1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ПРАВЛІННЯ ПЕНСІЙНОГО ФОНДУ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
09.02.2021 № 4-2
Про затвердження Порядку проведення внутрішньої оцінки якості внутрішнього аудиту в Пенсійному фонді України та його органах
Відповідно до пунктів 9, 10 Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 липня 2014 року № 280 (зі змінами), правління Пенсійного фонду України
ПОСТАНОВЛЯЄ:
Затвердити Порядок проведення внутрішньої оцінки якості внутрішнього аудиту в Пенсійному фонді України та його органах, що додається.
Директору Департаменту внутрішнього аудиту Пенсійного фонду України Шуляк А. П. забезпечити методологічний супровід впровадження процедур проведення внутрішньої оцінки якості внутрішнього аудиту в головних управліннях Пенсійного фонду України в областях та м. Києві.
Начальнику Управління організаційної роботи, зв'язків з громадськістю та засобами масової інформації Швець Г. П. забезпечити розміщення цієї постанови на інформаційній сторінці вебпорталу електронних послуг Пенсійного фонду України.
Голова правління Євгеній КАПІНУС
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова правління
Пенсійного фонду України
09.02.2021 № 4-2
ПОРЯДОК
проведення внутрішньої оцінки якості внутрішнього аудиту в Пенсійному фонді України та його органах
І. Загальні положення
Цей Порядок розроблено відповідно до статті 26 Бюджетного кодексу України, постанови Кабінету Міністрів України від 28 вересня 2011 року № 1001 "Деякі питання здійснення внутрішнього аудиту та утворення підрозділів внутрішнього аудиту", Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 липня 2014 року № 280, Кодексу етики працівників підрозділу внутрішнього аудиту, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29 вересня 2011 року № 1217, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17 жовтня 2011 року за № 1195/19933 (далі - Кодекс етики), Стандартів внутрішнього аудиту, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 04 жовтня 2011 року № 1247, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 20 жовтня 2011 року за № 1219/19957 (далі - Стандарти внутрішнього аудиту).
Цей Порядок визначає механізм і методологію організації і проведення внутрішньої оцінки якості внутрішнього аудиту (далі - внутрішня оцінка якості) в апараті Пенсійного фонду України, головних управліннях Пенсійного фонду України в областях та м. Києві (далі - головні управління), а також основні вимоги до складання за її результатами програми забезпечення та підвищення якості внутрішнього аудиту.
Внутрішня оцінка якості проводиться з метою встановлення відповідності стану діяльності з внутрішнього аудиту в апараті Пенсійного фонду України, головних управліннях вимогам нормативно-правових документів з питань внутрішнього аудиту, визначення аспектів діяльності, які потребують удосконалення, та розроблення заходів щодо підвищення ефективності функції внутрішнього аудиту.
Реалізація внутрішньої оцінки якості здійснюється на двох рівнях:
постійний моніторинг діяльності з внутрішнього аудиту в ході організації, проведення та реалізації результатів аудиторських досліджень (далі - постійний моніторинг);
проведення періодичної оцінки якості (періодичного аналізу діяльності) підрозділів внутрішнього аудиту.
Внутрішня оцінка якості здійснюється за такими аспектами діяльності з внутрішнього аудиту:
організаційно-правові засади функціонування підрозділів внутрішнього аудиту;
кадрова політика підрозділів внутрішнього аудиту; внутрішні документи з питань внутрішнього аудиту; планування діяльності з внутрішнього аудиту; організаційні аспекти проведення внутрішніх аудитів; проведення внутрішніх аудитів, документування ходу та результатів внутрішнього аудиту;
реалізація результатів внутрішніх аудитів, моніторинг врахування рекомендацій та результатів їх впровадження;
звітування про діяльність підрозділів внутрішнього аудиту; взаємодія підрозділів внутрішнього аудиту з іншими структурними підрозділами, територіальними органами та з органами державної влади; заходи із забезпечення та підвищення якості внутрішнього аудиту.
Організацію та проведення внутрішньої оцінки якості, складання та впровадження програми забезпечення та підвищення якості внутрішнього аудиту забезпечують директор Департаменту внутрішнього аудиту Пенсійного фонду України, керівники управлінь (відділів) внутрішнього аудиту головних управлінь (далі - керівники підрозділів внутрішнього аудиту).
Програма забезпечення та підвищення якості внутрішнього аудиту включає в себе щорічний план заходів, спрямованих на покращення якості внутрішнього аудиту, виправлення і попередження недоліків, встановлених за результатами внутрішньої і зовнішньої (у разі проведення) оцінок якості та інших заходів з удосконалення функції внутрішнього аудиту.
Метою складання такої програми є постійний розвиток, удосконалення діяльності підрозділу внутрішнього аудиту та підвищення ефективності реалізації функції внутрішнього аудиту в Пенсійному фонді України.
Внутрішня оцінка якості проводиться з дотриманням принципів об'єктивності, незалежності, достовірності, доступності, прозорості, взаємодії та поваги до державних службовців.
Керівник підрозділу внутрішнього аудиту звітує відповідно Голові правління Пенсійного фонду України, начальнику головного управління про результати внутрішньої оцінки якості та розроблені заходи щодо вдосконалення діяльності з внутрішнього аудиту.
Керівник підрозділу внутрішнього аудиту ознайомлює (з документальним оформленням) із результатами внутрішньої оцінки якості всіх працівників відповідного підрозділу внутрішнього аудиту.
II. Постійний моніторинг та підтримка реалізації функції внутрішнього аудиту
Постійний моніторинг полягає в оцінюванні загальних організаційних аспектів діяльності підрозділів внутрішнього аудиту, перевірки виконання аудиторських завдань у ході організації і проведення аудиторських досліджень, заходів з професійного розвитку працівників підрозділів внутрішнього аудиту тощо.
Постійний моніторинг здійснюється керівником підрозділу внутрішнього аудиту, керівником аудиторської групи, працівниками підрозділу внутрішнього аудиту в процесі виконання аудиторських завдань.
На рівні планування і виконання аудиторського завдання працівник підрозділу внутрішнього аудиту (член аудиторської групи) забезпечує:
професійну ретельність для якісного виконання аудиторського завдання;
дотримання Стандартів внутрішнього аудиту, Кодексу етики, вимог інших нормативно-правових актів з питань внутрішнього аудиту.
На рівні керівника аудиторської групи (при плануванні та здійсненні аудиторського дослідження) обов'язковим є моніторинг щоденної аудиторської діяльності, який включає:
обговорення перед початком внутрішнього аудиту з членами аудиторської групи результатів попереднього вивчення об'єкта аудиту (визначення цілей, обсягу і питань внутрішнього аудиту, критеріїв оцінки), розподілу завдань між членами аудиторської групи та визначення аудиторських прийомів та процедур збору інформації (за потреби - їх коригування);
визначення порядку та періодичності робочого звітування про стан виконання аудиторського завдання;
нагляд за виконанням членами групи завдань та систематична перевірка отриманих результатів на кожному етапі проведення аудиторського дослідження для отримання гарантій того, що здійснені аудиторські процедури та зібрані аудиторські докази є достатніми для підтвердження аудиторських висновків;
обговорення з членами аудиторської групи проблемних питань, що виникають при проведенні аудиторського дослідження, надання методологічної та консультаційної підтримки членам аудиторської групи;
інформування керівника підрозділу внутрішнього аудиту про необхідність залучення до виконання окремих питань аудиторського завдання спеціалістів інших структурних підрозділів/експертів, отримання інформації від третіх осіб, необхідної для виконання аудиторського завдання;
систематичне інформування (після завершення кожного етапу аудиторського дослідження) керівника підрозділу внутрішнього аудиту про результати дослідження;
вжиття в межах повноважень заходів для забезпечення об'єктивності і незалежності членів аудиторської групи, оперативного інформування керівника підрозділу внутрішнього аудиту в разі виникнення факторів, що негативно впливають на незалежність і об'єктивність членів аудиторської групи;
розгляд, повернення на доопрацювання або схвалення робочої документації про результати виконання членами аудиторської групи завдань під час внутрішнього аудиту;
обговорення з членами аудиторської групи проєкту аудиторських рекомендацій щодо їх відповідності аудиторським висновкам, надання вказівок щодо необхідності доопрацювання рекомендацій;
обговорення проєкту аудиторського звіту з керівником підрозділу внутрішнього аудиту, у разі необхідності - його доопрацювання;
забезпечення своєчасного надання проєкту аудиторського звіту для обговорення відповідальним за діяльність особам об'єкта аудиту, внесення за результатами обговорення (за потреби) коректив до проєкту аудиторського звіту;
розробку пропозицій щодо реалізації матеріалів проведеного внутрішнього аудиту та контроль за їх виконанням тощо.
На рівні керівника підрозділу внутрішнього аудиту моніторинг включає:
складання зведених стратегічного та операційного планів з внутрішнього аудиту (в Пенсійному фонді України), стратегічного та операційного планів діяльності з внутрішнього аудиту (в головних управліннях);
організацію щоквартального моніторингу своєчасності та повноти виконання підрозділами внутрішнього аудиту зведеного операційного плану діяльності з внутрішнього аудиту;
підготовку, опрацювання, візування/підписання документів, які стосуються організації внутрішніх аудитів (проєкту наказу на проведення внутрішнього аудиту, програми аудиту, запитів щодо збору інформації для попереднього вивчення об'єкту внутрішнього аудиту тощо);
аналіз завантаженості працівників підрозділів внутрішнього аудиту та забезпечення рівномірності навантаження;
опитування працівників підрозділів внутрішнього аудиту щодо наявності конфлікту інтересів перед визначенням складу аудиторської групи;
проведення інструктажу з членами аудиторської групи перед початком виконання аудиторського завдання;
ініціювання перед Головою правління (начальником головного управління) необхідності залучення до виконання окремих питань аудиторського завдання спеціалістів структурних підрозділів Пенсійного фонду України (головних управлінь) (у разі недостатності загальної кваліфікаційної спроможності підрозділів внутрішнього аудиту);

................
Перейти до повного тексту