- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Індивідуальна податкова консультація
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
25.08.2020 N 3577/ІПК/99-00-09-03-03-06 |
Державна податкова служба України відповідно до ст.
52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) розглянула звернення Товариства про надання індивідуальної податкової консультації і повідомляє наступне.
Товариство повідомляє, що основним видом діяльності є будівництво житлових і нежитлових будівель (Код КВЕД 41.20). Товариство планує використовувати для потреб власного споживання автомобільну цистерну (для перевезення придбаного пального для заправлення власного автотранспорту на об'єктах будівництва, що розташовані в різних областях України).
Законом України N 481/95-ВР від 19.12.1995 р. " Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального" (далі -
Закон N 481/95-ВР), передбачено отримання ліцензії на право зберігання пального, а зберігання пального здійснюється суб'єктами господарювання всіх форм власності за наявності ліцензії. Так,
Законом N 481/95-ВР передбачено визначення термінів:
зберігання пального - діяльність із зберігання пального (власного або отриманого від інших осіб) із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик.
місце зберігання пального - місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для зберігання пального на праві власності або користування.
Нормами ст.
15 Закону N 481/95-ВР передбачено, що для отримання ліцензії на право зберігання пального необхідно подати заявку із доказами сплати за ліцензію (780 грн. на рік) та завіреними копіями документів:
1. "документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об'єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об'єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;
2. акт вводу в експлуатацію об'єкта або акт готовності об'єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об'єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об'єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального;
3. дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки."
В то же час, згідно ст.
15 Закону N 481/95-ВР, суб'єкти господарювання, які здійснюють зберігання пального, виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки, копії документів не подають. Такі суб'єкти господарювання у заяві зазначають про використання пального для потреб власного споживання чи переробки, загальну місткість резервуарів, що використовується для зберігання пального, та їх фактичне місце знаходження, а також фактичне місцезнаходження ємностей, що використовуються для зберігання пального.
Таким чином, вказані положення чинного законодавства вказують, що ліцензія на зберігання пального потрібна тільки для стаціонарних ємностей, тобто тих, що мають місце (територію) розташування.
Товариство запитує:
1. Чи потрібно отримувати ліцензію на право зберігання пального, що використовується для власних потреб підприємства, за відсутності у суб'єкта господарювання власного та/або орендованого стаціонарного об'єкту (цистерни/ємності) для зберігання пального, а в наявності лише пересувна ємність (автоцистерна)?
2. Якщо така ліцензія потрібна, прохання надати інформацію, про яке фактичне місцезнаходження цистерни вказувати в Заяві для отримання ліцензії на право зберігання пального, якщо автоцистерна не є стаціонарною та планує використовуватись по всій території України?
Згідно з пп. 14.1.1411п. 14.1 ст.
14 Кодексу пальне - нафтопродукти, скраплений газ, паливо моторне альтернативне, паливо моторне сумішеве, речовини, що використовуються як компоненти моторних палив, інші товари, зазначені у пп. 215.3.4 п. 215.3 ст.
215 Кодексу.
Акцизний склад пересувний - транспортний засіб (автомобільний, залізничний, морський, річковий, повітряний, магістральний трубопровід), на якому переміщується та/або зберігається пальне або спирт етиловий на митній території України (пп. 14.1.61п. 14.1 ст.
14 Кодексу).
Розпорядник акцизного складу пересувного - суб'єкт господарювання - платник акцизного податку, який є власником пального та який з використанням транспортного засобу незалежно від того, кому належить такий транспортний засіб: реалізує або зберігає пальне, ввозить пальне на митну територію Україні, з якого сплачено акцизний податок або на умовах, визначених статтею
229 Кодексу (пп. 14.1.2241п. 14.1 ст.
14 Кодексу).
Не є акцизним складом пересувним: транспортний засіб, що використовується суб'єктом господарювання, який не є розпорядником акцизного складу та платником акцизного податку, для переміщення на митній території України власного пального або спирту етилового для потреб власного споживання чи промислової переробки; паливний бак транспортного засобу (пп.14.1.6114.1 ст.
14 Кодексу).
................Перейти до повного тексту