1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ДЕРЖАВНЕ КАЗНАЧЕЙСТВО УКРАЇНИ
Л И С Т
09.11.2004 N 07-06/2268-9903
Про запровадження Порядку обслуговування державного бюджету за видатками
З метою приведення у відповідність до Бюджетного кодексу України, інших нормативно-правових актів, що регулюють бюджетні відносини в Україні, документів, що регламентують виконання державного бюджету за видатками, а також вдосконалення процедур здійснення видатків Державного бюджету України Державним казначейством України розроблено Порядок обслуговування державного бюджету за видатками, який затверджено наказом Державного казначейства України від 25.05.2004 р. N 89 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 10.06.2004 р. за N 716/9315 (далі - Порядок). Відповідно до наказу зазначений Порядок у повному обсязі запроваджується з 01.01.2005 р.
У зв'язку з цим Державне казначейство України роз'яснює окремі положення нового Порядку.
1. З метою розділення інформаційних і грошових потоків введено нове поняття "відкриті асигнування".
Відкриті асигнування - це право, надане головним розпорядникам бюджетних коштів та розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня, щодо розподілу виділених асигнувань загального і спеціального фондів державного бюджету підвідомчим установам (одержувачам бюджетних коштів) та використання бюджетних асигнувань з урахуванням прийнятих зобов'язань.
Таким чином, відкриті асигнування - це фактично дозвіл на розподіл та використання відповідних бюджетних асигнувань. При цьому розподіл і переміщення здійснюється шляхом надання відповідної інформації, а не переміщення грошових ресурсів. Облік відкритих асигнувань ведеться на відповідних рахунках 9 класу "Позабалансовий облік" Плану рахунків бухгалтерського обліку виконання державного і місцевих бюджетів (надалі - План рахунків). Внаслідок цього головним розпорядникам та розпорядникам коштів нижчого рівня, які мають право перерозподіляти асигнування, не будуть відкриватися особові та зведені особові рахунки (рахунки 3 класу) не тільки на рівні центрального апарату Державного казначейства України, як це відбувається сьогодні, а й на рівні територіальних управлінь Державного казначейства України.
Відповідно до Порядку зберігаються процедури відкриття реєстраційних та спеціальних реєстраційних рахунків розпорядникам бюджетних коштів. Однак змінено порядок руху коштів на зазначених рахунках. На відповідні реєстраційні (спеціальні реєстраційні) рахунки, відкриті на ім'я розпорядників бюджетних коштів за балансовими рахунками 352 групи Плану рахунків, кошти на здійснення видатків будуть зараховуватися в момент оплати рахунків. Тобто залишків на рахунках 3 класу, відкритих на ім'я розпорядників та одержувачів коштів, на кінець операційного дня не буде (окрім випадків відновлення видатків).
За власними надходженнями розпорядників бюджетних коштів операції будуть здійснюватися відповідно до кошторису, без відкриття асигнувань, у межах залишків коштів на спеціальних реєстраційних рахунках розпорядників.
2. У Порядку визначена процедура оформлення документів щодо коригування відкритих асигнувань, яка не була регламентована діючими нормативними документами.
За умови прийняття головним розпорядником бюджетних коштів рішення про перерозподіл раніше виділених (невикористаних) асигнувань або у разі помилково здійснених операцій головним розпорядником до Державного казначейства України подається лист з обгрунтуванням необхідності здійснення перерозподілу виділених асигнувань та коригувальний розподіл на паперових та електронних носіях, у якому зазначаються реквізити підвідомчих установ та суми, на які проводиться коригування.
На підставі прийнятого позитивного рішення щодо коригування сум відкритих асигнувань Державне казначейство готує коригувальні реєстри та зведення реєстрів відкритих асигнувань з приміткою "коригування асигнувань". При цьому реєстр відкритих бюджетних асигнувань із приміткою "коригування асигнувань" готується у разі зміни планових показників, ліквідації установи, утворення нової установи. Реєстр відкритих бюджетних асигнувань з приміткою "без зміни зобов'язань" готується у зв'язку з проведенням організаційних заходів (зміна місця обслуговування). Цей реєстр готується із обов'язковим зазначенням причин здійснення відповідних заходів.
3. З метою врахування особливостей формування мережі та доведення асигнувань по силових структурах (Міністерство оборони України, Адміністрація Державної прикордонної служби України, Міністерство внутрішніх справ України, Національне космічне агентство України), визначені поняття "базові та транзитні управління Державного казначейства".
Базові управління Державного казначейства - це управління, на території яких перебувають розпорядники нижчого рівня, до мережі яких включені розпорядники бюджетних коштів, що розташовані на території іншого управління (транзитного).
Транзитні управління Державного казначейства - це управління, на території яких перебувають розпорядники нижчого рівня, які включені до мережі розпорядників бюджетних коштів, розташованих на території іншого управління (базового).
У Порядку визначені особливості доведення мережі (розділ 2), відкриття асигнувань та їх розподілу (розділ 6). Доведення до транзитних управлінь мережі силових структур, а також відкриття та розподіл асигнувань розпорядникам, які обслуговуються транзитними управліннями, здійснюється через базові управління Державного казначейства.
Крім того, у Порядку визначені особливості складання звітності органами Державного казначейства про виконання державного бюджету (розділ 17) в частині виконання кошторисів розпорядниками коштів державного бюджету, які обслуговуються транзитними управліннями.

................
Перейти до повного тексту