- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Індивідуальна податкова консультація
ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДПС У М. КИЄВІ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
29.07.2020 № 3097/ІПК/26-15-04-01-18 |
Головне управління ДПС у м. Києві розглянуло звернення щодо поновлення реєстрації платником ПДВ за рішенням суду та особливостей повернення коштів, які були списані з електронного рахунку ПДВ до бюджету після анулюванні реєстрації платника ПДВ та, керуючись статтею
52 Податкового кодексу України від 02.12.2010 N 2755-VI(зі змінами та доповненнями) (далі - Кодекс), в межах своїх повноважень повідомляє наступне.
Як зазначено у зверненні, ТОВ [...] 31.10.2017 анульовано реєстрацію платника ПДВ за самостійним рішенням контролюючого органу. Після анулювання реєстрації платника ПДВ залишок коштів на електронному рахунку ПДВ було списано до бюджету відповідно до вимог пункту 2001.8 статті
200-1 Кодексу. Рішенням суду таке анулювання було скасовано.
Щодо питання 1.
Відповідно до абзацу 2 статті
19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи діють у межах повноважень та спосіб, визначені Конституцієюта законами України.
Відповідно до пункту 5.5 розділу V
Положенні N 1130 анулювання реєстрації за самостійним рішенням контролюючого органу може бути здійснене на підставах, визначених у підпунктах "б" - "з" пункту 184.1 статті
184 розділу V
Кодексу.
Контролюючі органи здійснюють постійний моніторинг платників податку на додану вартість, включених до Реєстру платників податку на додану вартість (далі - Реєстр), та приймають рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість у разі існування відповідних підстав.
Пунктом 5.10 розділу V
Положення N 1130 визначено, що рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ за самостійним рішенням контролюючого органу може бути оскаржене в адміністративному порядку відповідно до вимог статті
56 Кодексу або до суду.
Рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість за самостійним рішенням контролюючого органу приймаються за наявності відповідних підтвердних документів (відомостей).
Підставою для внесення до Реєстру змін щодо скасування анулювання реєстрації платника податку на додану вартість, що відбулося за самостійним рішенням контролюючого органу, є рішення суду, яке набрало законної сили, або рішення контролюючого органу про скасування рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість (пункт 5.10 розділу V
Положення N 1130).
Відповідно до пунктів 2.3 - 2.4 розділу II
Положення N 1130 формування та ведення Реєстру здійснює Державна податкова служба України, зокрема, розгляд звернень про внесення записів чи змін до Реєстру.
Пунктом 2.6 розділу II
Положення N 1130 визначено, що контролюючі органи в областях та місті Києві, міжрегіональні територіальні органи здійснюють, зокрема, підготовку та обробку документів щодо відміни анулювання реєстрації.
Враховуючи вищевказане, у разі скасування анулювання реєстрації платника податку на додану вартість за рішенням суду, контролюючі органи в областях та місті Києві, міжрегіональні територіальні органи здійснюють підготовку та обробку документів щодо відміни анулювання реєстрації та направляють їх до Державної податкової служби України для внесення змін до Реєстру.
При цьому нормами Кодексута
Положення N 1130 не визначено строків поновлення реєстрації платника податку на додану вартість за рішенням суду.
Щодо питання 2, 3 та 4.
Відповідно до пункту 2001.8 статті
200-1 Кодексу, після анулювання реєстрації платника податку залишок коштів на його рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість перераховується до бюджету, а такий рахунок закривається. Перерахування коштів до бюджету здійснюється на підставі реєстру, який центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію податкової та митної політики, надсилає органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриті рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, в якому зазначаються назва платника, податковий номер та індивідуальний податковий номер платника і сума податку, що підлягає перерахуванню до бюджету. На підставі такого реєстру такий орган перераховує суми податку до бюджету.
................Перейти до повного тексту