1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНЕ БЮРО РОЗСЛІДУВАНЬ
НАКАЗ
20.05.2021 № 314
Про затвердження Інструкції про порядок розгляду звернень громадян та організації особистого прийому громадян у центральному апараті та територіальних управліннях Державного бюро розслідувань
Відповідно до статті 40 Конституції України, законів України "Про звернення громадян", "Про Державне бюро розслідувань", Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109 "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування" та з метою забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення, удосконалення організації їх особистого прийому в центральному апараті та територіальних управліннях Державного бюро розслідувань
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Інструкцію про порядок розгляду звернень громадян та організації особистого прийому громадян у центральному апараті та територіальних управліннях Державного бюро розслідувань, що додається.
2. Першому заступнику та заступникам Директора Державного бюро розслідувань, директорам територіальних управлінь Державного бюро розслідувань, керівникам (начальникам) самостійних структурних підрозділів центрального апарату Державного бюро розслідувань забезпечити здійснення особистого прийому громадян та розгляду звернень відповідно до вимог законодавства та нормативних актів Державного бюро розслідувань.
3. Управлінню забезпечення діяльності забезпечити оприлюднення цього наказу на Єдиному державному вебпорталі відкритих даних.
4. Відділу по роботі з громадськістю та засобами масової інформації забезпечити оприлюднення цього наказу на офіційному вебсайті Державного бюро розслідувань.
Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
В.о. Директора
Державного бюро розслідувань
полковник


О. Сухачов
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державного бюро
розслідувань
20 травня 2021 року № 314
ІНСТРУКЦІЯ
про порядок розгляду звернень громадян та організації особистого прийому громадян у центральному апараті та територіальних управліннях Державного бюро розслідувань
I. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1. Ця Інструкція визначає порядок приймання, реєстрації, розгляду звернень громадян, здійснення контролю за результатами їх розгляду, а також основні вимоги до організації і проведення особистого прийому громадян у центральному апараті й територіальних управліннях Державного бюро розслідувань (далі - органи Державного бюро розслідувань).
2. Цю Інструкцію розроблено відповідно до Конституції України, законів України "Про Державне бюро розслідувань", "Про звернення громадян", "Про державну службу", Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109 "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування", інших нормативно-правових актів з питань роботи зі зверненнями громадян.
3. Розгляд звернень громадян та проведення особистого прийому громадян в органах Державного бюро розслідувань здійснюються на принципах законності, об'єктивності, всебічності, неупередженості, своєчасності, недопущення дискримінації за будь-якими ознаками, заборони переслідування за подання звернення.
4. У роботі з письмовими та усними зверненнями громадян забезпечується кваліфікований, неупереджений, об'єктивний і своєчасний розгляд звернень громадян з метою оперативного розв'язання порушених у них питань, задоволення законних вимог заявників, реального поновлення порушених конституційних прав та запобігання надалі таким порушенням, повною мірою реалізуючи при цьому визначені законодавством повноваження Державного бюро розслідувань.
5. Діловодство за зверненнями громадян ведеться окремо від інших видів діловодства.
6. Порядок ведення діловодства за зверненнями громадян, які містять відомості, що становлять державну або іншу таємницю, яка охороняється законом, визначається спеціальними нормативно-правовими актами.
7. Особисту відповідальність за стан діловодства за зверненнями громадян несуть:
у центральному апараті Державного бюро розслідувань - Директор Державного бюро розслідувань;
у територіальних управліннях Державного бюро розслідувань - директори територіальних управлінь Державного бюро розслідувань.
Організація діловодства у центральному апараті Державного бюро розслідувань за зверненнями громадян покладається на відділ організації прийому громадян, розгляду звернень та запитів Управління забезпечення діяльності, а в територіальному управлінні Державного бюро розслідувань - на структурний підрозділ або відповідальну особу, до функціональних обов'язків якої віднесено ведення діловодства та організація розгляду звернень (далі - відповідальний структурний підрозділ органу Державного бюро розслідувань).
Відповідальний структурний підрозділ органу Державного бюро розслідувань забезпечує:
організацію діловодства за зверненнями громадян;
контроль за дотриманням строків розгляду звернень;
організацію особистого прийому громадян, які звернулись до Державного бюро розслідувань;
надання роз'яснень у межах повноважень;
надання методичної допомоги самостійним структурним підрозділам Державного бюро розслідувань з питань звернень громадян.
8. Контроль за змістом, якістю підготовки, оформленням на належному рівні документів, дотриманням строків розгляду звернень громадян покладається на керівника самостійного структурного підрозділу органу Державного бюро розслідувань, якому доручено розгляд звернень.
9. Додержання вимог цієї Інструкції є обов'язковим для всіх самостійних структурних підрозділів органів Державного бюро розслідувань.
10. Не допускається розголошення відомостей, одержаних зі звернень, про особисте життя громадян без їхньої згоди, чи відомостей, що становлять державну або іншу таємницю, яка охороняється законом, та іншої інформації, якщо це утискає права і законні інтереси громадян. На прохання громадянина, висловлене в усній формі або зазначене в тексті звернення, не підлягають розголошенню його прізвище, місце проживання та роботи. Ця заборона не поширюється на випадки повідомлення інформації, що міститься у зверненні, особам, які стосуються вирішення справи.
Відомості досудового розслідування надаються з дотриманням вимог кримінального процесуального законодавства.
II. МЕЖІ ДІЇ ІНСТРУКЦІЇ
1. Ця Інструкція поширюється на звернення громадян, громадських об'єднань, отримані в письмовій або усній формі.
2. Положення цієї Інструкції не застосовуються під час розгляду заяв і скарг громадян у порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України, кримінальним процесуальним, цивільно-процесуальним, трудовим законодавством, законодавством про захист економічної конкуренції, законами України "Про судоустрій і статус суддів", "Про доступ до судових рішень", "Про запобігання корупції", "Про виконавче провадження".
3. Заяви і повідомлення про вчинення кримінального та/або корупційного правопорушення розглядаються в органах Державного бюро розслідувань відповідно до вимог кримінального процесуального законодавства, Закону України "Про запобігання корупції" та організаційно-розпорядчих документів Державного бюро розслідувань.
4. Скарги на рішення, дії чи бездіяльність слідчого органу Державного бюро розслідувань під час досудового розслідування розглядаються в порядку та в межах, передбачених кримінальним процесуальним законодавством, з урахуванням рішень та висновків Конституційного Суду України.
5. Звернення осіб з питань досудового розслідування, які не є учасниками кримінального провадження, розглядаються в порядку та строки, передбачені законодавством про звернення громадян.
6. Звернення засуджених, які відбувають покарання в установах виконання покарань, розглядаються відповідно до вимог Кримінально-виконавчого кодексу України, Закону України "Про звернення громадян" та цієї Інструкції.
7. Звернення осіб, які не є громадянами України і на законних підставах перебувають на її території, розглядаються у тому самому порядку, що і звернення громадян України, якщо інше не передбачено міжнародними договорами.
III. ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ З ПИТАНЬ ПРИЙМАННЯ, ПОПЕРЕДНЬОГО ОПРАЦЮВАННЯ ТА РЕЄСТРАЦІЇ ЗВЕРНЕНЬ ГРОМАДЯН
1. Звернення громадян, оформлені належним чином і подані в установленому законодавством порядку, підлягають обов'язковому прийняттю та розгляду.
2. Звернення громадян мають бути оформлені відповідно до статті 5 Закону України "Про звернення громадян". У зверненні обов'язково зазначаються прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання громадянина, а також викладається суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання або вимоги. Письмове звернення має бути надруковане або написане від руки чітко й розбірливо, підписане заявником (заявниками) із зазначенням дати.
3. Звернення може бути письмовим чи усним.
4. Письмові звернення надсилаються до органу Державного бюро розслідувань засобами поштового чи електронного (електронні звернення) зв'язку або подаються особисто (через уповноважену громадянином особу, повноваження якої оформлено відповідно до законодавства) під час особистого прийому, зокрема у приймальні громадян органу Державного бюро розслідувань, або залишаються у скриньці, яка розміщується у доступному для громадян місці в приміщенні органу Державного бюро розслідувань.
5. Електронні звернення надсилаються на визначені офіційні адреси електронної пошти органу Державного бюро розслідувань або шляхом заповнення електронної форми, розміщеної на офіційному вебсайті Державного бюро розслідувань.
В електронному зверненні обов'язково зазначається адреса електронної пошти, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв'язку з ним.
Застосування електронного цифрового підпису під час надсилання електронного звернення не вимагається. Електронне звернення, надіслане без використання електронного підпису, має мати вигляд сканованої копії або фотокопії звернення з підписом заявника із зазначенням дати.
Електронні звернення роздруковуються у день їх надходження, але не пізніше наступного робочого дня. У разі направлення більше п'яти аркушів додатків до електронного звернення їх передають виконавцю в електронному вигляді.
6. Усні звернення викладаються громадянином на особистому прийомі або за допомогою засобів телефонного зв'язку через спеціальну телефонну лінію Державного бюро розслідувань (далі - СТЛ).
Усні звернення, залишені за допомогою засобів телефонного зв'язку без надання громадянином відомостей відповідно до вимог статті 5 Закону України "Про звернення громадян", вважаються анонімними.
Інформація про номер СТЛ та графік її роботи розміщується на офіційному вебсайті Державного бюро розслідувань.
Порядок роботи СТЛ визначається окремим наказом Державного бюро розслідувань.
7. Звернення приймаються, попередньо розглядаються і реєструються в день їх надходження, а ті, що надійшли після 16:00 або в неробочий день, - наступного після нього робочого дня.
Усі звернення, що надішли до органу Державного бюро розслідувань, підлягають попередньому розгляду.
Попередній розгляд здійснюється з метою визначення:
належності документа до звернень громадян;
повноти дотримання вимог до звернень громадян, що визначені статтею 5 Закону України "Про звернення громадян";
ознак надходження та виду звернень громадян;
суті й стислого змісту звернень;
належності порушених питань до повноважень Державного бюро розслідувань;
строків розгляду звернень;
звернень громадян, які відповідно до статті 8 Закону України "Про звернення громадян" не підлягають розгляду та вирішенню.
8. За результатами попереднього розгляду щодо кожного звернення відповідальним структурним підрозділом органу Державного бюро розслідувань у межах повноважень приймається одне з таких рішень:
передання для розгляду керівництву органу Державного бюро розслідувань відповідно до розподілу повноважень;
передання для розгляду керівникам самостійних структурних підрозділів (у випадках, визначених пунктом 5 розділу IV цієї Інструкції);
повернення заявнику з наданням відповідних роз'яснень;
залишення без розгляду за наявності підстав, визначених статтею 8 Закону України "Про звернення громадян".
9. У центральному апараті Державного бюро розслідувань відділ документального забезпечення та контролю за виконанням Управління забезпечення діяльності Державного бюро розслідувань (далі - відділ документального забезпечення) під час розподілення кореспонденції, яка надійшла до центрального апарату Державного бюро розслідувань (засобами поштового, електронного зв'язку, залишена у скриньці), відокремлює таку, що потребує ведення окремого діловодства (відповідно до вимог цієї Інструкції визначає належність документа до звернення громадян).
Звернення невідкладно, у день їх надходження, передаються відділом документального забезпечення до відділу організації прийому громадян, розгляду звернень та запитів Управління забезпечення діяльності (далі - відділ звернень) для подальшого попереднього опрацювання, реєстрації та організації розгляду.
Документи, що надійшли на реєстрацію від відділу документального забезпечення до відділу звернень, але за результатами попереднього опрацювання не визначені як звернення, того ж дня повертаються до відділу документального забезпечення для реєстрації та організації подальшого розгляду відповідно до правил ведення загального діловодства.
10. Конверти, у яких надійшли письмові звернення громадян, передаються на опрацювання разом із такими зверненнями та зберігаються у матеріалах розгляду звернень громадян до закінчення строку їх зберігання. Якщо у поштовому конверті надійшло декілька звернень від одного або кількох заявників, виготовляється копія конверта, яка додається до кожного звернення.
Конверти, що адресовані директору (особі, яка виконує його повноваження/обов'язки), його заступникам, керівникам самостійних структурних підрозділів органу Державного бюро розслідувань з позначкою "Особисто", передаються на розгляд адресатам без порушення їх цілісності. Такі конверти відкриває безпосередньо адресат або особа, яка передала конверт, у присутності адресата, після чого їх повертають для подальшого попереднього опрацювання, реєстрації та організації розгляду.
11. У разі відсутності додатків, зазначених у документі, або окремих аркушів, пошкодження конверта, упакування, що призвело до неможливості прочитання його тексту, надсилання не за адресою, некоректного звертання до працівників Державного бюро розслідувань (вживання нецензурної лексики, образ, висловів, які порушують честь та гідність працівників Державного бюро розслідувань) таке звернення не реєструється і складається працівником відповідального структурного підрозділу органу Державного бюро розслідувань акт про повернення документа у двох примірниках, один із яких надсилається кореспонденту, а інший зберігається у відповідальному структурному підрозділі органу Державного бюро розслідувань. Цей акт підписується його укладачем, працівником, який був присутній під час виявлення недоліків, та керівником відповідального структурного підрозділу органу Державного бюро розслідувань.
У разі пошкодження конверта робиться відповідна відмітка у поштовому реєстрі.
12. Забороняється відмова у прийнятті та розгляді звернення з посиланням на політичні погляди, партійну належність, стать, вік, віросповідання, національність громадянина, незнання мови звернення.
13. Звернення громадян, що надійшли до органів Державного бюро розслідувань, реєструються централізовано відповідальним структурним підрозділом органу Державного бюро розслідувань після їх попереднього розгляду за допомогою системи електронного документообігу або в журналі реєстрації звернень громадян (далі - журнал) (додаток 1) - у разі ведення діловодства у паперовій формі.
Для забезпечення реєстрації звернень громадян в електронній формі в автоматизованому режимі заповнюється реєстраційно-моніторингова картка (далі - РМК), яка забезпечує ідентифікацію конкретного документа, здійснення контролю за дотриманням строків розгляду.
До реквізитів звернення, що вносяться до РМК, належать: прізвище, ініціали автора, адреса, дата надходження, вид звернення, категорія та соціальний стан заявника, звідки одержано, дата, індекс, форма надходження, тип звернення, ознака повторності, стислий зміст звернення, зміст і дата резолюції, прізвище автора резолюції, відповідальний виконавець, строк виконання.
Склад зазначених елементів у разі потреби може бути доповнений.
14. Під час реєстрації звернення на нижньому полі його першого аркуша праворуч або на іншому вільному від тексту місці, крім місця, призначеного для підшивання, проставляється реєстраційний штамп / штрих-код, на якому зазначають назву органу, реєстраційний індекс звернення, який щороку починається з першого номера, дату реєстрації, кількість аркушів основного документа та додатків до нього.
На вимогу громадянина, який подав звернення до органу Державного бюро розслідувань, на першому аркуші копії звернення проставляється штамп із відміткою про одержання із зазначенням вхідного номера та дати надходження звернення. Таку копію повертають громадянину.
15. Усі звернення, що надходять до органів Державного бюро розслідувань, класифікуються за встановленими статтею 3 Закону України "Про звернення громадян" видами: заяви (клопотання), пропозиції (зауваження), скарги.
16. За ознакою надходження звернення громадян визнаються первинними, повторними, дублетними, неодноразовими, масовими.
Первинні - звернення від окремої особи (групи осіб), яка (які) вперше звернулась (звернулись) до органу Державного бюро розслідувань з певним питанням.
Повторні - звернення, в яких:
викладається звернення від того самого громадянина (групи осіб) із того самого питання, якщо перше не вирішено по суті або вирішено в неповному обсязі;
оскаржується рішення, прийняте у зв'язку з попереднім зверненням громадянина (групи осіб);
повідомляється про несвоєчасний розгляд попереднього звернення, якщо із часу його надходження минув визначений законодавством строк розгляду, проте відповідь громадянину (групі осіб) не надавалась;
звертається увага на інші недоліки, допущені під час вирішення попереднього звернення громадянина (групи осіб).
Дублетні - звернення тієї самої особи (групи осіб) з того самого питання, що відправлені особою різним адресатам та надіслані ними на розгляд за належністю до органу Державного бюро розслідувань.
Неодноразові - звернення особи (групи осіб), які надійшли до органу Державного бюро розслідувань з того самого питання, що й попереднє звернення, проте на попереднє звернення відповіді ще не надано, а визначений законодавством строк його розгляду ще не закінчився.
Масові - звернення, що надходять у великій кількості від різних громадян з однаковим змістом питання.
17. Реєстраційний індекс звернення складається з початкової літери прізвища заявника та порядкового номера звернення (наприклад, Б-325).
У разі надходження колективного звернення або звернення без підпису реєстраційний індекс складається з позначки "КО" або "БП" відповідно до порядкового номера (наприклад, КО-352 або БП-352).
Реєстраційний індекс може бути доповнений іншими позначеннями, що забезпечують систематизацію, пошук, аналіз і зберігання пропозицій, заяв і скарг.
18. Під час реєстрації електронного звернення до його реєстраційного індексу може бути додана позначка "ез" (наприклад, Б-352/ез).
Датою подання електронного звернення слід вважати день його надходження на офіційну адресу електронної пошти органу Державного бюро розслідувань або відправлення заповненої на офіційному вебсайті Державного бюро розслідувань форми для подання електронних звернень громадян до органу Державного бюро розслідувань (додаток 2*), а в разі його надходження в неробочий день і час - наступний після нього робочий день.
19. Зверненням, що надійшли на СТЛ, присвоюють індекс із позначкою "ГЛ" (наприклад, Ю-352/ГЛ).
На кожне звернення, що надійшло на СТЛ, складається електронна реєстраційна картка звернення із зазначенням відомостей про заявника, засобів зв'язку з ним та суті порушеного питання.
Приймання усних звернень громадян, що надходять на СТЛ, здійснюється відповідно до затвердженого графіка її роботи.
20. Зверненням, що подані на особистому прийомі, присвоюють індекс із позначкою "оп" (наприклад, Б-325/оп), а на першому його аркуші проставляють відмітку "ОСОБИСТИЙ ПРИЙОМ".
21. Повторні звернення реєструються у тому самому порядку, що й первинні, при цьому у відповідній графі журналу роблять позначку "ПОВТОРНО" та зазначають індекс попереднього звернення, а на верхньому полі першого аркуша такого звернення проставляють штамп для позначення повторного звернення, на якому зазначають слово "ПОВТОРНО", виконавця попереднього звернення, його реєстраційний номер та дату реєстрації.
22. Дублетні звернення обліковуються за реєстраційним індексом першого звернення з доданням порядкового номера, який зазначають через скісну риску (наприклад, Б-325/1, Б-325/2).
23. Під час реєстрації повторного, дублетного, неодноразового, масового звернення у відповідній графі РМК "Ознака повторності" зазначається позначка "Повторне", "Дублетне", "Неодноразове", "Масове".
Для повторних, дублетних, неодноразових звернень у графі РМК "Попередні звернення" здійснюється приєднання реквізитів попереднього звернення (реєстраційний індекс, дата).
24. Якщо про результати розгляду звернення необхідно повідомити іншу організацію, перший аркуш звернення позначається словом "КОНТРОЛЬ" або літерою "К".
IV. ПОРЯДОК РОЗГЛЯДУ ЗВЕРНЕНЬ, НАДАННЯ ВІДПОВІДЕЙ
1. Розгляд звернень громадян спрямовується на об'єктивне вирішення порушених авторами звернень питань, підготовку, супроводження, прийняття рішення про усунення причин і умов, які спонукають авторів скаржитись, надання відповідних роз'яснень, у тому числі за результатами вивчення та перевірки на місцях викладених у зверненнях обставин, проведення інших заходів.
2. Звернення, які надійшли від Героїв Радянського Союзу, Героїв Соціалістичної Праці, осіб з інвалідністю внаслідок війни, скарги на дії (бездіяльність) чи рішення першого заступника та заступників Директора Державного бюро розслідувань, працівників Державного бюро розслідувань, директорів територіальних управлінь Державного бюро розслідувань і такі, що містять відомості про резонансні події, які викликають інтерес у суспільства та засобів масової інформації, подають на розгляд Директору Державного бюро розслідувань чи особі, яка виконує його повноваження.
Звернення громадян, крім тих, що розглядає Директор Державного бюро розслідувань, подають на розгляд першому заступнику та заступникам Директора Державного бюро розслідувань відповідно до розподілу повноважень, керівникам самостійних структурних підрозділів.
Звернення, які надійшли від Героїв Радянського Союзу, Героїв Соціалістичної Праці, осіб з інвалідністю внаслідок війни, і такі, що містять відомості про резонансні події, які викликають інтерес у суспільства та засобів масової інформації, передаються на розгляд директору територіального управління Державного бюро розслідувань чи особі, яка виконує його обов'язки.
Звернення громадян, які мають установлені законодавством пільги, розглядаються першочергово.
3. Звернення громадян, розглянуті керівництвом органу Державного бюро розслідувань, повертаються з відповідною резолюцією до відповідального структурного підрозділу органу Державного бюро розслідувань, який здійснює передання документів на виконання до визначених структурних підрозділів чи окремих працівників Державного бюро розслідувань.
4. Відповідальний структурний підрозділ органу Державного бюро розслідувань забезпечує передання звернень громадян головному виконавцю у день їх реєстрації (отримання) або наступного робочого дня (у разі їх реєстрації (отримання) після 16:00). Передаються звернення громадян під підпис у журналі передання кореспонденції або у реєстрі передання із зазначенням дати та часу отримання.
Звернення громадян, виконавцями яких є декілька структурних підрозділів, направляється відповідальним структурним підрозділом органу Державного бюро розслідувань (сканована копія) на адресу електронної пошти керівнику (начальнику) самостійного структурного підрозділу або особі, відповідальній за діловодство у структурному підрозділі. Оригінал документа передається виконавцю, зазначеному в резолюції першим або біля прізвища якого проставлено позначку "осн." або "вик." (далі - головний виконавець).
Звернення громадян, що належать до компетенції підрозділу внутрішнього контролю органу Державного бюро розслідувань, передаються на розгляд цьому підрозділу виключно з резолюцією директора органу Державного бюро розслідувань.
5. Повторні, дублетні, неодноразові звернення передають тим структурним підрозділам, які здійснювали розгляд звернень цього громадянина. Дублетні звернення, що надходять до органу Державного бюро розслідувань під час розгляду основного звернення, долучають до нього.
6. Заборонено доручати розгляд звернень тому органу Державного бюро розслідувань або його посадовим особам, дії чи рішення яких оскаржуються, а також тим, які не мають повноважень для їх розгляду.
7. У разі взяття за резолюцією керівництва органу Державного бюро розслідувань звернення на контроль в електронній системі документообігу або в журналі роблять відповідну відмітку, а на першому аркуші такого звернення проставляють штамп "Контроль".
8. Звернення громадян розглядаються і вирішуються у термін не більш ніж один місяць від дня їх надходження до органу Державного бюро розслідувань, враховуючи вихідні, святкові та неробочі дні, а ті, які не потребують додаткового вивчення та проведення перевірки за ними, - невідкладно, але не пізніше 15 днів від дня їх отримання.
9. Якщо протягом одного місяця вирішити порушені у зверненні громадянина питання неможливо, керівник (начальник) самостійного структурного підрозділу органу Державного бюро розслідувань за вмотивованою службовою запискою виконавця встановлює необхідний для його розгляду термін, про що повідомляють особу, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати 45 днів.
На вмотивовану письмову вимогу громадянина термін розгляду його звернення може бути скорочено.
10. Дублетні звернення розглядаються у межах строку розгляду основного звернення.
Якщо дублетне звернення надійшло після розгляду основного звернення, не пізніше ніж у 10-денний строк направляється відповідь на нього зі стислим викладенням суті прийнятого рішення та з посиланням на дату і вихідний номер направленої раніше відповіді.
11. Якщо у зверненні порушуються питання, які не належать до компетенції органу Державного бюро розслідувань, його не пізніше ніж у п'ятиденний термін пересилають за належністю відповідному органу чи посадовій особі, а електронне звернення (по можливості) - засобами телекомунікаційного зв'язку (електронною поштою), про що повідомляють заявника, який подав це звернення, із посиланням на відповідні норми законодавства.
За потреби заявнику може бути роз'яснено повноваження органу Державного бюро розслідувань та порядок оскарження прийнятого рішення.
Забороняється направляти скарги громадян для розгляду тим органам або посадовим особам, дії чи рішення яких оскаржуються.
Якщо у зверненні разом із питаннями, що належать до компетенції Державного бюро розслідувань, порушуються питання, які підлягають вирішенню в інших органах державної влади чи місцевого самоврядування, під час надання відповіді на звернення роз'яснюється порядок вирішення таких питань.
12. У разі відсутності у зверненні даних, потрібних для прийняття обґрунтованого рішення, його з відповідними роз'ясненнями у п'ятиденний строк повертають громадянину.
13. Звернення, що оформлені без дотримання вимог статті 5 Закону України "Про звернення громадян", повертаються заявнику з відповідними роз'ясненнями не пізніше ніж через 10 днів із дня їх надходження до органу Державного бюро розслідувань. При цьому копія такого звернення залишається в органі Державного бюро розслідувань.
14. Письмове звернення без зазначення місця проживання заявника, не підписане автором (авторами), а також таке, зі змісту якого неможливо встановити авторство, визначається анонімним і розгляду не підлягає.

................
Перейти до повного тексту