1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Розпорядження


НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРІ РИНКІВ
ФІНАНСОВИХ ПОСЛУГ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
22.12.2016 № 3231
Про відмову ПРИВАТНОМУ АКЦІОНЕРНОМУ ТОВАРИСТВУ "СТРАХОВА КОМПАНІЯ "ВОНА" в реєстрації правил добровільного страхування
За результатами розгляду листа ПРИВАТНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "СТРАХОВА КОМПАНІЯ "ВОНА" про реєстрацію правил добровільного страхування від 01.12.2016 № 1004 (вх. від 06.12.2016 № 9660/СК), відповідно до пункту 3 частини першої статті 28 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг", статті 17 Закону України "Про страхування", на підставі підпункту 62 пункту 4 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого Указом Президента України від 23.11.2011 № 1070, Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання фінансових послуг (крім професійної діяльності на ринку цінних паперів), затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 07.12.2016 № 913 (далі - Ліцензійні умови), Характеристики та класифікаційних ознак видів добровільного страхування, затверджених розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 09.07.2010 № 565, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 16.11.2010 за № 1119/18414 (далі - Характеристика), Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг,
постановила:
1. Відмовити ПРИВАТНОМУ АКЦІОНЕРНОМУ ТОВАРИСТВУ "СТРАХОВА КОМПАНІЯ "ВОНА" (код за ЄДРПОУ 23465084; місцезнаходження: 79035, м. Львів, вулиця Кримська, 28, кабінет 501) (далі -Товариство) в реєстрації:
1.1. Правил добровільного страхування наземного транспорту (крім залізничного) у зв'язку з тим, що подані Правила суперечать чинному законодавству, а саме:
у пункті 4.7 розділу 4 Правил зазначено, що договором страхування може бути передбачено індексацію страхової суми, що є порушенням вимог абзацу дванадцятого статті 9 Закону України "Про страхування", оскільки індексація страхової суми передбачена лише за договорами страхування життя;
у підпункті "г" підпункту 6.1.6 пункту 6.1 розділу 6 Правил вживається поняття "знаходяться у хворому стані", визначення якого відсутнє в законодавчих актах та тексті Правил, що є порушенням вимог абзацу шостого пункту 24 Ліцензійних умов;
у підпункті 9.3.6 пункту 9.3 розділу 9 Правил зазначено, що страховик має право відстрочити виплату страхового відшкодування в разі виникнення необхідності проведення додаткової перевірки, що є порушенням прав споживача та порушує вимоги абзацу восьмого пункту 24 Ліцензійних умов, оскільки не визначено граничного строку такої відстрочки;
у підпункті 9.3.7 пункту 9.3 розділу 9 Правил зазначено, що страховик має право відмовити у виплаті страхового відшкодування або зменшити його розмір до 50%, що є порушенням статті 17 Закону України "Про страхування", порушує права страхувальника, є порушенням абзацу сьомого пункту 24 Ліцензійних умов, призводить до неоднозначного розуміння змісту, оскільки не визначено, в яких випадках страховик частково відмовляє у виплаті страхового відшкодування та як розраховується розмір такої виплати;
у пункті 12.9 розділу 12 Правил вживається поняття "порушення кримінальної справи", визначення якого відсутнє в законодавчих актах та тексті Правил, що є порушенням вимог абзацу шостого пункту 24 Ліцензійних умов.
1.2. Правил добровільного страхування від вогневих ризиків та ризиків стихійних явищ у зв'язку з тим, що подані Правила суперечать чинному законодавству, а саме:
у підпункті 4.2.6 пункту 4.2 розділу 4 Правил вживається поняття "протизаконних, у відношенні положень цих Правил страхування, дій (бездіяльності) державних органів, органів місцевого самоврядування або посадових осіб цих органів", визначення якого відсутнє в законодавчих актах та тексті Правил, що є порушенням вимог абзацу шостого пункту 24 Ліцензійних умов;
у пункті 4.5 розділу 4 Правил вказано посилання на ризики, що містяться в пункті 4.1 розділу 4 Правил, що призводить до неоднозначного тлумачення Правил та є порушенням вимог абзацу сьомого пункту 24 Ліцензійних умов, оскільки пункт 4.1 не містить ризиків;
у підпункті 9.3.7 пункту 9.3 розділу 9 Правил зазначено, що страховик має право відстрочити виплату страхового відшкодування в разі виникнення необхідності проведення додаткової перевірки, що є порушенням прав споживача та порушує вимоги абзацу восьмого пункту 24 Ліцензійних умов, оскільки не визначено граничного строку такої відстрочки;
у підпункті 9.3.8 пункту 9.3 розділу 9 Правил зазначено, що страховик має право відмовити у виплаті страхового відшкодування або зменшити його розмір до 50%, що є порушенням статті 17 Закону України "Про страхування", порушує права страхувальника, є порушенням абзацу сьомого пункту 24 Ліцензійних умов, призводить до неоднозначного розуміння змісту, оскільки не визначено, в яких випадках страховик частково відмовляє у виплаті страхового відшкодування та як розраховується розмір такої виплати;

................
Перейти до повного тексту