1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Індивідуальна податкова консультація


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
28.08.2021 N 3150/ІПК/99-00-05-05-01-06
Державна податкова служба України розглянула запит ТОВ (далі - Товариство) про надання індивідуальної податкової консультації з питань застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі - РРО), і в порядку ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) повідомляє.
Згідно зі зверненням Товариство здійснює роздрібну торгівлю із застосуванням РРО.
Яким чином у QR-коді фіскального чеку зазначати код автентифікації повідомлення (МАС) цього чеку, якщо зазначений код автентифікації повідомлення (МАС) формується під час передачі суб'єктом господарювання вже сформованого фіскального чеку до контролюючого органу?
Зазначення QR-коду у фіскальному чеку носить обов'язковий характер, чи рекомендаційний?
Чи є обов'язковим зазначення коду автентифікації повідомленням (МАС) цього чеку у QR-коді фіскального чеку?
Яка відповідальність передбачена для суб'єкта господарювання при наявності QR-коду фіскального чеку без зазначення коду автентифікації повідомлення (МАС) цього чеку?
Правові засади застосування РРО та/або програмних РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначено Законом України від 06 липня 1995 року N 265/95-ВР " Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг(далі - Закон N 265), дія якого поширюється на усіх суб'єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб'єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та безготівковій формі.
Щодо питання 1 повідомляємо.
Відповідно до п. 3 ст. 3 закону N 265 суб'єкти господарювання які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або безготівковій формі, при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, зобов'язані застосовувати РРО, що включені до Державного реєстру РРО, та/або програмні РРО з додержанням встановленого порядку їх застосування.
Державний реєстр РРО - перелік моделей РРО та їх модифікацій, які мають підтвердження відповідності вимогам діючих технічних регламентів та стандартів згідно із Законом України "Про технічні регламенти та оцінку відповідності", а також відповідають вимогам нормативних актів України, і такі реєстратори розрахункових операцій дозволені для застосування у сфері, визначеній цим Законом (ст. 2 Закону N 265).
Отже, обов'язок забезпечити виконання РРО та його внутрішнім програмним забезпеченням вимог нормативно-правових актів і нормативних документів, зокрема, щодо наявності у структурі QR-коду фіскального чеку відповідних елементів, покладається на виробника РРО та центри сервісного обслуговування.
Конкретні технічні рішення, спрямовані на забезпечення виконання вимог нормативно-правових актів, зокрема, щодо зазначення у фіскальному чеку QR-коду та коду автентифікації повідомлення у такому QR-коді, розробляються виробниками касової техніки індивідуально для кожної моделі (модифікації) та версії внутрішнього програмного забезпечення.
Додатково зазначаємо, що МАС присвоюється не чеку, а РРО на якому цей чек формується, як унікальний ідентифікатор кожної одиниці мережевого обладнання, в момент його персоніфікації, та відповідно відображається у чеку РРО на момент формування фіскального чеку.
Відповіді на питання 2 та 3 надаємо одночасно у зв'язку з їх спорідненістю.
Форма та зміст розрахункових документів, які створюються та друкуються РРО/програмними РРО, встановлена Положенням про форму і зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 р. N 13, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 11.02.2016 р. за N 220/28350 (далі - Положення N 13).

................
Перейти до повного тексту