- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Про затвердження Примірного положення про формування цивільного захисту
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Примірне положення про формування цивільного захисту, що додається .
2. Департаменту юридичного забезпечення МВС (Горбась Д.В.) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому порядку.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на Голову Державної служби України з надзвичайних ситуацій Бочковського С.С.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
внутрішніх справ України
31 січня 2015 року № 113
Примірне положення про формування цивільного захисту
І. Загальні положення
1. Формування цивільного захисту (далі - формування) - позаштатні підрозділи, які утворюються суб'єктами господарювання на непрофесійній основі згідно з вимогами Порядку утворення, завдань та функцій формувань цивільного захисту, затвердженого
постановою Кабінету Міністрів України від 09 жовтня 2013 року № 787 (далі - Порядок), для проведення робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, у тому числі тих, що виникли внаслідок воєнних (бойових) дій чи терористичних актів, а також проведення відновлювальних робіт, які потребують залучення населення і техніки.
2. У своїй діяльності формування керуються
Конституцією України, законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до
Конституції України та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства України та цим Положенням.
II. Основні завдання, функції та права формувань цивільного захисту
1. Основними завданнями формувань є:
проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт з ліквідації надзвичайних ситуацій (крім аварійного обслуговування суб'єктів господарювання та окремих територій), у тому числі ситуацій, що виникли внаслідок воєнних (бойових) дій або терористичних актів;
проведення відновлювальних робіт, що потребують залучення великої кількості людей і техніки у мирний час та в особливий період;
здійснення заходів щодо життєзабезпечення населення, яке постраждало від надзвичайних ситуацій, воєнних (бойових) дій або терористичних актів;
виконання робіт з локалізації зони впливу шкідливих і небезпечних факторів, що виникають під час аварійних ситуацій і аварій на об'єкту підвищеної небезпеки;
гасіння великих пожеж;
проведення спеціальної обробки техніки, будівель, майна, територій та санітарної обробки людей;
інженерне, транспортне, матеріально-технічне забезпечення заходів цивільного захисту;
забезпечення функціонування системи зв'язку цивільного захисту; обслуговування захисних споруд цивільного захисту.
2. Відповідно до покладених завдань основними функціями формувань є: проведення загальної та спеціальної розвідки у зоні надзвичайноїситуації;
пошук, рятування та надання домедичної допомоги постраждалим; здійснення заходів щодо локалізації надзвичайних ситуацій, у тому числі тих, що виникли внаслідок воєнних (бойових) дій або терористичних актів; рятування матеріальних та культурних цінностей;
здійснення заходів щодо відновлення роботи пошкоджених об'єктів життєзабезпечення населення;
санітарне очищення та знезараження території.
3. Формування мають право на:
отримання інформації про надзвичайну ситуацію та заходи необхідної безпеки;
безперешкодний доступ на територію суб'єктів господарювання, що постраждали внаслідок надзвичайної ситуації;
вимогу від усіх осіб, які перебувають у зоні надзвичайної ситуації, дотримання встановлених норм безпеки.
4. Керівники органів державної влади, органів місцевого самоврядування та суб'єктів господарювання, що утворюють формування, можуть визначати для формувань інші завдання та функції залежно від їх функціонального призначення.
5. Порядок розгортання та приведення у готовність формувань визначається планами приведення у готовність цих формувань.
III. Керівництво формуваннями цивільного захисту
1. Безпосереднє керівництво формуванням здійснює його командир (начальник), який призначається рішенням органу державної влади, органу місцевого самоврядування або суб'єкта господарювання, що утворив таке формування, відповідно до укладеного трудового договору суб'єкта господарювання згідно з рішенням про утворення таких формувань.
2. Командир (начальник) формування зобов'язаний: здійснювати керівництво формуванням;
визначати першочергові завдання та напрями діяльності формування; забезпечувати рівень готовності формувань до дій за призначенням; співпрацювати за дорученням керівника органу державної влади, органу місцевого самоврядування або суб'єкта господарювання, що утворив таке формування, з іншими формуваннями;
аналізувати та узагальнювати результати діяльності формування; звітувати керівництву про проведену роботу;
організовувати та проводити підготовку працівників формування до дій у надзвичайних ситуаціях;
здійснювати інші повноваження відповідно до чинного законодавства та завдань, покладених на формування.
3. Командир (начальник) має право:
брати участь у розробленні документів, пов'язаних з діяльністю формування;
надавати пропозиції керівництву щодо вдосконалення роботи формування, покращення умов праці, матеріального стану та соціального захисту його працівників;
надавати пропозиції щодо заохочення та накладення дисциплінарних стягнень на працівників.
IV. Організаційна структура формувань цивільного захисту
1. Організаційна структура територіальних та об'єктових формувань визначається органами державної влади, органами місцевого самоврядування та суб'єктами господарювання, які утворили ці формування, з урахуванням Примірного розрахунку створення територіальних та об'єктових формувань цивільного захисту (додаток 1) та Рекомендованих організаційних структур та оснащення формувань цивільного захисту (додаток 2).
2. Переліки об'єктових формувань цивільного захисту (найменування формувань та кількість працівників, які залучаються до них) на об'єктах, що належать до сфери управління центральних органів виконавчої влади, на які покладається утворення функціональних підсистем єдиної державної системи цивільного захисту, визначаються у положеннях про такі функціональні підсистеми, що затверджуються у встановленому порядку.
3. Органи державної влади, органи місцевого самоврядування та суб'єкти господарювання, які утворили формування, залежно від можливостей можуть змінювати кількість техніки і працівників в організаційних структурах територіальних та об'єктових формувань в межах, що дозволяють цим формуванням виконувати завдання за призначенням.
V. Порядок оснащення формувань цивільного захисту технікою і майном
1. Табель оснащення формування технікою і майном розробляється на підставі визначеної організаційної структури формування, а також Порядку забезпечення населення і працівників формувань та спеціалізованих служб цивільного захисту засобами індивідуального захисту, приладами радіаційної та хімічної розвідки, дозиметричного і хімічного контролю, затвердженого
постановою Кабінету Міністрів України від 19 серпня 2002 року № 1200.
2. За працівниками закріплюються визначені для використання під час проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт техніка і майно суб'єктів господарювання, що утворили формування, в обсягах, передбачених у положеннях про відповідне формування.
3. Облік техніки і майна, визначених для використання під час проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, ведеться суб'єктами господарювання, що утворили формування.
Начальник Департаменту юридичного забезпечення Міністерства внутрішніх справ України |
Д.В. Горбась |
Додаток 1
до Примірного положення
про формування цивільного захисту
(пункт 1 розділу IV)
Примірний розрахунок створення територіальних та об'єктових формувань цивільного захисту
Найменування формувань цивільного захисту |
Кількість працівників |
Територіальні формування |
Об'єктові формування |
обласного підпорядкування (область) |
районного пі дпорядку вання (район) |
міського підпорядкування (м. Київ) |
міського підпорядкування (міста обласного значення) |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
Зведений загін |
180 |
1 |
|
|
|
|
Рятувальна команда |
103 |
1-2 |
|
1-2 |
|
|
Рятувальна група |
34 |
|
1-2 |
|
1-2 |
|
Рятувальна ланка |
8 |
|
|
|
|
1 |
Аварійно- газотехнічна бригада |
44 |
1 |
|
1 |
|
|
Аварійно-технічна група |
25 |
|
1 |
|
1 |
|
Аварійно-технічна ланка |
8 |
|
|
|
|
1 |
Аварійно-технічна бригада по електромережах |
59 |
1 |
|
1 |
|
|
Аварійно-технічна група по електромережах |
24 |
|
1 |
|
1 |
|
Електротехнічна група |
13 |
|
|
|
|
1 |
Аварійно-технічна бригада з водопровідно-каналізаційних (теплових) мереж |
34 |
1 |
|
1 |
|
|
Група з водопровідно-каналізацйних мереж |
13 |
|
1 |
|
1 |
1 |
Група з газових мереж |
13 |
|
|
|
|
1 |
Команда гасіння пожеж |
25 |
|
|
|
|
|
Команда гасіння лісових пожеж |
40 |
|
|
|
|
1 |
Відділення пожежогасіння |
8 |
|
|
|
|
1 |
Команда з ремонту та відновлення доріг та мостів |
108 |
1 |
|
1 |
|
|
Дорожня група |
25 |
|
|
|
|
1 |
Мостова група |
25 |
|
|
|
|
1 |
Санітарна дружина |
23 |
|
|
|
|
1 |
Санітарний пост |
4 |
|
|
|
|
1 |
Мобільна ремонтно- відновлювальна група (з ремонту автомобільної техніки) |
20 |
|
1 |
|
1 |
1 |
Мобільна ремонтно- відновлювальна група (з ремонту інженерної техніки) |
20 |
|
1 |
|
1 |
1 |
Автоколона для перевезення населення |
25 -35 |
Кількість автоколон визначається згідно з планами евакуації |
Кількість автоколон визначається згідно з планами евакуації |
Кількість автоколон визначається згідно з планами евакуації |
Кількість автоколон визначається згідно з планами евакуації |
1 | і |
Автоколона для перевезення вантажів |
20 |
Кількість автоколон визначається згідно з планами евакуації |
Кількість автоколон визначається згідно з планами евакуації |
Кількість автоколон визначається згідно з планами евакуації |
Кількість автоколон визначається згідно з планами евакуації |
1 |
Евакуаційна (технічна) група |
12 |
|
|
|
|
1 |
Група радіаційної та хімічної розвідки |
13 |
1-2 |
1 |
1-2 |
|
|
Група інженерної розвідки |
13 |
1-2 |
1 |
1-2 |
|
|
Ланка інженерної розвідки |
6 |
|
|
|
|
1 |
Ланка радіаційної та хімічної розвідки |
4 |
|
|
|
|
1 |
Ланка епідеміологічної розвідки |
3 |
|
|
|
|
1 |
Ланка ветеринарної розвідки |
3 |
|
|
|
|
1 |
Ланка фітопатологічної розвідки |
3 |
|
|
|
|
|
Пост радіаційного та хімічного спостереження |
2-4 |
|
|
|
|
1 |
Розрахунково-аналітична група |
3-7 |
1 |
1 |
1 на місто, 1 на район міста |
1 на місто, 1 на район міста |
|
Пункт санітарної обробки |
20 |
|
|
|
|
1 |
Група із спеціальної обробки транспорту |
21 |
|
|
|
|
1 |
Група із спеціальної обробки одягу |
21 |
|
|
|
|
1 |
Група спеціальної обробки території та споруд |
19 |
|
|
|
|
1 |
Група зв'язку |
15 |
1 |
|
1 |
|
|
Ланка зв'язку |
7 |
|
|
|
|
1 |
Мобільний пункт харчування |
25 |
|
1 |
3 |
1 |
1 |
Мобільний пункт матеріально-технічного забезпечення |
14 |
|
1 |
2 |
1 |
1 |
Мобільний пункт продовольчого забезпечення |
12 |
|
1 |
3 |
1 |
1 |
Ланка з підвезення води |
6 |
|
3 |
5 |
3 |
1 |
Мобільна автозаправна станція |
5 |
|
1 |
2 |
1 |
1 |
Ланка з обслуговування захисних споруд місткістю до 150 осіб |
10 |
|
|
|
|
1 |
Група з обслуговування захисних споруд місткістю від 150 до 600 осіб |
20 |
|
|
|
|
1 |
Група з обслуговування захисних споруд місткістю понад 600 осіб |
35 |
|
|
|
|
1 |
Команда захисту тварин |
49 |
|
1 |
|
|
|
Відділення захисту тварин |
13 |
|
|
|
|
1 |
Команда захисту рослин |
49 |
|
1 |
|
|
|
Відділення захисту рослин |
14 |
|
|
|
|
1 |
................Перейти до повного тексту