1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЛИСТ
від 14.06.2021 р. N 13618/7/99-00-07-06-01-07
Головним управлінням ДПС в областях, м. Києві
Міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків
Державна податкова служба України доводить до відома, що:
11.06.2021 р. в "Офіційному віснику" N 44 опублікований та набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 17.03.2021 р. N 158 "Про внесення змін до Порядку проведення моніторингу контрольованих операцій та Порядку опитування уповноважених, посадових осіб та/або працівників платника податків з питань трансфертного ціноутворення", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 28.05.2021 р. за N 707/36329 (далі - наказ N 158, Порядок проведення моніторингу та Порядок опитування відповідно);
14.05.2021 р. наказом Міністерства фінансів України N 266 затверджена Узагальнююча податкова консультація щодо деяких питань застосування правил трансфертного ціноутворення, розміщена на вебпорталі Мінфіну 25.05.2021 р. (далі - УПК N 266).
Щодо наказу N 158
Наказом N 158 (копія додається) в новій редакції викладено Порядок проведення моніторингу контрольованих операцій та Порядок опитування уповноважених, посадових осіб та/або працівників платника податків з питань трансфертного ціноутворення, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 14.08.2015 р. N 706 (зі змінами та доповненнями).
У зв’язку із змінами, внесеними, в першу чергу, Законом України від 16.01.2020 р. N 466-IX "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві" (далі - Закон N 466), Наказ N 158 оновлює та доповнює складові проведення моніторингу контрольованих операцій (далі - КО), проведення опитування уповноважених, посадових осіб та/або працівників платника податків з питань трансфертного ціноутворення (далі - ТЦ) відповідно до оновлених норм Податкового кодексу України (далі - Кодекс) і, зокрема, враховує такі суттєві зміни та доповнення:
1) можливість у подальшому відпрацьовувати в ході моніторингу КО трирівневу документацію з ТЦ та повідомлення про участь у міжнародній групі компаній (далі - МГК), здійснення їх первинного аналізу (пп. 39.4.6 - 39.4.15 та пп. 39.4.2 п. 39.4 ст. 39 Кодексу);
2) акцентування окремої уваги виявленню ризиків відсутності розумної економічної причини (ділової мети) в КО платника податків (пп. 14.1.231 ст. 14, пп. 39.2.2.12 пп. 39.2.2 п. 39.2, пп. 39.4.6, пп. 39.5.4.1 ст. 39 та пп. 140.5.2-1 п. 140.5 ст. 140 Кодексу; абз. четвертий п. 2 Розділу I, абз. третій п. 2, абз. четвертий п. 3 та п. 6 Розділу IV Порядку проведення моніторингу);
3) акцентування уваги до КО з сировинними товарами (у разі наявності таких у платника податків) та дотримання в таких операціях принципу "витягнутої руки" (пп. 39.3.3.4 - 39.3.3.8 ст. 39 Кодексу та другий абз. п. 1 Розділу ІІ Порядку проведення моніторингу);
4) розширення переліку показників (відомостей), які досліджуються при здійсненні аналізу звітів про КО та доповнення положеннями про дослідження відомостей повідомлень про участь у МГК (п. 3 Розділу III Порядку проведення моніторингу);
5) закріплення положення щодо дати виявлення контролюючим органом фактів проведення платником податків КО, звіт про які не подано, якою є дата складання акта документальної перевірки (пп. 39.5.1.2 пп. 39.5.1 п. 39.5 ст. 39 Кодексу та п. 2 Розділу ІІІ Порядку проведення моніторингу);
6) доповнення новим розділом щодо аналізу звітів у розрізі країн МГК (Розділ V Порядку проведення моніторингу);
7) необхідність відпрацювання в ході моніторингу КО випадків проведення не тільки самостійного, але й пропорційного коригування (за наявності), яке здійснюється на підставі чинного міжнародного договору України про уникнення подвійного оподаткування (пп. 39.5.5.2 - 39.5.5.3 пп. 39.5.5 п. 39.5 ст. 39 Кодексу та п. 3 Розділу ІІ Порядку проведення моніторингу) тощо.
Звертаємо увагу на розширення переліку показників (відомостей), які досліджуються при здійсненні аналізу звітів про КО (частина "2)" п. 3 Розділу ІІІ Порядку проведення моніторингу), зокрема:
значний обсяг операцій з пов’язаними особами - нерезидентами, зареєстрованими у низькоподаткових юрисдикціях (пп. 39.2.1.2 п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу);
значний обсяг операцій з пов’язаними особами - нерезидентами, організаційно-правова форма яких передбачає нижчу ніж в Україні ставку оподаткування корпоративного податку (податку на дохід) (пп. "г" пп. 39.2.1.1 пп. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу);
значний обсяг операцій з нематеріальними активами;
від’ємні чисті активи при наявності кредитів, позик та інших боргових зобов’язань, що виникли за операціями з пов’язаними особами - нерезидентами;
невідповідність одержувачів товарів за даними митного оформлення сторонам договору (використання непрямих контрактів);

................
Перейти до повного тексту