1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Розпорядження


НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРІ РИНКІВ
ФІНАНСОВИХ ПОСЛУГ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
08.12.2016 № 3079
Про відмову ПРИВАТНОМУ АКЦІОНЕРНОМУ ТОВАРИСТВУ "СТРАХОВА КОМПАНІЯ "АЗІНКО" в реєстрації правил добровільного страхування
За результатами розгляду листа ПРИВАТНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "СТРАХОВА КОМПАНІЯ "АЗІНКО" про реєстрацію правил добровільного страхування від 14.11.2016 № СКА-1224-16 (вх. від 14.11.2016 № 8906/СК), відповідно до пункту 3 частини першої статті 28 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг", статті 17 Закону України "Про страхування", на підставі підпункту 62 пункту 4 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого Указом Президента України від 23.11.2011 № 1070, Ліцензійних умов провадження страхової діяльності, затверджених розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 28.08.2003 № 40, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 15.09.2003 за № 805/8126 (далі ~ Ліцензійні умови), Характеристики та класифікаційних ознак видів добровільного страхування, затверджених розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 09.07.2010 № 565, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 16.11.2010 за № 1119/18414 (далі - Характеристика), Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг,
постановила:
1. Відмовити ПРИВАТНОМУ АКЦІОНЕРНОМУ ТОВАРИСТВУ "СТРАХОВА КОМПАНІЯ "АЗІНКО" (код за ЄДРПОУ 24646706; місцезнаходження: 04071, м. Київ, гіров. Хорива, 4, кв. 2) (далі - Товариство) в реєстрації:
1.1. Правил добровільного страхування вантажів та багажу (вантажобагажу) у зв'язку з тим, що подані Правила суперечать чинному законодавству, а саме:
перше речення пункту 3.12 розділу 3 Правил суперечить другому реченню цього ж пункту, що є порушенням абзацу третього підпункту 3.5.3 пункту 3.5 розділу 3 Ліцензійних умов, відповідно до якого у тексті Правил не допускаються протиріччя або неузгодженість між пунктами;
у підпункті 5.І.1 пункту 5.1 розділу 5 Правил вживається поняття "зона підвищеної радіоактивності", визначення якого відсутнє у відповідних нормативно-правових актах та тексті Правил, що є порушенням підпункту 3,5.2 пункту 3.5 розділу 3 Ліцензійних умов;
у підпункті 5.1.7. пункту 5.1 розділу 5 Правил зазначено, що страховик не відшкодовує збитки та/або витрати, що прямо чи побічно викликані, є наслідком або відбулися у зв'язку з будь-яким терористичним актом незалежно від будь-якої іншої причини або подій, що відбулися одночасно або в будь-якій іншій черговості із збитком, що призводить до неоднозначного розуміння змісту та є порушенням абзацу третього підпункту 3.5.3 пункту 5.3 розділу 3 Ліцензійних умов;
у пунктах 6.1 - 6.5 розділу 6 Правил вживається поняття "період страхування", визначення якого відсутнє у відповідних нормативно-правових актах та тексті Правил, що є порушенням підпункту 3.5.2 пункту 3.5 розділу З Ліцензійних умов;
у пункті 7.5 розділу 7 Правил вживається поняття "частина предмету страхування", визначення якого відсутнє у відповідних нормативно-правових актах та тексті Правил, що є порушенням підпункту 3.5.2 пункту 3.5 розділу З Ліцензійних умов;
у редакції підпункту 12.1.3 пункту 12.1 розділу 12 Правил зазначено, що страховик протягом 30 робочих днів може прийняти рішення про проведення додаткового страхового розслідування, протягом якого страховик має право вимагати необхідні відомості, що має чи повинен мати страхувальник та/або вигодонабувач, що є порушенням статті 17 Закону України "Про страхування", оскільки порушує права страхувальника, призводить до затягування виплати страхового відшкодування, а також не визначено строку прийняття рішення про виплату або відмову у виплаті страхового відшкодування у випадку прийняття рішення про проведення додаткового страхового розслідування;
у пункті 13.5 розділу 13 Правил зазначено, що страховик має право частково або повністю відмовити у виплаті страхового відшкодування, що є порушенням статті 17 Закону України "Про страхування", порушує права страхувальника, є порушенням абзацу третього підпункту 3.5.3 пункту 3.5 розділу 3 Ліцензійних умов, призводить до неоднозначного розуміння змісту, оскільки не визначено, в яких випадках страховик частково відмовляє у виплаті страхового відшкодування.
1.2. Правил добровільного страхування майна (іншого, ніж передбачено пунктами 5-9 статті 6 Закону України "Про страхування") у зв'язку з тим, що подані Правила суперечать чинному законодавству, а саме:
відповідно до предмета договору страхування, визначеного у підпунктах 2.1.11, 2.1.12 пункту 2.1 розділу 2 Правил на страхування може прийматись врожай сільськогосподарських культур і багаторічних насаджень, врожай зернових культур і цукрових буряків, сільськогосподарські тварини, птиця, кролі, хутрові звірі, бджолосім'ї, риба та інші водні ресурси, у той час, як пунктом 22 частини четвертої статті 6 Закону України "Про страхування" та підпунктом 3.22 пункту 3 Характеристики передбачений окремий вид добровільного страхування - страхування сільськогосподарської продукції;
перше речення пункту 3.11 розділу 3 Правил суперечить другому реченню цього ж пункту, що є порушенням абзацу третього підпункту 3.5.3 пункту 3.5 розділу 3 Ліцензійних умов, відповідно до якого у тексті правил не допускаються протиріччя або неузгодженість між пунктами;
зазначений у підпункті 3.12.1 пункту 3.12 розділу 3 Правил порядок розрахунку розміру збитку при повному знищенні (загибелі) або втраті застрахованого майна суперечить зазначеному в підпункті 3.12.2 пункту 3.12 розділу 3 Правил порядку розрахунку розміру збитку при пошкодженні майна, що призводить до неоднозначного розуміння змісту та є порушенням абзацу третього підпункту 3.5,3 пункту 5.3 розділу 3 Ліцензійних умов;
у підпункті "д" пункту 3.12 розділу 3 Правил зазначено, що "відновлювальні витрати не включають у себе інші витрати, здійснені понад необхідні", що призводить до неоднозначного розуміння змісту та є порушенням абзацу третього підпункту 3.5.3 пункту 5.3 розділу 3 Ліцензійних умов;
у підпункті "в" пункту 3.15 розділу 3 Правил зазначено, що франшиза може встановлюватись у відносних одиницях від розміру збитку, що призводить до неоднозначного розуміння змісту та є порушенням абзацу третього підпункту 3.5.3 пункту 5.3 розділу 3 Ліцензійних умов;
у пункті 5.1 розділу 5 Правил передбачено, що за умовами договору страхування можуть відшкодовуватись ризики відповідальності страхувальника за забруднення та зараження навколишнього середовища, страхування кредитних і фінансових гарантій, тимчасом як статтею 6 Закону України "Про страхування" та Характеристикою передбачені окремі види добровільного страхування -страхування цивільної відповідальності перед третіми особами (іншої, ніж передбачено пунктами 12-14 статті 6 Закону України "Про страхування"), страхування виданих гарантій (порук) та прийнятих гарантій, страхування фінансових ризиків;
у підпункті 5.1.1 пункту 5.1 розділу 5 Правил вживається поняття "зона підвищеної радіоактивності", визначення якого відсутнє у відповідних нормативно-правових актах та тексті Правил, що є порушенням підпункту 3.5.2 пункту 3.5 розділу 3 Ліцензійних умов;
у підпункті 5.1.7. пункту 5.1 розділу 5 Правил зазначено, що страховик не відшкодовує збитки та/або витрати, що прямо чи побічно викликані, є наслідком або відбулися у зв'язку з будь-яким терористичним актом незалежно від будь-якої іншої причини або подій, що відбулися одночасно або в будь-якій іншій черговості із збитком, що призводить до неоднозначного розуміння змісту та є порушенням абзацу третього підпункту 3.5.3 пункту 5.3 розділу 3 Ліцензійних умов;
у підпункті 5.6.2 пункту 5.6 розділу 5 Правил передбачено, що за умовами договору страхування може бути застраховано майно, що підлягає конфіскації, що є порушенням пункту 2 частини другої статті 29 Закону України "Про страхування";
у пункті 6.3 розділу 6, пункті 7.9 розділу 7 Правил вживається поняття "період страхування", визначення якого відсутнє у відповідних нормативно-правових актах та тексті Правил, що є порушенням підпункту 3.5.2 пункту 3.5 розділу 3 Ліцензійних умов;
у редакції підпункту 12.1.3 пункту 12.1 розділу 12 Правил зазначено, що страховик протягом 30 робочих днів може прийняти рішення про проведення додаткового страхового розслідування, протягом якого страховик має право вимагати необхідні відомості, що має чи повинен мати страхувальник та/або вигодонабувач, що є порушенням статті 17 Закону України "Про страхування", оскільки порушує права страхувальника, призводить до затягування виплати страхового відшкодування, а також не визначено строку прийняття рішення про виплату або відмову у виплаті страхового відшкодування у випадку прийняття рішення про проведення додаткового страхового розслідування;
у пункті 13.4 розділу 13 Правил зазначено, що страховик має право частково або повністю відмовити у виплаті страхового відшкодування, що є порушенням статті 17 Закону України "Про страхування", порушує права страхувальника, є порушенням абзацу третього підпункту 3.5.3 пункту 3.5 розділу 3 Ліцензійних умов, призводить до неоднозначного розуміння змісту, оскільки не визначено, в яких випадках страховик частково відмовляє у виплаті страхового відшкодування.

................
Перейти до повного тексту