- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Індивідуальна податкова консультація
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
15.10.2020 N 4274/ІПК/99-00-05-06-02-06 |
Державна податкова служба України розглянула звернення щодо оподаткування операцій податком на додану вартість після переходу із спрощеної системи оподаткування та необхідності внесення у зв'язку з цим змін до укладеного договору, і, керуючись статтею
52 розділу ІІ
Податкового кодексу України (далі -
ПКУ) в частині практичного застосування норм податкового законодавства, повідомляє.
Як викладено у зверненні, Товариство, перебуваючи на спрощеній системі оподаткування без реєстрації як платник податку на додану вартість, уклало з державним підприємством договір про закупівлю послуг, а саме: ремонт і обслуговування автомобільних доріг за рахунок коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансування забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг. Частину робіт Товариство виконало в період перебування на спрощеній системі оподаткування без реєстрації як платник податку на додану вартість; з 01 липня Товариство зареєструвалося як платник податку на додану вартість.
Разом з тим, у зверненні не вказано, в який період здійснювалася оплата виконаних робіт: до дати реєстрації особи як платника податку на додану вартість чи після такої дати.
Державне підприємство відмовилося внести зміни до договірної ціни в зв'язку із зміною системи оподаткування.
1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника;
2) збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії;
3) покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
4) продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов'язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об'єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг), у тому числі у разі коливання ціни товару на ринку;
6) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв'язку зі зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування;
7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS регульованих цін (тарифів) і нормативів, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни;
8) зміни умов у зв'язку із застосуванням положень частини шостої цієї статті.
Разом з тим з питання необхідності зміни умов договору про надання послуг за рахунок коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам, ДПС рекомендує звернутися до Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, як центрального органу виконавчої влади, що надає роз'яснення у сфері державних закупівель.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються нормами
ПКУ (пункт 1.1 статті
1 розділу І
ПКУ).
................Перейти до повного тексту