1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЛИСТ
14.11.2016 N 24505/6/99-99-14-03-03-15
Про надання податкової консультації
Державна фіскальна служба України розглянула лист про надання податкової консультації щодо дій контролюючих органів стосовно врахування в інформаційних базах ДФС податкової інформації та заходів щодо її коригування, а також усунення суперечностей у висновках актів (довідок) перевірок (звірок) різних платників податків та повідомляє таке.
Що стосується питань:
яким способом та відповідно до положень яких нормативно-правових актів можуть бути усунені суперечності у різних за змістом висновках актів (довідок) перевірок (звірок) постачальників та покупців товарів (робіт, послуг);
чи спростовують висновки довідок перевірок покупців висновки актів (довідок) перевірок (звірок) постачальників товарів (робіт, послуг) за умови, що довідки перевірок покупців складені контролюючими органами вже після складання актів (довідок) перевірок (звірок) постачальників.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Компетенцію контролюючих органів, повноваження їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю визначено Податковим кодексом України (далі - Кодекс).
Згідно з пунктом 20.1.4. статті 20 Кодексу контролюючі органи мають право проводити перевірки та зустрічні звірки за наявності обставин та у порядку, передбаченому Кодексом та іншими законодавчими та нормативно-правовими актами України.
Перевірка кожного платника податків проводиться на підставі: податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов’язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків (підпункт 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 Кодексу).
При цьому якщо висновки акта перевірки не визнані протиправними та не скасовані за результатами розгляду заперечень до цього акта або в судовому порядку, вони не можуть вважатись неправомірними лише на підставі того, що висновки акта (довідки) контрагента суперечать їм.
У разі незгоди платника податків або його законних представників з висновками перевірки чи фактами і даними, викладеними в акті (довідці) перевірки, вони мають право подати заперечення у терміни, передбачені абзацом 1 пункту 86.7 статті 86 Кодексу.
Крім того, відповідно до пункту 56.1 статті 56 Кодексу рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку.
Водночас слід зазначити, що згідно з абзацом п’ятим пункту 86.7 статті 86 Кодексу контролюючим та іншим державним органам забороняється використовувати акт перевірки як підставу для висновків стосовно взаємовідносин платника податків з його контрагентами, якщо за результатами складення акта перевірки податкове повідомлення-рішення не надіслано (не вручено) платнику податків або воно вважається відкликаним відповідно до статті 60 цього Кодексу.
Що стосується питань:

................
Перейти до повного тексту