1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНА АВІАЦІЙНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
НАКАЗ
26.12.2016 № 999
Про затвердження Методичних рекомендацій з розроблення плану заходів на випадок аварійної обстановки в аеропорту
Відповідно до додатків до Конвенції про міжнародну цивільну авіацію, а саме: пункту 9.1 глави 9 додатка 14 (том 1), частини 7 Планування заходів на випадок аварійної обстановки в аеропорту Керівництва по аеропортовим службам (ICAO, Doc 9137 AN 898) та пункту 5.3 (Елемент 1.4) та додатка 3 до глави 5 Керівництва з управління безпекою польотів (ICAO, Doc 9859-AN/474) та з метою надання суб'єктам авіаційної діяльності методичної допомоги з розроблення власних керівництв з управління безпекою польотів,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Методичні рекомендації з розроблення плану заходів на випадок аварійної обстановки в аеропорту, які мають рекомендаційний, роз'яснювальний характер. Ці методичні рекомендації можуть бути використані суб'єктами авіаційної діяльності (експлуатантами аеродромів) при розробці Плану заходів на випадок аварійної обстановки в аеропорту.
2. Управлінню аеродромів та аеропортів департаменту авіаційних перевезень, аеропортів та міжнародного співробітництва (Голодняк Г.Г.) забезпечити оприлюднення цього наказу на офіційному сайті.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Голова О.В. Більчук
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державно
авіаційної служби України
26.12.2016 № 999
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
з розроблення плану заходів на випадок аварійної обстановки в аеропорту
(рекомендовано для експлуатанта аеродрому)
Guidance material Airport emergency plan
(recommended for aerodrome operator)
Amendment Record / Записи щодо внесення змін
Amendment number / Номер змін Amendment date / Дата внесення змін Incorporated by / Ким внесені Incorporated on / Коли внесені
List of Effective Pages / Каталог чинних сторінок
Chapter/Глава Page/Сторінка Date/Дата Chapter/Глава Page/Сторінка Date/Дата
Контроль чинності
1. Опублікування
Ці Методичні рекомендації публікуються у електронній формі на офіційному сайті Державіаслужби: www.avia.gov.ua. При цьому текст, розміщений на сайті Державіаслужби, носить рекомендаційний характер.
2. Чинність
Всі чинні сторінки вказуються у розділі "Каталог чинних сторінок" цих Методичних рекомендацій з визначенням номера сторінки, номером видання і датою набуття чинності.
Якщо номер сторінки, номер видання чи дата набуття чинності не співпадає з номером сторінки, номером видання чи датою набуття чинності, зазначеними у розділі "Каталог чинних сторінок" цих Методичних рекомендацій, то такі сторінки не можуть застосовуватися.
3. Каталог чинних сторінок
Каталог чинних сторінок цих Методичних рекомендацій публікується на офіційному сайті Державіаслужби:www.avia.gov.ua.
4. Нумерація
Система нумерації сторінок та довідкова система використовуються для:
- перевірки чинності сторінок (контролюється ідентифікатором чинності сторінки);
- опублікування чинних сторінок;
- вилучення нечинних сторінок (з номерами видання, не вказаними в довідковій системі).
5. Контроль чинності
Начальник Відділу аварійно-рятувального та протипожежного забезпечення Державіаслужби контролює чинність сторінок цих Методичних рекомендацій шляхом перегляду Каталогу чинних сторінок, який опублікований на сайті Державіаслужби у разі необхідності, але не менше ніж один раз на рік.
6. Удосконалення
Ці Методичні рекомендації мають постійно удосконалюватися шляхом внесення в них змін за результатами стрес-тестів систем управління кризовими ситуаціями, аналізу / розслідування подій, міжнародної рекомендованої практики, застосуванням ефективних заходів з попередження подій, тощо.
Змінені сторінки відображаються на сайті Державіаслужби в Каталозі чинних сторінок червоним кольором протягом місяця.
7. Листи змін
Зміни до цих Методичних рекомендацій вносяться шляхом заміни відповідної сторінки. Зміни можуть бути внесені на підставі пропозицій (Листа змін) з боку зацікавленої особи, що попередньо узгоджені з Державіаслужбою.
Лист змін представляє собою вилучену діючу сторінку (сторінки) цих Методичних рекомендацій у паперовій формі з внесеними пропозиціями (за текстом чи на зворотному боці сторінки) з датою і підписом зацікавленої особи. У правому верхньому куті такої сторінки зазначається: "Лист змін".
Додаток
ПЛАН ЗАХОДІВ
на випадок аварійної обстановки в аеропорту
(Airport emergency plan)
Глава 1. Загальна інформація
1.1. Загальна інформація
Цей План заходів на випадок аварійної обстановки в аеропорту розроблений відповідно до частини 7 Планування заходів на випадок аварійної обстановки в аеропорту Керівництва по аеропортовим службам (ICAO, Doc 9137 AN 898), додатка 3 глави 5 Керівництва з управління безпекою польотів (ICAO, Doc 9859-AN/474), національного законодавства з аварійно-рятувального та протипожежного забезпечення польотів повітряних суден цивільної авіації і призначений для допомоги експлуатантам аеродромів у формуванні відповідного елемента системи управління безпекою польотів з метою ефективного реагування на авіаційні події, інциденти та інші надзвичайні події, які спричиняють кризову ситуацію. Керівництво аеропорту розподіляє обов'язки в рамках своєї організації, і надає допомогу аварійним службам та органу, що проводить розслідування.
Ці методичні рекомендації розроблені для аеропортів (аеродромів). Експлуатанти аеродромів можуть адаптувати його з урахуванням видів та обсягів своєї діяльності і складності організаційної структури.
Принцип залишається той же: Правильне планування запобігає низькій ефективності дій.
Двомовний варіант Плану заходів на випадок аварійної обстановки в аеропорту рекомендується для міжнародних аеропортів.
План заходів на випадок аварійної обстановки в аеропорту надається як окремий документ або як складова Керівництва з управління безпеки польотів в процесі впровадження Системи управління безпеки польотів на аеродромі.
Експлуатанту аеродрому рекомендується забезпечити, щоб План заходів на випадок аварійної обстановки в аеропорту був легкодоступним і були задіяні відповідні спеціальні аварійно-рятувальні служби та координація дій з ними в цілях проведення аварійно-рятувальних робіт в тих випадках, коли аеропорт (аеродром) розташований поблизу водойм та/або заболоченій місцевості, над якими виконується значна частина злітно-посадкових операцій.
Експлуатант аеродрому проводить оцінку зон заходу на посадку і вильоту в межах 1000 м від порога ЗПС з метою визначення існуючих можливостей розгортання відповідних служб.
Експлуатанту аеродрому рекомендується включати, принаймні, наступні питання в План заходів на випадок аварійної обстановки в аеропорту:
- види аварійних ситуацій, для яких складається цей План;
- організації (підрозділи), участь яких передбачена в Плані та питання аеродромного та місцевого планування заходів на випадок виникнення аварійних ситуацій і взаємодії;
- відповідальність і роль кожної організації (підрозділу), аварійного оперативного центру (центру управління кризовими ситуаціями) і пересувного командного пункту для всіх видів аварійних ситуацій;
- інформацію про прізвища і номери телефонів співробітників або осіб, з якими повинен встановлюватися зв'язок у разі виникнення конкретної аварійної ситуації;
- карту аеродрому та його околиць з нанесеною сіткою координат, приблизно на відстань 8 км від контрольної точки аеродрому.
(Приклад карти аеродрому та його околиць з нанесеною координатною сіткою наведено у додатку 1 та додатку 2).
Експлуатанту аеродрому рекомендується перевіряти План заходів на випадок аварійної обстановки в аеропорту шляхом:
- повномасштабних навчань на випадок аварійної обстановки в аеропорту через проміжки часу, які не перевищують два роки; та
- окремих заходів на випадок аварійної обстановки в аеропорту в проміжний період для усунення будь-яких недоліків, виявлених в ході проведення (відпрацювання) повномасштабних навчань.
1.2. Мета плану
1. У багатьох випадках План заходів на випадок аварійної обстановки в аеропорту може бути частиною національного або локального плану заходів на випадок аварійних обставин і відповідальність за розробку якого покладається на іншого суб'єкта (не експлуатанта аеродрому). Тим не менш, це не заважає експлуатанту аеродрому розробляти власний план, що описує дії під час аварійної ситуації, у співпраці з суб'єктами, які відповідають за національний або локальний план заходів на випадок аварійних обставин.
2. Незалежно від того, хто несе відповідальність щодо впровадження Плану заходів на випадок аварійної обстановки, що стосується надзвичайних ситуацій на аеродромі або його околицях, План заходів на випадок аварійної обстановки в аеропорту охоплює вирішення таких питань:
1) упорядкованого і ефективного переходу від нормальних до надзвичайних операцій;
2) делегування повноважень;
3) визначення надзвичайних обов'язків;
4) уповноваження відповідальних осіб для реалізації заходів, що містяться в плані;
5) координації зусиль для ліквідації надзвичайної ситуації; і
6) безпечного продовження польотів повітряних суден або повернення якомога швидше до нормальної роботи.
Планом заходів на випадок аварійної обстановки в аеропорту передбачається врахування аспектів людського фактора в цілях забезпечення оптимізації дій усіх наявних служб в аварійній обстановці.
Для того щоб переконатися, що зміст Плану заходів на випадок аварійної обстановки в аеропорту повністю відповідає його меті, він може включати в себе наступне:
1) розгляд Плану заходів на випадок аварійної обстановки в аеропорту, що відбувається в аеропорту або за його межами (в околицях), в тому числі несправності повітряного судна в польоті; пожежі в будівлях; акти диверсії; загрози застосування вибухових пристроїв (у повітряних суднах); незаконне захоплення повітряного судна; інциденти із закриттям аеродрому "під час надзвичайної ситуації" і "після аварії";
2) докладні відомості про перевірку аеродромних засобів і обладнання, які будуть використовуватися в надзвичайних ситуаціях, таких як аварійний оперативний центр і пересувний командний пункт, пожежні машини та обладнання, засоби зв'язку, надання першої медичної допомоги тощо, в тому числі періодичність цих перевірок;
3) докладні відомості про навчання для опрацювання Плану заходів на випадок аварійної обстановки в аеропорту, в тому числі періодичність проведення таких навчань;
4) список організацій, установ, а також відповідальних осіб, як на аеродромі так і поза межами аеродрому для виконання заходів на місці, їх номери телефонів та факсу, адреса електронної пошти, та AFTN, радіочастоти і їхні адреси;
5) створення комісії з надзвичайних ситуацій на аеродромі, організація навчання і інші заходи для ліквідації надзвичайних ситуацій;
6) призначення керівника на місці події для загального керівництва аварійно-рятувальними роботами; і
7) детальна інформація про зони аеродромів, для яких аеродромні пожежно-рятувальні сили (пожежні автомобілі) забезпечують нормативний час розгортання та подачу вогнегасної речовини.
Метою розробки Плану заходів на випадок аварійної обстановки в аеропорту є надання необхідної інформації організаціям і персоналу, що беруть участь у ліквідації надзвичайної ситуації.
Керівник експлуатанта аеродрому відповідає за розробку Плану заходів на випадок аварійної обстановки в аеропорту, а також за узгодження цього плану з територіальними аварійно-рятувальними службами відповідно до Правил аварійно-рятувального та протипожежного забезпечення польотів у цивільній авіації України (наказ Міністерства інфраструктури України від 07.05.2013 № 286, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 24.05.2013 за № 809/23341).
1.3. Типи аварійних ситуацій
У Плані заходів на випадок аварійної обстановки в аеропорту передбачається координація дій при виникненні аварійної обстановки в аеропорту та за межами аеропорту.
Можуть мати місце наступні типи аварійних ситуацій: аварійні ситуації з повітряними судами; аварійні ситуації, що не мають відношення до повітряних суден; випадки, що вимагають медичної допомоги, або поєднання цих аварійних ситуацій.
a) Аварійні ситуації з повітряними судами включають:
1) авіаційна подія в аеропорту;
2) авіаційна подія за межами аеропорту:
i) на суші,
ii) на воді;
3) інцидент з повітряним судном у польоті (очікувана аварійна посадка ПС);
4) інцидент з повітряним судном на землі;
5) інцидент, пов'язаний з диверсією, включаючи загрозу застосування вибухових пристроїв;
6) інцидент, пов'язаний з незаконним захопленням ПС.
b) Аварійні ситуації, що не мають відношення до повітряних суден, включають:
1) пожежі в будівлях;
2) диверсії, включаючи загрозу застосування вибухових пристроїв;
3) стихійні лиха;
4) випадки, пов'язані з небезпечними вантажами;
5) випадки, що вимагають надання медичної допомоги.
c) Змішані аварійні ситуації, в яких залучені:
1) повітряне судно / будівля;
2) повітряне судно / устаткування для заправки паливом;
3) повітряне судно / повітряне судно.
Глава 2. Структура Плану заходів на випадок аварійної обстановки в аеропорту
Цей документ структурований таким чином, що необхідна інформація легко ідентифікується. Для цієї мети структура Плану заходів на випадок аварійної обстановки в аеропорту є наступною:
Рoзділ 1. Номери аварійних телефонів (сповіщення в аварійній обстановці)
У цьому розділі, відповідно до потреб аеропорту (аеродрому), зазначаються тільки номери основних телефонів, включаючи:
a) служби повітряного руху;
b) аварійно-рятувальні і протипожежні служби (аеропортові та місцеві пожежні команди, водно-рятувальні служби);
c) аеродромні служби;
d) поліції та служби безпеки;
e) медичні служби:
1) лікарні,
2) служби швидкої допомоги та
3) лікарі (службові/домашні телефони);
f) координаційний центр пошуку та рятування (КЦПР);
g) Державний морський рятувально-координаційний центр (ДМРКЦ) (при події на воді);
h) аеродромний метеорологічний орган;
i) експлуатантів повітряних суден;
j) агентств наземного обслуговування;
k) органів державної влади;
l) державний орган по розслідуванню авіаційних подій;
m) цивільної оборони; і інші.
(Схема сповіщення в аеропорту (на аеродромі) наведена у додатку 3).
Рoзділ 2. Авіаційна подія в аеропорту (сигнал "Тривога")
a) дії служб повітряного руху;
b) дії аварійно-рятувальних і протипожежних підрозділів;
c) дії поліції і служб безпеки;
d) дії адміністрації аеропорту:
1) машини супроводу;
2) технічне обслуговування;
e) дії медичних служб:
1) лікарень,
2) служб швидкої допомоги,
3) медичного персоналу.
f) дії експлуатанта даного повітряного судна;
g) дії аварійного оперативного центру та пересувного командного пункту;
h) дії державних повноважних органів;
i) порядок функціонування мережі зв'язку (аварійний оперативний центр і рухомий командний пункт);
j) дії органів, що залучаються відповідно до угод про взаємодопомогу в аварійній обстановці;
k) дії транспортних органів (наземний, морський, повітряний транспорт);
l) дії співробітника (співробітників) служби громадської інформації;
m) дії місцевих пожежних команд в разі пожежі в будівлях; і
n) дії всіх інших органів.
Рoзділ 3. Авіаційна подія за межами аеропорту (сигнал "Тривога"):
a) дії служб повітряного руху;
b) дії аварійно-рятувальних та протипожежних підрозділів;
c) дії місцевих пожежних команд;
d) дії водно-рятувальних служб;
e) дії поліції і служб безпеки;
f) дії адміністрації аеропорту;
g) дії медичних служб:
1) лікарень,
2) служб швидкої допомоги,
3) медичного персоналу;
h) дії органів, що залучаються відповідно до угод про взаємодопомогу в аварійній обстановці;
i) дії експлуатанта даного повітряного судна;
j) дії аварійного оперативного центру та пересувного командного пункту;
k) дії державних повноважних органів;
l) порядок функціонування мереж зв'язку (аварійний оперативний центр і пересувний командний пункт);
m) дії транспортних органів (наземний, морський і повітряний транспорт);
n) дії співробітника(ів) служби громадської інформації; і
o) дії всіх інших установ.
Рoзділ 4. Несправність повітряного судна в польоті (загальна тривога або місцева готовність, сигнал "Готовність")
a) дії служб повітряного руху;
b) дії аварійно-рятувальних і протипожежних підрозділів;
c) дії поліції і служб безпеки;
d) дії адміністрації аеропорту;
e) дії медичних служб:
1) лікарень,
2) служб швидкої допомоги,
3) медичного персоналу;
f) дії експлуатанта даного повітряного судна;
g) дії аварійного оперативного центру та пересувного командного пункту, і
h) дії всіх інших органів.
Рoзділ 5. Пожежі в будівлях (спорудах)
a) дії служб повітряного руху;
b) дії аварійно-рятувальних і протипожежних підрозділів (місцевих пожежних команд);
c) дії поліції і служб безпеки:
d) дії адміністрації аеропорту;
e) процедури евакуації із будівлі;
f) дії медичних служб:
1) лікарень,
2) служб швидкої допомоги,
3) медичного персоналу;
g) дії аварійного оперативного центру та пересувного командного пункту;
h) дії співробітника служби громадської інформації; і
i) дії всіх інших органів.
Рoзділ 6. Диверсія, включаючи загрозу застосування вибухових пристроїв (в повітряних суднах або спорудах)
a) дії служб повітряного руху;
b) дії аварійного оперативного центру та пересувного командного пункту;
c) дії поліції і служб безпеки;
d) дії адміністрації аеропорту;
e) дії аварійно-рятувальних і протипожежних підрозділів;
f) дії медичних служб:
1) лікарень,
2) служб швидкої допомоги,
3) медичного персоналу;
g) дії експлуатанта даного повітряного судна;
h) дії державних повноважних органів;
i) ізольоване місце стоянки повітряного судна;
j) евакуація;
k) обшук за допомогою собак і персоналу, що має спеціальну підготовку;
l) обробка і знешкодження передбачуваного вибухового пристрою;
m) видалення та знешкодження передбачуваного вибухового пристрою;
n) дії співробітника служби громадської інформації; і
o) дії всіх інших органів.
Рoзділ 7. Незаконне захоплення повітряного судна
a) дії служб повітряного руху;
b) дії аварійно-рятувальних і протипожежних підрозділів;
c) дії поліції і служб безпеки;
d) дії адміністрації аеропорту;
e) дії медичних служб;
1) лікарень,
2) служб швидкої допомоги,
3) медичного персоналу;
f) дії експлуатанта даного повітряного судна;
g) дії державних повноважних органів;
h) дії аварійного оперативного центру та пересувного командного пункту;
i) ізольоване місце стоянки повітряного судна;
j) дії співробітника служби громадської інформації, і
k) дії всіх інших органів.
Рoзділ 8. Інцидент в аеропорту
У разі інциденту в аеропорту, можливо, буде потрібно почати деякі або всі дії, викладені в розділі 2 "Авіаційна подія в аеропорту". Адміністрації аеропорту слід приймати до уваги такі інциденти, як розлив палива на стоянці, на пасажирському телескопічному трапі і в зоні зберігання палива, наявність небезпечних вантажів в зонах обробки вантажу, руйнування споруд, зіткнення наземного транспорту і повітряних суден і т. ін.
Рoзділ 9. Відповідальні особи: їх завдання на місці події
Список включає наступних осіб (проте в залежності від місцевих умов він може бути розширений):
a) в аеропорту:
1) начальник аварійно-рятувальної та протипожежної служби аеропорту,
2) представник адміністрації аеропорту,
3) старший співробітник поліції і служби безпеки,
4) координатор з медичних питань;
b) за межами аеропорту:
1) начальник місцевої пожежної охорони,
2) представник державного повноважного органу,
3) старший співробітник поліції і служби безпеки.
Керівник аварійно-рятувальних робіт на місці події призначається відповідальна особа аеропорту, але при необхідності може призначатись інша особа в залежності від місця та масштабів події.
Рoзділ 10. Випадки із небезпечними вантажами
- в разі порушення упаковки, що містить радіоактивні матеріали;
- в разі виявлення розбитих контейнерів, які можуть заподіяти травми або пошкодити здоров'я пасажирів або персоналу аварійно-рятувальних служб (особливо з радіоактивними, етіологічними і токсичними матеріалами).
Детальна інформація про процедури, які застосовуються в разі випадків, пов'язаних з небезпечними вантажами, приводиться у відповідності до Інструкції ICAO - Про порядок дій в аварійній обстановці в разі інцидентів, пов'язаних з небезпечними вантажами, на повітряних судах (Doc 9481).
Рoзділ 11. Стихійні лиха:
- повінь, затоплення;
- снігова буря, ураган, смерч;
- землетрус;
- обвал, зсув ґрунту.
Рoзділ 12. Надзвичайні ситуації в галузі охорони здоров'я:
- харчове отруєння, епідемія;
- пасажири з особливо небезпечною інфекцією;
- нещасний випадок на території аеропорту;
- інші ситуації, що пов'язані з порушенням здоров'я людей на території аеропорту.
Рoзділ 13. Інші надзвичайні ситуації:
- втрата електроенергії (знеструмлення об'єктів на території аеропорту);
- втрата зв'язку (електрозв'язку, радіозв'язку і т. ін.).
Рoзділ 14. Оперативний план пожежогасіння на повітряному судні
Оперативний план пожежогасіння на повітряному судні включає:
характеристику аеродрому, включаючи кількість ЗПС та їх категорії за рівнем необхідного пожежного захисту (РНПЗ), кількість аварійно-рятувальних станцій, їх розміщення, пожежне водозабезпечення та схему і характеристику під'їзних доріг до ЗПС та аеродрому;
склад протипожежних сил і засобів;
склад та розрахунок можливостей щодо ліквідації пожежі на ПС аварійно-рятувальних сил і засобів, передбачених планом взаємодії;
зв'язок та сповіщення при виникненні пожежі на ПС;
порядок дії персоналу пожежно-рятувального підрозділу при гасінні пожежі на ПС;
рекомендації щодо гасіння пожежі на ПС.
Рoзділ 15. Видалення повітряного судна, що втратило здатність самостійно рухатися
Експлуатант аеродрому розробляє План видалення повітряного судна, що втратило здатність самостійно рухатися на робочій площі аеродрому або в безпосередній близькості від неї.
План видалення повітряного судна, що втратило здатність самостійно рухатися, заснований на характеристиках повітряних суден, що можуть обслуговуватися на аеродромі, і включають в себе, серед іншого:
1) перелік обладнання та список персоналу на аеродромі або в його околицях, який можливо задіяти для цієї мети; і
2) механізми для швидкого отримання комплектів відновлення авіаційної техніки, доступних на інших аеродромах.
Глава 3. Організація
3.1. Дії "до аварійної ситуації"
Важливо, щоб аеропорт було ретельно підготовлено до того, як ефективно реагувати у разі виникнення аварійної (надзвичайної) ситуації. Розвиток подій залежатиме від того, як авіапідприємство ініціює повідомлення (або передає повідомлення). Особливо важливо визначити єдину точку контакту (наприклад: диспетчерська служба), яку будь-який співробітник зміг би попередити в разі виникнення аварійної (надзвичайної) ситуації. Така служба забезпечується графіком цілодобової роботи.
Така точка контакту відповідатиме за повідомлення керівництва (відповідальних осіб) в аеропорту і відповідних офіційних органів про виникнення аварійної (надзвичайної) ситуації.
Для того, щоб запобігти затримці у передачі інформації, точка контакту включає:
- аварійні контрольні карти та форми для опису характеру події,
- перелік осіб для оперативного інформування про подію (згідно графіку чергування "за викликом" керівників авіапідприємства),
- перелік аварійних служб та офіційних організацій для оперативного інформування про подію.
Всі співробітники аеропорту мають знати свої обов'язки у разі виникнення аварійної (надзвичайної) ситуації, в тому числі як оголосити тривогу, як надати першу допомогу і які негайні дії, щоб реагувати на аварійну ситуацію або для запобігання погіршення ситуації.
Рекомендується в аеропортах проводити регулярні практичні навчання щодо дій на випадок аварійної (надзвичайної) ситуації і вдосконалювати свої процедури і програми навчання персоналу, а також проводити стрес-тест системи.
Де це можливо, нормальна діяльність аеропорту повинна бути збережена. Для цього співробітникам, діяльність яких не залежить від ситуації, можуть продовжувати виконувати свої обов'язки в звичайному режимі. Однак персоналу рекомендується сповістити свою сім'ю і друзів, щоб заспокоїти їх та запобігти додатковому зовнішньому негативному впливу. Якщо присутність працівника не потрібна на місці авіаційної події / серйозного інциденту або на місці роботи Аварійного оперативного центра / Групи управління кризовою ситуацією, він не знаходиться в цих місцях, щоб не перешкоджати роботі аварійно-рятувальних служб та/або групи з розслідування події.
Важливо, щоб персонал, який не бере участі в управлінні кризовою ситуацією не турбував членів Аварійного оперативного центру / Групи управління кризовою ситуацією та не спілкувався із представниками засобів масової інформації.
3.2. Дії "на час аварійної ситуації"
Дії, що плануються "на час аварійної ситуації", залежать від стадії, характеру і місця події. В ході виконання аварійно-рятувальних робіт ситуація може змінюватися, що має безпосередній вплив на керівництво аварійно-рятувальними роботами на місці події.

................
Перейти до повного тексту