- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНТСТВО З ПИТАНЬ ЗАПОБІГАННЯ КОРУПЦІЇ
НАКАЗ
Про затвердження Порядку здійснення перевірок на доброчесність та моніторингу способу життя працівників Національного агентства з питань запобігання корупції
1. Затвердити Порядок здійснення перевірок на доброчесність та моніторингу способу життя працівників Національного агентства з питань запобігання корупції, що додається.
2. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Національного агентства
з питань запобігання корупції
24.12.2020 № 595/20
ПОРЯДОК
здійснення перевірок на доброчесність та моніторингу способу життя працівників Національного агентства з питань запобігання корупції
I. Загальні положення
1.1. Цей Порядок визначає процедуру здійснення Управлінням внутрішнього контролю апарату Національного агентства з питань запобігання корупції (далі - Національне агентство) перевірки на доброчесність та моніторингу способу життя працівників Національного агентства.
1.2. Перевірка на доброчесність та моніторинг способу життя здійснюються з метою забезпечення доброчесності працівників Національного агентства та дотримання ними принципів, передбачених
Кодексом етичної поведінки працівників Національного агентства з питань запобігання корупції (далі - Кодекс), а також вимог і обмежень, встановлених
Законом України "Про запобігання корупції" (далі - Закон), запобігання порушенню працівниками Національного агентства етичних норм, скоєнню вчинків, які можуть підірвати авторитет Національного агентства, негативно вплинути на репутацію працівника.
1.3. Завданням перевірки на доброчесність та моніторингу способу життя є здобуття об'єктивних даних щодо дотримання працівником Національного агентства правових норм та обмежень, передбачених
Законом,
Кодексом, іншими нормативними актами з питань етичної поведінки.
1.5. У цьому Порядку терміни вживаються у таких значеннях:
анкета доброчесності - документ, в якому працівник Національного агентства зазначає інформацію щодо обставин, які можуть вплинути на спроможність дотримуватися принципів доброчесності;
декларація - декларація, подана працівником Національного агентства, а в разі відсутності такої, - декларація відповідного суб'єкта декларування, яка у Єдиному державному реєстрі декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, була подана найпізніше;
моделювання ситуації - превентивний захід щодо запобігання корупції в Національному агентстві, який полягає у створенні ситуації, в якій працівник Національного агентства продемонструє чітке додержання
Закону та відданість принципам
Кодексу;
моніторинг способу життя працівника Національного агентства - це комплекс організаційних та аналітичних заходів, які здійснюються Управлінням внутрішнього контролю і полягають у встановленні реального рівня життя, наявності та реальної (ринкової) вартості майна (активів) і доходів працівника Національного агентства, аналізі співвідношення рівня життя працівника Національного агентства його доходам і перевірці відповідності між даними моніторингу та наявною в Національному агентстві інформацією;
перевірка на доброчесність - комплекс організаційних та практичних заходів, які здійснюються Управлінням внутрішнього контролю і полягають у збиранні, аналізі та перевірці даних, які свідчать про моральні, ділові та професійні якості працівника Національного агентства.
Термін "доброчесність" вживається у значенні, наведеному у
Законі України "Про державну службу".
1.6. Ураховуючи зміст заходів та інформації, за своєю сукупністю матеріали перевірки на доброчесність та моніторингу способу життя працівників Національного агентства належать до інформації з обмеженим доступом у Національному агентстві та зберігаються в Управлінні внутрішнього контролю.
1.7. Працівникам Національного агентства забороняється розголошувати інформацію щодо результатів (матеріалів) перевірок на доброчесність та моніторингу способу життя, крім випадків, встановлених цим Порядком та законодавством.
1.8. Доступ до результатів проведення перевірки на доброчесність та моніторингу способу життя працівника Національного агентства мають Голова Національного агентства та працівники Управління внутрішнього контролю для виконання покладених на них обов'язків.
1.9. Ознайомлення з матеріалами перевірки на доброчесність та моніторингу способу життя іншими особами здійснюється у порядку, визначеному законодавством.
II. Перевірка на доброчесність
2.1. Доброчесність є однією з ключових цінностей Національного агентства. Для постійної роботи над практичним застосуванням принципу доброчесності та попередження його порушення проводиться щорічне анкетування працівників.
2.2. Під час призначення на посаду у Національному агентстві особа повідомляється про можливість проведення перевірки на доброчесність та дає Згоду працівника Національного агентства з питань запобігання корупції про можливість проведення перевірки на доброчесність та моніторингу способу життя (додаток 1).
2.3. Кожен працівник протягом 10 днів після призначення до Національного агентства, а також щороку до 01 квітня подає до Управління внутрішнього контролю заповнену Анкету доброчесності працівника Національного агентства з питань запобігання корупції (додаток 2) (далі - Анкета).
2.4. Анкета є відображенням даних щодо дотримання працівником положень
Кодексу і вимог законодавства з питань етичної поведінки.
2.5. Заповнення та подання Анкет спрямоване на зниження ризиків недоброчесної поведінки працівників шляхом виявлення напрямів найбільшого корупційного впливу (ризику) з метою запобігання скоєнню вчинків, які можуть негативно вплинути на репутацію працівника, підірвати авторитет Національного агентства.
2.6. Працівники, які не мали можливості подати у зазначений строк Анкету через тимчасову непрацездатність, перебування у відпустці або за межами України, з інших поважних причин, що підтверджуються документально, подають Анкету протягом 30 календарних днів з дати закінчення строку дії зазначених обставин.
2.7. Подані працівниками Анкети підлягають обліку в Реєстрі Анкет доброчесності працівників Національного агентства з питань запобігання корупції (додаток 3), який веде Управління внутрішнього контролю Національного агентства в електронній формі.
2.8. У разі виникнення ситуацій, які можуть негативно вплинути на репутацію працівника, потенційного або реального конфлікту інтересів, інших суттєвих причин працівник зобов'язаний інформувати Управління внутрішнього контролю відповідно до Блоку інформування (додаток 4).
2.9. Перевірка на доброчесність здійснюється у випадку:
2.9.1. повідомлення про корупцію;
2.9.2. самостійного виявлення фактів недоброчесної поведінки;
2.9.3. моніторингу ЗМІ;
2.9.4. скарги громадян;
2.9.5. вибірково за випадковим принципом.
2.10. Перевірка на доброчесність здійснюється за результатами доповіді Голові, на підставі резолюції керівника Управління внутрішнього контролю на доповідній записці про необхідність проведення такої перевірки, яку готує працівником зазначеного Управління.
2.11. Керівник Управління внутрішнього контролю здійснює загальне керівництво процесом проведення перевірки на доброчесність, має право давати працівнику Управління внутрішнього контролю обов'язкові для виконання доручення.
2.12. Перевірка на доброчесність здійснюється шляхом:
2.12.1. перевірки наявної інформації (скарга, повідомлення про корупцію, доповідна записка тощо);
2.12.2. перевірки достовірності відомостей, зазначених у Анкеті;
2.12.3. збирання та обробки даних про працівника Національного агентства, які можуть свідчити про його моральні, ділові та професійні якості, зобов'язання, що можуть тією чи іншою мірою впливати на виконання ним посадових обов'язків, об'єктивність та неупередженість під час прийняття рішень;
2.12.4. моделювання ситуацій.
2.13. У межах перевірки на доброчесність працівника Національного агентства може бути проведено моделювання ситуації, яке здійснюється за результатами доповіді Голові за погодженням керівника Управління внутрішнього контролю на підставі доповідної записки працівника цього підрозділу, який отримав інформацію, що свідчить або може свідчити про недоброчесну поведінку працівника Національного агентства.
2.14. Моделювання ситуацій з метою притягнення працівника Національного агентства до кримінальної або адміністративної відповідальності заборонено. Результати моделювання ситуацій не можуть бути підставами для початку кримінального провадження та провадження у справі про адміністративне правопорушення, доказами під час проведення досудового розслідування та у суді.
2.15. Термін перевірки на доброчесність працівника Національного агентства не може перевищувати б місяців.
2.16. Результати перевірки на доброчесність після доповіді Голові оформлюються доповідною запискою на ім'я керівника Управління внутрішнього контролю, в якій відображаються:
2.16.1. дата початку та підстави проведення перевірки;
2.16.2. зміст проведених заходів та їх результати, встановлення фактів дотримання чи порушення стандартів доброчесності та етичної поведінки працівником Національного агентства, виявлення причин та умов, що призвели або можуть призвести до вчинення корупційного або пов'язаного з корупцією правопорушення, невиконання інших вимог
Закону.
2.16.3. пропозиції про завершення перевірки:
підтвердження доброчесності;
необхідність вжиття управлінських заходів кадрового характеру;
доцільність проведення профілактичних заходів з метою запобігання вчиненню працівниками Національного агентства корупційних та інших правопорушень;
проведення службового розслідування;
направлення матеріалів до дисциплінарної комісії;
завершення перевірки у зв'язку припиненням виконання працівником діяльності в Національному агентстві (звільнення, тривала хвороба, мобілізація тощо).
III. Запобігання вчиненню працівниками Національного агентства корупційних та інших правопорушень
3.1. Запобігання вчиненню працівниками Національного агентства корупційних та інших правопорушень - це система організаційно-правових та інформаційно-виховних заходів превентивного характеру, спрямованих на попередження, виявлення й усунення причин і умов, що сприяють учиненню пов'язаних з корупцією та інших протиправних дій, які можуть зашкодити інтересам національної безпеки України або підірвати авторитет Національного агентства чи негативно вплинути на репутацію працівника.
3.2. Метою запобігання вчиненню працівниками Національного агентства корупційних та інших правопорушень є недопущення порушення ними Законів України
"Про запобігання корупції",
"Про державну службу", зокрема порушення встановлених обмежень і заборон щодо використання службових повноважень чи службового становища, конфлікту інтересів, одержання подарунків, сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності, спільної роботи близьких осіб, обмежень після припинення діяльності, пов'язаної з виконанням функцій держави тощо.
3.3. Система заходів запобігання вчиненню працівниками Національного агентства корупційних та інших правопорушень є складовою системи внутрішнього контролю Національного агентства і забезпечує його інституційну незалежність та операційну спроможність.
3.4. Формами запобігання вчиненню працівниками Національного агентства корупційних та інших правопорушень є:
3.4.1. виявлення й усунення причин та умов, що сприяють вчиненню правопорушень;
3.4.2. консультування і навчання з питань антикорупційного законодавства, правил етичної поведінки, здійснення службової діяльності;
3.4.3. загальні та індивідуальні профілактичні заходи.
3.5. Підставами для проведення профілактичних заходів є:
3.5.1. наявність достатньої та перевіреної інформації щодо дій чи бездіяльності працівників Національного агентства під час здійснення службової діяльності, які можуть призвести до вчинення правопорушення та не містять ознак складу злочину;
3.5.2. можливість створення дій або бездіяльності працівників Національного агентства у правопорушення у разі невжиття своєчасних профілактичних заходів;
3.5.3. наявність перевірених даних щодо негативних процесів серед працівників Національного агентства, що можуть призвести до правопорушень, надзвичайних подій і завдати шкоди інтересам держави та Національного агентства.
3.6. Підстави для вирішення питання про проведення профілактичних заходів можуть міститися в актах Президента України і Кабінету Міністрів України, нормативно-правових та розпорядчих документах Національного агентства, у зверненнях, повідомленнях громадян, посадових осіб, громадських організацій, засобах масової інформації, актах прокурорського реагування, що надійшли на адресу Національного агентства, рішеннях судів, а також в інформації, що надходить з правоохоронних органів.
3.7. Загальна профілактика складається з комплексу правових, організаційних і виховних заходів серед працівників Національного агентства, спрямованих на попередження й усунення причин і умов, які сприяють правопорушенням у сфері службової діяльності та можуть завдати значної шкоди інтересам держави і Національного агентства.
3.8. Індивідуальна профілактика включає в себе комплекс правових, організаційних і виховних заходів індивідуального впливу на свідомість і поведінку працівників Національного агентства, дії яких можуть призвести до вчинення правопорушень, пов'язаних з виконанням покладених на них службових обов'язків, з метою попередження виникнення у них умислу на вчинення протиправних дій та його практичної реалізації.
3.9. Рішення про індивідуальну профілактику приймається за результатами доповіді Голові, на підставі резолюції керівника Управління внутрішнього контролю на доповідній записці про необхідність проведення такої профілактики, яку готує працівник зазначеного Управління.
3.10. Результати профілактичного заходу викладаються в довідці щодо вжитого профілактичного заходу, яка доповідається керівнику Управління внутрішнього контролю Національного агентства.
IV. Моніторинг способу життя працівника Національного агентства
4.1. Моніторинг способу життя здійснюється з метою встановлення відповідності інформації, зазначеної у декларації, що подається працівником Національного агентства відповідно до
Закону, наявному майну, одержуваним доходам, рівню життя працівника.
4.2. Вибірковий моніторинг способу життя здійснює Управління внутрішнього контролю на підставі інформації, яка містить відомості про можливу невідповідність рівня життя працівника Національного агентства зазначеним у декларації відомостям, отриманої:
4.2.1. від фізичних та/або юридичних осіб;
4.2.2. із засобів масової інформації;
................Перейти до повного тексту