1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


КОЛЕГІЯ ДЕРЖАВНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА
Херсонська обласна державна адміністрація
Р І Ш Е Н Н Я
26.07.2004 N 35/797
Про стан реформування житлово-комунального господарства Херсонської області
У житлово-комунальній сфері Херсонщини зайнято близько 1,7% працездатного населення Херсонської області. Частка валового доходу підприємств галузі у загальному економічному балансі області становить близько 5%. Вартість основних виробничих фондів складає 25% загальної вартості обласного майна.
Підприємствами житлово-комунального господарства Херсонської області у першому кварталі поточного року надано споживачам послуг на суму 50,0 млн. грн., що становить 1,4% загального обсягу реалізації по Україні.
Місцевими органами влади здійснюються певні заходи з реформування житлово-комунального господарства області відповідно до Комплексної програми реформування і розвитку житлово-комунального господарства Херсонської області, затвердженої рішенням обласної ради від 12.09.02 N 44.
Станом на 01.06.04 в області діють 110 об'єднань співвласників багатоквартирних будинків, на утриманні яких перебуває 12,8% загальної площі житлового фонду. Експлуатацію 81% житлового фонду здійснюють 9 приватних підприємств, які залучені на конкурсних засадах.
З початку опалювального сезону 2003-2004 рр. три підприємства комунальної теплоенергетики області (МКП "Херсонтеплоенерго", КП "Каховтеплоенерго", КП "Котельник" м. Каховки) взяли участь в експерименті, який проводить НАК "Нафтогаз України" щодо постачання природного газу теплопостачальним підприємствам через дочірнє підприємство "Газ-Тепло", завдяки чому протягом минулого опалювального сезону збільшились обсяги і поліпшилась якість надання послуг з теплопостачання.
З метою поліпшення якості послуг, забезпечення надійної та ефективної роботи систем водопостачання та водовідведення, впровадження на них енергозберігаючих технологій, зменшення непродуктивних втрат та витрат питної води міськвиконком та Виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства м. Херсона за підтримки Херсонської ОДА подали заявку і спільно з Європейським банком реконструкцій та розвитку підготували пакет документів за "Програмою розвитку комунальних підприємств України - місто Херсон". Проект передбачає залучення кредиту Європейського банку реконструкцій та розвитку у розмірі 11,1 млн. євро.
За підсумками Всеукраїнського конкурсу "Місто найкращого благоустрою" у 2003 році два міста області зайняли призові міста: місту Гола Пристань присвоєно перше місце, Нова Каховка - третє. Розробляється пілотний проект реорганізації підприємств зеленого господарства області шляхом створення корпорації "Херсонзеленбуд".
Протягом 2003 року Херсонським міськвиконкомом затверджені нові тарифи на комунальні послуги, зокрема у тарифі на централізоване водовідведення передбачена інвестиційна складова. Це дозволило покращити фінансовий стан комунальних підприємств міста і стан розрахунків за енергоносії.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 19.04.04 N 510 Херсонській області виділено з державного бюджету на здійснення заходів із запобігання аваріям та техногенним катастрофам субвенцію у сумі 13,812 млн. гривень. Станом на 20.06.04 рішеннями відповідних місцевих рад затверджені обсяги співфінансування на суму 993,589 тис. гривень із необхідних 1001,8 млн. гривень.
Проте у житлово-комунальному господарстві області накопичилось чимало проблем, невирішеність яких негативно позначається на рівні та якості житлово-комунальних послуг.
На фінансування розвитку житлово-комунального господарства області упродовж 2002-2003 років було залучено 36,5 млн. грн. капітальних інвестицій, серед яких за рахунок місцевих бюджетів - 24,1 млн. гривень. На 2004 рік при потребі у фінансуванні 107,3 млн. грн. заплановано лише 22,2 млн. грн. (20,7% потреби). Порівняно з минулим роком обсяги фінансування зменшились в 1,5 рази, в основному за рахунок недофінансування з бюджету м. Херсона.
На початок поточного року залишилось не переданим у комунальну власність 231,4 тис. кв. м відомчого житлового фонду, який перебуває у незадовільному технічному стані. Зміна форми власності не покращила фінансового стану житлово-експлуатаційних підприємств (у 2003 році збитки становили 3,1 млн. грн.).
Аналіз стану впровадження приладів будинкового обліку свідчить про те, що рівень виконання завдань Програми поетапного оснащення наявного житлового фонду засобами обліку та регулювання споживання води і теплової енергії на 1996-2007 роки у Херсонській області нижчий середнього по Україні, а планові завдання встановлення лічильників теплової енергії виконуються на 99%.
Майже третина працівників житлово-комунальних підприємств області не отримує своєчасно заробітної плати. Завдяки заходам, вжитим комісією обласного управління житлово-комунального господарства, заборгованість порівняно із січнем 2004 року скоротилась на 23 відсотки і складає 2,7 млн. гривень.
Розглянувши стан та перспективи розвитку і реформування житлово-комунального господарства Херсонської області та враховуючи невідкладність і соціальну значимість інституційних та економічних перетворень на шляху інтегрування галузі до ринкових умов господарювання, колегії Держжитлокомунгоспу України та Херсонської обласної державної адміністрації
ВИРІШИЛИ:
1. З метою забезпечення реалізації завдань Комплексної програми реформування і розвитку житлово-комунального господарства Херсонської області реальними джерелами фінансування та посилення відповідальності органів влади за їх виконання до кінця поточного року доопрацювати зазначену Програму з урахуванням заходів і обсягів фінансування, передбачених місцевими програмами, після їх схвалення на сесіях місцевих рад.
2. Управлінню житлово-комунального господарства Херсонської облдержадміністрації (М.В.Мартинюк):
2.1. Протягом III кварталу 2004 року разом з управлінням економіки облдержадміністрації перевірити відповідність планових фактичним витратам ТОВ "Херсонавтокомунсервіс" з утримання міського полігону твердих побутових відходів та підготувати пропозиції щодо поліпшення ефективності його роботи, забезпечення відповідності технічного стану полігону санітарним вимогам.
2.2. Протягом I кварталу 2005 року розробити відповідно до Програми поводження з твердими побутовими відходами, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 04.03.04 N 265, регіональну програму поводження з твердими побутовими відходами.
2.3. Забезпечити дотримання вимог нормативно-правових актів щодо встановлення тарифів на послуги з утримання будинків і прибудинкових територій.
2.4. Вжити заходів щодо виконання Програми поетапного оснащення наявного житлового фонду засобами обліку та регулювання споживання води і теплової енергії, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 27.11.95 N 947, у запланованих обсягах та термінах і щоквартально надавати Комітетові відповідну інформацію.
2.5. До 1 жовтня 2004 року провести у населених пунктах області моніторинг порядку розрахунку та затвердження тарифів на житлово-комунальні послуги, зокрема застосування у м. Херсоні та ряді населених пунктів електронних "чіп-карток", призначених для плати за користування ліфтами, та підготувати пропозиції Комітету щодо внесення змін і доповнень до чинної нормативно-правової бази.
2.6. До 1 вересня 2004 року підготувати пропозиції Комітету щодо підготовки та реалізації пілотного проекту інтеграції підприємств сільської комунальної служби Херсонської області в єдину систему житлово-комунального комплексу.
2.7. Організувати постійне інформування населення через засоби масової інформації щодо висвітлення нагальних проблем у сфері житлово-комунального господарства, шляхів їх вирішення та досягнутих результатів.

................
Перейти до повного тексту