1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
29.03.2016 № 186-р
Про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладення штрафу
Антимонопольний комітет України, розглянувши матеріали справи № 20-26.13/11-16 про порушення законодавства про захист економічної конкуренції публічним акціонерним товариством "Транснаціональна фінансово-промислова нафтова компанія "Укртатнафта" (далі - ПАТ "ТФПНК "Укртатнафта", Товариство) (ідентифікаційний код ЄДРПОУ 00152307) та подання з попередніми висновками Департаменту з питань оскаржень рішень у сфері державних закупівель від 11 березня 2016 року № 20-26.13/11-16/92-спр,
ВСТАНОВИВ:
Антимонопольний комітет України (далі - Комітет), у зв'язку зі зверненням Служби безпеки України від 12 серпня 2015 року № 8/1/1-12178, здійснює контроль за дотриманням вимог законодавства України про захист економічної конкуренції під час проведення у 2015 році аукціонів з продажу нафти сирої та газового конденсату (далі - Аукціони). У зв'язку із цим відповідно до статей 7, 16, 22 та 22-1 Закону України "Про Антимонопольний комітет України" ПАТ "ТФПНК "Укртатнафта" було надіслано вимогу державного уповноваженого Комітету від 20 серпня 2015 року № 20-29.3/06-3235-дз (далі - Вимога 1), у якій запропоновано в п'ятиденний строк з дня отримання Вимоги надати Комітету інформацію та відповідні документи.
Одночасно у Вимозі повідомлялось, що відповідно до пунктів 13, 14, 15 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції" неподання інформації в установлений строк, подання інформації в неповному обсязі у встановлені строки або подання недостовірної інформації Антимонопольному комітету України є порушеннями законодавства про захист економічної конкуренції і тягнуть за собою відповідальність, встановлену статтею 52 цього Закону.
Вимога 1 була отримана уповноваженим представником ПАТ "ТФПНК "Укртатнафта" 02 вересня 2015 року.
До Антимонопольного комітету України надійшов лист від 03 вересня 2015 року № 54/1-17 (зареєстрований у Комітеті 07 вересня 2015 року за № 8-01/8036), в якому Товариство звернулось до Комітету з клопотанням щодо продовження терміну надання інформації на Вимогу 1 до 18 вересня 2015 року.
Комітет листом від 08 вересня 2015 року № 20-29.3/06-9274 продовжив термін надання інформації на Вимогу до 11 вересня 2015 року.
Листом від 10 вересня 2015 року № 54/1-18/8к (зареєстровано в Комітеті за № 8-20/933-К 15 вересня 2015 року) ПАТ "ТФПНК "Укртатнафта" надало інформацію на Вимогу 1, однак в неповному обсязі.
Так, у зазначеному листі ПАТ "ТФПНК "Укртатнафта" не надало інформації на пункт 11 Вимоги 1, а саме стосовно переліку всіх суб'єктів господарювання (із зазначенням назви, адрес, телефонів, ідентифікаційного коду тощо), яким ПАТ "ТФПНК "Укртатнафта" протягом останніх двох років, у тому числі і на дату надання відповіді на це питання Вимоги 1, надавало (або від яких отримувало) фінансову допомогу. Інформацію необхідно було надати щодо кожного року та суб'єкта господарювання окремо з усіма підтвердними документами, зокрема надати копії відповідних договорів (угод, контрактів тощо) з усіма додатками, що є невід'ємною частиною цих договорів, специфікаціями, змінами та доповненнями тощо.
У відповіді на пункт 11 Вимоги 1 ПАТ "ТФПНК "Укртатнафта" зазначило, що "... запитувана вами інформація щодо надання або отримання ПАТ "ТФПНК "Укртатнафта" фінансової допомоги ніяким чином не стосується питання проведення аукціонів з продажу нафти та газового конденсату. Від надання або отримання фінансової допомоги жодним чином не залежить можливість проведення аукціонів, організація їх проведення, кількість укладених договорів купівлі-продажу, вартість купівлі-продажу тощо, а отже, зазначене питання, на наш погляд, не може бути предметом економічної конкуренції з питань проведення аукціонів з продажу нафти та газового конденсату. Крім того, вимога містить період проведення аукціонів з продажу нафти та газового конденсату - 2015 рік, в той час як у цьому пункті часові рамки визначені всупереч предмету запиту - протягом останніх двох років, що, на нашу думку, є некоректним та необґрунтованим".
Комітет здійснює розгляд справи № 20-26.13/170-15/105-15, розпочатої за ознаками вчинення, зокрема ПАТ "ТФПНК "Укртатнафта", порушень, передбачених пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції" , у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів аукціонів з продажу нафти сирої та газового конденсату у 2015 році.
З метою збору та аналізу доказів у справі № 20-26.13/170-15/105-15 відповідно до статей 7, 16, 22 та 22-1 Закону України "Про Антимонопольний комітет України" на адресу ПАТ "ТФПНК "Укртатнафта" було надіслано вимогу державного уповноваженого від 15 грудня 2015 року № 20-29/06-12478 (далі - Вимога 2), в якій було запропоновано протягом 15 календарних днів з дня отримання Вимоги 2 надати Комітету визначену інформацію та відповідні документи.
Одночасно у Вимозі 2 повідомлялось, що відповідно до пунктів 13, 14, 15 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції" неподання інформації в установлені строки, подання інформації в неповному обсязі у встановлені строки або подання недостовірної інформації Антимонопольному комітету України є порушеннями законодавства про захист економічної конкуренції і тягнуть за собою відповідальність, встановлену статтею 52 цього Закону.
Згідно з повідомленням про вручення рекомендованого поштового відправлення № 0303504389785 Вимога 2 була отримана уповноваженим представником Товариства 18 грудня 2015 року.
Листом від 04 січня 2016 року № 54/1-1 (зареєстрований у Комітеті 11 січня 2016 року за № 8-20/11-кі) ПАТ "ТФПНК "Укртатнафта" надало інформацію на Вимогу 2, однак в неповному обсязі, а саме не надало інформації в повному обсязі на пункти 5 та 6 Вимоги 2.
Згідно з пунктами 5 та 6 Вимоги 2 необхідно було надати:
"5. Інформацію стосовно операцій із зазначенням дати, суми коштів по дебету та кредиту, ідентифікаційного коду (коду ЗКПО) та/або індивідуального податкового номера) платника та одержувача, реквізитів рахунків контрагента, призначення платежу тощо) в паперовому та електронному вигляді, за всіма рахунками в усіх банківських установах, в яких ПАТ "ТФПНК "Укртатнафта" мало/має рахунки, за період 01.01.2015 - 01.12.2015.
Інформацію необхідно надати за операціями, розмір яких перевищує 1 мільйон гривень.
6. Інформацію, надану ПАТ "ТФПНК "Укртатнафта" на пункти 1 - 4 цієї Вимоги, підтвердити копіями відповідних договорів, угод, контрактів та/або інших документів, зокрема тих, в яких зазначена ціна продукції або послуг (з усіма протоколами розбіжностей, а також з усіма додатками та іншими документами, що є невід'ємними частинами цих договорів, додатковими угодами, специфікаціями, змінами та доповненнями тощо)".
На пункт 5 Вимоги 2 ПАТ "ТФПНК "Укртатнафта", зокрема, зазначило: "Протягом 2015 року ПАТ "Укртатнафта" здійснила понад 15,5 тисяч платежів, більша частина з яких складають понад 1 мільйон гривень. Вибірка кожного платежу, копіювання та оформлення документів в електронному вигляді та на оптичному носії інформації потребує значних технічних, людських та часових витрат. Враховуючи викладене, ПАТ "ТФПНК "Укртатнафта" надає копії документів з питань запиту АМКУ та витяги стосовно операцій по рахунках в банківських установах щодо участі ПАТ "ТФПНК "Укртатнафта" у аукціонах NN 197, 197Д, 198, 199, 200 протягом 2015 року".
При цьому Товариством було надано інформацію щодо операцій по рахунках в банківських установах лише між ПАТ "ТФПНК "Укртатнафта" і приватним акціонерним товариством "Українська міжбанківська валютна біржа".
Щодо питання 6 Вимоги 2 ПАТ "ТФПНК "Укртатнафта" повідомило: "Кількість зазначених Договорів, додатків до них та актів прийому-передачі до цих Договорів складає понад 2500 аркушів паперу. Враховуючи великий обсяг запитуваних вами документів та зважаючи, що більша частина документів мають типові умови, ПАТ "ТФПНК "Укртатнафта" надає кілька копій договорів за період 2015 року, а також копії декількох актів приймання-передачі за цими договорами".
Отже, подання Товариством інформації та документів у неповному обсязі створило перешкоди для проведення Комітетом розслідування у справі № 20-26.13/170-15/105-15 за ознаками вчинення, зокрема ПАТ "ТФПНК "Укртатнафта", порушення законодавства про захист економічної конкуренції.
Згідно зі статтею 3 Закону України "Про Антимонопольний комітет України" основним завданням Комітету є участь у формуванні та реалізації конкурентної політики, зокрема в частині здійснення державного контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції.

................
Перейти до повного тексту