1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ДЕРЖАВНЕ КАЗНАЧЕЙСТВО УКРАЇНИ
Л И С Т
11.05.2004 N 07-06/951-3841
Управлінню
Державного казначейства
в АРК, областях, містах
Києві та Севастополі
Щодо надання роз'яснень
Державне казначейство України, враховуючи численні запити з окремих питань виконання місцевих бюджетів, роз'яснює наступне.
При виконанні державного та місцевих бюджетів всім учасникам бюджетного процесу необхідно дотримуватись вимог Бюджетного кодексу України, закону України про Державний бюджет України, рішення про місцевий бюджет на відповідний рік та нормативно-правових актів, прийнятих на їх виконання.
Відповідно до затвердженого бюджетного розпису розпорядники коштів Державного бюджету України одержують бюджетні асигнування, що є підставою для затвердження кошторисів. Кошторис є основним плановим документом бюджетної установи, який надає повноваження щодо отримання доходів і здійснення видатків, визначає обсяг і спрямування коштів для виконання бюджетною установою своїх функцій та досягнення цілей, визначених на бюджетний період відповідно до бюджетних призначень (п. 2 ст. 51 Бюджетного кодексу України).
Розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов'язання та провадять видатки тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами. Будь-які зобов'язання, взяті фізичними та юридичними особами за коштами Державного бюджету України без відповідних бюджетних асигнувань або ж з перевищенням повноважень, встановлених цим Кодексом та законом про Державний бюджет України на відповідний рік, не вважаються бюджетними зобов'язаннями. Витрати державного бюджету на покриття таких зобов'язань не можуть здійснюватися (п. 5, 6 ст. 51 Бюджетного кодексу України).
Слід також звернути увагу, що відповідно до статті 46 Закону України "Про Державний бюджет України на 2003 рік" Верховна Рада Автономної Республіки Крим, обласні, міські, районні, селищні, сільські ради при затвердженні відповідних бюджетів повинні були забезпечити в повному обсязі потребу в асигнуваннях на проведення розрахунків за електричну енергію, теплову енергію, водопостачання, водовідведення, природний газ та послуги зв'язку, які споживаються бюджетними установами, не допускаючи будь-якої простроченої заборгованості із зазначених послуг, а також встановити ліміти споживання енергоносіїв у фізичних обсягах по кожній бюджетній установі виходячи з обсягів призначень, затверджених розпорядникам бюджетних коштів у рішеннях про затвердження відповідних бюджетів на 2003 рік. Ця норма закріплена статтею 64 Закону України "Про Державний бюджет України на 2004 рік".
Крім того, статтею 64 Закону України "Про Державний бюджет України на 2003 рік" розпоряднику бюджетних коштів дозволялось обсяги власних надходжень бюджетних установ, які перевищують відповідні витрати, встановлені рішенням про місцевий бюджет, спрямовувати в першу чергу на погашення заборгованості з оплати праці, нарахувань на заробітну плату. Ця норма також закріплена статтею 84 Закону України "Про Державний бюджет України на 2004 рік".

................
Перейти до повного тексту