1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЛИСТ
05.04.2016 № 7488/6/99-99-15-04-02-15
Державна фіскальна служба України розглянула лист ПрАТ про надання податкової консультації щодо особливостей подання звітності та сплати податків для суб'єктів господарювання, що включені до Реєстру великих платників податків, та, керуючись нормами статті 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), в межах компетенції повідомляє, що податкову консультацію на запит ПрАТ надано Міжрегіональним головним управлінням ДФС - Центральний офіс з ОВП листом від <...>.
Відповідно до критеріїв, визначених підпунктом 14.1.24 пункту 14.1 статті 14, та згідно з пунктом 64.7 статті 64 Кодексу, в установленому порядку платника податків включено/не включено до Реєстру великих платників податків на наступний рік, унаслідок чого змінюється основне місце обліку платника податків, контролюючі органи здійснюють переведення такого платника податків до/з контролюючого органу, що здійснює супроводження великих платників податків, з урахуванням особливостей, визначених пунктом 10.22 Порядку обліку платників податків і зборів , затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588, у редакції наказу Міністерства фінансів України від 31.08.2015 № 747 "Про внесення змін до Порядку обліку платників податків і зборів", зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 17.09.2015 за № 1113/27558 (далі - Порядок № 1588).
Згідно з пунктом 63.3 статті 63 Кодексу з метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об'єктів оподаткування або об'єктів, які пов'язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).
Взяття на облік за неосновним місцем обліку платників податків здійснюється відповідно до розділу VII Порядку № 1588 .
Пунктом 7.1 розділу VII Порядку № 1588 визначено, що якщо відповідно до законодавства у платника податків, окрім обов'язків щодо подання податкових декларацій (розрахунків, звітів) та/або нарахування, утримання або сплати (перерахування) податків, зборів на території адміністративно-територіальної одиниці за своїм місцезнаходженням, виникають такі обов'язки на території іншої адміністративно-територіальної одиниці, то такий платник податків зобов'язаний стати на облік за таким неосновним місцем обліку у відповідному контролюючому органі.
Щодо податку на додану вартість та податку на прибуток
Відповідно до Реєстру великих платників на 2016 рік ПАТ <...> з 1 січня 2016 року обліковується за новим місцем обліку - в СДПІ з ОВП у м. Львові МГУ ДФС. Отже, подання звітності щодо податку на додану вартість, податку на прибуток та сплата цих податків відбувається за новим місцем обліку з дати переходу до нового місця обліку.
Щодо сплати (перерахування) єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок)
Відносини, що виникають під час провадження діяльності, пов'язаної зі збором та веденням обліку єдиного внеску, регулюються виключно Законом України від 08 липня 2010 року № 2464 "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (далі - Закон № 2464).
<…>
Платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати та сплачувати єдиний внесок, а також подавати звітність до органу доходів і зборів за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки, порядку та за формою, визначені законодавством.
Згідно з пунктом 1 розділу II Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , затвердженого наказом Міністерством фінансів України від 14 квітня 2015 року № 435 (далі - Порядок № 435), звіт до органу доходів і зборів подається страхувальником або відповідальною особою страхувальника за місцем взяття на облік у фіскальних органах в один із таких способів: засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису відповідальних осіб у порядку, визначеному законодавством (у разі подання звіту в електронній формі він надсилається не пізніше закінчення останньої години дня, в якому спливає граничний строк подання звіту, передбачений Законом № 2464); на паперових носіях, завірених підписом керівника страхувальника та скріплених печаткою (за наявності), разом з електронною формою на електронних носіях інформації; на паперових носіях, якщо у страхувальника кількість застрахованих осіб не перевищує п'яти; надсилання поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення за умови, що у страхувальника кількість застрахованих осіб не перевищує п'яти. У разі надсилання звіту поштою страхувальник зобов'язаний здійснити таке відправлення на адресу відповідного фіскального органу не пізніше ніж за десять днів до закінчення граничного строку подання звіту, передбаченого у розділі III Порядку № 435 .
Якщо страхувальник із числа страхувальників, зазначених у пунктах 1, 2, 4 розділу III Порядку № 435 , у звітному періоді змінює місцезнаходження або місце реєстрації, або місце проживання (поза межами територіального обслуговування фіскального органу, в якому він перебував на обліку), звіт за цей звітний період (з першого до останнього календарного числа звітного періоду) подається до фіскального органу за новим місцем взяття на облік (пункт 7 розділу III Порядку № 435 ).
Порядок нарахування та сплати єдиного внеску передбачено Інструкцією про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 № 449 (далі - Інструкція № 449).
Сплата єдиного внеску здійснюється за місцем обліку платника у національній валюті шляхом внесення відповідних сум єдиного внеску на рахунки фіскальних органів, відкритих у центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, для його зарахування (пункт 2 розділу IV Інструкції 449 ).
Отже, у разі зміни місця обліку платника сплата та подання звітності з єдиного внеску здійснюється за новим місцем обліку.
Щодо сплати (перерахування) податку на доходи фізичних осіб
Порядок сплати (перерахування) податку до бюджету передбачено статтею 168 Податкового кодексу України (далі - ПКУ), відповідно до якої податок підлягає зарахуванню до бюджету згідно з нормами Бюджетного кодексу України (далі - Бюджетний кодекс).
Відповідно до статті 64 Бюджетного кодексу податок на доходи фізичних осіб, який сплачується податковим агентом - юридичною особою (її філією, відділенням, іншим відокремленим підрозділом) чи представництвом нерезидента - юридичної особи, зараховується до відповідного місцевого бюджету за її місцезнаходженням (розташуванням) в обсягах податку, нарахованого на доходи, що сплачуються фізичній особі.
Враховуючи викладене вище, податок на доходи фізичних осіб, який сплачується юридичною особою, зараховується до відповідного бюджету за її місцезнаходженням (розташуванням).
Щодо сплати (перерахування) військового збору
Статтею 29 Бюджетного кодексу визначено перелік доходів, що включаються до складу доходів Державного бюджету України.
До доходів Державного бюджету України включаються доходи бюджету, за винятком тих, що згідно зі статтями 64, 66, 69 та 71 Бюджетного кодексу закріплені за місцевими бюджетами (пункт 29.1 статті 29 Бюджетного кодексу ).
Військовий збір, що сплачується (перераховується) згідно з пунктом 16-1 підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень Кодексу, належить до доходів загального фонду Державного бюджету України (пунктом 29.2 статті 29 Бюджетного кодексу ).
Водночас відповідно до підпункту 1.4 пункту 16-1 підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень Кодексу нарахування, утримання та сплата (перерахування) військового збору до бюджету здійснюються у порядку, встановленому статтею 168 Кодексу.
Згідно з підпунктом 168.4.1 пункту 168.4 статті 168 Кодексу податок, утриманий з доходів резидентів та нерезидентів, зараховується до бюджету відповідно до Бюджетного кодексу.
Так, статтею 64 Бюджетного кодексу визначено, що податок на доходи фізичних осіб податковим агентом - юридичною особою (її філією, відділенням, іншим відокремленим підрозділом) чи представництвом нерезидента - юридичної особи, зараховується до відповідного бюджету за їх місцезнаходженням (розташуванням) в обсягах податку, нарахованого на доходи, що виплачуються фізичній особі.
Однак норма регламентує порядок перерахування податку до місцевого бюджету, а оскільки військовий збір зараховується до державного бюджету, зазначена норма не може бути застосована для військового збору.
Таким чином, юридична особа перераховує за себе військовий збір на рахунки відкриті, в контролюючому органі, що здійснює супроводження великих платників податків.
Щодо подання податкового розрахунку за формою № 1ДФ
Відповідно до підпункту "б" пункту 176.2 статті 176 Кодексу особи, які відповідно до Кодексу мають статус податкових агентів, зобов'язані подавати у строки, встановлені Кодексом для податкового кварталу, податковий розрахунок суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також суми утриманого з них податку до контролюючого органу за місцем свого розташування. Такий розрахунок подається лише у разі нарахування сум зазначених доходів платнику податку податковим агентом протягом звітного періоду. Запровадження інших форм звітності з зазначених питань не допускається.

................
Перейти до повного тексту