- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Індивідуальна податкова консультація
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
27.08.2020 N 3587/ІПК/99-00-07-05-01-06 |
Державна податкова служба України розглянула звернення (далі - Товариство) щодо надання податкової консультації з питань застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі - РРО) та в порядку статті
52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) повідомляє.
Відповідно до звернення Товариство користується послугами української компанії (далі - перевізник), яка надає послуги експрес-доставки документів, вантажів та посилок. Останнім часом, при оплаті наданих послуг у відділені перевізника, окрім транспортної накладної платнику надається роздрукований (або в електронному вигляді) документ на переказ готівки в гривні про те, що ТОВ отримані кошти для подальшого їх переказу перевізнику, із застосуванням міжнародної платіжної системи (МПС) NovaPay. Документ на переказ готівки в гривні містить інформацію про номер документу, дату операції зазначено учасника МПС та його адресу, платника і отримувача та їх додаткові дані (номер телефону, інформацію про банківські реквізити), найменування та вартість послуги, підписи та печатка перевізника. Фіскальний чек РРО при цьому не надається.
Прошу підтвердити, що відповідно норм діючого законодавства у разі проведення операції з приймання готівки в гривнях у відповідній платіжній системі для подальшого її переказу отримувачу грошових коштів за допомогою платіжних пристроїв та через пункти приймання готівки учасник МПС може РРО не застосовувати, а також зазначити які обов'язковій реквізити повинен мати документ на переказ готівки в гривні, для подальшого підтвердження платником податків правомочності проведеної операції з оплати послуг наданих перевізником.
Законом N 265 визначено правові засади застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг. Дія його поширюється на усіх суб'єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб'єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.
Відповідно до статті
2 Закону N 265 розрахункова операція - приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки - оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.
Місце проведення розрахунків - місце, де здійснюються розрахунки із покупцем за продані товари (надані послуги) та зберігаються отримані за реалізовані товари (надані послуги) готівкові кошти, а також місце отримання покупцем попередньо оплачених товарів (послуг) із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо (стаття
2 Закону N 265).
Згідно з пунктом 2 статті
3 Закону N 265 суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або безготівковій формі, зобов'язані видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов'язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції.
Разом з тим пунктом 2 статті
9 Закону N 265 визначено, що РРО та розрахункові книжки не застосовуються, зокрема, при виконанні банківських операцій, крім операцій комерційних агентів банків та небанківських фінансових установ з приймання готівки для подальшого її переказу з використанням ПТКС.
Отже, наразі чинним законодавством чітко врегульовано обов'язок небанківських фінансових установ застосовувати РРО при здійсненні операцій з приймання готівки для подальшого переказу за допомогою ПТКС.
Разом з цим, згідно з пунктом 1
Постанови Національного банку України від 12.02.2013 р. N 42 "Про врегулювання питань щодо приймання готівки для подальшого її переказу",
зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 06.03.2013 р. за N 372/22904, операції з приймання готівки в гривнях для подальшого її переказу за допомогою платіжних пристроїв та через пункти приймання готівки (робоче місце працівника, облаштоване технічним пристроєм із відповідним програмним забезпеченням, який дає змогу працівникові сформувати електронний документ на переказ готівки на підставі відповідного паперового документа та забезпечує оброблення і передавання інформації до банку/платіжної організації платіжної системи в режимі реального часу) здійснюють виключно: банки, комерційні агенти банків - юридичні особи, які уклали агентські договори з банками, небанківські фінансові установи, які відповідно до законодавства України отримали ліцензію відповідного органу на переказ коштів і є платіжними організаціями та/або учасниками платіжної системи та здійснюють свою діяльність відповідно до узгоджених Національним банком України правил платіжної системи.
Таким чином, якщо операції з переказу коштів та операцій з приймання готівкової виручки (готівки) від установ/підприємств та їх відокремлених підрозділів для переказу готівкової виручки на банківські рахунки таких підприємств/установ здійснюються небанківською фінансовою установою за допомогою зареєстрованої належним чином платіжної системи через пункти приймання готівки (робоче місце працівника, облаштоване технічним пристроєм із відповідним програмним забезпеченням, який дає змогу працівникові сформувати електронний документ на переказ готівки на підставі відповідного паперового документа та забезпечує оброблення і передавання інформації до банку/платіжної організації платіжної системи в режимі реального часу), в цьому випадку РРО можна не застосовувати.
................Перейти до повного тексту