1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ДЕРЖАВНЕ КАЗНАЧЕЙСТВО УКРАЇНИ
Л И С Т
20.01.2005 N 07-06/95-518
Управлінням Державного
казначейства в Автономної
Республіки Крим,
областях, містах Києві та
Севастополі
На численні запити органів Державного казначейства України щодо проведення видатків, ведення бухгалтерського обліку та складання звітності про виконання кошторисів розпорядників коштів місцевих бюджетів, обслуговування яких здійснюється централізованими бухгалтеріями, Державне казначейство України роз'яснює наступне.
Казначейське обслуговування розпорядників коштів місцевих бюджетів за видатками здійснюється органами Державного казначейства у відповідності до вимог статей Бюджетного кодексу України (зокрема, 2, 48, 51, 78 та інших), Порядку казначейського обслуговування місцевих бюджетів, затвердженого наказом Державного казначейства України від 04.11.2002 N 205 та зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 26.11.2002 за N 919/7207, Порядку обліку зобов'язань розпорядників бюджетних коштів в органах Державного казначейства України, затвердженого наказом Державного казначейства України від 09.08.2004 N 136 та зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 30.08.2004 за N 1068/9667, та інших нормативно-правових актів. Серед іншого підпунктом 4.1.1 Порядку казначейського обслуговування місцевих бюджетів визначена необхідність формування мережі розпорядників коштів місцевих бюджетів всіх рівнів, на підставі якої здійснюється виділення асигнувань та проведення платежів розпорядникам та одержувачам коштів місцевих бюджетів.
Вимоги щодо складання мережі розпорядників коштів місцевих бюджетів містяться у Методичних рекомендаціях зі складання мережі розпорядників коштів місцевих бюджетів всіх рівнів, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.12.2004 N 773. Враховуючи ці вимоги та той факт, що органи виконавчої влади та їх структурні підрозділи здійснюють свою діяльність на підставі відповідних положень, затверджених у загальновстановленому порядку, централізовані бухгалтерії, як і інші структурні підрозділи таких органів, не можуть включатися до мережі як окремі розпорядники бюджетних коштів.
Так, наприклад, згідно із нормами наказу Міністерства освіти і науки України від 01.04.2003 N 192 "Про затвердження Примірного положення про відділ (управління) освіти виконавчого комітету міської ради" та законодавчо-нормативних актів, що регулюють бюджетний процес в України, Відділ освіти є юридичною особою, яка має самостійний баланс, бюджетні рахунки, відкриті в органах Державного казначейства, печатку із зображенням Державного Герба України та своє найменування. Його утримання здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету, отже зазначений Відділ освіти, відповідно до вимог пункту 6 статті 2 Бюджетного кодексу України є бюджетною установою, тобто розпорядником бюджетних коштів.
При цьому звертаємо вашу увагу, що централізована бухгалтерія є структурним підрозділом Відділу освіти і не наділена відповідними повноваженнями, а саме не може:
1) затверджувати кошториси розпорядників коштів нижчого рівня;
2) доводити до розпорядників коштів нижчого рівня відомості про обсяги асигнувань та управляти бюджетними асигнуваннями;
3) здійснювати внутрішній контроль за повнотою надходжень, отриманих розпорядниками коштів нижчого рівня, і витрачанням ними бюджетних коштів;
4) одержувати звіти про використання коштів від розпорядників коштів нижчого рівня та аналізувати ефективність використання цих коштів.

................
Перейти до повного тексту