- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Індивідуальна податкова консультація
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
27.09.2021 N 3587/ІПК/99-00-12-09-01-06 |
Державна податкова служба України розглянула звернення на отримання індивідуальної податкової консультації щодо заборгованості зі сплати по орендній платі з юридичних осіб, та керуючись статтею
52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) повідомляє таке.
Відповідно до частини другої статті
19 Конституції України органи державної влади, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачено Конституцією та законами України.
Згідно з пунктом 1.1 статті
1 Кодексу цей законодавчий акт регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті її реорганізації (перетворення) проводиться у порядку, визначеному
Законом України від 15 травня 2003 року N 755-IV " Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (далі - Закон N 755) на підставі документів, що подаються заявником відповідно до частини чотирнадцятої статті
17 Закону N 755.
Першоджерелом даних стосовно відомостей про юридичних осіб, зокрема, відомостей про державну реєстрацію припинення у результаті перетворення, є Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр).
Згідно частини шостої статті
4 Закону N 755 у разі перетворення юридичних осіб здійснюється державна реєстрація припинення юридичної особи, що припиняється у результаті перетворення, та державна реєстрація новоутвореної юридичної особи. Перетворення вважається завершеним з дати державної реєстрації новоутвореної юридичної особи.
Відомості, які містяться в Єдиному державному реєстрі, контролюючі органи отримують та передають у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами ДПС.
Відповідно до статті
67 Кодексу, підставами для зняття з обліку у контролюючих органах юридичної особи є повідомлення чи документальне підтвердження державного реєстратора чи іншого органу державної реєстрації про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи, в тому числі припинення у результаті перетворення.
Отже, після завершення процедур реорганізації платник податків не зобов'язаний подавати до контролюючих органів жодних документів, які не передбачені нормативно-правовими актами, визначеними вище.
Пунктом 98.9 статті
98 Кодексу передбачено, що у разі якщо сума надміру сплачених грошових зобов'язань або невідшкодованих податків та зборів платника податків перевищує суму грошових зобов'язань або податкового боргу з інших податків, сума перевищення перераховується в розпорядження правонаступників такого платника податків пропорційно його частці в майні, що розподіляється, згідно з розподільним балансом або передаточним актом, а у разі отримання цілісного майнового комплексу державного або комунального підприємства в оренду чи концесію сума перевищення перераховується в розпорядження платника податків - орендаря чи концесіонера згідно з передаточним балансом або актом.
Згідно підпункту 3 пункту 1 розділу ІІ Порядку ведення податковими органами оперативного обліку податків, зборів, платежів та єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого
наказом Міністерства фінансів України від 12.01.2021 р. N 5, у разі коли внаслідок припинення юридичної особи шляхом реорганізації частина її зобов'язань чи заборгованості залишається непогашеною або у платника обліковуються складові суми переплат, до ІКП юридичних осіб - правонаступників працівником підрозділу, що здійснює облік платежів, засобами інформаційної системи переносяться відповідні облікові показники з дотриманням хронології їх виникнення на підставі одного із документів:
рішення про узгодження плану реорганізації платника податків;
передавального акта;
................Перейти до повного тексту