діяльності Громадської ради;
отримувати від Комісії проєкти нормативно-правових актів із питань, що потребують консультацій із громадськістю;
проводити відповідно до законодавства громадську експертизу діяльності Комісії та громадську антикорупційну експертизу нормативно-правових актів, проєктів нормативно-правових актів, які розробляє Комісія.
4. Права та обов'язки членів Громадської ради
4.1. Члени Громадської ради мають право:
отримувати доступ до приміщень, у яких розташована Комісія;
вносити пропозиції з питань, які розглядає Громадська рада на своєму засіданні, у постійних чи тимчасових робочих органах, та брати участь у їх обговоренні;
інформувати Громадську раду про свою діяльність;
брати участь у голосуванні на засіданнях Громадської ради, під час діяльності постійних чи тимчасових робочих органів, членом яких вони є;
бути присутніми на засіданнях інших постійних чи тимчасових робочих органів Громадської ради, висловлювати свою думку з правом дорадчого голосу;
обирати та бути обраними до будь-якого постійного чи тимчасового робочого органу, що створює Громадська рада, припиняти членство в них за рішенням Громадської ради;
ініціювати залучення експертів із питань, що розглядає на своїх засіданнях Громадська рада, її постійні чи тимчасові робочі органи.
4.2. Члени Громадської ради зобов'язані:
брати участь у засіданнях Громадської ради, її постійних чи тимчасових робочих органів, членами яких вони є;
виконувати представницькі функції Громадської ради тільки за наявності таких повноважень (рішення Громадської ради, доручення Голови Громадської ради);
повідомляти Громадській раді (письмово, в електронній чи іншій доступній формі) про отриману інформацію, що належить до компетенції Громадської ради, зокрема про можливі порушення законодавства чи події, що можуть мати великий суспільний резонанс;
дотримуватися ділового етикету під час роботи в Громадській раді.
5. Формування Громадської ради
5.1. До складу Громадської ради можуть бути обрані представники громадських об'єднань, релігійних, благодійних організацій, творчих спілок, професійних спілок та їх об'єднань, асоціацій, організацій роботодавців та їх об'єднань, засобів масової інформації (далі - інститути громадянського суспільства), які зареєстровані в установленому порядку.
До складу Громадської ради можуть бути обрані представники інститутів громадянського суспільства, які не менше ніж за шість місяців до дати оприлюднення Комісією повідомлення про формування складу Громадської ради проводили свою діяльність, реалізують свої проєкти у сфері, пов'язаній із діяльністю Комісії, результати яких мають підтвердження, та в статуті (положенні) яких визначені відповідні мета і завдання діяльності.
Провадження інститутом громадянського суспільства діяльності у сфері, пов'язаній із діяльністю Комісії, - це проведення інститутом громадянського суспільства заходів, досліджень із питань, пов'язаних із визначеною законодавством сферою діяльності Комісії, надання послуг та реалізація проєктів у цій сфері.
До складу Громадської ради можуть бути обрані представники інститутів громадянського суспільства, які є фахівцями у відповідних сферах, що підтверджує відповідна освіта, науковий ступінь, публікації, дослідження, а також інформація про участь у реалізації проєктів не менше як за дванадцять місяців до дати оприлюднення Комісією повідомлення про формування складу Громадської ради.
5.2. Інститут громадянського суспільства незалежно від своєї організаційної структури та наявності місцевих осередків (відокремлених підрозділів, філій, представництв, місцевих організацій тощо) для участі в установчих зборах або рейтинговому електронному голосуванні делегує одного представника, який одночасно є кандидатом на обрання до складу Громадської ради. Пов'язані інститути громадянського суспільства (два і більше інститутів громадянського суспільства мають одного й того самого керівника чи спільних членів керівних органів тощо) не можуть делегувати своїх представників до складу Громадської ради.
5.3. До складу Громадської ради не можуть бути обрані представники інститутів громадянського суспільства, які є народними депутатами України, депутатами Верховної Ради Автономної Республіки Крим та місцевих рад, посадовими особами органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування.
5.4. Склад Громадської ради може формуватися шляхом рейтингового голосування на установчих зборах або рейтингового електронного голосування. Рішення про спосіб формування складу Громадської ради ухвалює Комісія.
5.5. Кількісний склад Громадської ради визначає ініціативна група, створена Комісією, відповідно до пункту 5.8 Положення, що не може становити більше ніж 15 осіб.
Якщо кількість кандидатів до складу Громадської ради дорівнює або менша її кількісного складу, визначеного ініціативною групою, рейтингове голосування на установчих зборах або рейтингове електронне голосування не проводять. У такому разі всіх кандидатів, документи яких відповідають визначеним вимогам, уважають обраними до складу Громадської ради.
5.6. Строк повноважень складу Громадської ради становить два роки з дня затвердження Комісією її складу.
5.7. Членство в Громадській раді є індивідуальним.
5.8. Для формування складу Громадської ради Комісія не пізніше ніж за 60 календарних днів до визначеної дати проведення установчих зборів або рейтингового електронного голосування утворює ініціативну групу.
Якщо Громадська рада утворена і її повноваження не були припинені достроково, Комісія утворює ініціативну групу не пізніше ніж за 60 календарних днів до закінчення її повноважень.
Персональний склад ініціативної групи визначає Комісія, беручи до уваги пропозиції інститутів громадянського суспільства.
Кількісний склад ініціативної групи не може становити більше ніж вісім осіб, ініціативну групу формують на паритетних засадах із представників Комісії та представників інститутів громадянського суспільства.
Комісія протягом п'яти робочих днів від дня утворення ініціативної групи оприлюднює інформацію про її персональний склад на своєму офіційному вебсайті та в інший спосіб, зокрема в засобах масової інформації та соціальних мережах.
Ініціативна група розпочинає свою роботу не пізніше ніж через три робочі дні з дня затвердження персонального складу.
Формою роботи ініціативної групи є засідання. Засідання ініціативної групи є правоможним за умови присутності на ньому більше ніж половини членів ініціативної групи.
Ініціативна група на своєму першому засіданні з числа своїх членів обирає голову та секретаря ініціативної групи.
Засідання ініціативної групи веде голова, а за його відсутності - секретар ініціативної групи.
Ініціативна група ухвалює рішення відкритим голосуванням. Рішення є ухваленим, якщо за нього проголосувала більшість членів ініціативної групи, присутніх на засіданні. Якщо голоси членів ініціативної групи при голосуванні розділилися рівно, вирішальним для ухвалення рішення буде голос голови ініціативної групи.
Засідання ініціативної групи є відкритими.
Ініціативна група припиняє свої повноваження з дня затвердження Комісією складу Громадської ради.
5.9. Комісія не пізніше ніж за 45 календарних днів до проведення установчих зборів або рейтингового електронного голосування в обов'язковому порядку оприлюднює на своєму офіційному вебсайті та в будь-який інший спосіб повідомлення про спосіб формування складу Громадської ради та її кількісний склад.
5.10. У повідомленні зазначають:
орієнтовну дату, час, місце, порядок проведення установчих зборів або орієнтовні строки проведення рейтингового електронного голосування;
вимоги до інститутів громадянського суспільства та кандидатів, яких вони делегують до складу Громадської ради;
перелік документів, які необхідно подати кандидатам разом із заявою для участі в установчих зборах або рейтинговому електронному голосуванні;
термін подання документів;
відомості про склад ініціативної групи;
прізвище, власне ім'я, електронну адресу, номер телефону відповідальної особи.
5.11. Для участі в установчих зборах або рейтинговому електронному голосуванні до ініціативної групи подають заяву в довільній формі, яку підписує уповноважена керівним органом інституту громадянського суспільства особа.
5.12. До заяви додають:
ухвалене в порядку, визначеному установчими документами інституту громадянського суспільства, рішення про делегування для участі в установчих зборах або рейтинговому електронному голосуванні представника, який одночасно є кандидатом на обрання до складу Громадської ради;
заяву делегованого інститутом громадянського суспільства представника з наданням згоди на обробку персональних даних відповідно до Закону України "Про захист персональних даних", підписану особисто;
біографічну довідку делегованого інститутом громадянського суспільства представника із зазначенням прізвища, власного імені, по батькові, числа, місяця, року й місця народження, громадянства, посади, місця роботи, посади в інституті громадянського суспільства, відомостей про освіту, наявності наукового ступеня, трудової та/або громадської діяльності, контактної інформації (поштової адреси, номера телефону, адреси електронної пошти (за наявності));
відомості про результати діяльності інституту громадянського суспільства (проведені заходи, дослідження, надані послуги, реалізовані проєкти, виконані програми, друковані видання, подання Комісії письмових обґрунтованих пропозицій і зауважень із питань діяльності Комісії, річний фінансовий звіт (за наявності) тощо) протягом шести місяців до дати оприлюднення Комісією повідомлення про формування складу Громадської ради;
відомості про розташування інституту громадянського суспільства, електронну адресу, номер контактного телефону;
мотиваційний лист делегованого інститутом громадянського суспільства представника щодо обрання до складу Громадської ради;
фото делегованого інститутом громадянського суспільства представника, а також покликання на офіційний вебсайт інституту громадянського суспільства, сторінки в соціальних мережах (за наявності).
Заяви інституту громадянського суспільства та делегованого ним представника подають у паперовому або електронному вигляді. Інші документи подають в електронному вигляді.
Делегований представник інституту громадянського суспільства може подати до ініціативної групи копії документів, що підтверджують освітній та професійний рівень, досвід роботи (за наявності).
5.13. Приймання заяв для участі в установчих зборах або рейтинговому електронному голосуванні завершують за 30 календарних днів до дати їх проведення.
Якщо останній день приймання заяв припадає на вихідний, святковий або інший неробочий день, останнім днем подання документів уважають перший за ним робочий день.
Відповідальність за достовірність поданих документів (відомостей) несуть інститут громадянського суспільства, який делегує свого представника для участі в установчих зборах або рейтинговому електронному голосуванні, а також делегований інститутом громадянського суспільства представник.
5.14. За обставин виявлення невідповідності документів (відомостей), поданих інститутом громадянського суспільства, вимогам, визначеним цим Положенням, ініціативна група не пізніше ніж за 15 календарних днів до проведення установчих зборів або рейтингового електронного голосування інформує в електронній формі про таку невідповідність інститут громадянського суспільства з пропозицією щодо усунення виявлених недоліків протягом п'яти календарних днів.
Інформацію про інститут громадянського суспільства перевіряє ініціативна група:
в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;
в інших відкритих джерелах.
5.15. За результатами перевірки документів, поданих інститутами громадянського суспільства, на відповідність визначеним цим Положенням вимогам ініціативна група складає список кандидатів до складу Громадської ради, які можуть брати участь в установчих зборах або рейтинговому електронному голосуванні, та список представників інститутів громадянського суспільства, яким відмовлено в участі в установчих зборах або рейтинговому електронному голосуванні, із зазначенням причини такої відмови.
5.16. Рішення ініціативної групи може бути оскаржене до Комісії, а також у судовому порядку.
Документи, з якими працювала ініціативна група, зберігає Комісія протягом двох років із дати затвердження складу Громадської ради.
5.17. Комісія не пізніше ніж за п'ять робочих днів до дати проведення установчих зборів або рейтингового електронного голосування на своєму офіційному вебсайті та в інших доступних джерелах оприлюднює:
список кандидатів до складу Громадської ради;
біографічні довідки, фото та мотиваційні листи кандидатів до складу Громадської ради;
відомості за останні шість місяців до дати оприлюднення Комісією повідомлення про формування складу Громадської ради щодо результатів діяльності інститутів громадянського суспільства, представники яких є кандидатами до складу Громадської ради, а також посилання на офіційні вебсайти інститутів громадянського суспільства, їхні сторінки в соціальних мережах (за наявності);

................
Перейти до повного тексту