1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство


НАЦІОНАЛЬНА РАДА УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
ТЕЛЕБАЧЕННЯ І РАДІОМОВЛЕННЯ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Національної ради
10.11.2004 N 1014
Про роботу зі зверненнями громадян та врахування висловлених пропозицій, критичних зауважень щодо діяльності телерадіоорганізацій України у липні-жовтні 2004 року
Одне з основних завдань Національної ради відповідно до статті 2 Закону України "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення" є забезпечення проведення систематичного "аналізу пропозицій і зауважень телеглядачів та радіослухачів щодо діяльності телерадіоорганізацій України, розробка та вжиття відповідних заходів".
До Національної ради у липні-жовтні 2004 року надійшов 51 лист. Найбільше пропозицій, скарг та заяв надійшло з м. Києва і Київської області (5) та Харківської області (5). Вперше за цей рік у жовтні надійшли скарги із Сумської області (1) та м. Севастополя (1).
Адміністрацією Президента переадресовано 1 лист, Верховною Радою України переадресовано 3 листи, Кабінетом Міністрів України - 4 листи, Державним комітетом телебачення і радіомовлення України - 3 листи, Прокуратурою Печерського району м. Києва - 1 лист.
Традиційно значна кількість питань у зверненнях стосується діяльності ТРО (7 звернень, або кожне 7).
Зросла кількість скарг про порушення ТРО Закону України "Про рекламу" (5 звернень, або кожне 10). Громадяни висловлюють негативне ставлення до засилля реклами на каналах телебачення та радіо і надають пропозиції "...зменшити обсяг реклами, відслідковувати зміст рекламних роликів, не допускати неповажні висловлювання щодо селян у рекламі про сметану "Президент" (надіслане редакцією газети "Сільські вісті"), "...решите вопрос с рекламой, ее периодичностью и качеством". Рада ветеранів із Донецької області скаржиться на ТРК "Інтер", "УТ-1", "Студія 1+1", СТБ, 27 канал, Молодіжний канал "...рекламы занимают 20-30% эфирного времени, прерывают любые передачи несколько раз, в начале, середине и в конце всех фильмов и передач... Содержание рекламних роликов - пошлость, насыщенность медициной..." та наголошують на порушенні статті 6 Закону України "Про рекламу" загальнонаціональними каналами, зокрема, Першим національним та ТРК "Ера", коли подаються російськомовні блоки реклами про сумнівні медпрепарати, "...придумали таку собі хитрість - подавати переклад в субтитрах та ще й такими малюсенькими літерами, що й здорова на зір людина ледь прочитає". Загалом громадськість піднімає питання про рекламу ліків на телебаченні... "Насыщенность реклам медициной до такого состояния, что, прослушав их агитацию, здоровий человек заболеет. Качество и полезность медикаментов далеко не по предлагаемой программой полезности... Необходимо выманить у населення побольше денег". Національна рада не залишила без уваги такі звернення і провела відповідну роботу. Планується проведення круглого столу за участю юристів, медичних працівників, податківців.
З початку виборчої кампанії до Національної ради надходять листи від громадян щодо порушення Закону України "Про вибори Президента" (10 звернень, або кожне 5). Так, із Харкова надійшов лист про порушення ТРК "Симон" Закону України "Про вибори Президента", коли під час інформаційної програми дається "...агитационный материал кандидатов на пост в Президенты Украины или политическая реклама". Від Збітнєва Ю.І. із м. Києва надійшла скарга "... ТРО "5 канал", у програмі "Час" було зроблено оголошення стосовно незаконного збору підписів за кандидата на пост Президента України". Всі ці звернення громадян перевіряються і у разі потреби розглядаються робочою групою Національної ради з координації використання електронних ЗМІ під час кампанії із виборів Президента України у 2004 році. Так, звернення Попової Г.А. щодо порушень ТК "Симон", м. Харків, Закону України "Про вибори Президента України", а саме: наявності в інформаційній програмі на каналі "НТВ" агітаційного матеріалу кандидатів на посаду Президента України Януковича В.Ф., Ющенка В.А., Мороза О.О. (наявний матеріал) розглядався 14 вересня. За результатами розгляду ознак порушень норм законодавства не виявлено.

................
Перейти до повного тексту