1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Індивідуальна податкова консультація


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
06.04.2021 N 1363/ІПК/99-00-12-01-01-06
Державна податкова служба України розглянула звернення на отримання податкової консультації щодо порядку взяття на облік нерезидента у контролюючих органах і, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) у межах повноважень повідомляє таке.
У представництва (заявника) виникають наступні питання:
1. Які документи та у якому порядку повинен надати Нерезидент для постановки на облік у контролюючих органах з огляду на те, що станом на дату підписання цього Запиту Міністерством фінансів України ще не визначено порядку постановки на облік нерезидентів відповідно до п. 60 підрозділу 10 розділу ХХ ПКУ?
2. Чи несуть нерезиденти, які здійснюють на території України діяльність через зареєстровані та поставлені на облік у контролюючих органах постійні представництва, відповідальність у разі, якщо не встигнуть подати протягом трьох місяців, починаючи з 1 січня 2021 року, документи для постановки на облік у контролюючих органах з огляду на те, що станом на дату підписання цього Запиту Міністерством фінансів України ще не визначено порядку постановки на облік нерезидентів відповідно до п. 60 підрозділу 10 розділу ХХ ПКУ?
3. Чи переноситься зазначений тримісячний термін для постановки на облік у контролюючих органах нерезидентів, які здійснюють на території України діяльність через зареєстровані та поставлені на облік у контролюючих органах постійні представництва, з огляду на те, що станом на дату підписання цього Запиту Міністерством фінансів України ще не визначено порядку постановки на облік нерезидентів відповідно до п. 60 підрозділу 10 розділу ХХ ПКУ?
Щодо питання 1.
Відповідно до підпункту "а" пп. 14.1.122 п. 14.1 ст. 14 розділу І Кодексу, нерезиденти - це, зокрема, іноземні компанії, організації, утворені відповідно до законодавства інших держав, їх зареєстровані (акредитовані або легалізовані) відповідно до законодавства України філії, представництва та інші відокремлені підрозділи з місцезнаходженням на території України.
Порядок взяття на облік нерезидента регламентовано нормами Кодексу.
Пунктом 64.5 статті 64 розділу ІІ Кодексу визначено, що нерезиденти (іноземні юридичні компанії, організації), які здійснюють в Україні діяльність через відокремлені підрозділи, у тому числі постійні представництва, або придбавають нерухоме майно або отримують майнові права на таке майно в Україні, або відкривають рахунки в банках України відповідно достатті 6Закону України "Про платіжні системи та переказ коштів в Україні", або набувають право власності на інвестиційний актив, визначенийабзацами третім - шостимпідпункту "е" підпункту 141.4.1 пункту 141.4 статті 141 цього Кодексу, в іншого нерезидента, який не має постійного представництва в Україні, зобов'язані стати на облік у контролюючих органах.
Взяття на облік у контролюючому органі нерезидента здійснюється при настанні першої із подій, визначеної в абзаці першому цього пункту, не пізніше наступного робочого дня з дня надходження від нерезидента відповідної заяви.
До заяви додаються копії таких документів (з пред'явленням оригіналів):
витягу з відповідного бізнес-реєстру (торговельного, банківського або іншого реєстру, в якому фіксується факт державної реєстрації компанії, організації), виданого в країні реєстрації іноземної компанії, організації та легалізованого в установленому порядку, якщо інше не передбачено міжнародними договорами, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, що супроводжується нотаріально засвідченим перекладом українською мовою;
документа, що підтверджує присвоєння ідентифікаційного (реєстраційного, облікового) номера (коду) нерезидента в країні його реєстрації, якщо у витягу з відповідного бізнес-реєстру не зазначені відомості про такий номер (код), що супроводжується нотаріально засвідченим перекладом українською мовою;
документа, яким підтверджуються повноваження представника нерезидента. У разі якщо такий документ виданий в країні реєстрації нерезидента, він повинен бути легалізований в установленому порядку, якщо інше не передбачено міжнародними договорами, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, та супроводжуватися нотаріально засвідченим перекладом українською мовою;
документа про акредитацію (реєстрацію, легалізацію) відокремленого підрозділу іноземної компанії, організації на території України, якщо нерезидент здійснює в Україні діяльність через відокремлений підрозділ.

................
Перейти до повного тексту