- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
КОЛЕГІЯ ДЕРЖАВНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА
Херсонська обласна державна адміністрація
Р І Ш Е Н Н Я
Про стан реформування житлово-комунального господарства Херсонської області
У житлово-комунальній сфері Херсонщини зайнято близько 1,7% працездатного населення Херсонської області. Частка валового доходу підприємств галузі у загальному економічному балансі області становить близько 5%. Вартість основних виробничих фондів складає 25% загальної вартості обласного майна.
Підприємствами житлово-комунального господарства Херсонської області у першому кварталі поточного року надано споживачам послуг на суму 50,0 млн. грн., що становить 1,4% загального обсягу реалізації по Україні.
Місцевими органами влади здійснюються певні заходи з реформування житлово-комунального господарства області відповідно до Комплексної програми реформування і розвитку житлово-комунального господарства Херсонської області, затвердженої рішенням обласної ради від 12.09.02 N 44.
Станом на 01.06.04 в області діють 110 об'єднань співвласників багатоквартирних будинків, на утриманні яких перебуває 12,8% загальної площі житлового фонду. Експлуатацію 81% житлового фонду здійснюють 9 приватних підприємств, які залучені на конкурсних засадах.
З початку опалювального сезону 2003-2004 рр. три підприємства комунальної теплоенергетики області (МКП "Херсонтеплоенерго", КП "Каховтеплоенерго", КП "Котельник" м. Каховки) взяли участь в експерименті, який проводить НАК "Нафтогаз України" щодо постачання природного газу теплопостачальним підприємствам через дочірнє підприємство "Газ-Тепло", завдяки чому протягом минулого опалювального сезону збільшились обсяги і поліпшилась якість надання послуг з теплопостачання.
З метою поліпшення якості послуг, забезпечення надійної та ефективної роботи систем водопостачання та водовідведення, впровадження на них енергозберігаючих технологій, зменшення непродуктивних втрат та витрат питної води міськвиконком та Виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства м. Херсона за підтримки Херсонської ОДА подали заявку і спільно з Європейським банком реконструкцій та розвитку підготували пакет документів за "Програмою розвитку комунальних підприємств України - місто Херсон". Проект передбачає залучення кредиту Європейського банку реконструкцій та розвитку у розмірі 11,1 млн. євро.
За підсумками Всеукраїнського конкурсу "Місто найкращого благоустрою" у 2003 році два міста області зайняли призові міста: місту Гола Пристань присвоєно перше місце, Нова Каховка - третє. Розробляється пілотний проект реорганізації підприємств зеленого господарства області шляхом створення корпорації "Херсонзеленбуд".
Протягом 2003 року Херсонським міськвиконкомом затверджені нові тарифи на комунальні послуги, зокрема у тарифі на централізоване водовідведення передбачена інвестиційна складова. Це дозволило покращити фінансовий стан комунальних підприємств міста і стан розрахунків за енергоносії.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 19.04.04
N 510 Херсонській області виділено з державного бюджету на здійснення заходів із запобігання аваріям та техногенним катастрофам субвенцію у сумі 13,812 млн. гривень. Станом на 20.06.04 рішеннями відповідних місцевих рад затверджені обсяги співфінансування на суму 993,589 тис. гривень із необхідних 1001,8 млн. гривень.
Проте у житлово-комунальному господарстві області накопичилось чимало проблем, невирішеність яких негативно позначається на рівні та якості житлово-комунальних послуг.
На фінансування розвитку житлово-комунального господарства області упродовж 2002-2003 років було залучено 36,5 млн. грн. капітальних інвестицій, серед яких за рахунок місцевих бюджетів - 24,1 млн. гривень. На 2004 рік при потребі у фінансуванні 107,3 млн. грн. заплановано лише 22,2 млн. грн. (20,7% потреби). Порівняно з минулим роком обсяги фінансування зменшились в 1,5 рази, в основному за рахунок недофінансування з бюджету м. Херсона.
На початок поточного року залишилось не переданим у комунальну власність 231,4 тис. кв. м відомчого житлового фонду, який перебуває у незадовільному технічному стані. Зміна форми власності не покращила фінансового стану житлово-експлуатаційних підприємств (у 2003 році збитки становили 3,1 млн. грн.).
Майже третина працівників житлово-комунальних підприємств області не отримує своєчасно заробітної плати. Завдяки заходам, вжитим комісією обласного управління житлово-комунального господарства, заборгованість порівняно із січнем 2004 року скоротилась на 23 відсотки і складає 2,7 млн. гривень.
Розглянувши стан та перспективи розвитку і реформування житлово-комунального господарства Херсонської області та враховуючи невідкладність і соціальну значимість інституційних та економічних перетворень на шляху інтегрування галузі до ринкових умов господарювання, колегії Держжитлокомунгоспу України та Херсонської обласної державної адміністрації
ВИРІШИЛИ:
1. З метою забезпечення реалізації завдань Комплексної програми реформування і розвитку житлово-комунального господарства Херсонської області реальними джерелами фінансування та посилення відповідальності органів влади за їх виконання до кінця поточного року доопрацювати зазначену Програму з урахуванням заходів і обсягів фінансування, передбачених місцевими програмами, після їх схвалення на сесіях місцевих рад.
2. Управлінню житлово-комунального господарства Херсонської облдержадміністрації (М.В.Мартинюк):
2.1. Протягом III кварталу 2004 року разом з управлінням економіки облдержадміністрації перевірити відповідність планових фактичним витратам ТОВ "Херсонавтокомунсервіс" з утримання міського полігону твердих побутових відходів та підготувати пропозиції щодо поліпшення ефективності його роботи, забезпечення відповідності технічного стану полігону санітарним вимогам.
2.2. Протягом I кварталу 2005 року розробити відповідно до Програми поводження з твердими побутовими відходами, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 04.03.04
N 265, регіональну програму поводження з твердими побутовими відходами.
2.3. Забезпечити дотримання вимог нормативно-правових актів щодо встановлення тарифів на послуги з утримання будинків і прибудинкових територій.
2.4. Вжити заходів щодо виконання Програми поетапного оснащення наявного житлового фонду засобами обліку та регулювання споживання води і теплової енергії, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 27.11.95
N 947, у запланованих обсягах та термінах і щоквартально надавати Комітетові відповідну інформацію.
2.5. До 1 жовтня 2004 року провести у населених пунктах області моніторинг порядку розрахунку та затвердження тарифів на житлово-комунальні послуги, зокрема застосування у м. Херсоні та ряді населених пунктів електронних "чіп-карток", призначених для плати за користування ліфтами, та підготувати пропозиції Комітету щодо внесення змін і доповнень до чинної нормативно-правової бази.
2.6. До 1 вересня 2004 року підготувати пропозиції Комітету щодо підготовки та реалізації пілотного проекту інтеграції підприємств сільської комунальної служби Херсонської області в єдину систему житлово-комунального комплексу.
2.7. Організувати постійне інформування населення через засоби масової інформації щодо висвітлення нагальних проблем у сфері житлово-комунального господарства, шляхів їх вирішення та досягнутих результатів.
................Перейти до повного тексту