1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Індивідуальна податкова консультація


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
09.03.2021 N 864/ІПК/99-00-04-03-03-06
Державна податкова служба України, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), розглянула звернення щодо сплати до бюджету податку на доходи фізичних осіб, військового збору із доходів у вигляді заробітної плати працівників та єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) і подання податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (далі - податковий розрахунок), та в межах компетенції повідомляє.
Оскільки наказом Міністерства фінансів України від 15.12.2020 р. N 773 внесено зміни до наказу Міністерства фінансів України від 13.01.2015 р. N 4, то у платника податку постало питання щодо сплати до бюджету податку на доходи фізичних осіб, військового збору із доходів у вигляді заробітної плати працівників та єдиного внеску і подання податкового розрахунку.
Згідно з п. 64.7 ст. 64 Кодексу центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, визначає порядок обліку платників податків у контролюючих органах та порядок формування Реєстру великих платників податків на відповідний рік з урахуванням критеріїв, визначених Кодексом для великих платників податків.
У разі включення платника податків до Реєстру великих платників податків на нього поширюються особливості, визначені Кодексом для великих платників податків (далі - ВПП).
Після включення платника податків до Реєстру великих платників податків та отримання повідомлення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, про таке включення платник податків зобов'язаний стати на облік за основним місцем обліку в територіальному органі центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, який здійснює супроводження ВПП, з початку податкового періоду (календарного року), на який сформовано Реєстр, та за неосновним місцем обліку в такому територіальному органі центрального органу виконавчої влади або його структурних підрозділах щодо наявних у межах населеного пункту за місцезнаходженням територіального органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, який здійснює супроводження ВПП, об'єктів оподаткування або об'єктів, які пов'язані з оподаткуванням за переліком, визначеним центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, або через які провадиться діяльність такого ВПП.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 року N 893 "Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби", наказу ДПС від 30.09.2020 р. N 529 "Про утворення територіальних органів Державної податкової служби" з 01 січня 2021 року змінено формат роботи з великими платниками податків шляхом утворення п'яти міжрегіональних управлінь ДПС по роботі з ВПП: Центральне, Східне, Західне, Південне, Північне.
Наказом ДПС від 22.12.2020 р. N 746 "Про переведення платників податків" (зі змінами) затверджено закріплення ВПП за міжрегіональними управліннями ДПС по роботі з ВПП за основним місцем обліку.
Взяття на облік за неосновним місцем обліку ВПП здійснюється в головних управліннях ДПС (далі - ГУ ДПС) за заявою про взяття на облік платника податків за неосновним місцем обліку за формою N 17-ОПП (додаток 9 до Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 р. N 1588 (далі - Порядок N 1588), яка може бути подана як до контролюючого органу за неосновним місцем обліку, так і до контролюючого органу за основним місцем обліку (п. 7.2 розділу VII Порядку N 1588).
ВПП повинні подати заяви про взяття на облік платника податків до ГУ ДПС за неосновним місцем обліку за формою N 17-ОПП, а також подавати звітність та сплачувати податки на рахунки відкриті для платників, які обліковуються в ГУ ДПС.
Порядок сплати (перерахування) податку на доходи фізичних осіб (далі - ПДФО) до бюджету передбачено ст. 168 Кодексу, відповідно до якої податок на доходи фізичних осіб, утриманий з доходів резидентів та нерезидентів, підлягає зарахуванню до бюджету згідно з Бюджетним кодексом України (далі - БКУ).
Статтею 64 БКУ визначено, що податок на доходи фізичних осіб, який сплачується (перераховується) податковим агентом - юридичною особою (її філією, відділенням, іншим відокремленим підрозділом) чи представництвом нерезидента - юридичної особи, зараховується до відповідного бюджету за їх місцезнаходженням (розташуванням) в обсягах податку, нарахованого на доходи, що виплачуються фізичній особі.
Суми податку на доходи фізичних осіб, нараховані відокремленим підрозділом на користь фізичних осіб, за звітний період перераховуються до відповідного бюджету за місцезнаходженням такого відокремленого підрозділу (пп. 168.4.3 п. 168.4 ст. 168 Кодексу).
Якщо відокремлений підрозділ не уповноважений нараховувати (сплачувати) податок на доходи фізичних осіб за такий відокремлений підрозділ, усі обов'язки податкового агента виконує юридична особа. Податок на доходи, нарахований працівникам відокремленого підрозділу, перераховується до місцевого бюджету за місцезнаходженням такого відокремленого підрозділу.
Відповідно до пп. 168.4.4 п. 168.4 ст. 168 Кодексу юридична особа за своїм місцезнаходженням та місцезнаходженням не уповноважених сплачувати податок відокремлених підрозділів, відокремлений підрозділ, який уповноважений нараховувати, утримувати і сплачувати (перераховувати) до бюджету податок, за своїм місцезнаходженням одночасно з поданням документів на отримання коштів для виплати належних платникам податку доходів, сплачує (перераховує) суми утриманого податку на відповідні рахунки, відкриті в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, за місцезнаходженням відокремлених підрозділів, а у випадках, передбачених цим Кодексом, - за місцезнаходженням земельних ділянок, земельних часток (паїв), виділених або не виділених в натурі (на місцевості).
Враховуючи викладене, за умови, що у товариства - ВПП не має у своєму складі відокремлених підрозділів, об'єктів оподаткування або об'єктів, які пов'язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність такого ВПП на території іншої територіальної громади ніж основне місце обліку товариства, то таке товариство при нарахуванні (виплаті) доходів у вигляді заробітної плати на користь найманих працівників здійснює сплату податку на доходи фізичних осіб за своїм місцезнаходженням на казначейські рахунки, відкриті для ВПП.
Водночас, у разі наявності у ВПП на території іншої адміністративно-територіальної одиниці відокремленого підрозділу в якому працюють наймані особи, то такий платник зобов'язаний стати за неосновним місцем обліку у відповідному ГУ ДПС та сплачувати до місцевого бюджету податки за місцем такого підрозділу на казначейські рахунки відкриті для платників, які обліковуються в ГУ ДПС.
Щодо місця сплати до бюджету військового збору
Статтею 29 Бюджетного кодексу визначено перелік доходів, що включаються до складу доходів Державного бюджету України.
До доходів Державного бюджету України включаються доходи бюджету, за винятком тих, що згідно зі ст. ст. 64, - 64-1, 66, - 69-1та 71 Бюджетного кодексу закріплені за місцевими бюджетами (частина перша ст. 29 Бюджетного кодексу).

................
Перейти до повного тексту