1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНА СУДОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Н А К А З
08.07.2004 N 120/04
Про співпрацю Державної судової адміністрації України з міжнародними організаціями у 2004-2005 роках
З метою упорядкування організації діяльності щодо співпраці Державної судової адміністрації України з міжнародними організаціями
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити:
Програму співпраці Державної судової адміністрації України з міжнародними організаціями на 2004-2005 роки, що додається;
Пріоритетні напрямки залучення міжнародної допомоги у 2004 році, що додаються;
Проектний портфель міжнародної допомоги на 2004 рік, що додається.
2. Керівникам структурних підрозділів центрального апарату Державної судової адміністрації України, Академії суддів України забезпечити:
виконання Програми співпраці Державної судової адміністрації України з міжнародними організаціями на 2004-2005 роки;
щоквартальний перегляд і уточнення пріоритетних напрямків залучення міжнародної допомоги та подання не пізніше 10 числа місяця, наступного за звітним кварталом, відповідної інформації відділу міжнародно-правового співробітництва Державної судової адміністрації України;
до 20 липня цього року підготувати та подати до відділу міжнародно-правового співробітництва Державної судової адміністрації України пропозиції щодо основних положень проектних пропозицій (назва (напрямок залучення допомоги), мета та основні завдання проекту);
до 25 липня цього року узгодити з відділом міжнародно-правового співробітництва Державної судової адміністрації України графік розробки проектних пропозицій на 2004 рік.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Голова В.Карабань
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної судової
адміністрації України
08.07.2004 N 120/04
ПРОГРАМА
співпраці Державної судової адміністрації України з міжнародними організаціями на 2004-2005 роки
Прийняття цієї Програми обумовлено необхідністю створення цілісної ефективної системи залучення, використання та моніторингу міжнародної допомоги у сфері підвищення ефективності судочинства в Україні, наближення умов функціонування судової системи до стандартів Європейського Союзу для забезпечення реалізації відповідної державної політики.
Мета й основні завдання Програми
Метою Програми є забезпечення потреб діяльності судів загальної юрисдикції, інших органів та установ судової системи належним обсягом засобів і створення таким чином умов для повного і незалежного здійснення правосуддя.
Основними завданнями Програми є:
визначення рівня організаційного забезпечення судів загальної юрисдикції, інших органів та установ судової системи;
визначення пріоритетних напрямків залучення міжнародної допомоги з урахуванням необхідності залучення відповідних коштів для реалізації завдань інвестиційного характеру, створюючи таким чином підгрунтя для подальшого вдосконалення функціонування судової системи, а також врахування національних особливостей (традицій) здійснення правосуддя під час імплементації позитивного закордонного (міжнародного) досвіду;
створення механізму оперативного врахування змін в організаційному забезпеченні відповідних установ під час визначення пріоритетних напрямків залучення міжнародної допомоги та розробки проектних пропозицій.
Програма направлена на забезпечення ефективної реалізації державної політики у сфері організаційного забезпечення судів загальної юрисдикції, інших органів та установ судової системи у 2004-2005 роках.
Координація і контроль за виконанням Програми
Координація і контроль за виконанням Програми покладаються на заступника Голови Державної судової адміністрації України Богданова Л.В.
З метою виконання Програми щороку до 20 грудня готується та подається на затвердження Голові Державної судової адміністрації України базовий перелік пріоритетних напрямків залучення міжнародної допомоги на наступний рік.
Очікувані результати
Виконання Програми забезпечить:
створення внутрішньовідомчого механізму визначення пріоритетних напрямків залучення міжнародної допомоги, підготовки проектних пропозицій та звернення за відповідною допомогою до міжнародних (іноземних) донорів;
підвищення ефективності впровадження заходів Програми діяльності Кабінету Міністрів України, Державної програми організаційного забезпечення діяльності судів на 2003-2005 роки, Цільового плану Україна - НАТО та Плану дій щодо реалізації пріоритетних положень Програми інтеграції України до Європейського Союзу на відповідний рік, інших стратегічних документів;
створення додаткових передумов для наближення функціонування судової системи України до стандартів Європейського Союзу.
Заходи щодо виконання Програми
1. Визначення рівня та потреб судової системи у залученні міжнародної допомоги.
Відділ міжнародно-правового співробітництва, структурні підрозділи центрального апарату Державної судової адміністрації України,
Академія суддів України
Щоквартально
2. Визначення ефективності використання міжнародної допомоги у сфері функціонування судової системи.
Відділ міжнародно-правового співробітництва, структурні підрозділи центрального апарату Державної судової адміністрації України,
Академія суддів України
Постійно
3. Визначення базового переліку пріоритетних напрямків залучення міжнародної допомоги на наступний рік.
Відділ міжнародно-правового співробітництва, структурні підрозділи центрального апарату Державної судової адміністрації України,
Академія суддів України
До 10 грудня
4. Підготовка проектних пропозицій з метою залучення міжнародної допомоги.
Відділ міжнародно-правового співробітництва, структурні підрозділи центрального апарату Державної судової адміністрації України,
Академія суддів України
Постійно
5. Забезпечення звернення до міжнародних (іноземних) донорів щодо розгляду питання про надання допомоги.
Відділ міжнародно-правового співробітництва
Постійно
6. Забезпечення супроводження впровадження проектів міжнародної допомоги.
Відділ міжнародно-правового співробітництва, структурні підрозділи центрального апарату Державної судової адміністрації України,
Академія суддів України
Постійно
7. Забезпечення підготовки звітів за результатами впровадження проектів міжнародної допомоги.
Відділ міжнародно-правового співробітництва, структурні підрозділи центрального апарату Державної судової адміністрації України,
Академія суддів України
Постійно
8. Забезпечення інформування громадськості про результати впровадження проектів міжнародної допомоги.
Відділ інформаційно-аналітичного забезпечення роботи Голови, відділ міжнародно-правового співробітництва,
Академія суддів України
Постійно
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної судової
адміністрації України
08.07.2004 N 120/04
ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМКИ
залучення міжнародної допомоги у 2004 році
I. Забезпечення належного функціонування ДСА, яка б могла стати основою для успішного розвитку незалежної, ефективно функціонуючої та прозорої судової системи України
Через:
1.1. Розробку та впровадження сучасного програмного забезпечення за всіма напрямками роботи державної судової адміністрації (фінансовий, матеріально-технічний, кадровий, інформаційний та організаційно-технічний).
1.2. Удосконалення статистичної звітності.
1.3. Запровадження системи оперативного обміну інформацією між підрозділами державної судової адміністрації та судами з використанням засобів електронної пошти, електронного підпису тощо.
II. Створення умов для забезпечення судової влади професійним суддівським корпусом
Через:
2.1. Вивчення досвіду країн - членів ЄС щодо визначення структурних напрямків навчального процесу.
2.2. Оптимізації структури Академії суддів України.
2.3. Підготовка національної програми (концепції) суддівської освіти.
2.4. Розробка та впровадження навчальних програм для викладачів Академії суддів України.
2.5. Розробка критеріїв відбору суддів, які залучаються до викладання в Академії суддів України.
2.6. Проведення семінарів для викладачів Академії суддів України.
2.7. Підготовка та проведення дослідження щодо визначення потреб суддів і працівників апарату судів у певних навчальних програмах.
2.8. Розробка та впровадження нових навчальних програм.
2.9. Розробка критеріїв відбору кандидатів для навчання в Академії суддів України.
2.10. Вивчення досвіду країн - членів ЄС щодо визначення структурних напрямків дослідницької діяльності відповідних навчальних закладів.
2.11. Підготовка пропозицій щодо оптимізації структурних напрямків дослідницької діяльності Академії суддів України.
2.12. Створення та забезпечення підтримки інформаційних баз даних відповідних підрозділів Академії суддів України.
2.13. Розробка середньострокового плану дослідницької діяльності Академії суддів України.
2.14. Вивчення досвіду країн - членів ЄС щодо природи, характеристик та напрямків розвитку установ, що здійснюють підготовку кадрів і впроваджують інші заходи для розвитку відповідної сфери.
2.15. Утворення Центру розвитку позасудових методів розв'язання суперечок.
2.16. Проведення семінарів для працівників (у тому числі викладачів) Центру розвитку позасудових методів розв'язання суперечок.
2.17. Придбання для Академії суддів України необхідного навчального обладнання.
2.18. Розробка бізнес-плану створення регіональних навчальних центрів Академії суддів України.
2.19. Утворення п'яти пілотних регіональних центрів Академії суддів України та забезпечення їх необхідним навчальним обладнанням.
2.20. Утворення при Академії суддів України видавничого центру з метою забезпечення навчального процесу необхідною науково-методичною та навчальною літературою.
III. Запровадження ефективної системи управління судами
Через:
3.1. Утворення в Україні модельних судів та поширення набутого позитивного досвіду у діяльності інших судів.
3.2. Удосконалення навиків працівників апаратів судів стосовно адміністрування судами, у тому числі щодо організації діловодства в судах, розробки бюджетів і фінансування судів з використанням комп'ютерних технологій тощо.
3.3. Поширення комп'ютерної грамотності серед суддів (спеціалізовані навчальні програми, пошук шляхів заохочення тощо).
3.4. Організація діяльності служби судових розпорядників.
IV. Створення умов для прозорого розгляду справ та винесення судових рішень
Через:
4.1. Створення в Україні можливостей для обговорення суддями судових рішень та залучення їх до обговорення спільних проблем (питань) у режимі реального часу.
4.2. Залучення громадськості до обговорення стану судочинства і шляхів його поліпшення.
4.3. Розробка пропозицій щодо пошуку шляхів прискорення розгляду судових справ.
4.4. Створення систем обліку та розповсюдження матеріалів судової практики, доступу до них адвокатів і пересічних громадян (розробка Інтернет-сайта, налагодження випуску періодичного видання Державної судової адміністрації України).
4.5. Запровадження технологій оперативного інформування суддів про зміни в законодавстві, заохочення суддів до участі в процесі обговорення проектів законодавчих актів.
4.6. Створення відкритої системи підбору та навчання присяжних і народних засідателів (вивчення світового досвіду, розробка інструктивних матеріалів, розробка та запровадження процедур підбору і попереднього навчання).
4.7. Розробка та модальне запровадження процедури звернення сторін до суду в електронній формі та отримання ними процесуальних документів в електронній формі.
V. Створення механізму підвищення ініціативності органів суддівського самоврядування у здійсненні судово-правової реформи в Україні
Через:
5.1. Вивчення відповідного досвіду країн - членів Європейського Союзу.
5.2. Розробку та впровадження механізму підвищення ініціативності органів суддівського самоврядування в практику діяльності Ради суддів України.
VI. Запровадження альтернативних методів вирішення спорів
Через:
6.1. Розробку пропозицій щодо вдосконалення процедури вирішення окремих категорій спорів, у тому числі з досудового врегулювання (вивчення світового досвіду з цього питання, підготовка відповідних змін до законодавства).
6.2. Запровадження додаткових інститутів попереднього позасудового розгляду спорів (третейські суди, інститути медіаторів тощо).
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної судової
адміністрації України
08.07.2004 N 120/04
ПРОЕКТНИЙ ПОРТФЕЛЬ
на 2004 рік
1. Удосконалення знань спеціалістів апеляційних судів і територіальних управлінь ДСА з проведення статистичних спостережень в області кримінального правосуддя Аналіз проблеми, розв'язання якої потребує залучення міжнародної допомоги
Судова статистика в Україні знаходиться в стані занепаду, оскільки після успадкування від радянських часів їй не приділялася належна увага. Проведення статистичних спостережень практично не удосконалюється; не розробляються методики зі збору інформації для проведення статистичних спостережень в області кримінального правосуддя.
Незважаючи на це, статистична інформація про роботу судів користується попитом. Протягом тільки 2004 року управлінням судової статистики та звітності надано інформацію на близько сто запитів, у тому числі міжнародним організаціям (інформація готувалася для ОБСЄ, Організації Економічної Співпраці та Розвитку, Міжнародного товариства прав людини, Посольства США в Україні для підготовки Державним департаментом США річної доповіді з міжнародних питань у сфері боротьби з незаконним обігом наркотиків та річної доповіді щодо торгівлі людьми тощо).
Проте через недосконалість у проведенні статистичних спостережень, статистика надавалася не в тому обсязі, який запитували, а на окремі звернення надати будь-яку інформацію не було можливості через її відсутність.
З метою удосконалення первинного обліку кримінального правосуддя, Державною судовою адміністрацією України розроблено статистичну картку на особу, стосовно якої судом розглянуто кримінальну справу (далі - статкартка).
Мета проекту
Фахове удосконалення та оновлення знань і практичних навичок з питань судової статистики спеціалістів територіальних управлінь ДСА та працівників апаратів апеляційних судів (у тому числі військових).
Завдання проекту
Навчити працівників апарату апеляційних судів (у тому числі військових апеляційних судів регіонів), а також територіальних управлінь ДСА правильно заповнювати статкартки, підвищити їхній рівень знань у роботі з комп'ютером щодо обробки документів, на підставі яких постійно проводяться статистичні спостереження в області кримінального правосуддя.
Закріпити отримані знання шляхом проведення практичних занять.
Проведення моніторингу кола осіб, стосовно яких необхідно заповнити статкартки.

................
Перейти до повного тексту