- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЛИСТ
26.10.2016 № 23146/6/99-99-15-01-01-15 |
Про надання податкової консультації
Державна фіскальна служба України, керуючись статтею
52 Податкового кодексу України (далі -
ПКУ), розглянула лист щодо деяких питань тимчасового ввезення транспортних засобів на митну територію України та у межах компетенції повідомляє таке.
Щодо можливості ввезення на митну територію України вантажних автомобілів для використання їх у господарській діяльності (питання 1).
Статтею
71 Митного України (далі - МКУ) визначено, що декларант має право обрати митний режим, у який він бажає помістити товари, з дотриманням умов такого режиму та у порядку, що визначені МКУ. Поміщення товарів у митний режим здійснюється шляхом їх декларування та виконання митних формальностей, передбачених МКУ.
Згідно з частиною першою статті
257 МКУ декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Щодо обмеження по віку (рік випуску автотранспорту) для ввезення в Україну вантажних автомобілів (вантажопідйомністю до 3,5 тонн) (питання 2).
На сьогодні будь-яких обмежень щодо ввезення на митну територію України транспортних засобів (вантажопідйомність до 3,5 тонн) в залежності від року випуску чинним законодавством не встановлено.
Разом з тим, відповідно до положень статті
2 Закону України "Про деякі питання ввезення на митну територію України та реєстрації транспортних засобів" з 01 січня 2016 року пропуск на митну територію України з метою вільного обігу та першу реєстрацію в Україні транспортних засобів за кодами товарних позицій 8701 20, 8702, 8703, 8704, 8705 згідно з
УКТ ЗЕД як вироблених в Україні, так і ввезених на митну територію України, нових і таких, що були в користуванні, за винятком транспортних засобів, вироблених в Україні або ввезених на митну територію України до 31 грудня 2015 року включно, здійснюють за умови їх відповідності екологічним нормам не нижче рівня "ЄВРО-5".
Щодо обліку транспортних засобів (інвестиція іноземної компанії) при постановці на облік транспортних засобів та сплати необхідних податків (питання 3).
Згідно з підпунктом 134.1.1 пункту 134.1 статті
134 ПКУ об'єктом оподаткування податком на прибуток підприємств є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень розділу III "Податок на прибуток підприємств"
ПКУ.
Зазначеним розділом не передбачено коригування фінансового результату до оподаткування на різниці, що виникають за операціями із внесення майна до статутного капіталу підприємства, тобто такі операції відображаються згідно з правилами бухгалтерського обліку.
Регулювання питань методології бухгалтерського обліку та фінансової звітності здійснюється Міністерством фінансів України, яке затверджує національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку, інші нормативно-правові акти щодо ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності (пункт 2 статті
6 Закону України від 16 липня 1999 року
№ 996-XIV "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні").
Водночас статтею
138 ПКУ встановлені вимоги щодо коригування фінансового результату на різниці, які виникають при нарахуванні амортизації необоротних активів.
Так, пунктом 138.1 статті
138 ПКУ визначено, що фінансовий результат до оподаткування збільшується на суму нарахованої амортизації основних засобів або нематеріальних активів відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності та згідно з пунктом 138.2 статті
138 ПКУ зменшується на суму розрахованої амортизації основних засобів або нематеріальних активів відповідно до пункту 138.3 статті
138 ПКУ, яким встановлено порядок розрахунку амортизації основних засобів або нематеріальних активів для визначення об'єкта оподаткування.
Згідно з п. 138.3 статті
138 ПКУ розрахунок амортизації основних засобів або нематеріальних активів здійснюється відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності з урахуванням обмежень, встановлених підпунктом 14.1.138 пункту 14.1 статті
14 розділу I
ПКУ та підпунктами 138.3.2-138.3.4 пункту 138.3 статті
138 ПКУ.
Отже, фінансовий результат до оподаткування, сформований відповідно до положень бухгалтерського обліку з урахуванням сум амортизації основних засобів, отриманих від засновника-нерезидента, збільшується на суму нарахованої амортизації таких основних засобів відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності та зменшується на суму розрахованої амортизації основних засобів відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності з урахуванням обмежень, встановлених положеннями статей
14 та
138 ПКУ.
Слід зауважити, що відповідно до вимог підпункту 138.3.2 пункту 138.3 статті
138 ПКУ для цілей оподаткування амортизація основних засобів нараховується у разі їх використання у господарській діяльності платника податку.
Крім того, згідно з підпунктом 134.1.1 пункту 134.1 статті
134 ПКУ для платників податку, у яких річний дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку, за останній річний звітний (податковий) період не перевищує двадцяти мільйонів гривень, об'єкт оподаткування може визначатися без коригування фінансового результату до оподаткування на усі різниці (крім від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років), визначені відповідно до положень розділу III
ПКУ, у разі прийняття платником рішення про таке некоригування.
Щодо тимчасового ввезення транспортних засобів на митну територію України (питання 4, 5 та 6).
Тимчасове ввезення - це митний режим, відповідно до якого іноземні товари, транспортні засоби комерційного призначення ввозяться для конкретних цілей на митну територію України з умовним повним або частковим звільненням від оподаткування митними платежами та без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності і підлягають реекспорту до завершення встановленого строку без будь-яких змін, за винятком звичайного зносу в результаті їх використання, що визначено статтею
103 МКУ .
................Перейти до повного тексту