1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Повідомлення


МІЖВІДОМЧА КОМІСІЯ З МІЖНАРОДНОЇ ТОРГІВЛІ
ПОВІДОМЛЕННЯ
24.12.2021
Про застосування остаточних антидемпінгових заходів щодо імпорту в Україну фанери походженням з Республіки Білорусь
Відповідно до Закону України "Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту" (далі - Закон) за скаргою товариства з обмеженою відповідальністю "КОСТОПІЛЬСЬКИЙ ФАНЕРНИЙ ЗАВОД", приватного підприємства "УКРГОСПТОВАРИ", товариства з обмеженою відповідальністю "УНІПЛИТ", товариства з обмеженою відповідальністю "СТАНДАРТ-2002", виробничого кооперативу "СТАРТ" (далі - заявник) рішенням Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі (далі - Комісія) від 22.06.2020 № АД-455/2020/4411-03 порушено антидемпінгове розслідування щодо імпорту в Україну фанери походженням з Республіки Білорусь (далі - розслідування). Рішенням Комісії від 13.07.2021 № АД-496/2021/4411-03 строк проведення розслідування було продовжено до 18 місяців.
Рішенням Комісії від 22.06.2020 № АД-455/2020/4411-03 об’єктом розслідування встановлено товар, що має такий опис:
фанера клеєна з шаруватої деревини у листах товщиною від 3 мм до 30 мм з максимальними розмірами довжини (ширини) не більш як 1 525 мм (далі - Товар), що класифікується згідно з УКТЗЕД за кодами 4412 32 10 00; 4412 32 90 00; 4412 39 00 00; 4412 99 40 00; 4412 99 50 00; 4412 99 85 00.
Країною походження Товару є Республіка Білорусь.
Факти щодо наявності та величини шкоди, що заподіюється національному товаровиробнику, встановлювалися за період дослідження: 01.01.2017 - 30.06.2020.
Факти щодо наявності та величини демпінгу при імпорті в Україну Товару встановлювалися за період розслідування: 01.07.2019 - 30.06.2020.
Відповідно до Закону Комісія розглянула подані Міністерством економіки України (далі - Мінекономіки) звіт та матеріали про результати розслідування та встановила:
заявник є належним національним товаровиробником у розумінні положень пункту 16 статті 1 Закону, оскільки його частка в загальному виробництві Товару в Україні становила понад 50 %;
Товар, який виробляється національним товаровиробником, у розумінні положень пункту 26 статті 1 Закону є подібним до Товару, що є об’єктом розслідування;
протягом періоду розслідування імпорт в Україну Товару походженням з Республіки Білорусь здійснювався за демпінговими цінами. Демпінгову маржу визначено на рівні 25,71 % для ВАТ "ФанДОК", ВАТ "Мостовдрев" і ВАТ "Борисовдрев" та 42,61 % для інших виробників і/або експортерів Товару походженням з Республіки Білорусь. Зроблено позитивний висновок щодо обґрунтованості методу, на підставі якого було визначено демпінгову маржу;
обсяги демпінгового імпорту у період розслідування зросли на 13,40 % порівняно з 2019 р. та на 348,70 % порівняно з 2017 р.;
частка демпінгового імпорту відносно виробництва у період розслідування збільшилась на 24,83 % порівняно з 2019 р. та на 592,17 % порівняно з 2017 р., а відносно споживання - на 39,17 % та на 458,31 % відповідно;
факт заподіяння істотної шкоди національному товаровиробнику. За період дослідження відбулося погіршення низки фінансово-економічних показників національного товаровиробника, зокрема зменшилися обсяги виробництва на 27,87 %, рівень використання виробничих потужностей - на 28,72 %, обсяги продажу на внутрішній ринок - на 39,91 %, частка національного товаровиробника на внутрішньому ринку - на 25,23 %, фінансовий результат від продажу на внутрішній ринок у доларовому еквіваленті - на 62,34 %, у гривневому - на 63,93 %, рентабельність від реалізації - на 44,09 %, обсяги здійснених інвестицій - на 33,26 %; ліквідність - на 40,44 %, зайнятість - на 31,89 %. Маржу шкоди визначено протягом періоду розслідування на рівні 33,29 % для ВАТ "ФанДОК", ВАТ "Мостовдрев" і ВАТ "Борисовдрев" та 41,35 % для інших виробників і/або експортерів Товару походженням з Республіки Білорусь;
наявність в Республіці Білорусь значного експортного потенціалу, що свідчить про ймовірність значного зростання обсягів демпінгового імпорту Товару походженням з Республіки Білорусь;

................
Перейти до повного тексту