1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ПЕРШИЙ ЗАСТУПНИК КЕРІВНИКА АНТИТЕРОРИСТИЧНОГО ЦЕНТРУ ПРИ СЛУЖБІ БЕЗПЕКИ УКРАЇНИ
(КЕРІВНИК АНТИТЕРОРИСТИЧНОЇ ОПЕРАЦІЇ НА ТЕРИТОРІЇ ДОНЕЦЬКОЇ ТА ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТЕЙ)
НАКАЗ
14.04.2017 № 222ог
Про затвердження Тимчасового порядку контролю за переміщенням осіб через лінію зіткнення у межах Донецької та Луганської областей
Із змінами і доповненнями, внесеними наказами першого заступника керівника Антитерористичного центру при Службі безпеки України (керівника Антитерористичної операції на території Донецької та Луганської областей) від 26 червня 2017 року № 437ог, від 31 липня 2017 року № 525ог, від 21 вересня 2017 року № 696ог від 15 грудня 2017 року № 1000ог
У зв'язку з відсутністю можливості здійснення державного контролю на окремих ділянках державного кордону України з Російською Федерацією, при наявності задокументованих фактів присутності на території Донецької та Луганської областей військової активності іноземних збройних формувань, з метою недопущення виходу терористів та їх посібників з району проведення Антитерористичної операції та проникнення їх у такий район, запобігання вчиненню терористичних актів, інших протиправних діянь, убезпечення громадян та співробітників силових структур від загрози збройних нападів, з метою стабілізації економічного та оборонного сектору держави, відповідно до статей 12, 13, 14, 15 Закону України "Про боротьбу з тероризмом" , абзацу третього пункту 8 Положення про оперативний штаб з управління антитерористичною операцією, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 травня 2004 року № 611-11,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Тимчасовий порядок контролю за переміщенням осіб через лінію зіткнення у межах Донецької та Луганської областей (далі - Тимчасовий порядок), що додається.
2. Наказ першого заступника керівника Антитерористичного центру при Службі безпеки України (керівника Антитерористичної операції на території Донецької та Луганської областей) від 12 червня 2015 року № 415ог "Про затвердження Тимчасового порядку контролю за переміщенням осіб, транспортних засобів та вантажів (товарів) через лінію зіткнення у межах Донецької та Луганської областей", вважати таким, що втратив чинність.
3. Наказ довести до особового складу в частині, що його стосується, голів Донецької та Луганської обласних військово-цивільних державних адміністрацій, а також оприлюднити Тимчасовий порядок шляхом його розміщення на офіційному сайті Служби безпеки України та Державної фіскальної служби України.
4. Керівникам оперативно-тактичних угрупувань здійснювати перепускний режим на контрольних пунктах в'їзду - виїзду у межах Донецької та Луганської областей згідно вимог цього наказу з моменту його оприлюднення.
5. Контроль за виконанням наказу покласти на начальника штабу - першого заступника керівника Антитерористичної операції на території Донецької та Луганської областей.
6. Затверджений Тимчасовий порядок набуває чинності з моменту його оприлюднення на офіційному сайті Державної фіскальної служби України та Служби безпеки України.
Перший заступник керівника
Антитерористичного центру
при Службі безпеки України
(керівник Антитерористичної
операції на території Донецької
та Луганської областей)
генерал-лейтенант






О.С. Сирський
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ
першого заступника керівника
Антитерористичного центру
при Службі безпеки України
(керівника Антитерористичної
операції на території Донецької
та Луганської областей
14.04.2017 № 222-ог
ТИМЧАСОВИЙ ПОРЯДОК
контролю за переміщенням осіб через лінію зіткнення у межах Донецької та Луганської областей
(зі змінами та доповненнями від 26 червня 2017 № 437ог) (зі змінами та доповненнями від 31 липня 2017 № 525 ог) (зі змінами та доповненнями від 21 вересня 2017 № 696 ог) (зі змінами та доповненнями від 15 грудня 2017 № 1000 ог)
І. Загальні положення
1.1. Цей Тимчасовий порядок контролю за переміщенням осіб через лінію зіткнення у межах Донецької та Луганської областей (далі - Тимчасовий порядок) визначає окремі питання здійснення контролю за переміщенням через лінію зіткнення та/або в її межах в районі проведення антитерористичної операції на території Донецької та Луганської областей (далі - АТО) осіб, у тому числі транспортних засобів, за допомогою яких вони переміщуються, а також види блокпостів, контрольних пунктів в’їзду-виїзду, порядок їх функціонування, правила їх перетинання.
Переміщення товарів (вантажів), у тому числі визнаних в установленому порядку гуманітарною допомогою, до району або з району проведення антитерористичної операції (через лінію зіткнення та/або в її межах) фізичними особами і суб’єктами господарювання, які здійснюють такі переміщення, визначається Порядком переміщення товарів до району або з району проведення антитерористичної операції, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 1 березня 2017 року № 99 (Офіційний вісник України, 2017 р., № 021).
1.2. Контроль за переміщенням осіб, транспортних засобів через лінію зіткнення та/або в її межах здійснюється на таких засадах:
- протидії тероризму;
- протидії розвідувально-підривній діяльності іноземних структур;
- забезпечення права громадян України виїхати з тимчасово неконтрольованої території;
- посилення контролю за переміщенням осіб, транспортних засобів на тимчасово неконтрольовану територію.
1.3. У цьому Тимчасовому порядку терміни вживаються у такому значенні:
блокпост (далі - БП) - загороджувальний пункт у визначеному місці (на ділянці місцевості, у споруді або їх комплексі) в районі проведення антитерористичної операції (далі - АТО), призначений для контролю за рухом людей, транспортних засобів, перевірки в осіб документів, що посвідчують особу, особистого огляду осіб і огляду речей, що при них знаходяться, огляду транспортних засобів та речей, що ними перевозяться, з метою запобігання несанкціонованому проникненню осіб на тимчасово неконтрольовану територію, проникненню з тимчасово неконтрольованої території учасників не передбачених законом збройних (воєнізованих) формувань, а також ввезення (вивезення) до/з району проведення АТО предметів і речовин, вилучених з цивільного обігу або обмежених в обігу; оборони сил та засобів, залучених до проведення АТО від протиправних посягань з боку не передбачених законом збройних (воєнізованих) формувань;
веб-ресурс (веб-портал) СБ України - це сторінка в Інтернеті (urp.ssu.gov.ua), яка надає заявнику право самостійно заповнювати заяви (анкети) у визначеному єдиному форматі, а також можливість відслідковувати хід та результати перевірки;
дозвіл фізичній особі - рішення відповідного підрозділу з питань режиму та економічної діяльності на територіях прилеглих до смуги безпеки через лінію зіткнення про перетин фізичними особами лінії зіткнення в рамках діючих контрольних пунктів в’їзду-виїзду, на підставі якого дані про особу вносяться до електронного реєстру;
дорожні коридори (автомобільні та на залізниці) - основні напрямки руху у межах контрольованої території, облаштовані дорожніми знаками та інформаційними покажчиками, від контрольних пунктів в'їзду-виїзду до лінії зіткнення;
контрольний пункт в’їзду-виїзду (далі - КПВВ) - спеціально виділена територія на автомобільному шляху з комплексом будівель, спеціальних, інженерних, фортифікаційних споруд і технічних засобів, де підрозділами, що здійснюють державний контроль, здійснюється контроль за переміщенням та пропуск на тимчасово неконтрольовану територію та з такої території осіб, транспортних засобів, товарів;
гуманітарно-логістичний центр (ГЛЦ) - майданчик на контрольованій території в районі проведення антитерористичної операції, на якому здійснюється роздрібна та дрібнооптова торгівля продуктами харчування, засобами особистої гігієни, одягом і взуттям, побутовою хімією, а також надання послуг, гуманітарної та благодійної допомоги;
гуманітарні майданчики - територія в районі проведення антитерористичної операції, на якій здійснюється контроль товару, визнаного в установленому порядку гуманітарною допомогою (далі - гуманітарний вантаж), формуються товари для подальшого ввезення на тимчасово неконтрольовану територію донорами (іноземними, вітчизняними та міжнародними гуманітарними організаціями);
контрольний талон - бланк для внутрішньої перевірки проходження контролю транспортними засобами (особами) між лінією зіткнення і контрольним пунктом вїзду/виїзду, та у зворотному напрямку, слідування до/з гуманітарно-логістичного центру;
контрольована територія - територія в районі проведення антитерористичної операції, на якій органи державної влади у повному обсязі здійснюють свої повноваження, передбачені законодавством України;
координаційний центр (далі - КЦ) - це підрозділ з питань режиму та економічної діяльності на територіях, прилеглих до лінії зіткнення, який створений при оперативному штабі з управління АТО, з метою координації діяльності координаційних груп та організації видачі дозволів для фізичних та юридичних осіб (далі - осіб), транспортних засобів, до складу якого входять представники Служби безпеки України (далі - СБУ), Збройних Сил України (далі - ЗСУ), Національної поліції України (далі - НПУ), Національної гвардії України (далі - НГУ), Державної прикордонної служби України (далі - ДПСУ), Державної фіскальної служби України (далі - ДФС);
координаційна група (далі - КГ) - це підрозділ з питань режиму та економічної діяльності на територіях, прилеглих до лінії зіткнення, який створений при управліннях (відділах) НПУ районів (міст), з метою своєчасної та якісної перевірки осіб, які виявили бажання перетнути лінію зіткнення у межах Донецької, Луганської областей та організації видачі дозволів для фізичних та юридичних осіб, транспортних засобів та вантажів, та до складу якого входять представники СБУ, ЗСУ, НПУ, НГУ, ДПСУ, ДФС;
лінія зіткнення - умовне розмежування між тимчасово неконтрольованою територією та контрольованою територією;
підрозділи, що здійснюють державний контроль, - підрозділи суб’єктів боротьби з тероризмом, які залучені в установленому порядку до проведення антитерористичної операції, що здійснюють контроль за переміщенням осіб, транспортних засобів та товарів на КПВВ та територіях між ними вздовж лінії зіткнення;
стаціонарний контрольний пост (далі - СКП) - стаціонарний контрольний пункт на території поза межами визначених транспортних коридорів, на якому співробітниками ДФС здійснюється контроль переміщення вантажів (товарів) через та вздовж лінії зіткнення. У разі необхідності, за усним погодженням з керівником відповідного органу охорони державного кордону, до здійснення контрольних заходів на СКП можуть долучатися співробітники ДПСУ. Перелік СКП, кількість фіскальних нарядів затверджується керівником АТО;
тимчасово неконтрольована територія - територія, на якій органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження;
фіскальний наряд - наряд співробітників ДФС, що здійснюють державний контроль у районі проведення антитерористичної операції на територіях поза межами визначених транспортних коридорів.
Інші терміни у Тимчасовому порядку вживаються у значенні, наведеному в законах України "Про боротьбу з тероризмом", "Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус", "Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства", "Про військово-цивільні адміністрації" та в інших нормативно-правових актах України.
1.4. Громадяни України за умови пред’явлення документів, що посвідчують особу, а іноземці та особи без громадянства - паспортного документу або документу, що його замінює (відповідно до пп.1 п.2 Положення про прикордонний режим , затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 27 липня 1998 року № 1147), а також внесення даних про таку особу до електронного реєстру, мають право на вільний та безперешкодний перетин лінії зіткнення через БП, КПВВ. Перетин лінії зіткнення поза визначеними БП чи КПВВ заборонено.
1.5. На фізичних осіб, які переміщуються через лінію зіткнення, поширюється дія Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму" .
1.6. Перетин лінії зіткнення громадським пасажирським транспортом забороняється, за винятком нерегулярних перевезень для окремих організованих груп людей (біженців, дітей для оздоровлення та відпочинку, тощо), за дозволом, виданим за рішенням КЦ.
1.7. Пропуск через лінію зіткнення осіб із складу міжнародних гуманітарних організацій, Перелік яких затверджений Мінсоцполітики України, здійснюється відповідно до Порядку, встановленого керівником АТО на території Донецької та Луганської областей.
1.8. Контроль за переміщенням осіб з дипломатичними, офіційними або службовими паспортами, виданими іноземними державами, визнаними Україною, а також особам, які виконують свої обов'язки згідно з повноваженнями, наданими міжнародними міжурядовими організаціями, що підтверджується відповідними документами, здійснювати відповідно до законодавства України.
1.9. Переміщення товарів фізичними особами у ручній поклажі та/або супроводжуваному багажі автомобільним транспортом здійснюється за переліком та обсягами (вартість, вага, кількість), що затверджуються відповідним наказом Міністерства з питань тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб України.
II. Блокпости
2.1. БП за своїм розташуванням, рівнем контролю за переміщенням осіб, транспортних засобів поділяються на БП першого та другого рубежів.
2.2. На БП першого рубежу діючих дорожніх коридорів прикордонним нарядом здійснюється:
2.2.1. Під час прямування з тимчасово неконтрольованої території:
пропуск транспортного засобу на територію блокпоста;
перевірка документів у осіб, огляд транспортного засобу і вантажу (товару);
після прийняття позитивного рішення щодо пропуску осіб, транспортного засобу та вантажу (товару) виписується контрольний талон на транспортний засіб;
у контрольному талоні (додаток 3) проставляється спеціальна позначка представників ДПСУ;
транспортний засіб скеровується через дорожній коридор до КПВВ.
2.2.2. Під час прямування до тимчасово неконтрольованої території:
звіряються дані в контрольному талоні з фактичними даними щодо осіб і транспортного засобу, який прибув;
відбирається контрольний талон та здійснюється пропуск до тимчасово неконтрольованої території.
Категорично забороняється пропуск осіб і транспортних засобів без контрольного талону, за винятком:
2.2.2.1. Пропуск через лінію зіткнення представників ЗСУ, СБУ, НПУ, НГУ, ДПСУ, ДФСУ та транспортних засобів, на яких вони пересуваються, здійснюється з письмового дозволу (розпорядження) керівника АТО на право перетину лінії зіткнення. Представниками ДПСУ здійснюється облік такої категорії осіб;
2.2.2.2. Пропуск через лінію зіткнення осіб, які уповноважені виконувати функції держави, та транспортних засобів, на яких вони слідують, здійснюється у супроводі представника ЗСУ, СБУ, НПУ, НГУ, ДПСУ, ДФСУ з письмового дозволу (розпорядження) керівника АТО на право перетину лінії зіткнення. Представниками ДПСУ здійснюється облік такої категорії осіб;
2.2.2.3. Пропуск через лінію зіткнення міжнародних спостерігачів Спеціальної моніторингової місії ОБСЄ в Україні, спостерігачів Спільного центру з контролю і координації питань припинення вогню і стабілізації лінії розмежування сторін, членів Місії Міжнародного Комітету Червоного Хреста та представників Управління Верховного Комісара ООН у справах біженців визначається окремими інструкціями, затвердженими керівником АТО.
2.2.3. Додатково на БП першого рубежу здійснюється:
контроль за рухом транспортних засобів, вантажів (товарів), що перевозяться транспортними засобами, на наявність відповідного дозволу на перевезення вантажу (товару), його відповідність даним, зазначеним у такому дозволі, а також на наявність заборонених предметів та речовин;
виявлення та затримання осіб, які підозрюються у вчиненні кримінальних правопорушень або переховуються від органів досудового розслідування, слідчого судді, суду або ухиляються від відбування кримінального покарання, та викрадених транспортних засобів;
недопущення виходу заборонених вантажів (товарів) з тимчасово неконтрольованої території та відповідно перевезення таких вантажів (товарів) на таку територію;
недопущення виходу терористів та їх пособників з району проведення АТО та проникнення їх в такий район;
запобігання вчиненню терористичного акту та інших протиправних діянь;
тимчасове обмеження (заборона) руху транспорту, вантажів (товарів), та людей, які порушили порядок прямування на тимчасово неконтрольовану територію, і передача їх відповідним компетентним органам.
2.3. На БП другого рубежу діючих дорожніх коридорів прикордонним нарядом здійснюється:
2.3.1. Під час прямування до тимчасово неконтрольованої території:
видача контрольного талону та пропуск транспортного засобу на територію КПВВ;
огляд транспортного засобу і вантажу;
перевірка документів у осіб;
внесення даних про осіб і транспортний засіб до електронних реєстрів. За окремим рішенням старшого зміни прикордонних нарядів в КПВВ на дорожніх коридорах зі значним пасажиропотоком інформація щодо жителів прилеглих до лінії зіткнення населених пунктів контрольованої території, за наявності позначки про реєстрацію місця проживання в цих населених пунктах, до електронних реєстрів не вноситься;
після прийняття позитивного рішення представників усіх підрозділів, що здійснюють державний контроль, щодо пропуску осіб, транспортного засобу та вантажу (товару) у контрольному талоні проставляється спеціальні позначки представників ДПСУ, ДФСУ та СБУ;
транспортний засіб скеровується через визначений дорожній коридор до відповідного блокпоста першого рубежу;
тимчасове обмеження (заборона) руху транспорту та людей, які порушили порядок переміщення на тимчасово неконтрольовану територію і передача їх відповідним компетентним органам.
2.3.2. Під час прямування з тимчасово неконтрольованої території:
звіряються дані у контрольному талоні з фактичними даними про осіб і транспортний засіб, який прибув;
пропуск транспортного засобу на територію КПВВ;
перевірка документів у осіб;
огляд транспортного засобу і вантажу;
дані про осіб і транспортний засіб вносяться до електронних реєстрів. За окремим рішенням старшого зміни прикордонних нарядів в КПВВ на дорожніх коридорах зі значним пасажиропотоком інформація щодо жителів прилеглих до лінії зіткнення населених пунктів контрольованої території, за наявності позначки про реєстрацію місця проживання в цих населених пунктах, до електронних реєстрів не вноситься;
у контрольному талоні проставляються спеціальні позначки представників ДПСУ, ДФС та СБУ;
відбирається контрольний талон, транспортний засіб скеровується для переміщення до контрольованої території;
2.3.3. На інших блокпостах другого рубежу особи і транспортні засоби скеровуються до БП першого, другого рубежу діючих дорожніх коридорів, де прикордонним нарядом здійснюються контрольно-перевірочні заходи, визначені Тимчасовим порядком та іншими нормативними документами.
2.4. Контрольні талони та спеціальні контрольні талони для слідування до/з ГЛЦ видаються на всі транспортні засоби, які переміщуються через лінію зіткнення та осіб, що переміщуються через БП першого рубежу в пішому порядку.
Бланки контрольних талонів зберігаються у визначеному місці (з обмеженим доступом) старшим прикордонних нарядів у КПВВ, старшим прикордонного наряду на БП першого рубежу.
Контрольний талон заповнюється службовими особами ДПСУ, ДФСУ та СБУ, які несуть службу у КПВВ, на блокпості першого рубежу дорожніх коридорів.
Пропуск транспортних засобів здійснюється:
до тимчасово неконтрольованої території - за наявності спеціальної позначки ДПСУ, ДФСУ та СБУ, проставленої на КПВВ;
з тимчасово неконтрольованої території - за наявності спеціальної позначки ДПСУ, проставленої на БП першого рубежу та спеціальної позначки ДПСУ, ДФСУ, СБУ, проставлених на КПВВ.
Після закінчення служби зміною на КПВВ, БП першого рубежу контрольні талони здаються до оперативно-бойових прикордонних комендатур, де зберігаються в місцях з обмеженим доступом, які унеможливлюють доступ до них сторонніх осіб.
Відповідальними за зберігання контрольних талонів є посадові особи, які визначаються начальником органу охорони державного кордону (начальником оперативно-військового відділу).
Зберігаються контрольні талони протягом одного місяця у підрозділах ДПСУ та знищуються встановленим порядком зі складанням відповідного акту.
Наприкінці служби змінами на рівні старших прикордонних нарядів і представника ДФСУ проводиться звірка наявності контрольних талонів на транспортні засоби, які прослідували через лінію зіткнення, та даних в електронних базах.
2.5. На БП в межах діючих дорожніх коридорів органом охорони державного кордону (оперативно-військовим відділом) встановлюються режимні правила, що регламентують порядок доступу в них осіб, які беруть участь у контролі та обслуговуванні пасажирів транспортних засобів, відправленні транспортних засобів, що вибувають в район проведення АТО і прибувають із нього.
У приміщення (місця) та транспортні засоби, в яких перебувають пасажири, які пройшли перед в’їздом на тимчасово неконтрольовану територію перевірку документів, інші перевірки, що проводяться у ході контролю, а також у приміщення (місця) та транспортні засоби, в яких перебувають пасажири, які прибули з тимчасово неконтрольованої території і не пройшли такої перевірки та контролю, вхід стороннім особам забороняється без дозволу уповноважених службових осіб підрозділу охорони державного кордону ДПСУ.
2.6. Представники всіх органів і служб України під час виконання службових обов’язків повинні мати при собі службові посвідчення та представницькі картки, а інші особи, які прибувають у службових справах - службові посвідчення.
2.7. Посадка осіб у транспортні засоби, а також завантаження (вивантаження) вантажу та багажу проводиться тільки з дозволу уповноважених службових осіб підрозділу ДПСУ та ДФС, якщо це не заборонено іншими контрольними органами і службами.
Особи що проїжджають через БП першого та БП другого рубежів (КПВВ), на вимогу уповноважених службових осіб ДПСУ та інших контрольних органів і служб зобов’язані пред’явити відповідні документи, визначені цим тимчасовим порядком, надати для огляду транспортні засоби, вантажі (товари) та інше майно.
Пасажири та обслуговуючий персонал транспортних засобів, що в’їхали на територію БП, мають право:
бути присутніми під час огляду транспортних засобів, вантажів (товарів) і багажу, що їм належать, а також відбору зразків проб речовин і матеріалів, що їм належать, для експрес-аналізу відповідними компетентними органами;
отримувати від уповноважених службових осіб ДПСУ та інших контролюючих органів та служб усні роз’яснення у разі тимчасової відмови їм у в’їзді до району проведення АТО та виїзді з нього.
Виїзд транспортних засобів з БП, КПВВ здійснюється тільки з дозволу уповноважених службових осіб ДПСУ.
Виконання законних вимог уповноважених службових осіб ДПСУ та інших контрольних органів та служб на БП, КПВВ обов’язкове для всіх осіб, які в’їжджають до району проведення АТО та виїжджають з нього.
2.8. У випадку затримання уповноваженими службовими особами ДПСУ транспортних засобів та вантажів, які переміщувалися поза межами визначних дорожніх коридорів, між першим та другим рубежами після проведення первинних контрольно-перевірочних заходів передаються фіскальним нарядам для вжиття заходів.
2.9. У разі порушення режиму припинення вогню (несанкціонованого відкриття вогню, обстрілу зі стрілецької зброї, артилерійських систем, реактивні системі залпового вогню, інформації щодо дій диверсійно-розвідувальних груп) з боку незаконних збройних формувань чи безпосереднього обстрілу коридору, БП дозволяється за рішенням командира оперативно-тактичного угрупування (далі - ОТУ), з повідомленням оперативного штабу з управління АТО, перекрити напрямок руху.
2.10. БП працюють цілодобово.
III. Контрольний пункт в’їзду/виїзду
3.1. КПВВ не призначені для перетинання державного кордону України.
КПВВ функціонують без вихідних, цілодобово, контрольно-перевірочні та перепускні заходи здійснюються у літній період з 6:00 до 20:00, у зимовий - з 8:00 до 17:00, в осінній та весняний періоди - з 7:00 до 18:30, або у інший час, встановлений за окремим рішенням керівника АТО.
Робота КПВВ може призупинитися за рішенням керівника АТО або командира ОТУ у випадку, передбаченому пунктом 2.9.
Порядок взаємодії контрольних органів і служб України, загальний порядок та послідовність проведення всіх видів контролю на КПВВ визначаються технологічною схемою пропуску осіб, транспортних засобів та вантажів (товарів), яка затверджується окремо для кожного КПВВ начальником штабу АТО.
У технологічній схемі пропуску осіб, транспортних засобів та вантажів через КПВВ визначаються:
загальні положення;
порядок перевірки наявності дозволу фізичній особі на перетинання лінії зіткнення;
порядок здійснення пропуску осіб в район проведення АТО чи на тимчасово неконтрольовану територію, у разі смерті близьких родичів, членів сім’ї або хвороби близьких осіб, що підтверджується відповідними документами (телеграма, завірена закладами охорони здоров’я, про смерть або хворобу близьких осіб; документ, що підтверджує місце поховання близьких осіб) за наявності документів, що посвідчують особу, та за письмового (усного) погодження керівника КГ;
порядок перевірки наявності дозволу на перевезення вантажу (товарів) та іншого майна;
місця або приміщення для проведення контролю осіб, транспортних засобів та вантажів (товарів), межі території КПВВ та зон контролю (режимна зона), місця стоянок транспортних засобів, у тому числі затриманих;
маршрути руху, місця стоянки і місця відстою автомобільних транспортних засобів, поїздів (вагонів), що перевозять небезпечні вантажі, місця фільтраційних зон (таборів) для перевірки вантажів (товарів), місця зберігання вантажів, які підлягають обліку та конфіскації, а також порядок дій у разі виникнення надзвичайних ситуацій, пов’язаних з військовою загрозою, масовими заворушеннями, терористичними актами, перешкоджанням та блокуванням роботи КПВВ, а також ситуацій техногенного та природного характеру;
порядок ведення Журналу контролю за проходженням транспортних засобів;
порядок вилучення вантажів (товарів) та іншого майна;
загальний порядок та послідовність контрольних операцій відносно осіб, транспортних засобів та вантажів (товарів);
порядок допуску до КПВВ та в його режимну зону осіб, транспортних засобів та вантажів (товарів), порядок їх пересування.
Місця облаштування та межі території КПВВ затверджуються наказом керівника АТО за погодженням з керівниками підрозділів ДПСУ, ДФСУ, задіяних в порядку ст. 4 Закону України "Про боротьбу з тероризмом" та обласними військово-цивільними адміністраціями, у зоні відповідальності яких знаходиться КПВВ.
Відповідальним за облаштування та обслуговування КПВВ, а також прилеглої до нього території є Донецька та Луганська обласна військово-цивільна адміністрація.
3.2. На КПВВ здійснюється:
контроль за рухом людей, транспортних засобів, вантажів (товарів);
перевірка транспорту, що рухається через БП, на наявність заборонених предметів та речовин (зброя, боєприпаси, вибухівка, наркотичні засоби тощо);
контроль за рухом транспортних засобів, товарів (вантажів), що перевозяться транспортними засобами, на наявність відповідного дозволу на перевезення вантажу (товару), його відповідність даним, зазначеним у такому дозволі, а також на наявність заборонених предметів та речовин;
виявлення та затримання осіб, які підозрюються, обвинувачуються у вчиненні кримінальних правопорушень або переховуються від органів досудового розслідування, суду або ухиляються від відбування кримінального покарання, та викрадених транспортних засобів;
недопущення виходу заборонених вантажів (товарів) з тимчасово неконтрольованої території та відповідно провезення таких вантажів (товарів) на таку територію;
перевірка в осіб документів, що посвідчують особу;
недопущення виходу терористів з району проведення АТО та проникнення в такий район їх пособників;
запобігання вчиненню терористичного акту та інших протиправних діянь;
тимчасове обмеження (заборона) руху транспорту, вантажів (товарів), та людей.
3.3. Додержання громадського порядку на КПВВ забезпечується співробітниками НПУ у взаємодії з іншими контрольними органами і службами України та координується органами охорони державного кордону (оперативно-військовими відділами) ДПСУ, а у випадку отримання інформації про загрози збройного нападу, злочинних та інших протиправних посягань на службових осіб БП та КПВВ вони за рішенням оперативного штабу з управління АТО посилюються відповідними підрозділами ЗСУ або НГУ.
3.4. Особи з особливими потребами (за наявності документів, що підтверджують інвалідність 1 та 2 групи), особи похилого віку (понад 70 років), жінки з явними ознаками вагітності, батьки (опікуни, за наявності підтверджуючих документів) з малолітніми дітьми до 3 років, інші особи - у разі виникнення потреб гуманітарного характеру (важка хвороба, слідування на похорон, перевезення померлих тощо, за наявності підтверджуючих документів) та транспортні засоби, на яких вони пересуваються, можуть бути допущені до в’їзду в КПВВ (БП) позачергово.
Таке рішення приймається виключно комісією у складі старших змін контрольних служб на БП та КПВВ (ДПСУ, ДФСУ, СБУ) та представників громадських організацій ("ФУНДАЦІЯ-101", "ДОНБАС-СОС", "ВОСТОК-СОС") за їх наявності, з обов’язковою фіксацією інформації про пропущених поза чергою осіб та транспортних засобів прикордонним нарядом "Вартовий шлагбауму" в окремому журналі контролю в’їзду транспортних засобів із закріпленням такого рішення підписами всіх членів комісії.
3.5. Перетинання КПВВ представниками ЗСУ, СБУ, ДПСУ, НПУ, НГУ, ДФСУ, органів прокуратури. ІВФ та ПрО здійснюється за паролем, встановленим штабом АТО для перетину КПВВ, після перевірки службового посвідчення (військового квитка) у кожної посадової особи.
При виникненні форс-мажорних обставин (санітарно-евакуаційні заходи, пересування під час обстрілів тощо) рішення щодо пропуску осіб і транспортних засобів приймається старшим зміни прикордонних нарядів в КПВВ з погодженням з координаційною групою з питань режиму та економічної діяльності на територіях прилеглих до лінії зіткнення, яка організовує свою діяльність в КПВВ, з подальшим інформуванням штабу ОТУ (АТО).
IV. Дорожні коридори
4.1. Дорожні коридори для переміщення осіб, транспортних засобів та вантажів (товарів) через лінію зіткнення у межах Донецької та Луганської областей встановлюються на автошляхах визначеного сполучення, згідно з додатком 1 до цього Тимчасового порядку.
4.2. Дорожні коридори облаштовуються дорожніми знаками та інформаційними покажчиками:
від лінії зіткнення до КПВВ;
на основних шляхах руху вздовж лінії зіткнення (в межах контрольованих територій) Луганської та Донецької областей до КПВВ.
Для позначення дорожніх коридорів залучаються відповідні дорожні служби на місцях.
4.3. Пропуск осіб, транспортних засобів та вантажів через лінію зіткнення здійснюється підрозділами ДПСУ спільно з підрозділами ДФСУ та СБУ у межах дорожніх коридорів, тільки у визначених КПВВ. Переміщення вантажів поза межами КПВВ забороняється.
4.4. Об’їзні шляхи поза межами дорожніх коридорів ліквідуються (перекриваються) силами ЗСУ.
4.5. Дорожні коридори для переміщення вантажів (товарів) через лінію зіткнення в межах Донецької та Луганської областей залізничним транспортом на шляхах залізничного сполучення визначені згідно з додатком 2 до цього Тимчасового порядку.
V. Здійснення контролю при в’їзді на тимчасово неконтрольовану територію та виїзді з неї
5.1. Контроль за переміщенням через лінію зіткнення осіб та транспортних засобів у визначених пунктах здійснюється уповноваженими співробітниками підрозділів, що здійснюють державний контроль:
громадян України (окрім осіб, залучених до проведення АТО) - за умови пред’явлення будь-якого документа, що посвідчують особу (відповідно до пп.1 п.2 Положення про прикордонний режим, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 27 липня 1998 року № 1147), дозволом фізичної особи;
осіб, які народились у 1998 році і пізніше та оформлюють паспорт громадянина України вперше, або оформляють паспорт громадянина України у зв’язку із втратою/викраденням або обміном, або здійснюють вклеювання до паспорта громадянина України зразка 1994 року фотокартки по досягненню 25- чи 45-річного віку, - за умови пред’явлення довідки Державної міграційної служби України (далі - ДМСУ) про здачу документів та отримання паспорта (додаток 4);
іноземців та осіб без громадянства - за паспортним документом та дозволом фізичної особи.
У разі надання громадянином документу про посвідчення особи, що звільнилась з місць позбавлення волі на тимчасово неконтрольованій території, упродовж трьох діб, після відповідної перевірки Національної поліції та ДМСУ, надається довідка (копія форми 1 щодо підтвердження громадянства та отримання паспорту громадянина України), облікова картка з Єдиної інформаційно-аналітичної системи управління міграційними процесами ДМСУ або довідка про внесення відомостей до Єдиного державного демографічного реєстру згідно з додатком до Порядку ведення Єдиного державного демографічного реєстру та надання з нього інформації, взаємодії між уповноваженими суб’єктами, а також здійснення ідентифікації та верифікації , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 жовтня 2017 року № 784, для подальшого пропуску його на підконтрольну територію України.
5.1.1. В’їзд на тимчасово неконтрольовану територію дітей, які не досягли 16-річного віку, здійснюється з дотриманням вимог, передбачених для таких осіб Правилами перетинання державного кордону громадянами України, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 27.01.1995 № 57.
5.1.2. Виїзд з тимчасово неконтрольованої території громадян України:
які народились у 1998 році і пізніше та не змогли оформити паспорт громадянина України (внаслідок проживання у населених пунктах, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють або здійснюють не в повному обсязі свої повноваження), здійснюється за умови пред’явлення свідоцтва про народження/копії свідоцтва про народження або будь-якого іншого документа, який дає можливість ідентифікувати таких осіб, особи (осіб), у супроводі якої (яких) громадяни України, які не досягли 16-річного віку, виїжджають з тимчасово неконтрольованої території, та дозволом фізичної особи;
які не досягли 16-річного віку, здійснюється за умови пред’явлення свідоцтва про народження (паспорта), а також будь-якого документа, визначеного статтею 5 Закону України "Про громадянство України" або статтею 2 Закону України "Про порядок виїзду з України і в’їзду в Україну громадян України" особи (осіб), у супроводі якої (яких) громадяни України, які не досягли 16-річного віку виїжджають з тимчасово неконтрольованої території, та дозволом фізичної особи;
дитини, яка народилась після початку проведення АТО, та внаслідок проживання у населених пунктах, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють або здійснюють не в повному обсязі свої повноваження, їй не було оформлено свідоцтво про народження, здійснюється за умови пред’явлення будь-якого документа, визначеного статтею 5 Закону України "Про громадянство України" або статтею 2 Закону України "Про порядок виїзду з України і в’їзду в Україну громадян України" особи (осіб), у супроводі якої (яких) дитина виїжджає з тимчасово неконтрольованої території, та дозволом фізичної особи.

................
Перейти до повного тексту