- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Індивідуальна податкова консультація
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
20.11.2020 N 4768/ІПК/99-00-04-05-03-06 |
Державна податкова служба України, керуючись ст.
52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), розглянула звернення щодо нарахування, виплати заробітної плати та необхідності її оподаткування і в межах компетенції повідомляє.
Товариство, власник якого особисто виконує функції директора,в період карантину не завжди має можливість здійснювати постійну господарську діяльність, та нараховувати і виплачувати заробітну плату.
У зв'язку з зазначеним товариство запитує:
- чи має право власник товариства, який особисто виконує функції директора, не нараховувати та не виплачувати собі заробітну плату під час карантину, або у зв'язку з відсутністю господарської діяльності;
- якщо власник товариства, який особисто виконує функції директора, має право не нараховувати та не виплачувати собі заробітну плату у зв'язку з відсутністю господарської діяльності, чи повинно товариство сплачувати за нього єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок), податок на доходи фізичних осіб та військовий збір.
Щодо права власника товариства, який особисто виконує функції директора, не нараховувати та не виплачувати собі заробітну плату під час карантину, або у зв'язку з відсутністю господарської діяльності
Відповідно до ст.
19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються Кодексом (п. 1.1 ст.
1 Кодексу).
Пунктом 191.1 ст.
191 Кодексу передбачено, що контролюючі органи здійснюють контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків, зборів, платежів установлених цим Кодексом, а також надають індивідуальні податкові консультації з питань податкового та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи.
Відповідно до п. 1 Положення про Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, затвердженого
постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року N 459, Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику, зокрема, у сфері праці, трудових відносин.
З питання трудових відносин ви можете звернутися до Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України.
Щодо сплати товариством єдиного внеску, податку на доходи фізичних осіб та військовий збору, у разі якщо власник товариства, який особисто виконує функції директора, має право не нараховувати та не виплачувати собі заробітну плату у зв'язку з відсутністю господарської діяльності
Відповідно до ст.
5 Закону N 2275 учасники товариства мають такі права, зокрема брати участь в управлінні товариством у порядку, передбаченому Законом N 2275 та статутом товариства.
Органами товариства є загальні збори учасників, наглядова рада (у разі утворення) та виконавчий орган (ст.
28 Закону N 2275).
Згідно з ст.
39 Закону N 2275 виконавчий орган товариства є одноосібним. Назвою одноосібного виконавчого органу є "директор", якщо статутом не передбачена інша назва.
Договір, що укладається з членом виконавчого органу товариства, від імені товариства підписує особа, уповноважена на таке підписанім загальними зборами учасників.
Крім того, ст.
42 Закону N 2275 передбачено, що члени виконавчого органу є посадовими особами товариства.
Винагорода за виконання посадовою особою своїх обов'язків та надання їй інших благ можуть здійснюватися виключно на умовах та підставах, зазначених у договорі між нею і товариством.
Отже, учасник товариства може здійснювати управління як виконавчий орган (директор), з яким має бути укладений відповідний договір з виплатою доходу.
Порядок оподаткування доходів фізичних осіб врегульовано розділом ІV
Кодексу, підпунктом 163.2.1 п. 163.2 ст.
163 якого передбачено, що об'єктом оподаткування фізичної особи - нерезидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід з джерела його походження в Україні.
При цьому, доходом з джерелом його походження з України є, зокрема, будь-який дохід, отриманий резидентами або нерезидентами, у тому числі від будь-яких видів їх діяльності на території України (включаючи виплату (нарахування) винагороди іноземними роботодавцями), її континентальному шельфі, у виключній (морській) економічній зоні, у тому числі, але не виключно, доходи у вигляді заробітної плати, інших виплат та винагород, виплачених відповідно до умов трудового та цивільно-правового договору (пп. "є" пп. 14.1.54 п. 14.1 ст.
14 Кодексу).
................Перейти до повного тексту