- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Розпорядження
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРІ РИНКІВ
ФІНАНСОВИХ ПОСЛУГ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
Про схвалення проекту Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо надання адміністративних послуг Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг"
постановила:
1. Схвалити проект Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо надання адміністративних послуг Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг" (далі - проект Закону), що додається.
2. Сектору зв'язків з громадськістю та протоколу забезпечити оприлюднення проекту Закону з метою одержання зауважень і пропозицій від фізичних та юридичних осіб.
3. Департаменту методології, стандартів регулювання та нагляду за фінансовими установами забезпечити подання проекту Закону для погодження до заінтересованих органів.
4. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на члена Нацкомфінпослуг Залєтова О. М.
Згідно з чиїшим законодавством відповідно до колегіального рішення Комісії |
Протокол № 69 засідання Комісії від 30.06.2016 |
ПРОЕКТ
СХВАЛЕНО
Розпорядження Національної комісії, що здійснює
державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг
30.06.2016 № 1431
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про внесення змін до деяких законів України щодо надання адміністративних послуг Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг
Верховна Рада України постановляє:
І. Внести зміни до таких законодавчих актів України:
1. У
Законі України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" (Відомості Верховної Ради України, 2002 р., № і, ст. 1; 2006 р., № 13, ст. 110; 2011 р., № 4, ст. 20, № 23, ст. 160; із змінами, внесеними
законами України від 7 квітня 2011 року № 3205-УІ та від 19 травня 2011 року):
1) доповнити новою статтею 30-1 такого змісту:
"Стаття 30-1. Державний реєстр фінансових установ
1. Державний реєстр фінансових установ (далі - Реєстр) створюється з метою сприяння захисту інтересів споживачів фінансових послуг та забезпечення державного регулювання ринків фінансових послуг, а також для забезпечення відкритості інформації про фінансові установи, включені до Реєстру.
2. Власником інформації, що внесена до Реєстру, є держава.
3. Реєстр ведеться національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, яка є його розпорядником та адміністратором. Ведення Реєстру - унесення юридичної особи до реєстру для набуття нею статусу фінансової установи, виключення фінансової установи з Реєстру, а також учинення інших реєстраційних дій шляхом унесення інформації до Реєстру.
4. З метою ведення Реєстру національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, вирішує питання внесення інформації про фінансову установу до Реєстру та забезпечує одержання, накопичення, зберігання, захист, використання та поширення інформації про фінансову установу.
5. Для внесення юридичної особи до Реєстру заявник подає до національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, реєстраційну картку юридичної особи, установчі документи, інформацію щодо структури власності фінансової установа та власників істотної участі у фінансовій установі, ЇЇ афілійованих осіб, документи, що підтверджують виконання вимог частини третьої статті
7 та статті
9 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг", а також інформацію про наявність приміщення та необхідного технічного обладнання.
6. Вимоги до документів, що подаються заявником для внесення інформації про нього до Реєстру, встановлюються нормативно-правовими актами національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг.
7. Заява залишається без розгляду, якщо:
заява підписана особою, яка не має на це повноважень, або особою, посада та/або прізвище та ініціали якої не зазначені;
документи оформлені з порушенням вимог, визначених національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг;
документи подано не в повному обсязі.
8. За наявності однієї або декількох підстав, зазначених у частині сьомій цієї статті, не пізніше 15 робочих днів з дати надходження заяви національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, приймає рішення про залишення заяви без розгляду.
9. За відсутності підстав для залишення заяви без розгляду національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, не пізніше 30 календарних днів з дати надходження документів, поданих заявником для внесення його до Реєстру, приймає рішення про внесення юридичної особи до Реєстру або про відмову в унесенні юридичної особи до Реєстру.
10. Підставами для прийняття рішення про відмову є:
невідповідність поданих документів, що додаються до заяви, вимогам визначених національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг;
наявність розбіжностей в інформації, що міститься в документах, поданих заявником для набуття статусу фінансової установи;
наявність недостовірної інформації в документах, поданих заявником для внесення інформації про нього до Реєстру;
невідповідність заявника згідно з поданими документами вимогам законодавства про регулювання діяльності з надання фінансових послуг.
11. Повідомлення про прийняте національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, рішення надається заявнику особисто або надсилається поштою або засобами електронної комунікації на адресу заявника.
12. У рішенні про залишення заяви без розгляду або відмову в унесенні інформації про фінансову установу до Реєстру зазначається повний та вичерпний перелік підстав для прийняття такого рішення з відповідним обґрунтуванням.
13. Рішення про виключення фінансової установи з Реєстру може бути прийняте національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, за наявності таких підстав:
заяви про виключення фінансової установи з Реєстру;
припинення юридичної особи, крім перетворення;
виявлення недостовірної інформації в поданих заявником документах для внесення його до Реєстру;
систематичного невиконання заходів впливу, застосованих Нацкомфінпослуг до фінансової установи;
встановлений перевіркою факт відсутності фінансової установи за місцезнаходженням, зазначеним в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, та неповідомлення національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у строки, визначені законодавством, про зміну свого місцезнаходження.
14. У разі подання заяви про виключення фінансової установи з Реєстру заявник повинен додати до заяви:
примірник/копію опублікованого в засобах масової інформації повідомлення про прийняття відповідним органом управління фінансової установи рішення про подання заяви про виключення фінансової установи з Реєстру;
копію рішення органу управління фінансової установи про звернення до національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, із заявою про виключення інформації про фінансову установу з Реєстру, засвідчену підписом керівника та скріплену печаткою (за наявності) заявника;
інформацію про виконання всіх зобов'язань щодо договорів про надання фінансових послуг.
15. У разі отримання в установленому порядку заяви фінансової установи (з доданням відповідних документів) про виключення фінансової установи з Реєстру або документів, що підтверджують припинення фінансової установи, Нацкомфінпослуг протягом тридцяти календарних днів з дати надходження вказаних документів приймає рішення про виключення фінансової установи з Реєстру.
16. Рішення про виключення фінансової установи з Реєстру повинно містити підставу (підстави) його прийняття.
6. Рішення про виключення фінансової установи з Реєстру видається (надсилається) заявнику разом з витягом про виключення юридичної особи з Реєстру не пізніше п'яти робочих днів з дати його прийняття.
17. Підставами для прийняття рішення про відмову у виключенні фінансової установи з Реєстру є:
невідповідність поданих документів, що додаються до заяви, вимогам визначених національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг;
наявність розбіжностей в інформації, що міститься в документах, поданих заявником для набуття статусу фінансової установи;
документи подано не в повному обсязі.
не виконання всіх зобов'язань щодо договорів про надання фінансових послуг.
2) у статті 47:
у пункті 1 частини першої слова "і має не менше трьох працівників із сертифікатом національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, на право здійснення тимчасової адміністрації фінансової установи" виключити;
частину другу викласти у такій редакції:
"2. До участі у тимчасовій адміністрації допускаються лише особи, які мають високі професійні та моральні якості, бездоганну ділову репутацію, повну вищу економічну чи юридичну освіту не нижче кваліфікаційного рівня "магістр".
Незалежний експерт повинен також мати досвід роботи на керівних посадах у фінансових установах або діяльності у якості арбітражних керуючих (розпорядники майна, керуючі санацією, ліквідатори) не менше ніж 5 років та відповідають професійним вимогам до керівників, головних бухгалтерів фінансових установ.";
3) доповнити новою статтею 48 у такій редакції:
"Стаття 48. Саморегулівні організації фінансових установ
1. Об'єднання фінансових установ, набуває статусу саморегулівної організації після внесення інформації про неї до відповідного реєстру, який ведеться національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у встановленому нею порядку..
................Перейти до повного тексту