1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Повідомлення


МІЖВІДОМЧА КОМІСІЯ З МІЖНАРОДНОЇ ТОРГІВЛІ
ПОВІДОМЛЕННЯ
Про застосування остаточних антидемпінгових заходів щодо імпорту в Україну крохмалю картопляного походженням з Республіки Білорусь
Відповідно до Закону України "Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту" (далі - Закон) за скаргою, поданою Асоціацією виробників картоплі та крохмалепродуктів України від імені Приватного багатопрофільного підприємства "Вимал", рішенням Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі (далі - Комісія) від 16.04.2021 N АД-483/2021/4411-03 було порушено антидемпінгове розслідування щодо імпорту в Україну крохмалю картопляного походженням з Республіки Білорусь (далі - розслідування).
Згідно із зазначеним рішенням Комісії об'єктом розслідування встановлено товар, що має такий опис:
крохмаль картопляний (далі - товар), що класифікується згідно з УКТЗЕД за кодом 1108 13 00 00.
Країна походження товару: Республіка Білорусь.
Факти щодо наявності та величини шкоди, що заподіюється національному товаровиробнику, встановлювались за період дослідження: 01.01.2017 - 31.12.2020.
Факти щодо наявності та величини демпінгу при імпорті в Україну товару встановлювались за період розслідування: 01.01.2020 - 31.12.2020.
Відповідно до Закону Комісія розглянула подані Міністерством економіки України (далі - Міністерство) звіт та матеріали про результати проведення розслідування і встановила наступне:
ПБП "Вимал" є належним національним товаровиробником у розумінні положень пункту 16 статті 1 та статті 11 Закону, оскільки його частка у загальному виробництві подібного товару в Україні становила понад 50 %;
товар, що виробляється національним товаровиробником, у розумінні пункту 26 статті 1 Закону є подібним до товару, що є об'єктом розслідування;
наявність протягом періоду розслідування демпінгового імпорту в Україну товару походженням з Республіки Білорусь;
демпінгова маржа розрахована на рівні 25,15 % шляхом порівняння експортної ціни та нормальної вартості, прирівняних до однакових торговельних умов. Зроблено позитивний висновок щодо обґрунтованості методу, на підставі якого було визначено демпінгову маржу;
факт заподіяння істотної шкоди національному товаровиробнику. Протягом періоду дослідження відбулось погіршення ряду фінансово-економічних показників національного товаровиробника, а саме: зменшився фінансовий результат від продажу товару на внутрішньому ринку у доларовому та гривневому еквівалентах на 63,9 % та 90,6 % відповідно, показник рентабельності від реалізації товару на внутрішньому ринку знизився на 96,6 %, в 2020 році, порівняно з 2019 роком, зменшились середній розмір заробітної плати на 1,9 % та обсяг здійснених інвестицій у доларовому еквіваленті на 1,3 %;
маржу шкоди розраховано на рівні 23,8 %;
з огляду на наявність в Республіці Білорусь значного експортного потенціалу, існує ймовірність значного зростання обсягів демпінгового імпорту в Україну товару походженням з Республіки Білорусь, що загрожуватиме нанесенням істотної шкоди національному товаровиробникові в подальшому;
інші фактори не мали визначального впливу на стан національного товаровиробника;

................
Перейти до повного тексту