- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЛИСТ
07.10.2016 N 21914/6/99-99-15-02-02-15
Державна фіскальна служба України розглянула лист щодо визнання платежу за використання торговельної марки роялті та, керуючись ст.
52 Податкового кодексу України (далі -
ПКУ), повідомляє.
Згідно з п. 1 ст.
420 Цивільного кодексу України (далі -
ЦКУ) до об’єктів права інтелектуальної власності, зокрема, належать комерційні (фірмові) найменування, торговельні марки (знаки для товарів і послуг), географічні зазначення.
Відповідно до ст.
493 ЦКУ торговельною маркою може бути будь-яке позначення або будь-яка комбінація позначень, які придатні для вирізнення товарів (послуг), що виробляються (надаються) однією особою, від товарів (послуг), що виробляються (надаються) іншими особами. Такими позначеннями можуть бути, зокрема, слова, літери, цифри, зображувальні елементи, комбінації кольорів.
Набуття права інтелектуальної власності на торговельну марку засвідчується свідоцтвом. Умови та порядок видачі свідоцтва встановлюються законом (п. 1 ст.
494 ЦКУ).
Майновими правами інтелектуальної власності на торговельну марку є зокрема, право на використання торговельної марки та виключне право дозволяти використання торговельної марки. (п. 1 ст.
495 ЦКУ).
Майнові права інтелектуальної власності на торговельну марку належать володільцю відповідного свідоцтва, володільцю міжнародної реєстрації, особі, торговельну марку якої визнано в установленому законом порядку добре відомою, якщо інше не встановлено договором (п. 2 ст.
495 ЦКУ).
Як зазначено в листі підприємством придбані виключні майнові права на об’єкт інтелектуальної власності (торговий знак).
Тобто, платником придбано право на використання чи право дозволяти використовувати торговельну марку без зміни володільця торгівельної марки та відповідного свідоцтва.
Відповідно до пп. 14.1.225 п. 14.1 ст.
14 ПКУ, роялті - це будь-який платіж, отриманий як винагорода за використання або за надання права на використання об’єкта права інтелектуальної власності, в т.ч. будь-які зареєстровані торговельні марки (знаки на товари і послуги).
Не вважаються роялті платежі, отримані за передачу прав на об’єкти права інтелектуальної власності, якщо умови передачі прав на об’єкт права інтелектуальної власності надають право особі, яка отримує такі права продати або здійснити відчуження в інший спосіб права інтелектуальної власності або оприлюднити (розголосити) секретні креслення, моделі, формули, процеси, права інтелектуальної власності на інформацію щодо промислового, комерційного або наукового досвіду (ноу-хау), за винятком випадків, коли таке оприлюднення (розголошення) є обов’язковим згідно із законодавством України (ост. абз. пп. 14.1.225 п. 14.1 ст.
14 ПКУ).
................Перейти до повного тексту