1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЛИСТ
09.06.2016 № 12828/6/99-99-14-03-03-15
Про розгляд листа
Державна фіскальна служба України у межах компетенції розглянула лист …. від …. № ……., надісланий листом Міністерства фінансів України від …. № ……… (вх. ДФС № …… від …….), щодо стану виконання вимог законів України: від 28 грудня 2014 року № 71-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи" (далі – Закон № 71-VIII), від 28 грудня 2014 року № 76-VIII "Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України" (далі – Закон № 76-VIII), від 5 квітня 2007 року № 877-V "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" із змінами (далі – Закон № 877-V), від 23 лютого 2012 року № 4448-VI "Про особливості здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності щодо фізичних осіб-підприємців та юридичних осіб, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності" із змінами (далі – Закон № 4448-VI), та повідомляє таке.
Частиною другою статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
1. Щодо застосування органами ДФС мораторію на проведення перевірок контролюючими органами, передбаченого Законом № 71-VIII (питання 1).
Пунктом 3 розділу ІІ Прикінцевих положень Закону № 71-VIII встановлено, що у 2015 та 2016 роках перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб - підприємців з обсягом доходу до 20 мільйонів гривень за попередній календарний рік контролюючими органами здійснюються виключно з дозволу Кабінету Міністрів України, за заявкою суб’єкта господарювання щодо його перевірки, згідно з рішенням суду або згідно з вимогами Кримінального процесуального кодексу України. Зазначене обмеження не поширюється:
з 1 січня 2015 року на перевірки суб’єктів господарювання, що ввозять на митну територію України та/або виробляють та/або реалізують підакцизні товари, на перевірки дотримання норм законодавства з питань наявності ліцензій, повноти нарахування та сплати податку на доходи фізичних осіб, єдиного соціального внеску, відшкодування податку на додану вартість;
з 1 липня 2015 року на перевірки платників єдиного податку другої і третьої (фізичні особи - підприємці) груп, крім тих, які здійснюють діяльність на ринках, продаж товарів у дрібнороздрібній торговельній мережі через засоби пересувної мережі, за винятком платників єдиного податку, визначених пунктом 28 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України (далі – Податковий кодекс), з питань дотримання порядку застосування реєстраторів розрахункових операцій.
Відповідно до пункту 41.1 статті 41Податкового кодексу контролюючими органами є органи доходів і зборів – центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів та реалізує державну податкову, державну митну політику, забезпечує формування та реалізацію державної політики з адміністрування єдиного внеску, забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями при застосуванні податкового та митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску, його територіальні органи.
Згідно з пунктами 1, 7 Положення про Державну фіскальну службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2014 року № 236, ДФС є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику у сфері державної митної справи, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску.
ДФС та її територіальні органи є органами доходів і зборів.
Отже, органи ДФС зобов’язані дотримуватись наведених вище обмежень щодо проведення перевірок, встановлених Законом № 71-VIII.
Крім того, повідомляємо, що листом ДФС № 2463/7/99-99-22-04-02-17 від 28.01.2015 "Про окремі питання проведення перевірок у 2015-2016 роках" до територіальних органів ДФС доведена інформація щодо необхідності організації та проведення контрольно-перевірочних заходів з урахуванням норм Закону № 71-VIII.
Щодо мораторію на проведення перевірок згідно із Законом № 76-VIII, то відповідно до пункту 8 розділу III "Прикінцеві положення" цього Закону, який набрав чинності з 1 січня 2015 року, перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб - підприємців контролюючими органами (крім ДФС та Державної фінансової інспекції України) здійснювалися протягом січня – червня 2015 року виключно з дозволу Кабінету Міністрів України або за заявкою суб'єкта господарювання щодо його перевірки.

................
Перейти до повного тексту