1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Індивідуальна податкова консультація


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
11.11.2020 N 4646/ІПК/99-00-09-03-03-06
Державна податкова служба України відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) розглянула звернення Товариства про надання індивідуальної податкової консультації щодо порядку провадження господарської діяльності із реалізації пального та складання й реєстрації акцизних накладних і повідомляє таке.
Пунктом 52-8 підрозділу 10 розділу XX Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема статтями 52 і 53 розділу II Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.
У зверненні Товариство зазначає, що було зареєстровано у Реєстрі платників акцизного податку з 08.11.2017 року, а в системі електронного адміністрування реалізації пального 05.08.2019 р. Станом на 1 липня 2019 року залишки пального в системі електронного адміністрування реалізації пального у Товариства були відсутні. У липні Товариством було отримано ліцензію терміном дії з 12.07.2019 р. до 12.07.2024 р. на право оптової торгівлі, за відсутністю місць оптової торгівлі.
За період з 18.07.2019 р. по 31.08.2019 р. Товариством було реалізоване пальне, отримане від постачальників, кінцевим споживачам, які не є платниками акцизного податку. Місцем безпосередньої доставки пального (транспортом постачальника на умовах DDP Інкотермс 2010) та перехід права власності на пальне до Товариства є адреса кінцевих споживачів, які не є платниками акцизного податку.
Тобто, Товариство самостійно не здійснювало транспортування пального, не є розпорядником акцизного складу/акцизного складу пересувного, оскільки не має власних або орендованих приміщень, територій на яких зберігається пальне, та не має власних або орендованих транспортних засобів для переміщення/зберігання пального.
Враховуючи вимоги Кодексу, які набули чинності з 01.07.2019 року та Порядку заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, заявки на поповнення (коригування) залишку спирту етилового, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 19 червня 2019 року N 262, Товариство запитує:
1. Чи потрібно Товариству бути зареєстрованим платником акцизного податку з реалізації пального у такому випадку?
2. Чи має право постачальник здійснити складання та реєстрацію акцизних накладних на нафтопродукти (дизпаливо), поставлені покупцю Товариством (транспортом постачальника на умовах DDP Інкотермс 2010) безпосередньо на ім'я кінцевих споживачів - отримувачів пального, що не є платниками акцизного податку?
Відповідно до підпункту 212.1.15 пункту 212.1 статті 212 Кодексу платниками акцизного податку є, зокрема але не виключно, суб'єкт господарювання, постійне представництво, які ввозять підакцизні товари (продукцію) на митну територію України та особа (у тому числі юридична особа, що веде облік результатів діяльності за договором про спільну діяльність без створення юридичної особи), постійне представництво, які реалізують пальне або спирт етиловий.
Згідно з підпунктом 212.3.4 пункту 212.3 статті 212 Кодексу особи, які здійснюватимуть реалізацію пального, підлягають обов'язковій реєстрації як платники податку контролюючими органами за місцезнаходженням юридичних осіб, постійних представництв, місцем проживання фізичних осіб - підприємців до початку здійснення реалізації пального або спирту етилового.
Підпунктом 14.1.212 п. 14.1 ст.14 Кодексу визначено, що реалізація пального для цілей розділу VI Кодексу - будь-які операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального з переходом права власності на таке пальне чи без такого переходу, за плату (компенсацію) чи без такої плати на митній території України з акцизного складу/акцизного складу пересувного:
до акцизного складу;
до акцизного складу пересувного;
для власного споживання чи промислової переробки;
будь-яким іншим особам.
Не вважаються реалізацією пального операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України у споживчій тарі ємністю до 5 літрів (включно), крім операцій з реалізації такого пального його виробниками.
Відповідно до пп. 14.1.6 п. 14.1 ст. 14 Кодексу, акцизний склад - приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального.
Підпунктом 14.1.224 п. 14.1 ст. 14 Кодексу визначено, що розпорядником акцизного складу є зокрема, суб'єкт господарювання - платник акцизного податку, який здійснює виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізацію пального на акцизному складі та має документи, що підтверджують право власності або користування приміщеннями та/або територією, що відносяться до акцизного складу).
Акцизний склад пересувний - транспортний засіб (автомобільний, залізничний, морський, річковий, повітряний, магістральний трубопровід), на якому переміщується та/або зберігається пальне або спирт етиловий на митній території України (пп. 14.1.61п. 14.1 ст. 14 Кодексу).

................
Перейти до повного тексту