- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ ПО ВОДНОМУ ГОСПОДАРСТВУ
Н А К А З
Про затвердження Порядку проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями Держводгоспу України покладених на них обов'язків і завдань
Відповідно до наказу Головного управління державної служби України від 31 жовтня 2003 року
N 122 "Про затвердження Загального порядку проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями покладених на них обов'язків і завдань", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19 листопада 2003 р. за N 1063/8384,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями Держводгоспу України покладених на них обов'язків і завдань (далі - Порядок), що додається.
2. Відділу кадрів (Козенюк) довести цей наказ до відома начальників управлінь та відділів на правах самостійних, яким ознайомити з ним підлеглих державних службовців під розпис.
3. Відділу контролю (Демковська) забезпечити виготовлення в потрібній кількості примірників зазначеного Порядку для забезпечення ним державних службовців управлінь та відділів на правах самостійних.
4. Наказ Держводгоспу України від 8 серпня 2002 року N 188 "Про затвердження Порядку щодо проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями апарату комітету покладених на них обов'язків і завдань" скасувати.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступників Голови Комітету відповідно до розподілу функціональних обов'язків.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Держводгоспу України
27.08.2004 N 222
ПОРЯДОК
проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями Держводгоспу України покладених на них обов'язків і завдань
Цей Порядок визначає правові та організаційні засади проведення оцінки виконання державними службовцями Держводгоспу України (далі - Держводгосп, Комітет) своїх обов'язків і завдань під час щорічного підбиття підсумків, що здійснюється відповідно до Положення про проведення атестації державних службовців, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2000 року
N 1922 (із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2002 року
N 1979.
1. Загальні положення
1.1. Метою щорічної оцінки виконання державними службовцями Комітету покладених на них обов'язків і завдань (далі - щорічна оцінка) під час підбиття підсумків виконання ними своїх обов'язків є здійснення регулярного контролю за проходженням державної служби та професійними досягненнями державних службовців шляхом перевірки якості їхньої діяльності відповідно до посадових інструкцій, особистих планів роботи.
1.2. Щорічна оцінка проводиться з метою поліпшення добору й розстановки кадрів, розвитку ініціативи і творчої активності державних службовців Комітету, визначення їх потенціалу, потреб у підвищенні кваліфікації та особистому розвитку; планування кар'єри, вдосконалення процесу планування та організації діяльності як державного службовця, так і державного органу в цілому, виявленні організаційних проблем та оперативного реагування на них, аналізу виконання посадових інструкцій.
1.3. Щорічна оцінка виконання державними службовцями Комітету покладених на них завдань та обов'язків проводиться в період між атестаціями безпосередніми начальниками управлінь та відділів на правах самостійних у січні - лютому за підсумками минулого року.
1.4. Щорічна оцінка у разі відсутності безпосереднього начальника (хвороба, довготривале відрядження тощо) або якщо безпосередній начальник працює неповний звітний рік, проводиться заступником начальника управління чи відділу на правах самостійних (в разі відсутності такої посади - керівником вищого рівня).
1.5. Не підлягають щорічному оцінюванню вагітні жінки, державні службовці патронатної служби та державні службовці Комітету, призначені на посаду у звітному періоді.
1.6. При проведенні щорічної оцінки виконання державними службовцями Комітету обов'язків (згідно з посадовими інструкціями) та покладених на них планових і позапланових завдань (відповідно до плану діяльності Держводгоспу, управління або відділу на правах самостійного) необхідно використовувати особисті плани роботи державних службовців, які формуються державним службовцем за дорученнями (резолюціями) безпосереднього начальника на початку року відповідно до планів роботи управління або відділу на правах самостійного (далі - структурний підрозділ) та доповнюються протягом року за дорученнями начальника в разі покладання на структурний підрозділ нових завдань, а також надходження доручень органів вищого рівня.
1.7. Протягом року до особистого плану роботи в разі потреби можуть вноситися зміни і доповнення на підставі документів, за якими Держводгосп чи структурний підрозділ спрямовує позапланові завдання (доручення органу вищого рівня, накази або інші доручення керівників Комітету, рішення колегії Комітету тощо).
1.8. Щорічна оцінка проводиться відповідно до критеріїв та показників якості роботи державних службовців, які поділяються на загальні (характерні для усіх державних службовців Комітету) та спеціальні (залежать від особливостей роботи Держводгоспу). Зазначені критерії та показники пов'язуються з конкретною діяльністю та очікуваними результатами. Примірний перелік загальних критеріїв та показників якості роботи державного службовця визначено додатком 1.
1.9. Процедура щорічної оцінки, критерії та показники якості роботи повинні постійно вдосконалюватися, а тому підлягають систематичному перегляду.
1.10. Щорічна оцінка має здійснюватися в атмосфері довіри і справедливості, на засадах законності, прозорості, гласності, об'єктивності, неупередженості, рівноправності.
2. Організація і проведення щорічної оцінки
2.1. Відповідно до Типового положення про кадрову службу органу виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 серпня 1996 року
N 912 (з змінами), організаційне забезпечення проведення щорічної оцінки покладається на відділ кадрів Комітету.
2.2. До початку проведення оцінювання відділ кадрів має ознайомити всіх державних службовців Комітету з порядком проведення щорічної оцінки та критеріями і показниками якості роботи, а також разом з відділом контролю забезпечити формою бланка щорічної оцінки виконання державним службовцем посадових обов'язків і завдань (далі - форма бланка щорічної оцінки), зразок якої наведено в додатку 2.
Зазначена форма може доводитися до державних службовців Комітету в паперовому або комп'ютерному варіантах.
2.3. Процедура проведення щорічної оцінки складається з таких етапів:
підготовчий період;
оцінювання;
співбесіда;
підписання результатів обговорення;
затвердження керівником вищого рівня результатів оцінювання;
заключний етап.
2.4. Підготовчий період включає аналіз безпосереднім начальником і державним службовцем Комітету виконання завдань та обов'язків, визначених у посадових інструкціях, положеннях про структурні підрозділи, особистих планах роботи, наданих окремих дорученнях у звітний період, а також установлення безпосереднім начальником дати проведення співбесіди.
2.5. Оцінювання здійснюється державним службовцем Комітету через самооцінювання та оцінювання безпосереднім начальником, результати якого заносяться до форми бланка щорічної оцінки та додатка до неї.
2.6. Захід має забезпечувати активну, конструктивну участь державного службовця Комітету в процедурі щорічної оцінки. Державний службовець має висловити свою точку зору, визначити проблемні питання, а також встановити для себе конкретну мету в удосконаленні професіоналізму.
Безпосередній начальник оцінює виконання державним службовцем посадової інструкції, особистого плану роботи, визначеного на початку звітного періоду, окремих доручень, завдань, перевіряє своєчасність, якість, результативність їх виконання, з'ясовує причини продовження термінів виконання завдань, змін до плану тощо.
2.7. Оцінювання безпосереднім начальником має бути обґрунтованим, спиратися на конкретні приклади з відзначенням позитивних показників роботи державного службовця, рівня його знань, умінь, професійних та ділових якостей, недоліків у роботі, а також шляхів їх подолання.
За результатами оцінювання і самооцінювання начальником виставляється підсумкова оцінка.
2.8. Підсумкова оцінка може бути:
низька - державний службовець повинен поліпшити свою роботу, щоб уникнути постійного втручання керівника для корекції результату його роботи;
задовільна - державний службовець досяг певних результатів, володіє певним обсягом навичок, необхідних для виконання посадових обов'язків, і повинен спрямовувати свою діяльність на ті складові, які примушують начальника часом вносити корективи в результати роботи;
добра - державний службовець досяг результатів володіння навичками й уміннями, унеможливив необхідне втручання начальника в результати роботи, спрямував зусилля на запровадження інноваційного стилю пошуку рішень;
висока - державний службовець перевищив очікувані результати, виявив ґрунтовні знання і навички, застосував інноваційний стиль виконання своїх обов'язків і доручень.
2.9. Заповнену форму бланка щорічної оцінки безпосередній начальник у тижневий термін передає державному службовцю для ознайомлення.
2.10. Співбесіда безпосереднього начальника з державним службовцем проводиться з метою обговорення результатів оцінки його роботи за минулий рік та досягнення домовленостей на наступний рік щодо виконання завдань, визначення необхідності підвищення кваліфікації та складання особистих планів роботи на наступний рік з огляду на пріоритети діяльності структурного підрозділу або Держводгоспу.
2.11. Обговорення повинно бути структурованим, неформальним і мати рекомендаційний та роз'яснювальний характер з урахуванням самооцінки державного службовця.
2.12. При проведенні співбесіди необхідно дотримуватися балансу між позитивною оцінкою роботи і критикою окремих напрямів з відповідним обґрунтуванням.
2.13. Співбесіда має закінчуватися підписанням безпосереднім начальником і державним службовцем форми бланка щорічної оцінки на підтвердження того, що результати оцінювання обговорені та складений особистий план роботи на наступний рік, зразок якого наведено в додатку 3.
2.14. Затвердження першим заступником або заступником Голови Комітету, відповідно до розподілу функціональних обов'язків, результатів щорічної оцінки здійснюється після ознайомлення з результатами оцінювання. Заступник Голови Комітету при цьому може висловити свої зауваження та пропозиції, а також провести, у разі необхідності, відповідні співбесіди.
2.15. Заключний етап включає в себе перевірку відділом кадрів Комітету повноти заповнення форми бланка щорічної оцінки і долучення її до особової справи державного службовця.
2.16. Відділ кадрів Комітету аналізує та узагальнює результати щорічної оцінки і готує проекти відповідних рішень з питань кадрового менеджменту. Указані висновки враховуються при складанні річних планів роботи з кадрами, визначенні щорічної та перспективної потреби в кадрах, формуванні державного замовлення на підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації державних службовців, плануванні їх кар'єри.
3. Результати щорічної оцінки
3.1. Результати щорічної оцінки повинні враховуватися при атестації державних службовців Комітету, розгляді питань просування по службі, присвоєнні чергового рангу, установленні передбачених законодавством грошової винагороди, надбавок, премій або змін їх розміру, при вирішенні питання щодо продовження терміну перебування на державній службі, формуванні кадрового резерву та інших питань проходження державної служби.
4. Оскарження державними службовцями Комітету результатів щорічної оцінки
4.1. У разі незгоди з оцінкою начальника державний службовець Комітету у десятиденний термін може звернутися із заявою до першого заступника або заступника Голови Комітету, відповідно до розподілу функціональних обов'язків, висловивши зауваження та обґрунтувавши їх. Рішення першого заступника або заступника Голови Комітету є ухвальним.
Начальник Юридичного відділу | О.Райчева |
Додаток 1
до п. 1.8 Порядку проведення
щорічної оцінки виконання
державними службовцями
Держводгоспу України
покладених на них
обов'язків і завдань
ПРИМІРНИЙ ПЕРЕЛІК
загальних критеріїв та показників якості роботи державного службовця
N |
КРИТЕРІЇ |
РІВНІ ЯКОСТІ ВИКОНАННЯ ОБОВ'ЯЗКІВ ТА ЗАВДАНЬ |
п/п |
|
Низький |
Задовільний |
Добрий |
Високий |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1. Виконання обов'язків і завдань |
1 |
Обсяг роботи, що виконується |
не відповідає очікуваному, перевищується встановлений термін виконання |
відповідає встановлено- му терміну виконання |
повністю вкладається в термін, має час на додаткове опрацювання |
перевищує сподівання, виконує завдання постійно із скороченням терміну, виконує за цей час додаткові завдання |
2 |
Якість роботи |
результати роботи потрібно постійно принципово виправляти |
результати роботи майже не потребують виправлень |
результатами роботи можна користуватися |
результати роботи вищої якості, мають інноваційний характер вирішення питання |
3 |
Планування роботи |
низький рівень планування робочого часу, допускаються прояви безсистемних кроків щодо виконання завдань |
уміє організову- вати свою роботу, робота виконується із додержанням термінів (упритул з ризиком порушення) |
уміє організовува- ти свою роботу, постійно підвищує власну культуру планування; робота виконується раціонально, з постійним додержанням термінів |
організованість і зібраність високі; робота організовується цілеспрямовано |
2. Професійна компетентність |
4 |
Професійні знання |
знання поверхові, не системні, професійні завдання самостійно вирішувати складно |
володіє спеціальними знаннями, достатніми для задовільного вирішення завдань професійного характеру |
володіє системними знаннями, здатний до розв'язання творчих завдань професійного характеру |
володіє глибокими, міцними і всебічними знаннями, має цілісне уявлення про системність; гнучкість мислення дає змогу розв'язувати складні завдання теоретичного характеру в професійній сфері |
5 |
Професійні вміння і навички |
розвинуті недостатньо, потребує постійної сторонньої допомоги |
розвинуті посередньо, забезпечують необхідний рівень виконання професійних завдань при сторонній допомозі |
розвинуті та забезпечують необхідний рівень самостійного виконання професійних завдань |
забезпечує виконання практичних завдань професійного характеру на високому рівні, має можливість надати певні консультації іншому виконавцю |
6 |
Уміння формулювати точку зору (усно, письмово) |
важко зрозуміти, обмежений словниковий запас, документи потрібно переробляти, робить помилки при оформленні документів державною мовою |
взагалі легко зрозуміти, достатньо володіє державною мовою, у документи вносяться незначні зміни |
чітко і переконливо викладає думки, вільно володіє державною мовою, документи не потребують виправлень |
логічно побудовані висловлення, влучний вибір належної лексики та формулювань, у документах завжди впорядковані, вільно викладені думки |
7 |
Готовність до дій, ініціатива |
здебільшого пасивний, безініціатив- ний, елементи творчого підходу до справи не проявляються; потребує постійного спрямування до роботи |
працює з власної волі, виявляє ініціативу, активністю і творчим ставленням до справи не визначається |
проявляє ініціативу, активний, не позбавлений творчого ставлення до справи; наполегливий |
ініціативний, творчо відноситься до вирішення практичних завдань, здатний генерувати обґрунтовані ідеї та пропозиції, які заслуговують на увагу, сприяє їх реалізації |
8 |
Оператив- ність мислення |
повільно сприймає нові завдання, виявляє незадоволення у разі зміни завдання або звичайних обставин |
пристосовує- ться до нових завдань і ситуацій на роботі |
сприймає нові завдання охоче, розуміє їх суть та пов'язані з ними проблеми, орієнтується у нових ситуаціях |
швидко сприймає нові завдання і ситуації, визначає впливові фактори та суть справи |
9 |
Працез- датність та витри- валість |
працездатність низька, збільшення навантаження погіршує якість роботи, втрачає впевненість |
працез- датність задовільна, збільшення наван- таження, як правило, не впливає на якість роботи |
працездатний, збільшення навантаження не впливає на якість роботи |
працездатність висока, витримує тривале навантаження, відповідає активністю на підвищення вимог |
10 |
Відпові- дальність |
виявляє байдужість, безвідповіда- льність, схильність до невиконання |
виявляє почуття відповіда- льності нестабільно, потребує постійного контролю за виконанням |
почуття відповідаль- ності виявляє постійно |
високо розвинуті почуття обов'язку; виконавча дисципліна відмінна, надійний у розв'язанні завдань повсякденної діяльності |
11 |
Самості- йність |
самостійних рішень не приймає, у разі виникнення найменших проблем потребує стороннього втручання |
здатний до прийняття самостійних рішень, але вони не завжди бувають обґрунтова- ними, у критичних ситуаціях виявляє нерішучість |
у прийнятті рішень, як правило, самостійний; здатний аналізувати і прогнозувати події; у критичних ситуаціях здатний до рішучих дій; виконує завдання без сторонньої допомоги |
високо розвинута здібність до обґрунтованого прийняття самостійних рішень; володіє навичками передбачення; у критичних ситуаціях здатний до продуманих і рішучих дій; самостійно вирішує складні проблеми |
12 |
Здатність до лідерства |
якостей лідера не має і не намагається мати; у колективі непомітний |
здатний позитивно впливати на людей, але в практичній діяльності цим користується рідко |
здатний позитивно впливати на людей, має якості лідера |
володіє високорозвину- тими здібностями позитивного впливу на людей, якості лідера виявлені яскраво |
13 |
Здатність до накопичення поновлення і творчого застосу- вання профе- сійного досвіду |
професійний досвід накопичує повільно, професійні завдання вирішує лише традиційними методами, професійне новаторство не сприймає або заперечує |
професійний досвід накопичує і оновлює у міру потреби, здебільшого працює за шаблоном |
працює над підвищенням і оновленням професійного досвіду, сумлінно, результатив- но; має новаторські підходи у професійній діяльності |
активно, цілеспрямовано, систематично і результативно працює над підвищенням професійних знань, умінь і навичок; здатний реалізувати і підтримати нове в професійній сфері |
3. Етика поведінки |
14 |
Етика поведінки, стиль спілкування |
рівень культури поведінки і спілкування з людьми низький, допускає елементи нетактовного грубого відношення до оточуючих; поведінка не відповідає конкретній ситуації (невпевнена, неввічлива, зухвала) |
рівень культури поведінки і спілкування з людьми задовільний, але не завжди адекватний відповідній ситуації |
культурний у поведінці з людьми, у спілкуванні тактовний, доброзичливий |
володіє високим рівнем культури поведінки і спілкування з людьми; властива гнучкість у використанні стилів спілкування і поведінки, у критичних ситуаціях завжди поводиться коректно і водночас з розумінням |
15 |
Співробіт- ництво |
рідко надає допомогу, часто не інформує інших |
співпрацює з іншими, пропонує допомогу, регулярно інформує |
плідно співпрацює з іншими, пропонує допомогу, регулярно інформує |
виявляє здібності до роботи у колективі, надає цінні імпульси для досягнення спільної мети |
16 |
Дисципліно- ваність |
порушує правила внутрішнього трудового розпорядку |
дотримується правил внутрішнього трудового розпорядку, але потребує контролю |
дисциплі- нований, правила внутрішнього трудового розпорядку виконує без порушень |
високо дисциплінований, суворо і точно дотримується правил внутрішнього трудового розпорядку |
4. Критерії для керівних працівників |
17 |
Здатність до переговорів |
неспроможний дотримуватися особистої точки зору, аргументація невпевнена, непереконлива |
подає свою точку зору професійно, конкретно |
свою точку зору може переконливо аргументувати |
цілеспрямовано репрезентує свою точку зору, не ігноруючи належних контраргументів |
18 |
Уміння організо- вувати роботу підлеглих |
не сприяє впорядкуванню робочого процесу |
ретельно вивчає мету і пріоритети; доцільно розподіляє робочі завдання |
визначає мету і пріоритети; забезпечує регулярне інформування підлеглих; раціонально розподіляє робочі завдання |
чітко визначає мету і пріоритети, оптимально організовує робочий процес, розподіляючи завдання досягає максимальної ефективності |
19 |
Професіо- налізм у керівництві роботою підрозділу |
формулювання завдань нечітке |
не завжди пояснює та надає потрібну інформацію і професійні поради |
чітко пояснює поставлені завдання; надає потрібну інформацію та професійні поради |
роз'яснює завдання доступно, детально, вчасно консультує |
20 |
Контроль |
контроль відсутній взагалі або неефективний |
епізодично контролює виконання поставлених завдань |
систематично контролює виконання поставлених завдань |
контроль здійснює вміло та ненав'язливо |
21 |
Оцінка та заохочення співробіт- ників |
не усвідомлює досягнень та можливостей працівників, не знає їх здібностей та інтересів, не підтримує заходів з підвищення кваліфікації, заважає самостійності співробітників |
ознайомлений з досягненнями та можливостями працівників; намагається оцінювати здібності; підтримує заходи з підвищення кваліфікації |
ознайомлений з досягненнями та можливостями працівників, правильно оцінює здібності та заслуги, підтримує заходи з підвищення кваліфікації, стимулює самостійність мислення та дій |
ретельно та детально вивчає досягнення та можливості працівників, цілеспрямовано стимулює їх інтереси та здібності, ефективно спонукає до самостійності мислення та дій |
................Перейти до повного тексту