- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ДЕРЖАВНА СЛУЖБА УКРАЇНИ З НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ
НАКАЗ
Про затвердження Методичних рекомендацій
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 16 березня 2016 р.
№ 186 "Про внесення змін у додатки 1 і 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 18 квітня 2012 р. № 606", на виконання вимог пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2012 р.
№ 887 "Про затвердження Типового положення про структурний підрозділ місцевої державної адміністрації" та з метою надання методичної допомоги місцевим органам виконавчої влади в розробленні положень про структурні підрозділи з питань цивільного захисту
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Методичні рекомендації з розроблення положень про структурні підрозділи з питань цивільного захисту місцевих державних адміністрацій, що додаються.
2. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Голови Мельчуцького О.Г.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної служби України
з надзвичайних ситуацій
15.07.2016 № 340
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
з розроблення положень про структурні підрозділи з питань цивільного захисту місцевих державних адміністрацій
1. Ці Методичні рекомендації розроблено з метою забезпечення єдиного методологічного підходу до розроблення положень про структурні підрозділи з питань цивільного захисту місцевих державних адміністрацій (далі - структурний підрозділ) на підставі положень
Конституції України, Закону України
"Про місцеві державні адміністрації" , інших законів України, постанов Кабінету Міністрів України від 18 квітня 2012 р.
№ 606 "Про затвердження рекомендаційних переліків структурних підрозділів обласної, Київської та Севастопольської міської, районної, районної в мм. Києві та Севастополі державних адміністрацій", від 26 вересня 2012 р.
№ 887 "Про затвердження Типового положення про структурний підрозділ місцевої державної адміністрації".
2. Підрозділ з питань цивільного захисту рекомендується утворювати як функціонально самостійний структурний підрозділ із назвою, що відображає його функціональне призначення та містити слова "з питань цивільного захисту".
Структурний підрозділ у складі районної, районної в мм. Києві та Севастополі державних адміністрацій рекомендується визначити підзвітним і підконтрольним профільному структурному підрозділу у складі обласної, Київської та Севастопольської міської державних адміністрацій.
4. Вид структурного підрозділу рекомендується визначати, враховуючи рівні техногенного навантаження на відповідних територіях, а саме: у складі обласної, Київської та Севастопольської міської державних адміністрацій - департамент або управління, у складі районних, районних в мм. Києві та Севастополі державних адміністрацій - управління, відділ або сектор.
5. До основних завдань структурного підрозділу доцільно включити безпосереднє керівництво діяльністю у сфері цивільного захисту в межах компетенції на відповідній території.
Структурний підрозділ є постійно діючим органом управління цивільного захисту відповідної територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту (далі - територіальна підсистема) або її ланки.
6. В положенні про структурний підрозділ рекомендується передбачати такі завдання:
1) здійснення функцій постійно діючого органу управління цивільного захисту територіальної підсистеми (ланки);
2) забезпечення підготовки, скликання та проведення засідань, а також контролю за виконанням рішень комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, здійснення функцій робочого органу (секретаріату) такої комісії;
3) забезпечення готовності органів управління та сил цивільного захисту територіальної підсистеми (ланки) до дій за призначенням;
4) розроблення та подання на затвердження планів діяльності територіальної підсистеми (ланки), інших планів у сфері цивільного захисту, здійснення контролю за їх виконанням;
5) розроблення проектів регіональних (місцевих) програм у сфері цивільного захисту, зокрема спрямованих на захист населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, зменшення можливих втрат, надання цих програм у встановленому порядку на затвердження, забезпечення моніторингу їх реалізації;
6) організація та проведення моніторингу надзвичайних ситуацій, здійснення прогнозування імовірності їх виникнення та визначення показників ризику;
7) забезпечення створення і належного функціонування регіональних (місцевих) систем оповіщення цивільного захисту;
8) забезпечення здійснення оповіщення та інформування населення про загрозу і виникнення надзвичайних ситуацій, у тому числі в доступній для осіб з вадами зору та слуху формі;
9) підготовка пропозицій щодо утворення регіональних та комунальних аварійно-рятувальних служб, здійснення контролю за їх готовністю до дій за призначенням;
10) здійснення методичного керівництва щодо утворення та функціонування територіальних спеціалізованих служб цивільного захисту та територіальних формувань цивільного захисту, здійснення контролю за їх готовністю до дій за призначенням;
11) надання методичної допомоги органам з евакуації щодо організації проведення евакуації та підготовки районів для розміщення евакуйованого населення і його життєзабезпечення, а також зберігання матеріальних і культурних цінностей;
12) організація навчання з питань цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки посадових осіб місцевих державних адміністрацій, суб'єктів господарювання, що належать до сфери їх управління, керівників та їх заступників, здійснення підготовки населення до дій у надзвичайних ситуаціях;
13) організація підготовки органів управління та сил цивільного захисту ланок територіальної підсистеми до дій за призначенням;
14) координація діяльності територіальних курсів, навчально-методичного центру цивільного захисту та безпеки життєдіяльності, погодження робочих навчальних програм з функціонального навчання у сфері цивільного захисту;
15) здійснення контролю за проведенням практичної підготовки на підприємствах, в установах та організаціях шляхом узагальнення звітів про проведення спеціальних об'єктових навчань (тренувань) з питань цивільного захисту;
16) здійснення заходів радіаційного, хімічного, біологічного, медичного захисту населення та інженерного захисту територій від наслідків надзвичайних ситуацій;
17) підготовка пропозицій щодо віднесення міст до груп цивільного захисту для подання їх ДСНС України;
18) підготовка пропозицій щодо віднесення суб'єктів господарювання, що належать до сфери управління місцевої державної адміністрації, а також тих, що знаходяться у приватній власності, до категорії цивільного захисту та надання їх переліку на затвердження у встановленому порядку;
................Перейти до повного тексту