1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНА СУДОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Н А К А З
14.04.2004 N 41/04
Про затвердження Порядку проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями Державної судової адміністрації України покладених на них обов'язків і завдань
Відповідно до Положення про проведення атестації державних службовців, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2000 року N 1922, та Загального порядку проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями покладених на них обов'язків і завдань, затвердженого наказом Головного управління державної служби України від 31 жовтня 2003 року N 122,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями Державної судової адміністрації України покладених на них обов'язків і завдань (далі - Порядок проведення щорічної оцінки), що додається.
2. Запровадити у Державній судовій адміністрації України щорічну оцінку виконання державними службовцями покладених на них обов'язків і завдань.
Першу щорічну оцінку виконання державними службовцями Державної судової адміністрації України покладених на них обов'язків і завдань провести у квітні 2004 року за підсумками роботи у 2003 році.
3. Заступникам Голови, керівникам структурних підрозділів центрального апарату Державної судової адміністрації України:
3.1 ознайомити всіх державних службовців із Порядком проведення щорічної оцінки та забезпечити проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями покладених на них обов'язків і завдань згідно із затвердженим Порядком проведення щорічної оцінки;
3.2 забезпечити передачу управлінню кадрової роботи та державної служби заповнених форм бланка щорічної оцінки виконання державним службовцем посадових обов'язків і завдань (далі - Форма бланка щорічної оцінки) до 10 травня 2004 року для зберігання в особових справах працівників.
4. Управлінню кадрової роботи та державної служби (Рибак І.О.) господарському відділу (Онопрієнко П.І.) забезпечити Формою бланка щорічної оцінки структурні підрозділи в паперовому та електронному варіантах.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Державної судової адміністрації України Гашицького О.В.
Голова В.Карабань
ЗАТВЕРДЖЕНО
наказом Державної судової
адміністрації України
14.04.2004 N 41/04
ПОРЯДОК
проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями Державної судової адміністрації України покладених на них обов'язків і завдань
Цей Порядок визначає правові і організаційні засади проведення оцінки виконання державними службовцями Державної судової адміністрації України покладених на них обов'язків і завдань під час щорічного підбиття підсумків, що здійснюється відповідно до Положення про проведення атестації державних службовців, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2000 року N 1922, із змінами, унесеними постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2002 року N 1979, та Загального порядку проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями покладених на них обов'язків і завдань, затвердженого наказом Головного управління державної служби України від 31 жовтня 2003 року N 122 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19 листопада 2003 року N 1063/8384.
1. Загальні положення
1.1. Метою щорічної оцінки виконання державними службовцями апарату Державної судової адміністрації України покладених на них обов'язків і завдань (далі - щорічна оцінка) під час підбиття підсумків виконання ними своїх обов'язків є здійснення регулярного контролю за проходженням державної служби та професійними досягненнями державних службовців шляхом перевірки якості їхньої діяльності відповідно до посадових інструкцій, особистих планів роботи.
1.2. Щорічна оцінка проводиться з метою поліпшення добору й розстановки кадрів, розвитку ініціативи і творчої активності державних службовців апарату Державної судової адміністрації України, визначення їх потенціалу, потреб у підвищенні кваліфікації та особистому розвитку; планування кар'єри, вдосконалення процесу планування та організації діяльності як державного службовця, так і державного органу в цілому, виявленні організаційних проблем та оперативного реагування на них, аналізу виконання посадових інструкцій.
1.3. Щорічна оцінка проводиться безпосередніми керівниками у січні - лютому за підсумками роботи у минулому році:
- керівників самостійних структурних підрозділів - Головою, першим заступником Голови, заступниками Голови Державної судової адміністрації України, які здійснюють координацію та контроль діяльності структурних підрозділів за розподілом обов'язків;
- заступників керівників самостійних структурних підрозділів, керівників структурних підрозділів, які входять до складу самостійних структурних підрозділів, - керівниками відповідних самостійних структурних підрозділів;
- державних службовців структурних підрозділів - керівниками структурних підрозділів.
1.4. У разі відсутності безпосереднього керівника (хвороба, довготривале відрядження тощо) або якщо безпосередній керівник працює неповний звітний рік, щорічну оцінку може проводити заступник керівника структурного підрозділу, у разі відсутності такої посади - керівник вищого рівня.
1.5. Заповнені Форми бланка щорічної оцінки передаються до управління кадрової роботи та державної служби Державної судової адміністрації України до 27 лютого поточного року.
1.6. Не підлягають щорічному оцінюванню вагітні жінки, державні службовці патронатної служби та державні службовці, призначені на посаду у звітному періоді.
1.7. При проведенні щорічної оцінки виконання державними службовцями обов'язків (згідно з посадовими інструкціями) та покладених на них планових і позапланових завдань (відповідно до плану діяльності Державної судової адміністрації України, відповідного структурного підрозділу, доручень, які отримані в оперативному порядку структурним підрозділом) необхідно використовувати особисті плани роботи державних службовців, які формуються ними за дорученнями безпосереднього керівника на початку року відповідно до планів роботи структурного підрозділу та доповнюються протягом року за дорученнями (резолюціями) керівника в разі покладання на підрозділ нових завдань, а також надходження доручень органів вищого рівня.
1.8. Протягом року до особистого плану роботи можуть вноситися зміни і доповнення на підставі документів, за якими Державній судовій адміністрації України, структурному підрозділу спрямовуються позапланові завдання (доручення органу вищого рівня, накази (розпорядження), доручення керівників Державної судової адміністрації України, рішення колегії тощо).
1.9. Оцінювання виконання державними службовцями покладених на них обов'язків і завдань - є процедурою перевірки діяльності державних службовців відповідно до посадових інструкцій, особистих планів роботи та порівняння якості їх роботи із визначеними критеріями і показниками, що здійснюється безпосереднім керівником шляхом спостереження та контролю.
1.10. Щорічна оцінка проводиться у відповідності до критеріїв та показників якості роботи державних службовців, які поділяються на загальні (характерні для усіх державних службовців) та спеціальні (залежать від особливостей роботи кожного структурного підрозділу). Зазначені критерії та показники пов'язуються з конкретною діяльністю та очікуваними результатами. Примірний перелік загальних критеріїв та показників якості роботи державного службовця визначено додатком 1.
1.11. Процедура щорічної оцінки, критерії та показники якості роботи повинні постійно вдосконалюватися, а тому підлягають систематичному перегляду.
1.12. Щорічна оцінка має здійснюватися в атмосфері довіри і справедливості, на засадах законності, прозорості, гласності, об'єктивності, неупередженості, рівноправності.
2. Організація і проведення щорічної оцінки
2.1. Відповідно до Типового положення про кадрову службу органу виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 серпня 1996 року N 912 (із змінами та доповненнями), організаційне забезпечення проведення щорічної оцінки покладається на управління кадрової роботи та державної служби Державної судової адміністрації України.
2.2. До початку проведення оцінювання управління кадрової роботи та державної служби забезпечує керівників структурних підрозділів Порядком проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями Державної судової адміністрації України покладених на них обов'язків і завдань та критеріями і показниками якості роботи, а також разом з Господарським відділом забезпечує підрозділи Формою бланка щорічної оцінки виконання державним службовцем посадових обов'язків і завдань (дані - Форма бланка щорічної оцінки), зразок якої додається (додаток 2). Зазначена Форма бланка щорічної оцінки доводиться до структурних підрозділів у паперовому або електронному варіантах.
2.3. Процедура проведення щорічної оцінки складається з таких етапів: підготовчий період, оцінювання, співбесіда та підписання результатів обговорення, затвердження керівником вищого рівня результатів оцінювання, заключний етап.
2.4. Підготовчий період включає аналіз безпосереднім керівником та державним службовцем виконання завдань та обов'язків, визначених у посадових інструкціях, положеннях про структурні підрозділи, особистих планах роботи, наданих окремих дорученнях у звітний період, а також установлення безпосереднім керівником дати проведення співбесіди.
2.5. Оцінювання здійснюється державним службовцем через сомооцінювання та оцінювання безпосереднім керівником, результати якого заносяться до Форми бланка щорічної оцінки та додатка до неї.
2.6. Самооцінка забезпечує активну конструктивну участь державного службовця в процедурі щорічної оцінки. Державний службовець має висловити свою точку зору, визначити проблемні питання, а також встановити для себе конкретну мету в удосконаленні професіоналізму.
Безпосередній керівник оцінює виконання державним службовцем посадової інструкції, особистого плану роботи, визначеного на початку звітного періоду (усіх завдань, окремих доручень, своєчасність, якість, результативність їх виконання), з'ясовує причини продовження термінів виконання завдань, змін до плану тощо.
2.7. Оцінювання безпосереднім керівником має бути обгрунтованим, спиратися на конкретні приклади з відзначенням позитивних показників роботи державного службовця, рівня його знань, умінь, професійних та ділових якостей, недоліків у роботі, а також шляхів їх подолання.
За результатами оцінювання і самооцінювання керівником виставляється підсумкова оцінка.
2.8. Підсумкова оцінка може бути:
низька - державний службовець повинен поліпшити свою роботу, щоб уникнути постійного втручання керівника для корекції результату його роботи;
задовільна - державний службовець досяг певних результатів, володіє певним обсягом навичок, необхідних для виконання своїх посадових обов'язків, і повинен спрямовувати свою діяльність на ті складові, які примушують керівника часом вносити корективи в результати роботи;
добра - державний службовець досяг результатів володіння навичками й уміннями, унеможливив необхідне втручання керівника в результати роботи, спрямував зусилля на запровадження інноваційного стилю пошуку рішень;
висока - державний службовець перевищив очікувані результати, виявив грунтовні знання і навички, застосував інноваційний стиль виконання своїх обов'язків і доручень.
2.9. Заповнену Форму бланка щорічної оцінки безпосередній керівник у тижневий термін передає держслужбовцю для ознайомлення.
2.10. Співбесіда безпосереднього керівника з державним службовцем проводиться з метою обговорення результатів оцінки його роботи за минулий рік та досягнення домовленостей на наступний рік щодо виконання завдань, визначення необхідності підвищення кваліфікації та складання особистих планів роботи на наступний рік з огляду на пріоритети діяльності структурного підрозділу або Державної судової адміністрації України.
2.11. Обговорення повинно бути структурованим, неформальним і мати рекомендаційний та роз'яснювальний характер з урахуванням самооцінки державного службовця.
2.12. При проведенні співбесіди необхідно дотримуватися балансу між позитивною оцінкою роботи і критикою окремих напрямів з відповідним обгрунтуванням.
2.13. Співбесіда має закінчуватися підписанням безпосереднім керівником і державним службовцем Форми бланка щорічної оцінки на підтвердження того, що результати оцінювання обговорені та складений особистий план роботи на наступний рік, зразок якого наведено в додатку 3.
2.14. Затвердження керівником вищого рівня результатів щорічної оцінки здійснюється після ознайомлення з результатами оцінювання. Керівник вищого рівня при цьому може висловити свої зауваження та пропозиції (розділ 5 додатка 2), а також провести, у разі необхідності, відповідні співбесіди.
2.15. Заключний етап включає в себе перевірку заповнення Форми бланка щорічної оцінки управлінням кадрової роботи та державної служби і долучення її до особової справи державного службовця.
2.16. Управління кадрової роботи та державної служби аналізує та узагальнює результати щорічної оцінки і готує проекти відповідних рішень з питань кадрового менеджменту. Вказані висновки враховуються при складанні річних планів роботи з кадрами, визначенні щорічної та перспективної потреби в кадрах, формуванні державного замовлення на підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації державних службовців, плануванні їх кар'єри.
3. Результати щорічної оцінки
3.1. Результати щорічної оцінки враховуються при атестації державних службовців, розгляді питань просування по службі, присвоєнні чергового рангу, установленні передбачених законодавством грошової винагороди, надбавок, премій або змін їх розміру, при вирішенні питання щодо продовження терміну перебування на державній службі, формуванні кадрового резерву та інших питань проходження державної служби.
4. Оскарження державними службовцями результатів щорічної оцінки
4.1. У разі незгоди з оцінкою керівника державний службовець у десятиденний термін може звернутися із заявою до керівника вищого рівня, висловивши зауваження та обгрунтувавши їх. Рішення керівника вищого рівня є ухвальним.
Заступник Голови О.В.Гашицький
Додаток 1
до Порядку проведення
щорічної оцінки виконання
державними службовцями
Державної судової
адміністрації України
покладених на них
обов'язків і завдань
ПРИМІРНИЙ ПЕРЕЛІК
загальних критеріїв та показників якості роботи державного службовця
N
з/п
КРИТЕРІЇ РІВНІ ЯКОСТІ ВИКОНАННЯ ОБОВ'ЯЗКІВ ТА ЗАВДАНЬ
Низький Задовільний Добрий Високий
1 2 3 4 5 6
1. Виконання обов'язків і завдань
1 Обсяг роботи,
що виконується
не відповідає
очікуваному,
перевищується
встановлений
термін
виконання
відповідає
встановленому
терміну
виконання
повністю
вкладається в
термін,
має час на
додаткове
опрацювання
перевищує
сподівання,
виконує
завдання
постійно із
скороченням
терміну,
виконує за цей
час додаткові
завдання
2 Якість роботи результати
роботи
потрібно
постійно
принципово
виправляти
результати
роботи
майже не
потребують
виправлень
результатами
роботи
можна
користуватися
результати
роботи вищої
якості, мають
інноваційний
характер
вирішення
питання
3 Планування
роботи
низький
рівень
планування
робочого
часу,
допускаються
прояви
безсистемних
кроків щодо
виконання
завдань
уміє
організовувати
свою роботу,
робота
виконується
із
додержанням
термінів
(упритул з
ризиком
порушення)
уміє
організовувати
свою роботу,
постійно
підвищує
власну
культуру
планування;
робота
виконується
раціонально, з
постійним
додержанням
термінів
організованість
і зібраність
високі;
робота
організовується
цілеспрямовано
2. Професійна компетентність
4 Професійні
знання
знання
поверхові,
не системні,
професійні
завдання
самостійно
вирішувати
складно
володіє
спеціальними
знаннями,
достатніми для
задовільного
вирішення
завдань
професійного
характеру
володіє
системними
знаннями,
здатний до
розв'язання
творчих
завдань
професійного
характеру
володіє
глибокими,
міцними і
всебічними
знаннями,
має цілісне
уявлення про
системність;
гнучкість
мислення дає
змогу
розв'язувати
складні
завдання
теоретичного
характеру в
професійній
сфері
5 Професійні
вміння і
навички
розвинуті
недостатньо,
потребує
постійної
сторонньої
допомоги
розвинуті
посередньо,
забезпечують
необхідний
рівень
виконання
професійних
завдань при
сторонній
допомозі
розвинуті та
забезпечують
необхідний
рівень
самостійного
виконання
професійних
завдань
забезпечує
виконання
практичних
завдань
професійного
характеру на
високому
рівні, має
можливість
надати певні
консультації
іншому
виконавцю
6 Уміння
формулювати
точку зору
(усно,
письмово)
важко
зрозуміти,
обмежений
словниковий
запас,
документи
потрібно
переробляти,
робить
помилки при
оформленні
документів
державною
мовою
взагалі легко
зрозуміти,
достатньо
володіє
державною
мовою, у
документи
вносяться
незначні зміни
чітко і
переконливо
викладає
думки, вільно
володіє
державною
мовою,
документи
не потребують
виправлень
логічно
побудовані
висловлення,
влучний вибір
належної
лексики та
формулювань,
у документах
завжди
впорядковані,
вільно
викладені думки
7 Готовність
до дій,
ініціатива
здебільшого
пасивний, без-
ініціативний,
елементи
творчого
підходу до
справи не
проявляються;
потребує
постійного
спрямування
до роботи
працює з
власної волі,
виявляє
ініціативу,
активністю
і творчим
ставленням
до справи не
визначається
проявляє
ініціативу,
активний,
не позбавлений
творчого
ставлення
до справи;
наполегливий
ініціативний,
творчо
відноситься
до вирішення
практичних
завдань,
здатний
генерувати
обгрунтовані
ідеї та
пропозиції, які
заслуговують
на увагу,
сприяє їх
реалізації
8 Оперативність
мислення
повільно
сприймає нові
завдання,
виявляє
незадоволення
у разі зміни
завдання або
звичайних
обставин
пристосовується
до нових
завдань і
ситуацій на
роботі
сприймає нові
завдання
охоче, розуміє
їх суть та
пов'язані з
ними
проблеми,
орієнтується
у нових
ситуаціях
швидко сприймає
нові завдання і
ситуації,
визначає
впливові
фактори та
суть справи
9 Працездатність
та
витривалість
працездатність
низька,
збільшення
навантаження
погіршує
якість
роботи,
втрачає
впевненість
працездатність
задовільна,
збільшення
навантаження,
як правило, не
впливає на
якість роботи
працездатний,
збільшення
навантаження
не впливає на
якість роботи
працездатність
висока,
витримує
тривале
навантаження,
відповідає
активністю на
підвищення
вимог
10 Відповідаль-
ність
виявляє
байдужість,
безвідповіда-
льність,
схильність до
невиконання
виявляє
почуття
відповідально-
сті
нестабільно,
потребує
постійного
контролю за
виконанням
почуття
відповідально-
сті виявляє
постійно
високо
розвинуті
почуття
обов'язку;
виконавча
дисципліна
відмінна,
надійний у
розв'язанні
завдань
повсякденної
діяльності
11 Самостійність самостійних
рішень не
приймає, у
разі
виникнення
найменших
проблем
потребує
стороннього
втручання
здатний до
прийняття
самостійних
рішень, але
вони не завжди
бувають
обгрунтованими;
у критичних
ситуаціях
виявляє
нерішучість
у прийнятті
рішень, як
правило,
самостійний;
здатний
аналізувати і
прогнозувати
події;
у критичних
ситуаціях
здатний до
рішучих дій;
виконує
завдання без
сторонньої
допомоги
високо
розвинута
здібність до
обгрунтованого
прийняття
самостійних
рішень; володіє
навичками
передбачення;
у критичних
ситуаціях
здатний до
продуманих і
рішучих дій;
самостійно
вирішує складні
проблеми
12 Здатність до
лідерства
якостей
лідера не має
і не
намагається
мати; у
колективі
непомітний
здатний
позитивно
впливати на
людей, але в
практичній
діяльності цим
користується
рідко
здатний
позитивно
впливати на
людей, має
якості лідера
володіє
високорозвину-
тими
здібностями
позитивного
впливу на людей,
якості лідера
виявлені
яскраво
13 Здатність до
накопичення,
поновлення і
творчого
застосування
професійного
досвіду
професійний
досвід
накопичує
повільно,
професійні
завдання
вирішує лише
традиційними
методами,
професійне
новаторство
не сприймає
або заперечує
професійний
досвід
накопичує і
оновлює у міру
потреби,
здебільшого
працює за
шаблоном
працює над
підвищенням і
оновленням
професійного
досвіду,
сумлінно,
результативно;
має
новаторські
підходи у
професійній
діяльності
активно,
цілеспрямовано,
систематично і
результативно
працює над
підвищенням
професійних
знань, умінь
і навичок;
здатний
реалізувати
і підтримати
нове в
професійній
сфері
3. Етика поведінки
14 Етика
поведінки,
стиль
спілкування
рівень
культури
поведінки і
спілкування з
людьми
низький,
допускає
елементи
нетактовного,
грубого
відношення до
оточуючих;
поведінка не
відповідає
конкретній
ситуації
(невпевнена,
неввічлива,
зухвала)
рівень
культури
поведінки і
спілкування
з людьми
задовільний,
але не завжди
адекватний
відповідній
ситуації
культурний
у поведінці
з людьми, у
спілкуванні
тактовний,
доброзичливий
володіє високим
рівнем
культури
поведінки і
спілкування
з людьми;
властива
гнучкість у
використанні
стилів
спілкування
і поведінки,
у критичних
ситуаціях
завжди
поводиться
коректно і
водночас з
розумінням
15 Співробітництво рідко надає
допомогу,
часто не
інформує
інших
співпрацює
з іншими,
пропонує
допомогу,
регулярно
інформує
плідно
співпрацює
з іншими,
пропонує
допомогу,
регулярно
інформує
виявляє
здібності до
роботи у
колективі,
надає цінні
імпульси для
досягнення
спільної мети
16 Дисциплінова-
ність
порушує
правила
внутрішнього
трудового
розпорядку
дотримується
правил
внутрішнього
трудового
розпорядку,
але потребує
контролю
дисциплінова-
ний, правила
внутрішнього
трудового
розпорядку
виконує без
порушень
високо
дисциплінований,
суворо і точно
дотримується
правил
внутрішнього
трудового
розпорядку
Критерії для керівних працівників
17 Здатність до
переговорів
неспроможний
дотримуватися
особистої
точки зору,
аргументація
невпевнена,
непереконлива
подає свою
точку зору
професійно,
конкретно
свою точку
зору може
переконливо
аргументувати
цілеспрямовано
репрезентує
свою точку
зору, не
ігноруючи
належних
контраргументів
18 Уміння
організовувати
роботу
підлеглих
не сприяє
впорядкуванню
робочого
процесу
ретельно
вивчає мету і
пріоритети;
доцільно
розподіляє
робочі
завдання
визначає
мету і
пріоритети;
забезпечує
регулярне
інформування
підлеглих;
раціонально
розподіляє
робочі
завдання
чітко визначає
мету і
пріоритети,
оптимально
організовує
робочий процес,
розподіляючи
завдання
досягає
максимальної
ефективності
19 Професіоналізм
у керівництві
роботою
підрозділу
формулювання
завдань
нечітке
не завжди
пояснює та
надає
потрібну
інформацію і
професійні
поради
чітко пояснює
поставлені
завдання;
надає потрібну
інформацію та
професійні
поради
роз'яснює
завдання
доступно,
детально,
вчасно
консультує
20 Контроль контроль
відсутній
взагалі або
неефективний
епізодично
контролює
виконання
поставлених
завдань
систематично
контролює
виконання
поставлених
завдань
контроль
здійснює
вміло та
ненав'язливе
21 Оцінка та
заохочення
співробітників
не усвідомлює
досягнень та
можливостей
працівників,
не знає їх
здібностей та
інтересів, не
підтримує
заходів з
підвищення
кваліфікації,
заважає
самостійності
співробітників
ознайомлений з
досягненнями
та
можливостями
працівників;
намагається
оцінювати
здібності;
підтримує
заходи з
підвищення
кваліфікації
ознайомлений з
досягненнями
та
можливостями
працівників,
правильно
оцінює
здібності
та заслуги,
підтримує
заходи з
підвищення
кваліфікації,
стимулює
самостійність
мислення та
дій
ретельно та
детально вивчає
досягнення та
можливості
працівників,
цілеспрямовано
стимулює
їх інтереси та
здібності,
ефективно
спонукає до
самостійності
мислення та дій

................
Перейти до повного тексту