1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНЕ АГЕНТСТВО УКРАЇНИ З УПРАВЛІННЯ ЗОНОЮ ВІДЧУЖЕННЯ
НАКАЗ
01.04.2016 № 36
Про затвердження Положення про порядок ведення претензійно-позовної роботи в Державному агентстві України з управління зоною відчуження
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного агентства України з управління зоною відчуження № 72 від 17.06.2016 )
З метою єдиного підходу до ведення претензійно-позовної роботи в Державному агентстві України з управління зоною відчуження, відповідно до вимог Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України, Господарського процесуального кодексу України, Загального положення про юридичну службу міністерства, іншого центрального органу державної виконавчої влади, державного підприємства, установи, організації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.11.2008 № 1040,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити та ввести в дію з 01.04.2016 Положення про порядок ведення претензійно-позовної роботи в Державному агентстві України з управління зоною відчуження, що додається.
2. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
Голова В. Петрук
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ
Державного агентства України
з управління зоною відчуження
01.04.2016 № 36
ПОЛОЖЕННЯ
про порядок ведення претензійно-позовної роботи в Державному агентстві України з управління зоною відчуження
1. Загальні положення
1.1. Положення про порядок ведення претензійно-позовної роботи в Державному агентстві України з управління зоною відчуження (далі - Положення) розроблено з метою єдиного підходу до ведення претензійно-позовної роботи відповідно до вимог Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України, Господарського процесуального кодексу України, Загального положення про юридичну службу міністерства, іншого центрального органу державної виконавчої влади, державного підприємства, установи, організації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.11.2008 № 1040.
1.2. Дія цього Положення поширюється на всі правовідносини, які виникають у результаті діяльності Державного агентства України з управління зоною відчуження (далі - ДАЗВ). Положення визначає порядок здійснення претензійно-позовної роботи в ДАЗВ і скероване на подальше її вдосконалення з метою чіткої організації виконання законодавства.
1.3. Ведення претензійно-позовної роботи покладається на сектор правового забезпечення ДАЗВ.
( Пункт 1.4 виключено на підставі Наказу Державного агентства України з управління зоною відчуження № 72 від 17.06.2016 )
1.4. Керівники та інші службові особи ДАЗВ зобов'язані вести боротьбу з фактами зволікань при розгляді претензій, безпідставних відмов у задоволенні обґрунтованих вимог заявників претензій, здійснювати заходи щодо усунення причин та умов, які породжують обґрунтовані претензії та позови.
1.5. Сектором правового забезпечення забезпечується ведення журналів обліку претензій та позовних заяв, пред'явлених ДАЗВ та до ДАЗВ, хід їх розгляду та виконання за зразками, наведеними в додатках 1, 2, 3, 4 до цього Положення.
1.6. Претензійно-позовна робота в ДАЗВ повинна сприяти:
- забезпеченню виконання договірних зобов'язань у всіх сферах діяльності;
- економії та раціональному використанню матеріальних, трудових, фінансових та інших видів ресурсів;
- зниженню непродуктивних витрат та усуненню причин і умов, що їх спричиняють;
- забезпеченню захисту і відновленню порушених майнових прав та інтересів ДАЗВ, що охороняються законом.
1.7. До претензійно-позовної роботи належить:
- підготовка, одержання та складання документів, необхідних для пред'явлення і розгляду претензій та позовів;
- пред'явлення і розгляд претензій та підготовка позовів;
- підготовка відповідей (відзивів), заяв і скарг про перегляд судових рішень в апеляційному та касаційному порядку, а також у зв'язку з нововиявленими обставинами;
- захист інтересів ДАЗВ при розгляді майнових, переддоговірних та інших спорів у судах;
- здійснення організаційно-технічних заходів (реєстрація, облік, зберігання та відправлення претензійно-позовних матеріалів);
- забезпечення контролю за претензійно-позовним провадженням;
- розгляд, аналіз, узагальнення результатів претензійно-позовної роботи;
- підготовка висновків, пропозицій щодо поліпшення претензійно-позовної роботи.
2. Порядок пред'явлення претензій ДАЗВ
2.1. ДАЗВ з метою безпосереднього врегулювання спору з порушником прав та інтересів звертається до відповідача з письмовою претензією, крім спорів, передбачених господарським процесуальним законодавством України, на які не поширюється порядок їх досудового врегулювання.
2.2. За наявності підстав та обґрунтованих вимог матеріали для пред'явлення претензії відповідний структурний підрозділ ДАЗВ готує та передає до сектору правового забезпечення для підготовки претензії.
2.3. У претензії зазначаються:
- повне найменування і поштові реквізити заявника претензії та підприємства (установи, організації), якому вона пред'являється;
- номер і дата;
- обставини, на підставі яких пред'явлена претензія, і докази, що їх підтверджують;
- посилання на відповідні нормативні акти;
- вимоги заявника;
- сума та розрахунок претензії, якщо претензія підлягає грошовій оцінці;
- платіжні реквізити заявника претензії;
- перелік документів, що додаються до претензії, а також інших доказів;
- документи, що підтверджують вимоги заявника, додаються в оригіналах або належним чином засвідчених копіях.
2.4. Претензія візується завідувачем сектору правового забезпечення та підписується Головою (заступником Голови відповідно до розподілу функціональних обов'язків) ДАЗВ, після чого надсилається адресатові рекомендованим або цінним листом чи вручається під розписку.
2.5. Сектор правового забезпечення реєструє претензію у відповідному журналі обліку, здійснює контроль за своєчасним надходженням відповідей на претензії.
У разі необхідності може бути надіслано нагадування про прискорення надання відповіді на претензію, яке підписується в тому ж порядку, що й сама претензія.
2.6. Претензія розглядається у місячний строк з дня її одержання, якщо інше не визначено законодавством.
2.7. Про фактичне виконання претензії сектор правового забезпечення здійснює відповідний запис у журналі обліку претензій, пред'явлених ДАЗВ.
У секторі правового забезпечення на кожну претензію оформляється окреме переведення (справа), у яке підшиваються всі матеріали стосовно розгляду претензії.
2.8. Якщо претензія відхилена повністю або частково без належних підстав, залишена без відповіді сектором правового забезпечення, здійснюються дії по підготовці позову.
2.9. Сектор правового забезпечення в обов'язковому порядку інформує керівництво ДАЗВ про наявність підстав та обґрунтованих вимог для пред'явлення претензії, про хід розгляду претензій та їх виконання.
3. Порядок розгляду претензій
3.1. Голова (заступник Голови відповідно до розподілу функціональних обов'язків) ДАЗВ при надходженні претензій вивчає їх та направляє на перевірку сектору правового забезпечення.
3.2. Під час перевірки матеріалів претензії з'ясовуються такі обставини:
- наявність усіх документів, що підтверджують обґрунтованість претензії;
- правильність складання розрахунку;
- наявність правових підстав для визнання чи відхилення претензії.
3.3. Якщо до претензії не додані всі документи, необхідні для її розгляду, вони витребовуються у заявника із зазначенням строку їх подання, який не може бути менше п'яти днів, не враховуючи часу поштового обігу.
Якщо в установлений строк документи не одержані, претензія розглядається за наявними документами.
3.4. Після первинної правової оцінки претензійні матеріали у п'ятиденний строк передаються сектором правового забезпечення, за погодженням з Головою (заступником Голови відповідно до розподілу функціональних обов'язків) ДАЗВ, у відповідні підрозділи для надання висновку по суті претензійних вимог.
3.5. Структурний підрозділ, який отримав претензійні матеріали, у п'ятиденний строк з дня отримання здійснює їх перевірку та надає письмовий висновок щодо обґрунтованості претензійних вимог, враховуючи специфіку питання, що розглядається, вирішення якого належить до сфери діяльності вказаного структурного підрозділу.
3.6. У разі необхідності структурний підрозділ проводить звірення розрахунків, службову перевірку та інші дії, що забезпечують врегулювання спору в претензійному порядку. Висновок повинен бути підтверджений відповідними документами, оформленими відповідним чином.
3.7. Висновок з претензійними матеріалами невідкладно передається до сектору правового забезпечення.
3.8. Сектор правового забезпечення з урахуванням висновку готує проект відповіді про відхилення або визнання (повне, часткове) претензії.
3.9. У проекті відповіді про відмову в задоволенні претензії повинні бути вказані мотиви, з яких претензія відхиляється, з посиланням на відповідні нормативні акти. До нього додаються (у необхідних випадках) документи, що спростовують претензійні вимоги повністю або частково (копія платіжного доручення про перерахування заборгованості тощо).
Проект відповіді повинен містити найменування та адреси заявника, дату і номер претензії, на яку надається відповідь.
3.10. При відмові в задоволенні претензії заявнику повертаються додані до неї оригінали документів, копії цих документів підшиваються у відповідне переведення (справу).
3.11. У проекті відповіді про визнання претензії визначається строк і спосіб її задоволення (перерахування суми заборгованості тощо). Керівництву ДАЗВ надається письмовий висновок структурного підрозділу, який перевіряв претензію, та необхідні документи, що підтверджують підстави задоволення претензійних вимог.
3.12. Відповідь на претензію підписується Головою (заступником Голови відповідно до розподілу функціональних обов'язків) ДАЗВ після візування її керівником структурного підрозділу, головним бухгалтером та завідувачем сектору правового забезпечення.
3.13. Сектор бухгалтерського обліку та звітності у триденний строк з дня перерахування коштів надає сектору правового забезпечення копію платіжного доручення про перерахування заборгованості або інше підтвердження виконання претензії, залежно від способу задоволення претензійних вимог.
3.14. Відповідь на претензію надсилається рекомендованим або цінним листом чи вручається під розписку.
3.15. Претензія з копією відповіді та доказами її відправлення (квитанція про рекомендований або цінний лист чи розписка про вручення) залишаються в секторі правового забезпечення.
3.16. Результати розгляду вносяться в журнал обліку претензій, пред'явлених до ДАЗВ.
3.17. Залишення претензії без відповіді не допускається.
4. Ведення позовної роботи
4.1. Позовна робота, включаючи підготовку матеріалів для пред'явлення позовів та відзивів на них, здійснюється сектором правового забезпечення.
4.2. Порядок пред'явлення позовів.
4.2.1. Позов пред'являється у випадках, визначених законодавством України.
4.2.2. Сектор правового забезпечення дає правову оцінку документів, переданих їй відповідним структурним підрозділом, щодо їх обґрунтованості та законності.
4.2.3. Сектор правового забезпечення у процесі підготовки позовної заяви має право вимагати від структурних підрозділів додаткові матеріали, які підтверджують вимоги позивача.
4.2.4. Якщо переданих документів виявиться недостатньо чи вони будуть неналежно оформлені, сектор правового забезпечення зобов'язаний за погодженням з Головою (заступником Голови відповідно до розподілу функціональних обов'язків) встановити строк для усунення недоліків.
4.2.5. Позовна заява оформляється відповідно до вимог законодавства.
4.2.6. До позовної заяви додаються всі необхідні докази, що підтверджують вимоги позивача, а також платіжне доручення про сплату державного мита (судового збору), витрат на інформаційно-технічне забезпечення розгляду справи у встановленому порядку і розмірі, та докази того, що копія позовної заяви надіслана відповідачу - у господарських справах, а також довіреність чи інший документ, що підтверджує повноваження представника ДАЗВ.
4.2.7. Позовна заява подається до суду в письмовій формі і підписується Головою (заступником Голови відповідно до розподілу функціональних обов'язків) ДАЗВ або особами, уповноваженими на здійснення представництва ДАЗВ, за належним чином оформленими дорученнями та реєструється в журналі обліку позовних заяв.
4.2.8. Позовна заява надсилається суду (у господарських справах також копія - відповідачеві) рекомендованим або цінним листом.
4.2.9. Після одержання ухвали суду про відкриття провадження у справі чи порушення провадження у справі за резолюцією Голови (заступника Голови відповідно до розподілу функціональних обов'язків) ДАЗВ сектор правового забезпечення з відповідним структурним підрозділом виконує вимоги цієї ухвали у строки, визначені судом.
4.2.10. Сектор правового забезпечення забезпечує представництво ДАЗВ під час розгляду справи.
4.2.11. Судове рішення аналізується сектором правового забезпечення. За результатами цього аналізу Голові (заступнику Голови відповідно до розподілу функціональних обов'язків) вносяться такі пропозиції:
- подання до суду заяви про перегляд судового рішення в апеляційному (касаційному) порядку чи у зв'язку з нововиявленими обставинами;
- про відшкодування збитків за рахунок винних осіб;
- необхідність виконання судового рішення.
4.2.12. Заяви про оскарження судових рішень, апеляційні та касаційні скарги, а також заяви про перегляд судових рішень за нововиявленими обставинами подаються у терміни та в порядку, передбачені процесуальним законодавством України.
4.2.13. Апеляційні (касаційні) скарги на судові рішення, заяви про перегляд судових рішень за нововиявленими обставинами оформляються та подаються відповідно до вимог законодавства.
4.2.14. Апеляційні (касаційні) скарги на судові рішення, а також заяви про перегляд судових рішень за нововиявленими обставинами підписуються Головою (заступником Голови відповідно до розподілу функціональних обов'язків) ДАЗВ або особами, уповноваженими на здійснення представництва ДАЗВ, за належним чином оформленими дорученнями.
4.2.15. Сектор правового забезпечення після одержання копії, поданої іншою стороною до суду, апеляційної (касаційної) скарги на судове рішення надсилає відзив (заперечення) до суду, що розглядає справу.
Відзив (заперечення) підписується Головою (заступником Голови відповідно до розподілу функціональних обов'язків) ДАЗВ або особами, уповноваженими на здійснення представництва ДАЗВ, за належним чином оформленими дорученнями.

................
Перейти до повного тексту