1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Індивідуальна податкова консультація


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
03.12.2020 N 4966/ІПК/99-00-05-05-02-06
Державна податкова служба України розглянула звернення щодо відображення у податковому обліку залишкової вартості об'єктів основних засобів при поліпшенні орендованих приміщень у разі закінчення попереднього договору оренди та укладення нового договору оренди цього ж приміщення та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє.
Як зазначено у зверненні основним видом господарської діяльності платника є оптова та роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах переважно продовольчими товарами: продуктами харчування та напоями.
Платник веде бухгалтерський облік, керуючись Міжнародними стандартами бухгалтерського обліку (далі - МСБО) та Міжнародними стандартами фінансової звітності.
В ході здійснення господарської діяльності товариством використовуються орендовані приміщення відповідно до умов договорів та наявності письмової згоди орендодавця.
В бухгалтерському та податковому обліку на вартість проведених поліпшень орендованого об'єкта товариство створює новий об'єкт основних засобів, який вводиться в експлуатацію та амортизується протягом терміну корисного використання.
Нарахування амортизації у бухгалтерському обліку здійснюється протягом терміну дії договору оренди, а податкова амортизація нараховується відповідно до п. 138.3 ст. 138 Кодексу.
По закінченню терміну дії договору оренди приміщення, яке поліпшувалось протягом строку оренди, товариство прийняло рішення продовження оренди цього приміщення та уклало новий договір оренди, проте з іншими умовами - термін дії договору, орендна ставка, орендована площа та інші умови.
По передньому договору оренди товариство має повернути орендодавцю приміщення разом з проведеними поліпшеннями згідно договору оренди, і наступного ж дня прийняти в оренду по новому договору це приміщення та продовжувати його використовувати разом зі здійсненим раніше поліпшеннями.
Компенсація орендодавцем проведених поліпшень (понесених витрат) на користь товариства (орендаря) не проводиться.
У платника виникли наступні питання:
1. яким чином товариство повинне вчинити із залишковою вартістю у податковому обліку об'єктів основних засобів при поліпшенні орендованих приміщень у разі закінчення попереднього договору оренди та укладення нового договору оренди цього ж приміщення: продовжує амортизуватись до моменту фактичного припинення оренди об'єкту чи відноситься до складу витрат при розрахунку об'єкту оподаткування податком на прибуток у періоді розірвання попереднього договору?
2. у якому рядку Податкової декларації з податку на прибуток та/чи додатків до неї необхідно відображати податкову амортизацію поліпшень орендованих основних засобів у разі укладення нового договору оренди?
Відповідно до частини першої ст. 759 Глави 58 Цивільного кодексу України (далі - ЦКУ) за договором найму (оренди) наймодавець передає або зобов'язується передати наймачеві майно у користування за плату на певний строк.
Предметом договору найму може бути річ, яка визначена індивідуальними ознаками і яка зберігає свій первісний вигляд при неодноразовому використанні (неспоживна річ) (частина перша ст. 760 Глави 58 ЦКУ).
Наймач може поліпшити річ, яка є предметом договору найму, лише за згодою наймодавця (частина перша ст. 778 Глави 58 ЦКУ).
До питання 1. Відповідно до пп. 14.1.9 п. 14.1 ст. 14 Кодексу залишкова вартість основних засобів, інших необоротних та нематеріальних активів для цілей розділу III - сума залишкової вартості таких засобів та активів, яка визначається як різниця між первісною вартістю і сумою розрахованої амортизації відповідно до положень розділу III цього Кодексу.
Відповідно до пп. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Кодексу об'єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень Кодексу.
Різниці, які виникають при нарахуванні амортизації необоротних активів, формуються згідно з вимогами ст. 138 Кодексу.
Відповідно до п. 138.1 ст. 138 Кодексу фінансовий результат до оподаткування збільшується:
на суму залишкової вартості окремого об'єкта основних засобів або нематеріальних активів, визначеної відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, у разі ліквідації або продажу такого об'єкта;
на суму витрат на ремонт, реконструкцію, модернізацію або інші поліпшення невиробничих основних засобів чи невиробничих нематеріальних активів, віднесених до витрат відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності.

................
Перейти до повного тексту