- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНТСТВО УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ
НАКАЗ
Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації підвищення кваліфікації державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад за дистанційною формою навчання
Відповідно до пункту 9 Положення про Національне агентство України з питань державної служби, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01 жовтня 2014 року
№ 500 , та з метою надання методичної допомоги суб'єктам надання освітніх послуг щодо належної організації підвищення кваліфікації державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад за дистанційною формою навчання
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Методичні рекомендації щодо організації підвищення кваліфікації державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад за дистанційною формою навчання, що додаються.
2. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Національного агентства України з питань державної служби відповідно до розподілу обов'язків та повноважень.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Національного
агентства України з питань
державної служби
18.09.2020 № 173-20
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо організації підвищення кваліфікації державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад за дистанційною формою навчання
I. Загальні положення
1. Ці Методичні рекомендації підготовлено з метою надання практичної та методичної допомоги суб'єктам надання освітніх послуг у сфері професійного навчання (далі - провайдери) щодо належної організації підвищення кваліфікації державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад (далі - учасники професійного навчання) за дистанційною формою навчання.
2. У цих Методичних рекомендаціях терміни вживаються у значеннях, що наведені у Законі України
"Про освіту" , постанові Кабінету Міністрів України від 06 лютого 2019 року
№ 106 "Про затвердження Положення про систему професійного навчання державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад", наказі НАДС від 10 жовтня 2019 року
№ 185-19 "Про затвердження Вимог до змісту і структури програм підвищення кваліфікації державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад", зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 13 листопада 2019 року за № 1159/34130 (далі - Вимоги), наказі НАДС від 26 листопада 2019 року
№ 211-19 "Про затвердження Порядку організації підвищення кваліфікації державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування", зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 02 січня 2020 року за № 5/34288 (далі - Порядок).
Інші терміни у цих Методичних рекомендаціях рекомендується вживати у таких значеннях:
підвищення кваліфікації за дистанційною формою навчання - форма організації професійного навчання, що передбачає індивідуалізований процес набуття та вдосконалення знань, умінь та навичок, який відбувається в основному за опосередкованої взаємодії віддалених один від одного учасників навчального процесу у спеціалізованому середовищі, що функціонує на базі сучасних інформаційно-комунікаційних технологій (далі - дистанційне навчання);
асинхронний режим дистанційного навчання - взаємодія викладачів (тренерів) провайдера та учасників професійного навчання, під час якої інтерактивна передача і засвоєння знань, умінь, навичок відбувається в режимі відкладеного часу;
синхронний режим дистанційного навчання - взаємодія викладачів (тренерів) провайдера та учасників професійного навчання, під час якої інтерактивна передача і засвоєння знань, умінь, навичок відбувається в режимі реального часу;
вебресурси програм підвищення кваліфікації (у тому числі дистанційні курси) - систематизоване зібрання інформації та засобів навчально-методичного характеру, необхідних для засвоєння учасниками професійного навчання програм підвищення кваліфікації, яке доступне через Інтернет та/або локальну мережу за допомогою веббраузера та/або інших програмних засобів;
спеціалізоване середовище дистанційного навчання - системно організована сукупність вебресурсів професійних (сертифікатних) та/або короткострокових програм підвищення кваліфікації (далі - програма підвищення кваліфікації), програмного забезпечення управління вебресурсами, засобів взаємодії викладачів (тренерів) та інших осіб, які забезпечують навчальний процес провайдера, учасників професійного навчання, а також управління дистанційним навчанням;
суб'єкти дистанційного навчання - учасники професійного навчання та особи, які забезпечують навчальний процес за дистанційною формою навчання (викладачі (тренери), методисти та/або інші особи).
3. Провайдерам з метою організації та проведення дистанційного навчання рекомендується створювати власні або обирати та використовувати вже існуючі не заборонені законодавством спеціалізовані середовища дистанційного навчання.
4. При виборі провайдерами спеціалізованого середовища дистанційного навчання рекомендується враховувати такі критерії:
відповідність - наскільки певний сервіс чи ресурс уможливлює досягнення очікуваних результатів дистанційного навчання;
універсальність - можливість використання провайдером єдиного спеціалізованого середовища дистанційного навчання для всіх видів навчальних занять;
інтуїтивність - використання спеціалізованого середовища дистанційного навчання має бути інтуїтивно зрозумілим для суб'єктів дистанційного навчання (рекомендується надавати перевагу сервісам чи ресурсам з україномовним інтерфейсом);
доступність - максимальна адаптованість спеціалізованого середовища дистанційного навчання для використання суб'єктами дистанційного навчання на різних апаратних пристроях, в тому числі персональних комп'ютерах, ноутбуках, планшетах, смартфонах тощо;
захищеність - обрання спеціалізованого середовища для дистанційного навчання з урахуванням можливості мінімізації обсягу персональних даних, які фіксуються на ньому при реєстрації суб'єктів дистанційного навчання.
5. Під час розроблення програм підвищення кваліфікації провайдерам рекомендується враховувати, що обсяг та тривалість програм підвищення кваліфікації визначаються відповідно до положень пункту 6 розділу II
Вимог та пунктів 2, 5, 7 та 9 розділу IV
Порядку , згідно з якими, зокрема:
тривалість підвищення кваліфікації за дистанційною формою навчання визначається програмою підвищення кваліфікації;
частка практичної складової у межах загального обсягу навчального часу має становити не менше ніж 60 відсотків;
самостійна робота учасників професійного навчання має становити не більше ніж 20 відсотків від загальної тривалості навчання за відповідною програмою підвищення кваліфікації;
за змішаною формою навчання (поєднання дистанційної та очної форм навчання) частка годин, відведених для проведення дистанційних занять, має становити від 30 до 70 відсотків від загальної тривалості програми підвищення кваліфікації;
навчання за короткостроковою програмою підвищення кваліфікації обсягом від 0,5 кредиту ЄКТС до 1 кредиту ЄКТС завершується підсумковим контролем. Оцінювання результатів навчання за короткостроковою програмою обсягом до 0,5 кредиту ЄКТС не здійснюється.
6. Провайдерам рекомендується оприлюднювати інформацію про програму підвищення кваліфікації на вебпорталі управління знаннями у сфері професійного навчання "Портал управління знаннями" (далі - Портал управління знаннями) та/або своєму офіційному вебсайті до початку реєстрації учасників професійного навчання на навчання за відповідною програмою підвищення кваліфікації.
II. Організація навчального процесу за дистанційною формою
1. При організації дистанційного навчання провайдерам рекомендовано використовувати синхронний режим, асинхронний режим або їх поєднання, що передбачає віддалену взаємодію суб'єктів дистанційного навчання.
2. Провайдерам рекомендовано забезпечувати налаштування спеціалізованого середовища дистанційного навчання та організовувати доступ до нього суб'єктам дистанційного навчання.
................Перейти до повного тексту