1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ ТЕЛЕБАЧЕННЯ І РАДІОМОВЛЕННЯ УКРАЇНИ
НАКАЗ
12.11.2021  № 526
Про затвердження Комунікаційної стратегії Державного комітету телебачення і радіомовлення України на 2022-2023 роки
Відповідно до вимог Законів України "Про інформацію", "Про доступ до публічної інформації" та з метою забезпечення відкритості й прозорості у діяльності Державного комітету телебачення і радіомовлення України НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Комунікаційну стратегію Державного комітету телебачення і радіомовлення України на 2022-2023 роки, що додається.
2. Сектору консультацій з громадськістю та взаємодії зі ЗМІ (Божко С.М.) забезпечити реалізацію Комунікаційної стратегії.
3. Керівникам самостійних структурних підрозділів апарату Держкомтелерадіо сприяти своєчасному виконанню завдань, визначених Комунікаційною стратегією.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Голови Держкомтелерадіо Червака Б.О.

Голова

О. Наливайко
Додаток
до наказу Державного комітету
телебачення і радіомовлення України
12.11.2021  № 526
КОМУНІКАЦІЙНА СТРАТЕГІЯ
ДЕРЖАВНОГО КОМІТЕТУ ТЕЛЕБАЧЕННЯ І РАДІОМОВЛЕННЯ УКРАЇНИ НА 2022-2023 РОКИ
Держкомтелерадіо є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що бере участь у забезпеченні формування та реалізує державну політику у сфері телебачення і радіомовлення, інформаційній та видавничій сфері.
Комунікаційна стратегія Державного комітету телебачення і радіомовлення України - комплексна програма дій, яка є складовою частиною процесу стратегічного планування, спрямованою на забезпечення інформаційної присутності Держкомтелерадіо в суспільстві, формування пріоритетних напрямів комунікацій з цільовими аудиторіями та реалізацію його функціональних повноважень в сфері телебачення і радіомовлення, інформаційній та видавничій сфері.
Комунікаційна стратегія спрямована на покращення іміджу Держкомтелерадіо шляхом запровадження системних комунікацій, підвищення обізнаності громадськості у сфері телебачення і радіомовлення, інформаційній та видавничій сфері, надання об'єктивної інформації про діяльність Держкомтелерадіо, налагодження постійного діалогу з суспільством.
Передбачається, що комунікаційна стратегія активно реалізовуватиметься протягом 2022-2023 років. Завдання, визначені цією Комунікаційною стратегією, впродовж визначеного часу будуть досягнені.
Комунікаційну стратегію Державного комітету телебачення і радіомовлення України на 2022-2023 роки підготовлено на основі концепції Комунікаційної стратегії, розробленої ГО "Українська Демократія" в рамках реалізації проекту ПРООН "Підтримка комплексного реформування державної служби шляхом посилення співпраці громадянського суспільства та уряду України", що реалізовується за фінансової підтримки Міністерства закордонних справ Норвегії, за редакцією Держкомтелерадіо.
1. Аналіз ситуації
1.1. Аналіз ситуації. SWOT-аналіз
Аналіз зовнішніх та внутрішніх факторів впливу (SWOT-аналіз) має за мету виявити сильні та слабкі сторони Держкомтелерадіо як інституції, що здійснюватиме комунікаційну стратегію протягом наступних двох років, та спланувати можливості для покращення комунікативно-інформаційної складової, нівелювання загроз. Таким чином, передбачається посилення нових можливостей у роботі Держкомтелерадіо, визначення ймовірних ризиків (внутрішніх та зовнішніх) та їх усунення, використання переваг (сильних сторін) для корекції репутаційної складової органу та виконання ним своїх функцій повною мірою.
Сильні сторони:
ЦОВВ зі спеціальним статусом
Є головним ЦОВВ, що бере участь у забезпеченні формування та реалізує державну політику у сфері телебачення і радіомовлення, інформаційній та видавничій сфері
Слабкі сторони:
Конкуренція щодо повноважень з МКІП та Національною радою з питань телебачення і радіомовлення
Недостатня обізнаність громадськості щодо повноважень Держкомтелерадіо
Можливості:
Проведення потужних інформаційних кампаній
Загрози:
Реорганізація органу
1.2. Комунікаційні цілі й завдання
Мета: посилення репутації Держкомтелерадіо; налагодження конструктивного діалогу між центральним органом виконавчої влади та громадськістю і ЗМІ; підвищення рівня довіри громадян до дій Держкомтелерадіо; зміцнення підтримки громадянським суспільством державної політики у сфері телебачення і радіомовлення, видавничій та інформаційній сферах.
Завдання:
1. Підвищити рівень публічної обізнаності про повноваження Держкомтелерадіо.
2. Підвищити рівень публічної обізнаності про діяльність Держкомтелерадіо (здобутки).
3. Побудувати ефективну систему комунікацій Держкомтелерадіо.
2. Зміст комунікацій
2.1. Ключові аудиторії
- загальна аудиторія: Київ і регіони (включає всі цільові аудиторії);
- державні органи: Адміністрація Президента, Верховна Рада України, Кабінет Міністрів України, центральні та місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування;
- потенційні партнери серед державних органів: МКІП, Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення, СБУ, Міністерство реінтеграції України;
- міжнародні партнери: проекти технічної допомоги, міжнародні організації;
- ЗМІ: загальнонаціональні, регіональні, місцеві;
- видавці: до видавців належать видавництва, видавничі організації та фізичні особи - підприємці, які здійснюють видавничу діяльність та книгорозповсюдження;
- громадськість: інститути громадянського суспільства, активні громадяни, експерти;
- організації, установи та підприємства, що належать до сфери управління Держкомтелерадіо.
Ключові аудиторії Потреби аудиторій в комунікації Канали комунікації
Загальна аудиторія обізнаність із особливостями мандату Держкомтелерадіо, діяльністю органу Власні/зовнішні
Державні органи методична допомога структурним підрозділам ОДА, на які покладається взаємодія із ЗМІ;
імплементація Стратегії комунікації державної політики євроатлантичної інтеграції України на період до 2025 року та Стратегії комунікації у сфері європейської інтеграції
Власні/зовнішні
потенційні партнери серед державних органів Своєчасне отримання новин про ініціативи, рішення, заходи Держкомтелерадіо;
залучення до участі у формуванні та реалізації державної політики у сфері телебачення і радіомовлення, інформаційній та видавничій сфері
Власні/зовнішні
міжнародні партнери обізнаність донорів, які надають міжнародну технічну допомогу, щодо особливості мандату Держкомтелерадіо, діяльності органу, участі у заходах, що проводяться в рамках проектів міжнародної технічної допомоги;
виконання міжурядових та міжвідомчих угод у сфері телебачення і радіомовлення, інформаційній та видавничій сферах
Власні/зовнішні
ЗМІ, журналісти Своєчасне отримання актуальної інформації про діяльність Держкомтелерадіо;
можливість швидкого повідомлення новин про діяльність Держкомтелерадіо;
оперативний зворотний зв'язок для отримання коментарів та/або роз'яснення новин;
підвищення кваліфікації працівників редакцій засобів масової інформації;
обізнаність щодо здійснення Держкомтелерадіо повноважень у видавничій та інформаційній сфері;
обізнаність щодо дозвільної процедури на ввезення з метою розповсюдження видавничої продукції з території держави-агресора;
обізнаність щодо можливості участі в конкурсах на здобуття премій в інформаційній сфері
Власні/зовнішні
Видавці, книгорозповсюджувачі обізнаність щодо процедури внесення до Державного реєстру видавців, виготовлювачів і розповсюджувачів видавничої продукції;
обізнаність щодо процедури та переваги отримання довідки про випуск та/або розповсюдження не менш як 50 відсотків книжкової продукції державною мовою, що надає право на укладення договору оренди приміщень державної та комунальної власності без проведення конкурсу і переважне право на укладення такого договору;
обізнаність щодо здійснення Держкомтелерадіо регуляторної діяльності в інформаційній та видавничій сферах;
обізнаність щодо процедури видачі (відмови у видачі, анулювання) дозволу на ввезення видавничої продукції, що має походження або виготовлена та/або ввозиться з території держави-агресора, тимчасово окупованої території України;
обізнаність щодо процедури вилучення з обігу незаконно ввезеної видавничої продукції з території держави-агресора та накладення на правопорушників адміністративно-господарських штрафів уповноваженими особами Держкомтелерадіо;
обізнаність щодо процедури складання протоколів про адміністративні правопорушення, відповідальність за вчинення яких передбачена статтею 186-7
(у частині недоставляння або порушення строку доставляння обов'язкового безоплатного примірника видань)
Власні/зовнішні
громадськість Інформування про діяльність Держкомтелерадіо;
долучення до формування та реалізації державної політики у сфері телебачення і радіомовлення, інформаційній та видавничій сфері.
Власні/зовнішні
організації, установи та підприємства, що належать до сфери управління Держкомтелерадіо розуміння напрямків діяльності комітету, участь у формуванні та реалізації державної політики Власні/зовнішні
2.2. Основні теми для проактивних комунікацій
Комунікації формуються навколо стратегічних цілей і завдань. Держкомтелерадіо є зацікавленим у тому, щоб комунікації з ключовими аудиторіями формували обізнаність щодо діяльності та повноважень органу, залучали громадськість до взаємодії з Держкомтелерадіо для виконання покладених на нього завдань, до публічних заходів органу, формування позитивного іміджу органу.
Відповідно основними темами є:
- повноваження Держкомтелерадіо (відмінність від МКІП та Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення);
- співпраця Держкомтелерадіо з підприємствами, установами та організаціями, що належать до сфери його управління зокрема, державною науковою установою "Енциклопедичне видавництво", державною науковою установою "Книжкова палату України імені Івана Федорова", Укртелерадіопресінститутом тощо;
- діяльність Держкомтелерадіо щодо формування та реалізації державної політики у сфері телебачення і радіомовлення, інформаційній та видавничій сфері (здобутки);
- можливості участі громадськості у діяльності Держкомтелерадіо.
2.3. Ключові повідомлення
Ключові повідомлення (меседжі) висловлюють основну думку, яку має донести Держкомтелерадіо у спілкуванні зі своїми ключовими аудиторіями.
Комунікаційна стратегія комітету впроваджується навколо цього переліку ключових повідомлень:
- "Держкомтелерадіо є головним ЦОВВ, що бере участь у забезпеченні формування та реалізує державну політику у сфері телебачення і радіомовлення, інформаційній та видавничій сфері".
- "Держкомтелерадіо є ЦОВВ зі спеціальним статусом: Голова та його заступники не є державними службовцями, а є політичними фігурами, які призначаються. Діяльність Держкомтелерадіо спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра культури та інформаційної політики".
- "Відповідно до Закону України "Про Суспільне телебачення і радіомовлення України" та Статуту АТ "НСТУ" єдиним акціонером телерадіокомпанії є держава в особі Держкомтелерадіо, який безпосередньо виконує функції з управління корпоративними правами держави у статутному капіталі телерадіокомпанії. Проте Держкомтелерадіо не має права втручатися у редакційну політику Суспільного мовника".
- "Відповідно до Закону України "Про видавничу справу" Держкомтелерадіо здійснює заходи із обмеження доступу на український ринок іноземної друкованої продукції антиукраїнського змісту. Завдяки докладеним зусиллям з полиць українських книгарень практично зникла література антиукраїнського змісту, а отже, державу-агресора позбавлено можливості в умовах розв'язаної нею проти України гібридної війни розширювати засобами видавничої продукції інформаційну присутність в Україні, посилювати вплив на суспільні настрої українців та вести пропагандистські кампанії, спрямовані на підрив національної безпеки України та просування власних інтересів".
- "Держкомтелерадіо є співвиконавцем низки заходів із реалізації Стратегій комунікації з питань європейської та євроатлантичної інтеграції України. Ці заходи, спрямовані на поширення знань про ЄС та НАТО, про перспективи, які відкривають для держави і її громадян інтеграція в європейський економічний, культурний, політичний простір та членство України в Альянсі, про необхідність впровадження відповідних реформ в Україні. Завдяки інформуванню в українському суспільстві зростає свідома підтримка курсу України в ЄС і НАТО".
2.4. Канали комунікацій
Власні канали комунікації:
Офіційний веб-сайт комітету
Офіційна FB-сторінка комітету, інші соціальні мережі
Особисті зустрічі
Друковані матеріали
E-mail-розсилка
Зовнішні канали комунікації:
ЗМІ - друковані, Інтернет, ТБ, радіо
Участь у заходах (організованих як комітетом, так і третіми сторонами).
3. Комунікаційний план
Комунікаційний план передбачає реалізацію завдань комунікаційної стратегії. Комунікаційний план включає комунікаційні плани за кожним з напрямів роботи комітету (за відповідними самостійними структурними підрозділами) та загальний план.
Комунікаційний план для самостійних структурних підрозділів включає інформаційні кампанії, які проходитимуть відповідно до розробленого медіаплану та включатимуть використання власних і зовнішніх каналів комунікації.
3.1. Комунікаційний план. Управління з питань телебачення і радіомовлення, європейської та євроатлантичної інтеграції
На це Управління покладається обов'язок підвищення обізнаності ключових аудиторій щодо діяльності та повноважень Держкомтелерадіо в наступних напрямках:
- участь у формуванні і реалізація державної політики у сфері телебачення і радіомовлення, інформаційній сфері;
- сприяння діяльності Суспільного телебачення і радіомовлення;
- реалізація заходів щодо інформування громадськості з питань європейської та євроатлантичної інтеграції України;
- координація забезпечення підвищення кваліфікації працівників засобів масової інформації.
3.1.1. Інформаційні кампанії:
# Суспільне мовлення служить інтересам суспільства! (інформування про розбудову Суспільного мовника та важливість для суспільства мати незалежну телерадіомовну компанію)
# Навчитись протидіяти фейкам! (підвищення рівня медіаграмотності, популяризація навчальних курсів Укртелепресінституту із підвищення кваліфікації працівників засобів масової інформації);
# Європейські та євроатлантичні орієнтири (інформування про участь Держкомтелерадіо у розробці програмних документів, реалізації заходів щодо інформування громадськості з питань європейської та євроатлантичної інтеграції України)
3.1.2. Підвищення обізнаності про діяльність та повноваження Держкомтелерадіо:

................
Перейти до повного тексту