- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Лист ГУ ДФС в Одеській області
від 16.06.2016 року №1357/10/15-32-12-01-14 |
Головне управління ДФС в Одеській області розглянуло запит щодо збереження статусу неприбуткової організації ОСББ при укладенні ним договору про надання житлово-комунальних послуг з членом такого ОСББ, і повідомляє наступне.
Житлово-комунальні послуги, відповідно до ст.
1 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" від 24.06.2004 № 1875-IV (далі: Закон № 1875), це - результат господарської діяльності, спрямованої на забезпечення умов проживання та перебування осіб у жилих і нежилих приміщеннях, будинках і спорудах, комплексах будинків і споруд відповідно до нормативів, норм, стандартів, порядків і правил.
Залежно від функціонального призначення житлово-комунальні послуги поділяються згідно ст.
13 закону № 1875 на:
1) комунальні послуги (централізоване постачання холодної та гарячої води, водовідведення, газо- та електропостачання, централізоване опалення, а також вивезення побутових відходів, тощо);
2) послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій (прибирання внутрішньобудинкових приміщень та прибудинкової території, санітарно-технічне обслуговування, обслуговування внутрішньобудинкових мереж, утримання ліфтів, освітлення місць загального користування, поточний ремонт, вивезення побутових відходів тощо);
3) послуги з управління будинком, спорудою або групою будинків (балансоутримання, укладання договорів на виконання послуг, контроль виконання умов договору тощо);
4) послуги з ремонту приміщень, будинків, споруд (заміна та підсилення елементів конструкцій та мереж, їх реконструкція, відновлення несучої спроможності несучих елементів конструкцій тощо).
Відповідно до ст.
19 Закону № 1875, відносини між учасниками договірних відносин у сфері житлово-комунальних послуг здійснюються виключно на договірних засадах. Цією ж статтею визначається коло осіб, які можуть бути учасниками відносин у сфері житлово-комунальних послуг, це, зокрема, власники, споживачі, виконавці, виробники. Особливими учасниками є балансоутримувачі та управителі, які в залежності від змісту укладеної угоди можуть бути споживачами, виконавцями або виробниками житлово-комунальних послуг.
Відповідно до пункту 3 частини другої статті
21 Закону № 1875: виконавець зобов'язаний підготувати та укласти зі споживачем договір на надання житлово-комунальних послуг з визначенням відповідальності за дотримання умов його виконання згідно з типовим договором. Відповідно до частини другої статті
179 Господарського кодексу України (далі - Кодекс) Кабінет Міністрів України, уповноважені ним органи виконавчої влади можуть рекомендувати суб'єктам господарювання орієнтовні умови господарських договорів (примірні договори), а у визначених законом випадках - затверджувати типові договори.
Частиною четвертою статті
179 Кодексу встановлено, що при укладенні господарських договорів сторони можуть визначати зміст договору на основі, зокрема, типового договору, затвердженого Кабінетом Міністрів України, чи у випадках, передбачених законом, іншим органом державної влади, коли сторони не можуть відступати від змісту типового договору, але мають право конкретизувати його умови.
Пунктом 5 частини першої статті
5 Закону № 1875 визначено, що до повноважень центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства, належить розроблення типових договорів.
При цьому, Типові договори про надання житлово-комунальних послуг затверджено низкою постанов Кабінету Міністрів України.
................Перейти до повного тексту