1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Індивідуальна податкова консультація


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
21.08.2020 N 3493/ІПК/99-00-05-05-01-06
Державна податкова служба України розглянула звернення щодо нарахування та сплати пені з частини чистого прибутку (доходу) господарських організацій, як правонаступника державного підприємства та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє.
Як зазначено у зверненні платника, за результатами перевірки контролюючого органу було видане податкове повідомлення-рішення щодо нарахування частини чистого прибутку, та штрафні санкції, яке було оскаржене платником в судовому порядку. Рішенням суду визнано протиправним податкове повідомлення-рішення контролюючого органу в частині застосування штрафних санкцій. Контролюючим органом у червні 2020 року було надіслане скориговане податкове повідомлення-рішення та нарахована пеня.
У платника виникло питання щодо законності нарахування пені, так як підприємство не може бути притягнуто до відповідальності, включаючи фінансової (штрафні санкції та пеня), оскільки діяло відповідно до індивідуальної податкової консультації, наданої контролюючим органом у 2019 році.
Законами України від 16 січня 2020 року N 465-IX "Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві" (далі - Закон N 465) та "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві" від 16 січня 2020 року N 466-IX (далі - Закон N 466) в адмініструванні частини чистого прибутку (доходу) та дивідендів на державну частку відбулись зміни, які набули чинності 27.02.2020 р. та 23.05.2020 р. відповідно.
Зокрема, п. 7 Закону N 465 внесено зміни до ст. 2 Закону України "Про управління об'єктами державної власності" від 21 вересня 2006 року N 185 (далі - Закон N 185), відповідно до яких, Кодекс є складовою законодавства про управління об'єктами державної власності.
Державні унітарні підприємства та їх об'єднання подають до податкового органу розрахунок частини чистого прибутку (доходу), дивідендів на державну частку в порядку та строки, встановлені Кодексом (частина 3 ст. 111 Закону N 185).
Законом N 466 внесено зміни до п. 46.1 ст. 46 Кодексу, яким дано визначення податкової декларації, розрахунку, звіту - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених Кодексом) контролюючим органам у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата грошового зобов'язання, у тому числі податкового зобов'язання або відображаються обсяги операції (операцій), доходів (прибутків), щодо яких податковим та митним законодавством передбачено звільнення платника податку від обов'язку нарахування і сплати податку і збору, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Розрахунки (у тому числі розрахунок частини чистого прибутку (доходу), дивідендів на державну частку), які подаються до контролюючих органів відповідно до іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, прирівнюються до податкової декларації.
Фінансова звітність або звіт про фінансовий стан (баланс) та звіт про прибутки та збитки та інший сукупний дохід (звіт про фінансові результати) є додатком до розрахунку частини чистого прибутку (доходу), дивідендів на державну частку та його невід'ємною частиною (п. 46.2 ст. 46 Кодексу).
Розрахунок частини чистого прибутку (доходу), дивідендів на державну частку складається наростаючим підсумком та подається до контролюючих органів разом з фінансовою звітністю у строки, передбачені ст. 49 Кодексу (п. 46.2 ст. 46 Кодексу).

................
Перейти до повного тексту