1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ПРАВЛІННЯ ФОНДУ СОЦІАЛЬНОГО СТРАХУВАННЯ
З ТИМЧАСОВОЇ ВТРАТИ ПРАЦЕЗДАТНОСТІ
П О С Т А Н О В А
25.06.2004 N 49
Про виконання бюджету Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності за 2003 рік
Розглянувши підсумки виконання бюджету Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності за 2003 рік, правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності
ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Звіт про виконання бюджету Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності за 2003 рік по доходах у сумі 2805075 тис. грн., в тому числі надходження - 2496505 тис. грн. і по видатках - 2626314 тис. грн., затвердити.
2. Виконавчій дирекції Фонду, відділенням Фонду забезпечити постійний контроль за надходженням та витрачанням коштів Фонду, своєчасно вживати заходів по збалансуванню доходної та видаткової частин бюджету, запобіганню виникнення дефіциту коштів у бюджеті Фонду.
3. Робочим органам відділень Фонду активізувати здійснення практичних заходів, у тому числі спільно з податковою службою, по зменшенню сум заборгованості за страхувальниками та за Фондом, з фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування щодо звірки статистичних даних нарахованої суми фонду оплати праці, з якої справляються страхові внески.
Передбачити в своїх заходах щорічне проведення перевірок правильності та за призначенням використання коштів Фонду установами і організаціями, які їх одержали за рішенням органів Фонду, та звірку по завершенню оздоровчого сезону витрачання коштів Фонду дитячими оздоровчими закладами.
4. Виконавчій дирекції Фонду у III кварталі поточного року підготувати для подання Міністерству праці та соціальної політики України пропозиції щодо внесення змін до Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим соціальним страхуванням.
5. Виконавчій дирекції Фонду та робочим органам відділень Фонду при здійсненні контрольно-ревізійної роботи проводити перевірки правильності і достовірності складання звітності з обліку коштів загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням. За результатами цієї роботи проінформувати правління Фонду про підсумки виконання бюджету Фонду за 2004 рік.
6. Виконавчій дирекції Фонду надавати необхідну організаційну і практичну допомогу відповідним відділенням Фонду у проведеній експериментів за різними напрямками діяльності Фонду.
Голова правління О.В.Гаряча
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова правління Фонду
соціального страхування
з тимчасової втрати
працездатності
25.06.2004 N 49
Про виконання бюджету Фонду за 2003 рік
Організаційні та практичні заходи, вжиті правлінням Фонду та його виконавчою дирекцією, правліннями відділень Фонду та їх робочими органами забезпечили у 2003 році виконання доходної частини бюджету Фонду в сумі 2805,075 млн. грн., в тому числі надходження - 2496,5 млн. грн., що перевищує доходи за 2002 рік на 412,1 млн. гривень.
У більших обсягах, ніж передбачалося, акумульовано страхових внесків (101,6 %) до плану відрахувань від спрощеної системи оподаткування (125,5 %), надходжень від часткової сплати за путівки (121,2 %), інших надходжень (106,2 %). Всього понад план до бюджету надійшло майже 91,1 млн. гривень.
Невиконання планових показників по доходах від сплати вартості спеціальних торгових патентів (34,3 %) пояснюється скасуванням в середині року цього виду спрощеної системи оподаткування, а зменшення надходжень від фіксованого сільськогосподарського податку - форс-мажорними обставинами в сільському господарстві.
Виконанню у звітному періоді доходної частини бюджету Фонду на 103,4 відсотка значно сприяли позитивні фінансові показники діяльності частини його відділень (в м. Києві, Харківській, Дніпропетровській областях, в Автономній Республіці Крим, Запорізькій області, м. Севастополі, Одеській області) та наявність залишку коштів на початок року. Все це дозволило Фонду бездефіцитно завершити бюджетний рік із загальною сумою перехідних коштів 178,8 млн. гривень, що на 129,8 млн. грн. менше, ніж за підсумками діяльності за 2002 рік.
Витратна частина бюджету Фонду у 2003 році склала 2626,3 млн. грн., що менше запланованих показників на 92,6 млн. грн. або на 3,4 відсотка.
Всього витрати у 2003 році з бюджету перевищили доходи по 20 відділеннях Фонду. Найбільш відчутну фінансову підтримку з централізованого рахунку Фонду для забезпечення належних матеріальних виплат та соціальних послуг одержали Рівненське, Львівське, Житомирське, Вінницьке, Волинське та Хмельницьке обласні відділення.
Одержанню більших доходів сприяли ряд економічних чинників та обставин.
В цілому в країні річний фонд оплати праці склав 101,7 % обсягу, передбачуваного бюджетом, середньоспискова чисельність працюючих виявилася меншою на 283,0 тис. чоловік, кількість страхувальників збільшилася на 117,4 тис. і досягла на кінець року 759,09 тисячі.
На 8,4 млн. грн. скоротилася заборгованість за страхувальниками, що відбулося у всіх відділеннях, за виключенням у місті Києві та Запорізькій області. Загальний обсяг заборгованості (131,5 млн. грн.) поступово наближається до обсягу заборгованості за Фондом (110,9 млн. грн.), яка у 2003 році зросла на 9,6 відсотка. Негативний розвиток за цим показником мав місце у 18 відділеннях Фонду. Головним чинником цього є перехід в третьому кварталі 2003 року страхувальників, що обрали спрощену систему оподаткування, на сплату допомоги за загальним порядком і звітуванням за формою Ф4-ФСС з ТВП.
Основні організаційні заходи та фінансові видатки з бюджету Фонду у звітному періоді, обсяг яких помітно збільшується, було здійснено з метою повного та своєчасного фінансування виплат застрахованим особам та членам їх сімей встановлених законодавством видів допомоги. У 2002 році вказані витрати склали 1314,8 млн. грн. або 63,1 % від доходів, в 2003 році відповідно - 1801,6 млн. грн. або 72,1 % від доходної частини бюджету, без урахування залишку на початок року.
Структурно, серед видів допомоги, що фінансуються з бюджету, найбільш об'ємними є виплати допомоги по тимчасовій непрацездатності - 1107,3 млн. гривень або 61,4 % від усіх витрат на допомогу. У 2003 році планових асигнувань на вказані цілі не вистачило усім відділенням Фонду, за виключенням Чернігівського та Херсонського, що обумовлено збільшенням рівня захворюваності та розміру середньоденної допомоги по тимчасовій непрацездатності.
У порівнянні з попереднім роком витрати на виплату допомоги по тимчасовій непрацездатності збільшилися на 225,6 млн. грн. або на 25,6 відсотка. Рівень захворюваності зріс на 5,2 відсотка і досяг 408 днів на 100 працюючих, що призвело до збільшення кількості оплачених днів тимчасової непрацездатності на 1569 тисяч днів. Середньоденний розмір допомоги по тимчасовій непрацездатності збільшився у порівнянні з 2002 роком з 15,81 грн. до 19,30 грн. або на 22,1 %, що дещо перевищує темп росту середньоденної заробітної плати.
Особливо відчутне зростання витрат на виплату по тимчасовій непрацездатності сталося у Черкаському обласному відділенні Фонду - на 39,4 %, Харківському (35,5 %), Волинському (32,2 %), Закарпатському (31,3 %).
У багатьох відділеннях (Херсонському, Рівненському, Чернігівському, Кіровоградському, Житомирському та ін.) збільшення витрат на виплату допомоги по тимчасовій непрацездатності відбулося при зменшенні кількості оплачених днів тимчасової непрацездатності за рахунок збільшення розміру середньоденної допомоги.
Тенденція до випередження росту середньоденного розміру допомоги порівняно з розміром середньоденної заробітної плати носить стабільний характер і охоплює все більшу кількість регіонів: на кінець 2003 року таких регіонів було 15. Сприятливим ґрунтом для цього є недосконалість обчислення середньої заробітної плати для виплати допомоги.
Подібна ситуація склалася у наданні допомоги по вагітності і пологах, фактичні витрати на виплату якої з бюджету Фонду у 2003 році перевищили планові у всіх регіонах, особливо у Донецькій, Миколаївській, Черкаській областях. Всього цих витрат проведено на суму 225,8 млн. грн. або 12,5 відсотка від загальних витрат на виплату усіх видів допомоги.
В окремих областях, при зменшенні кількості оплачених днів при наданні допомоги по вагітності і пологах, за рахунок значного збільшення середньоденного розміру допомоги значно зросли витрати з бюджету: у Рівненському відділенні - на 1500,0 тис. грн., Чернігівському - на 1258,0 тис. грн., Полтавському - на 1189 тис. грн., Тернопільському - на 712,0 тис. грн., Кіровоградському - на 680,0 тис. грн.
У 2003 році витрати з бюджету Фонду на виплату допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку збільшилися у порівнянні з 2002 роком майже у два рази і становили 382,3 млн. грн. або 21,2 % від витрат на виплати усіх видів допомоги. Це обумовлено як збільшенням розміру допомоги з 58 грн. до 80 грн., так і кількості її отримувачів на 16,0 %, яка за даними IV кварталу 2003 року досягла 428425 осіб.
Витрати з бюджету Фонду на надання допомоги при народженні дитини у 2003 році склали 73,5 млн. грн., що перевищує показник 2002 року на 13,0 млн. грн., допомоги на поховання - 12,7 млн. грн., що на 3,8 млн. більше ніж у 2002 році. Збільшення вказаних витрат спричинило збільшення розмірів зазначених видів допомоги (при народженні з 300 до 320 грн., на поховання - з 300 до 380 грн.) та збільшення на 4,5 % кількості страхових випадків, за якими надається допомога на поховання.
У звітному періоді значно зросли асигнування на виплату допомоги та кількість застрахованих осіб з числа працюючих за спрощеною системою оподаткування, які їх одержали з коштів бюджету Фонду: всього у 2003 році на ці виплати втрачено 199,6 млн. грн., що становить 11,0 % від усіх бюджетних витрат на виплату допомоги, в той час як доля відрахувань до Фонду від спрощеної системи оподаткування в загальній сумі доходів від сплати страхових внесків та зазначених відрахувань складає лише 9,8 відсотка.
Так, витрати на фінансування усіх видів допомоги застрахованим особам, які обрали спрощену систему оподаткування, зросли порівняно з 2002 роком на 103,9 млн. грн. або в 2,1 раза, у тому числі на виплату допомоги по тимчасовій непрацездатності на 35,7 млн. грн., вагітності і пологах - на 13,2 млн. грн., по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку - на 45,4 млн. грн., при народженні дитини - на 7,6 млн. грн., на поховання - на 1,9 млн. гривень. Значно зросли зазначені витрати в Черкаській, Харківській, Запорізькій, Волинській та Івано-Франківській областях.
У зв'язку із збільшенням витрат з коштів Фонду на матеріальне забезпечення та соціальні послуги застрахованим особам, які працюють на спрощеній системі оподаткування, все більш непосильними для бюджету Фонду стають витрати на забезпечення за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням застрахованих осіб - платників фіксованого сільгоспподатку. В той час, як витрати на виплату їм допомоги склали 128,5 млн. грн. або 64,3 відсотка загальної суми витрат, пов'язаних з особами, які обрали спрощену систему оподаткування, відрахування від платників фіксованого сільгоспподатку складають в сумі загальних відрахувань від спрощеної системи оподаткування всього 8,4 відсотка.
На здійснення заходів по наданню соціальних послуг, які здійснювалися згідно затверджених правлінням Фонду програм його відділень щодо відновлення здоров'я застрахованих осіб і членів їх сімей, у 2003 році з бюджету Фонду використано 696,9 млн. грн. або 24,8 відсотка його доходної частини. В 2002 році доля цих витрат в загальних доходах Фонду складала 23,8 відсотка.
На одну застраховану особу за статтею бюджету "Оздоровчі заходи" припадало витрат в 2002 році 38,6 грн., в 2003 році - 49,3 гривні.

................
Перейти до повного тексту