- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Індивідуальна податкова консультація
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
09.09.2020 N 3770/ІПК/99-00-05-05-02-06 |
Державна податкова служба України розглянула звернення щодо питання дати оприбуткування в бухгалтерському обліку імпортованих товарів та питання щодо проведення донарахування податків при здійсненні документальних перевірок і керуючись ст.
52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє.
Як зазначено у запиті, товариство здійснює операції з імпорту товару за умовами Інкотермс, при цьому виникає питання щодо дати оприбуткування імпортованого товару. Одночасно підприємство запитує чи має право податкова служба під час здійснення документальних перевірок здійснювати донарахування податків на підставі даних бухгалтерського обліку, у разі якщо надання роз'яснень з питань бухгалтерського обліку не входить до компетенції ДПС.
Відповідно до п. 52.1 ст.
52 Кодексу платник податку має право звернутися до контролюючих органів за наданням індивідуальної податкової консультації з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Підпунктом 191.1.28 п. 191.1 ст.
191 Кодексу встановлено, що до функцій контролюючих органів належить, зокрема, надання індивідуальних податкових консультацій з питань податкового та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи.
Положенням про Міністерство фінансів України, затвердженим
постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 р. N 375, встановлено, що Мінфін є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері, зокрема, бухгалтерського обліку та аудиту, а також забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері контролю за дотриманням бюджетного законодавства.
Відповідно до частини другої ст.
6 Закону України від 16 липня 1999 року N 996-XIV "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні"(далі - Закон N 996) регулювання питань методології бухгалтерського обліку та фінансової звітності здійснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері бухгалтерського обліку, затверджує національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку, національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку в державному секторі, інші нормативно-правові акти щодо ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності.
Таким чином, питання порядку відображення у бухгалтерськомуобліку імпортованих товарів, у тому числі дати їх оприбуткування, належить до компетенції Міністерства фінансів України.
Щодо компетенції податкового органу під час документальної перевірки здійснювати перевірку достовірності бухгалтерського обліку, та донарахування податків, лише, на підставі неправильного застосування правил бухгалтерського обліку, зазначаємо таке.
Відповідно до Положення про Державну податкову службу, затвердженого
постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 р. N 227, Державна податкова служба України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
Основними завданнями ДПС є, зокрема, реалізація державної податкової політики, здійснення в межах повноважень, передбачених законом, контролю за надходженням до бюджетів та державних цільових фондів податків, зборів, платежів, державної політики у сфері контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, пального, державної політики з адміністрування єдиного внеску, державної політики у сфері контролю за своєчасністю здійснення розрахунків в іноземній валюті в установлений законом строк, дотриманням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги), проведення розрахункових операцій, а також за наявністю ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону.
Згідно з п. 1.1 ст.
1 Кодексу, функції та правові основи діяльності контролюючих органів, визначені п. 41.1 ст.
41 цього
Кодексу, у якому зазначено, що контролюючими органами є, зокрема, податкові органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи) - щодо дотримання законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених пп. 41.1.2 цього пункту), законодавства з питань сплати єдиного внеску, а також щодо дотримання іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чи його територіальні органи.
................Перейти до повного тексту