- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЛИСТ
05.04.2021 N 8167/7/99-00-07-06-01-07 |
Головним управлінням ДПС в областях, м. Києві Міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків
У зв'язку із змінами, внесеними, в першу чергу,
Законом України від 16.01.2020 р. N 466-IX "Про внесення змін до Податкового кодексуУкраїни щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві" (далі - Закон N 466), Наказ N 16 визначає складові проведення перевірки з питань дотримання платником податків принципу "витягнутої руки" у відповідності з оновленими нормами
Податкового кодексу України (далі - Кодекс) і, зокрема, враховує такі суттєві зміни та доповнення:
1) розширення переліку підстав для проведення перевірок дотримання принципу "витягнутої руки" підставами, визначеними підпунктами 78.1.2 та 78.1.5 п. 78.1 ст.
78 Кодексу, на доповнення до підстав, визначених пп. 39.5.2.1 пп. 39.5.2 п. 39.5 ст.
39 та пп. 78.1.14 - 78.1.16 п. 78.1. ст.
78 Кодексу (п. 3 розділу I "Загальні положення"
Порядку N 16).
Звертаємо увагу, що згідно внесених Законом N 466 змін в пп. 39.5.2.1 пп. 39.5.2 п. 39.5 ст.
39 Кодексу щодо переліку підстав проведення перевірок з питань трансфертного ціноутворення (далі - ТЦ) їх також розширено випадками неподання відповідними категоріями платників податків чи подання з порушенням вимог п. 39.4 ст.
39 Кодексу глобальної документації з ТЦ (майстер-файлу), звіту у розрізі країн міжнародної групи компаній (далі - МГК), а також випадками подання платником податків заяви про намір провести пропорційне коригування;
2) уточнення та розширення переліку документів (інформації), які під час проведення перевірки мають право отримувати від платників податків посадові особи контролюючого органу.
Оновлені та розширені положення пп. 39.5.2.13 пп. 39.5.2 п. 39.5 ст.
39 Кодексу, які відображені у п. 3 роз. III
Порядку N 16, зокрема, передбачають, у разі необхідності, отримання під час проведення перевірки додаткових документів та/або інформації від платників податків щодо:
здійснення фінансово-господарських операцій, пов'язаних із контрольованою операцією (далі - КО);
господарських операцій із непов'язаними особами, що можуть визнаватись зіставними з КО;
підтвердження або спростування інформації, наведеної платником у поданому звіті про КО, документації з ТЦ, глобальній документації з ТЦ;
даних, зазначених у звіті у розрізі країн МГК, до якої входить платник податків;
інших документів та інформації, необхідних для встановлення відповідності умов КО принципу "витягнутої руки";
3) вказання, що посадові особи контролюючого органу під час проведення перевірки також мають право отримувати від посадових (службових) осіб платника податків письмові пояснення з питань, що стосуються предмета перевірки, та їх документальне підтвердження (пп. 20.1.46 п. 20.1 ст.
20 Кодексу, п. 2 роз. III Порядку N 16);
4) розширення та уточнення положення стосовно направлення письмових запитів посадовими особами контролюючого органу, в т. ч. у разі ненадання запитуваної інформації, а також письмових пояснень (в попередній редакції в даному контексті згадувалась тільки документація), а також вказання на обов'язковість направлення таких запитів з дотриманням положень п. 73.3 ст.
73 Кодексу (п. 3 роз. III
Порядку N 16);
5) доповнення положенням щодо права посадових осіб контролюючого органу, які проводять перевірку, у разі необхідності в отриманні інформації, надсилати запити про надання документів (інформації) щодо КО не тільки платнику податку, КО якого перевіряється, але й іншим платникам податків, які:
- є сторонами КО, що перевіряється, або
- були задіяні в ланцюгу постачання предмету КО, або
................Перейти до повного тексту