- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Індивідуальна податкова консультація
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
16.02.2021 N 562/ІПК/99-00-21-02-01-06 |
Державна податкова служба України розглянула звернення щодо оподаткування представництва та, керуючись ст.
52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), у межах повноважень повідомляє.
У зверненні платника зазначено, що юридична особа, зареєстрована у Польщі, має на території України зареєстроване представництво нерезидента (далі - Представництво). Згідно із положенням про Представництво, воно було створено нерезидентом з метою дослідження кон'юнктури ринку та виявлення громадської думки. Представництво здійснює на території України діяльність в рамках КВЕДУ 73.20 (дослідження кон'юктури ринку та виявлення громадської думки), зокрема участь у виставках, проведення представницьких заходів тощо. Перебуваючи на території України Представництво здійснювало дії/заходи за рахунок грошового фінансування, яке надходило від материнської компанії та використовувалося з дозволу материнської компанії на наступні виключно внутрішньо господарські цілі: утримання постійного місця діяльності виключно з метою збирання інформації для нерезидента та з метою провадження для нерезидента будь-якої іншої діяльності, яка має підготовчий або допоміжний характер, участі у виставках для демонстрації товарів, що належать нерезиденту. Представництво не має нерухомого майна ні такого, що належить Представництву, ні такого, що належить нерезиденту. Представництво нерезидента в Україні вважає себе не комерційним, не постійним представництвом нерезидента та таким, що не є платником податку на прибуток підприємств.
У зв'язку зі змінами до
Кодексу щодо оподаткування прибутків нерезидентів, які провадять свою діяльність на території України через постійне представництво в загальному порядку, у Представництва виникають наступні питання стосовно:
1) податкового статусу, яке має Представництво нерезидента, згідно облікових даних ДПС;
2) можливості перереєстрації, для зміни статусу на не комерційне не постійне представництво нерезидента;
3) механізму перереєстрації;
4) обов'язку подання податкової декларації з податку на прибуток підприємств (далі - Декларація) та фінансової звітності;
5) обов'язку розрахунку обсягу оподаткованого прибутку відповідно до положень ст.
39 Кодексу;
6) необхідності здійснення обґрунтування дотримання вимог пп. 141.4.7 п. 141.4 ст.
141 Кодексу, якщо контрольовані операції не здійснювались;
7) необхідності розрахунку суми доходу, у порядку передбаченому ст.
39 Кодексу, за принципом "витягнутої руки";
8) порядку заповнення Декларації на підставі фінансової звітності;
9) відображення даних для заповнення рядка 01 Декларації;
10) заповнення рядків 01 та 02 Декларації - за правилами бухгалтерського обліку або виходячи із сум доходу за правилами витягнутої руки;
11) подання звітності - чи слід складати розрахунок за перший квартал 2020 року і починаючи з другого кварталу 2020 складати Декларацію, якщо Представництво подавало річний розрахунок за 2019 рік;
12) необхідності відображення в складі доходів Декларації коштів, що отримані Представництвом від нерезидента як фінансування для його утримання;
13) необхідності врахування коштів отриманих від материнської компанії для фінансування утримання Представництва, при розрахунку 20/40-мільйонного ліміту з метою застосування/незастосування різниць, передбачених Кодексом;
Щодо запитань 1 - 3 зазначаємо наступне.
За даними інформаційних ресурсів ДПС Представництво взято на облік в Головному управлінні ДПС у м. Києві, ДПІ у Святошинському районі та включено до Реєстру платників податків - нерезидентів із ознакою "підрозділ іноземної компанії, не зареєстрований як платник податку на прибуток" на підставі поданої заяви (для юридичних осіб та відокремлених підрозділів) за формою N 1-ОПП.
Згідно зі статтею
64 Кодексу, підставою для взяття на облік в контролюючих органах відокремленого підрозділу іноземної компанії, організації, у тому числі постійного представництва нерезидента, є належна акредитація (реєстрація, легалізація) такого підрозділу на території України згідно із законом.
Процедури взяття на облік у контролюючих органах відокремлених підрозділів іноземних компаній, організацій встановлені:
як платників податків - Кодексом та Порядком обліку платників податків і зборів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 р. N 1588, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 29.12.2011 р. за N 1562/20300 (у редакції
наказу Міністерства фінансів України від 22.04.2014 р. N 462) зі змінами;
Згідно з пп. "а" пп. 14.1.122 п. 14.1 ст.
14 Кодексу, нерезиденти - це, зокрема, іноземні компанії, організації, утворені відповідно до законодавства інших держав, їх зареєстровані (акредитовані або легалізовані) відповідно до законодавства України філії, представництва та інші відокремлені підрозділи з місцезнаходженням на території України.
Так,
Законом N 1117 до 31.12.2020 р. включно продовжено застосування визначення терміна "постійне представництво" у пп. 14.1.193 п. 14.1 ст.
14 Кодексу, яке застосовувалося до 23.05.2020 р. (до внесення змін
Законом N 466).
Підпунктом 133.2.2 п. 133.2 ст.
133 Кодексу (в редакції, чинній з 01.01.2021 р.) визначено, що платниками податку на прибуток - нерезидентами є зокрема, нерезиденти, які здійснюють господарську діяльність на території України через постійне представництво та/або отримують доходи із джерелом походження з України, та інші нерезиденти, на яких покладено обов'язок сплачувати податок у порядку, встановленому розділом ІІІ Кодексу.
Крім того, Законом України від 14 липня 2020 року N 786 "Про внесення змін до
Податкового кодексу України щодо функціонування електронного кабінету та спрощення роботи фізичних осіб - підприємців" з 01.01.2021 р. постійні представництва нерезидентів виключені з кола платників податку на прибуток.
Так, абзац перший п. 133.3 ст.
133 Кодексу, згідно з яким постійні представництва до 2021 року ставали на облік в контролюючому органі, з 01.01.2021 р. викладено у новій редакції, відповідно до якої нерезидент стає на облік у контролюючому органі за місцезнаходженням свого постійного представництва до початку своєї господарської діяльності через таке представництво.
Водночас,
Законом N 1117 до 31.12.2020 р. включно передбачено визначення платниками податку на прибуток підприємств у пп. 133.2.2 п. 133.2 ст.
133 Кодексу постійних представництв нерезидентів, які отримують доходи із джерелом походження з України або виконують агентські (представницькі) та інші функції стосовно таких нерезидентів чи їх засновників.
Згідно з п. 60 підрозділу 10 розділу ХХ
Кодексу нерезиденти (іноземні компанії, організації), які здійснюють господарську діяльність на території України та/або які до набрання чинності
Законом N 1117 належно акредитували (зареєстрували, легалізували) на території України відокремлені підрозділи, у тому числі постійні представництва, і станом на 01.01.2021 р. не перебувають на обліку в контролюючих органах, зобов'язані протягом трьох місяців подати до контролюючих органів документи для взяття їх на облік у порядку, встановленому п. 64.5 ст.
64 Кодексу.
Також п. 60 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу доповнено новим абзацом, згідно з яким постійні представництва нерезидентів, які були зареєстровані платниками податків (у тому числі податку на прибуток підприємств) у періодах до 01.01.2021 р., залишаються платниками таких податків відповідно до вимог Кодексу до реєстрації як платники податків (у тому числі податку на прибуток підприємств) відповідних нерезидентів.
................Перейти до повного тексту